X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 39 van de 39
  1. #21

    Re: Attractie To Do List

    Vijftienduizendachthonderdvijftig uren? Da's wel heel veel... Ik heb er zelf ook al eens 2u30 voor moeten wachten, op drukke dagen geen uitzondering. Ook storingen maak ik er altijd meerdere malen per dag mee.

    Ik moet eerlijk bekennen dat Taron ook niet mijn favoriete achtbaan is, al heeft hij zeker een plekje in mijn top 5.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Na de tweede lancering was er zelfs een punt waar het leek alsof je uit je zitje gegooid zou worden, hadden jullie dat ook?
    Ik denk dat ik weet waar je bedoelt, heerlijk stukje vind ik dat! Dat soort punten maakt Taron net zo goed
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  2. #22

    Re: Attractie To Do List

    Dank u voor dit uitgebreide verslag .

  3. #23

    Re: Attractie To Do List

    @Azmidiske: Ik ben zeer blij dat je hem ein-de-lijk hebt kunnen doen. En ik herken je gevoel zeker en vast Wel blij dat je ook meteen een tweede ritje gemaakt hebt en deze al beter was. Ook ik vind het zeker een topbaan, maar zeker niet de beste die ik al gedaan heb

    Hopelijk heeft PHL je verder ook een goede indruk nagelaten? Of ben je nog steeds wat negatief over het park?

  4. #24

    Re: Attractie To Do List

    Taron is één van de weinige coasters waar ik het ook moeilijk op heb om de hele rit uit te doen met losse handen. Dat heb ik doorgaans bij vette thrills zoals Uppswinget en giant frisbees. Dus ondanks de gebrekkige hoogte bezorgt Taron me ruim voldoende thrill. Met de theming en effecten onderweg erbij, is Taron daarom ongetwijfeld mijn favoriete attractie all round.

    De wachtrij zou gelet op de wachttijden wel gebaat zijn met wat meer beschutting en als het kon: een voorshow. Enkel op dat gebied geldt Baron > Taron.

  5. #25

    Re: Attractie To Do List

    Interessante zijsprongen hier!

    - Ik weet niet waarom maar ik heb het vaak lastig met losse handen op nieuwere achtbanen. Twee goeie voorbeelden zijn Lost Gravity en Gold Rush. Ik kan gewoon niet recht blijven zitten als ik mij niet constant met mijn armen tegen de rugleuning druk. En dat terwijl mijn broer in Lost Gravity de hele rit naast mij met zijn armen in de lucht zit. In Gold Rush wou ik er tijdens de midweek dat we vorig jaar in Slagharen waren proberen in te slagen mijn armen in de lucht te houden voor de onride foto. Dat is één keer gelukt, maar toen zat er een onbekende persoon naast ons dus die foto hebben we niet gekocht. Bij een volgend ritje kreeg ik een vrij pijnlijke slag in mijn rug terwijl ik mij niet vasthield. Niks gebeurd maar ik riskeer het toch niet meer. Uiteindelijk hebben we wel een foto gekocht, maar 't is er een geworden waarop ik mijn beugel vasthoud.

    - @Azmidiske, jouw 'teleurstelling' na je eerste rit Taron herken ik ook. Iets echt gelijkaardigs heb ik nog niet meegemaakt, maar ik kan het een beetje vergelijken met mijn eerste rit op Pulsar. Ik denk dat ik overhyped was (te hoge verwachtingen) en ik was ook een beetje gefrustreerd door alle problemen ermee. Ik had het zo danig veel gecheckt dat hij wel open zou zijn de dag van ons bezoek, ik zou teleurgesteld geweest zijn als hij dicht was, en dan konden we er eindelijk in nadat we nog een halfuur in de wachtrij verspeeld hebben... En ineens was het alweer gedaan. Ondertussen kan ik hem wel appreciëren maar ik vind hem niet de topper dat veel mensen ervan maken. Vorig jaar stonden we opnieuw een hele tijd vast in de rij door storingen, en het is dan steeds zo spannend of het wel zal lukken om er nog in te gaan, boot per boot wacht je af... En dan mag je er eindelijk in en lost hij de verwachtingen niet helemaal in. Al moet ik er wel bijzeggen: met de fanday vorig jaar hadden mijn broer en ik onze regenbroek mee en hebben we in het donker meerdere ritjes na elkaar gedaan (er stond geen wachtrij want het was gewoon te koud en blijkbaar doet niemand regenbroeken mee naar pretparken ) en die vond ik zéér geslaagd.

    Ontopic: even een snel lijstje uit mijn mouw schudden:
    - Chiapas, Taron, de droptoren... Allez, heel Phantasialand. En zeker ook de oude attracties alvorens ze die afbreken, ik vind het jammer dat ik bijvoorbeeld de Silbermine gemist heb. Dus ik ga niet meer wachten tot FLY open is om te gaan
    - The Smiler ben ik ook wel nieuwsgierig naar, al weet ik niet of ik hem aankan
    - Thorpe Park spreekt mij ook wel aan
    - de nieuwe Robin Hood RMC als hij af is
    - Fenix en Troy in Toverland
    (- Cop Car Chase in MPG had ik ook graag gedaan, maar soit... )
    - de Belgische nieuwigheden (Tiki Waka en later de mega in WB & de launch in BJL)
    - een next-gen Vekoma
    - zo veel mogelijk verschillende Schwarzkopfs!
    - ...

  6. #26

    Re: Attractie To Do List

    Ik ga ook weer wat meer on topic:

    Geplande realisaties 2018:
    Fenix, Icon, Tiki-Waka (gemist begin april), Hyperion (indien klaar begin juli, I know ...), Valkyria (indien operatief rond de Kerst ...)

    De twee Poolse parken en Blackpool zullen deze zomer voor ons first visits zijn, dat wordt met o.a. Lech, Speed en de historische banen in Lancashire toch wel wat streepjes turven op m'n coaster-count die ik niet eens bijhoud (zie ander topic).

    Djurs dateert alweer van 2016, dus dat wordt toch minstens Drage Kongen scoren. Voor de allernieuwste kiddie ga ik niet te lang aanschuiven. Nog een must dit jaar voor ons wordt Eurosat in cancan-versie . De versie met space-bril leest op deze link https://www.looopings.nl/weblog/9948...ctionfilm.html minder uitnodigend, al kan dat natuurlijk aan de link liggen. Python2.0 zal ik meer dan eens ook bewust opzoeken dit jaar. Onder voorbehoud (want nada korting voor bonnen-man) doen we nu eindelijk de allereerste coaster van Hunderfossen: Tempo Gigante is mogelijk Europa's mooiste Zierer-trein.

    Wat niet-coasters betreft, kijk ik het meeste uit naar onze luchtdoop in Voletarium, de darkrides in Legendia en Toverland, Tik Tak in Tivoli en de theater-show in de Efteling. Wat ze met hun half-binnen-half-buiten rapid in MPG hebben uitgevreten, wil ik ook met eigen ogen waarnemen. Opvallend: tegenover 2015 zullen beide Madrileense parken me niets noemenswaardigs nieuws te bieden hebben, behalve deze keer misschien een front-seat op StuntFall. VR-rommel en wat meer waterpret tel ik dus niet mee.

    Als neurotische planner heb ik de allereerste coaster van Futuroscope voor 2019 al met een klein stipje genoteerd, naast usual suspects de Bobbejaan-launcher en F.L.Y.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 23-04-18 om 20:14.

  7. 23-04-18, 20:09

    Reden
    EDIT

  8. 23-04-18, 20:10

    Reden
    EDIT

  9. 23-04-18, 20:11

    Reden
    EDIT (trippele post, PC deed raar!)

  10. #27

    Re: Attractie To Do List

    - Falcon’s Fury (Bush Gardens Tampa) Because AWSOME!
    - Top Thrill Dragster (Cedar Point) Intrigeert me veel meer dan Kingda Ka.
    - Icaros (Gröna Lund) Zie Falcon’s Fury.
    - The Smiler (Alton Towers) Don’t ask me why ...
    - Tatsu (Six Flags Magic Mountain) Lijkt mij een fantastische flying coaster!
    - Helix (Liseberg) Die baan heeft mij sinds zijn ontstaan al geïntrigeerd!
    - Atmosfear (Liseberg) Ik houd blijkbaar van Drop Towers ...
    - F.L.Y. (Phantasialand) Duh ...

    Als ik deze heb gedaan kan ik rusten in vrede ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  11. #28

    Re: Attractie To Do List

    Voor het komende jaar (en het jaar er op @phantasialand), kijk ik toch alvast uit naar

    - Fenix (en alle andere baantjes in Toverland uiteraard)
    - Tiki Waka
    - FLY (en de andere verassingen die ze in petto hebben daar, ze blijven ons verassen daar hé. )

    En verder nog eens een tripje richting UK en volgende maand naar Parijs.

    Lang leve werken zeg. Veel meer mogelijkheden ineens.
    Je vois la vie en des biscuits.

  12. #29

    Re: Attractie To Do List

    Bedankt voor de reacties allemaal! Hoe vonden jullie mijn De Slimste Mens Ter Wereld Aankondiging? Na zo lang wachten wou ik niet droogweg zeggen dat ik hem gedaan had. Die storing had ik trouwens vooraf ingecalculeerd (vraag maar aan Xarbero). Ik wist gewoon dat er nog iets zou gebeuren

    Ergens is het wel een opluchting om te lezen dat zeker niet iedereen Taron als de ultieme achtbaan beschouwt. Want ik ervaar toch wel wat sociale druk om hem per definitie supergoed te vinden. Al besef ik dat sociale druk ook altijd in je eigen hoofd zit. Eigenlijk wil ik hem graag eens meerdere keren achter elkaar doen, zelfs als ik daarvoor een volledige dag nodig heb omdat de wachtrij lang is (een soort ERT dus). Moest ik op eigen houtje in PHL geraken dan zou ik dat misschien echt doen ... maar nu is het in de praktijk moeilijk te realiseren vrees ik. Ik ga niemand zo gek krijgen om daaraan mee te werken.

    @Simon: Ik heb me zeker geamuseerd dus mijn opinie over PHL is toch al wat positiever geworden. Maar voor mij zal het altijd een park met twee gezichten blijven.

    @Rickie97: Over het algemeen ben ik geen voorstander van extreem laaiend enthousiaste recensies (of het nu een boek, film, concert of achtbaan is). Vaak creëert men er onrealistisch hoge verwachtingen mee.

    @Earlyspencer: Ik vind Taron zeker hoog genoeg, ook al staat hij eigenlijk in een put. Tijdens een achtbaanrit heb je vaak de neiging om alleen naar de track voor je te kijken. Maar toen ik wat verder keek, kon ik aan de horizon goed het bosrijke gebied rondom Phantasialand zien. En nog een grappig detail, tijdens de tweede lancering begon mijn zitje zowaar mee te trillen, hadden jullie dat ook? Afdakjes in de wachtrij zijn zeker een goed idee. Een projectieshow op de grote wand naast de zigzagrij zou ik ook wel leuk vinden, maar dan is natuurlijk moeilijk te combineren met die afdakjes.

    Tot slot wil ik Xarbero nog eens bedanken, niet alleen voor het organiseren van de trip maar ook omdat hij altijd begripvol gereageerd heeft (bijvoorbeeld toen ik Taron wou bissen en het niet direct lukte om zijn telefoonnummer in mijn GSM te krijgen). Ik heb hem zijn Raik-grapjes allang vergeven. Dus als je dit topic leest Xarbero, ik waardeer je heel erg als persoon en hoop ooit nog eens met jouw groep mee te kunnen.

    Voila, dat wou ik toch eens gezegd hebben

    Ontopic: Er zijn nog wel enkele attracties die ik ooit eens wil doen, maar ik heb besloten om ze over meerdere jaren te spreiden. Altijd leuk om iets nieuws in het vooruitzicht te kunnen houden.
    *Anubis
    *Tiki Waka, al zit daar niet zo veel druk achter omdat hij vlot bereikbaar is
    *Fenix, de nieuwe achtbaan van Bobbejaanland, RMC Walibi Holland en de Hyper van Walibi BE
    *Fly, en deze keer ga ik het echt wel anders aanpakken
    Once you sit back, you never go back.

  13. #30

    Re: Attractie To Do List

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik geef hem zeker nog een kans
    Tijd voor een update: dankzij de terugkomactie heb ik Taron nog drie keer kunnen berijden (wie mij dat één jaar geleden had verteld, zou ik nooit geloofd hebben)

    Eerste rit: Deed ik frontseat omdat ik dit ook eens wou meemaken. Maar na het uitstappen ... voelde ik me wederom een beetje teleurgesteld. Waren er nog steeds verborgen frustraties aanwezig bij mij? Is de status beste achtbaan van Europa misschien toch iets te veel van het goede? Geen idee, wie zal het zeggen

    Tweede rit: Ook hier herhaalde de geschiedenis zich, deze rit vond ik beduidend leuker! Het lukte me nog steeds niet om met de handen los te zitten en dat beschouw ik als iets positiefs. Ik wou de baan graag backseat ervaren, maar toen ik dit aan de grouper vroeg, werd het gewoon geweigerd. Normaal gezien zou ik absoluut niet wakker liggen van zo'n detail. Bij TOTNH eerder die dag ben ik mijn reisgezelschap in een quasi leeg station gewoon gevolgd toen ze voorin gingen zitten omdat ik het nu ook niet zo belangrijk vind. Maar Taron heeft me vroeger zoveel problemen bezorgd dat er blijkbaar echt niet veel voor nodig was om toch weer een beetje geïrriteerd te geraken. En ook al was rit nummer 2 dus beduidend leuker, met zo'n gevoel wou ik niet naar huis gaan. Dus volgde er een ...

    ...Derde rit: Hoera! Intussen stond er een andere grouper en ook al durfde ik niets meer te vragen, ze stuurde me naar rij zes. Zover achterin was ik nog nooit eerder geraakt. Dus ik was helemaal niet ontevreden. Rit nummer 3 was zowaar nog beter dan rit nummer 2. Taron is echt wel een goede baan. Vraag me naar zijn kwaliteiten en ik kan er direct meerdere noemen.

    Conclusie: Ik denk dat het me gelukt is Het heeft in totaal vijf ritten geduurd, maar Taron heeft me overtuigd en mijn frustraties zijn zo goed als volledig verdwenen. Nu kan ik de coaster eindelijk waarderen voor wat hij is, namelijk één van de betere achtbanen die ik tot nu toe kon berijden! De prijs voor visueel mooiste trein krijgt hij van mij trouwens ook(*), net als de prijs voor meest comfortabele trein. Het enige spijtige is dat hij uitgerekend in PHL staat, want dat park zal nooit tot mijn echte favorieten horen (naast het invalidenbeleid heb ik intussen nog een aantal andere rare dingen gelezen). Maar dat neemt niet weg dat ik me zeker wel geamuseerd heb tijdens ons bezoek! Samen met een groep vrienden is een pretpark altijd leuk en hoe je het ook draait of keert, PHL heeft een aantal zeer goede attracties. Ik heb absoluut geen spijt dat ik gegaan ben

    Grappige toevoeging: Tijdens de heenrit naar PHL maakte mijn reisgezelschap in de auto er een verkleinwoord van. Het is een vrij grote achtbaan, dus wel opmerkelijk om te horen hoe dat ding Tarontje genoemd wordt.

    (*) Ja ik vind dat echt een hele mooie trein (zelfs al is de decoratie in mijn geval nogal euh ... dubbelzinnig )
    Once you sit back, you never go back.

  14. #31

    Re: Attractie To Do List

    ah, dat is mooi. Was het dan best doenbaar in het park qua drukte, aangezien je tot driemaal toe hebt kunnen "Taronnen"...

  15. #32

    Re: Attractie To Do List

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    ah, dat is mooi. Was het dan best doenbaar in het park qua drukte, aangezien je tot driemaal toe hebt kunnen "Taronnen"...
    Ja hoor, daarom hadden we het terugkombezoekje dan ook op een weekdag gepland :-) taron gemiddeld over de dag 30 min en de rest <15 min. Enkel een issue bij de timer van Black Mamba want deze bleef maar de hoogte in schieten tot getallen van 95 min zelfs. En dit terwijl de baan gewoon walk on was...

  16. #33

    Re: Attractie To Do List

    en, heeft iemand zicht op de drukte in de weekends?

  17. #34

    Re: Attractie To Do List

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    en, heeft iemand zicht op de drukte in de weekends?
    Weekends in september/oktober durven al eens pittig druk zijn...

    Heb geleerd uit men fout van vorig jaar, ga dit jaar op een maandag nog eens gaan ipv een zaterdag.
    Je vois la vie en des biscuits.

  18. #35

    Re: Attractie To Do List

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
    Ja hoor, daarom hadden we het terugkombezoekje dan ook op een weekdag gepland :-) taron gemiddeld over de dag 30 min en de rest <15 min. Enkel een issue bij de timer van Black Mamba want deze bleef maar de hoogte in schieten tot getallen van 95 min zelfs. En dit terwijl de baan gewoon walk on was...
    Iets wat we door puur geluk ontdekt hebben. We zagen de hele tijd 90 minuten staan en hadden al foert gezegd, totdat we een vriendelijke parkbezoeker tegen het lijf liepen die naar huis vertrok en ons zijn drie resterende quick-passen gewoon cadeau deed Die passen gingen we verzilveren bij Black Mamba en tot onze verbazing konden we gewoon de hele wachtrij doorwandelen. We hadden de passen dus eigenlijk niet nodig, maar zonder het bezit van deze passen hadden we het ook nooit geprobeerd. Dus ik ben die man wel dankbaar!
    Once you sit back, you never go back.

  19. #36

    Re: Attractie To Do List

    Als er 90 minuten bij black mamba zou staan dan zou de rij tot ver buiten de eigenlijke wachtrij staan , dus dat je zou je eigenlijk zelf moeten gezien hebben... weekends in september en oktober zijn druk. Vandaag viel wel mee volgens https://www.phantasialand.de/nl/park/wartezeiten/ : taron slechts 60 min.

    Verder vind ik dat taron wat overhyped wordt... Ispeed en red force zijn betere intamin banen binnen Europa.
    Laatst gewijzigd door slimmerik; 09-09-18 om 23:00.

  20. #37

    Re: Attractie To Do List

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    1) F.L.Y. (Ik kan bijna niet wachten)
    2) Wildfire (YES, hij is (terug) open)
    3) De nieuwe wingcoaster van Toverland
    Die derde is ondertussen afgestreept...
    Mijn nieuwe Top 3 splits ik op in toekomst en nu al bestaand:

    Toekomst:
    1) F.L.Y.
    2) Untamed
    3) de hyper van Walibi Belgium

    Nu al open maar nog geen kans gehad:
    1) wildfire
    2) Schambala (of hoe schrijft ge dat)
    3) de nieuwe familiecoaster in Park Asterix

    En tot slot nog een aparte in de categorie:
    "Het wil maar niet lukken":
    1) De Indiana Jones in Parijs.. (al 5 keer in da park geweest en al evenveel keer was hij ganse dagen gesloten)

  21. #38

    Re: Attractie To Do List

    Even een oud citaat van mij onder het stof vandaan halen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik bedenk me net dat ik Olympia Looping nog vergeten ben! Daar heb ik al youtube-filmpjes van gezien en dat ding ziet er redelijk episch uit. Zeker omdat hij met vijf treinen kan rijden, verplaatst kan worden en al zoveel jaar meegaat

    Heeft iemand nog een briljant idee om zonder eigen auto vanuit Leuven tot bij Olympia Looping te geraken, liefst als daguitstap?

    En net toen ik jullie vol trots wou melden dat ik Olympia Looping effectief gedaan heb, lag opeens het forum plat wegens een server-update

    Tijd voor een update van mijn to-do-list. Er bestaan eigenlijk geen achtbanen die ik niet wil doen, dus ik beperk de lijst tot banen die bovengemiddeld gewenst zijn en haalbaar binnen redelijke termijn.

    *Anubis (Plopsaland De Panne)
    *Fenix (Toverland)
    *Troy (Toverland)
    *Fury (Bobbejaanland)
    *Toekomstige naamloze hyper van Intamin (Walibi BE)
    *Goliath (Walibi NL)
    *Speed of Sound (Walibi NL)
    *Untamed (Walibi NL) - misschien wel de belangrijkste uit deze lijst (ook en vooral om persoonlijke redenen)
    Once you sit back, you never go back.

  22. #39

    Re: Attractie To Do List

    Ik geef het toe, dubbelpost, maar na bijna 11 maanden algemene stilte in dit topic is zoiets hopelijk geen doodzonde

    Fury in Bobbejaanland kan ik afstrepen. Verder blijft mijn lijst ongewijzigd, en blijft Untamed ook de belangrijkste achtbaan uit de lijst! Ik ben al een hele tijd van plan om mijn angst voor autostrades aan te pakken door zelf naar een pretpark te rijden en daar een bijzondere credit te scoren. Uiteraard wil ik daarvoor geen flutcoaster kiezen, maar met een RMC-ontmaagding kan je weinig verkeerd doen denk ik. Waver ligt te dicht bij mijn woonplaats, maar de Flevopolder is eigenlijk de perfecte bestemming voor mijn plan: ongeveer 260 kilometer, waarbij o.a. de Antwerpse Ring en de Utrechtse Ring overwonnen moeten worden. Het zal ongetwijfeld wel wat stresserend worden om in mijn eentje die lange autorit te maken maar intussen staat wel vast dat ik dit ooit zal proberen!
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •