Interessante zijsprongen hier!

- Ik weet niet waarom maar ik heb het vaak lastig met losse handen op nieuwere achtbanen. Twee goeie voorbeelden zijn Lost Gravity en Gold Rush. Ik kan gewoon niet recht blijven zitten als ik mij niet constant met mijn armen tegen de rugleuning druk. En dat terwijl mijn broer in Lost Gravity de hele rit naast mij met zijn armen in de lucht zit. In Gold Rush wou ik er tijdens de midweek dat we vorig jaar in Slagharen waren proberen in te slagen mijn armen in de lucht te houden voor de onride foto. Dat is één keer gelukt, maar toen zat er een onbekende persoon naast ons dus die foto hebben we niet gekocht. Bij een volgend ritje kreeg ik een vrij pijnlijke slag in mijn rug terwijl ik mij niet vasthield. Niks gebeurd maar ik riskeer het toch niet meer. Uiteindelijk hebben we wel een foto gekocht, maar 't is er een geworden waarop ik mijn beugel vasthoud.

- @Azmidiske, jouw 'teleurstelling' na je eerste rit Taron herken ik ook. Iets echt gelijkaardigs heb ik nog niet meegemaakt, maar ik kan het een beetje vergelijken met mijn eerste rit op Pulsar. Ik denk dat ik overhyped was (te hoge verwachtingen) en ik was ook een beetje gefrustreerd door alle problemen ermee. Ik had het zo danig veel gecheckt dat hij wel open zou zijn de dag van ons bezoek, ik zou teleurgesteld geweest zijn als hij dicht was, en dan konden we er eindelijk in nadat we nog een halfuur in de wachtrij verspeeld hebben... En ineens was het alweer gedaan. Ondertussen kan ik hem wel appreciëren maar ik vind hem niet de topper dat veel mensen ervan maken. Vorig jaar stonden we opnieuw een hele tijd vast in de rij door storingen, en het is dan steeds zo spannend of het wel zal lukken om er nog in te gaan, boot per boot wacht je af... En dan mag je er eindelijk in en lost hij de verwachtingen niet helemaal in. Al moet ik er wel bijzeggen: met de fanday vorig jaar hadden mijn broer en ik onze regenbroek mee en hebben we in het donker meerdere ritjes na elkaar gedaan (er stond geen wachtrij want het was gewoon te koud en blijkbaar doet niemand regenbroeken mee naar pretparken ) en die vond ik zéér geslaagd.

Ontopic: even een snel lijstje uit mijn mouw schudden:
- Chiapas, Taron, de droptoren... Allez, heel Phantasialand. En zeker ook de oude attracties alvorens ze die afbreken, ik vind het jammer dat ik bijvoorbeeld de Silbermine gemist heb. Dus ik ga niet meer wachten tot FLY open is om te gaan
- The Smiler ben ik ook wel nieuwsgierig naar, al weet ik niet of ik hem aankan
- Thorpe Park spreekt mij ook wel aan
- de nieuwe Robin Hood RMC als hij af is
- Fenix en Troy in Toverland
(- Cop Car Chase in MPG had ik ook graag gedaan, maar soit... )
- de Belgische nieuwigheden (Tiki Waka en later de mega in WB & de launch in BJL)
- een next-gen Vekoma
- zo veel mogelijk verschillende Schwarzkopfs!
- ...