Ik ben op zich wel fan van de hotelstijl en de doorgevoerde stijl over heel de maquette en ik geloof dat het park in zijn volledige vorm én met wat uitbreidingen wel een bestaansrecht zou hebben. Maar ik stel me serieuze vragen bij de haalbaarheid. Ik begrijp en bewonder het enthousiasme om een park uit te grond te stampen, maar het gaat een verdomd lastig parcours zijn om het te laten renderen.

Per fase van 20 miljoen moet je 50€ per gast verdienen om in een jaar break even te draaien op de investering alleen al. Dan zitten er nog geen persooneels, onderhouds en gebruiks-kosten bijgerekend. Dat is bovendien in het meest optimistiche scenario dat je effectief 400 000 gasten haalt voor 1/10 van het project dat in de maquette wordt getoond. Walygator park haalt 300 000 bezoekers met een op eerste zicht veel ruimer attractieaanbod. Comic Station mét een redelijke locatie én IP komt ook niet aan zijn bezoekers.

De educatieve toren lijkt mij een schaamlapje om ook scholen aan te trekken, dat uiteindelijk niet gaat werken. Earth explorer of Explorado in Oostende hield het met vier elementen ook al niet bijster lang vol, ik betwijfel of een afslanking naar één element dan wel volk kan blijven trekken.