X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 223

Onderwerp: [Europa-Park] 2019

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Hoeveel kranen kun je nodig hebben ! Dit is een grotere werf dan de meeste nieuwe pretparken die we de laatste jaren erbij hebben gekregen in Europa. Indrukwekkend!

    Ik hoop trouwens dat EP een zeer vlotte (en liefst gratis) busverbinding tussen het park en de oudere hotels en deze uitbreiding zal voorzien? Een monorail zou ik al helemaal geweldig vinden maar dat lijkt me net iets te hoog gegrepen.

  2. #2

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Hoeveel kranen kun je nodig hebben ! Dit is een grotere werf dan de meeste nieuwe pretparken die we de laatste jaren erbij hebben gekregen in Europa. Indrukwekkend!

    Ik hoop trouwens dat EP een zeer vlotte (en liefst gratis) busverbinding tussen het park en de oudere hotels en deze uitbreiding zal voorzien? Een monorail zou ik al helemaal geweldig vinden maar dat lijkt me net iets te hoog gegrepen.
    Het gaat hier dan ook niet om één attractie, maar eigenlijk een heel (water)park dat uit de grond gestampt wordt.

    En in tegenstelling tot een bouwput in een bestaand park, heb je hier alle ruimte rondom de werf. Je kunt dus vanaf alle kanten goederen aanleveren, direct bij de hijskraan waar het nodig is aan de kant waar het nodig is.

    Het voordeel hiervan is dat het bouwen erg snel gaat. Het nadeel is natuurlijk dat het erg duur is, immers worden de kranen per stuk nu minder gebruikt dan wanneer je met enkele centrale kranen in het midden zou werken. Maar gezien dit geen eerste investering is, maar een project met EP en Mack er achter kunnen ze natuurlijk wel wat makkelijker met geld strooien.

    Ik ben benieuwd of dat straks ook terug te zien is in de theming en afwerking. Misschien wel nog interessanter wordt het volgen van de Operations hier. EP is er erg goed mee, maar zo een zwembad werkt natuurlijk weer heel anders. Stoplichten zijn een relatief simpele oplossing, maar verlagen vaak de capaciteit enorm. (Persoon 1 is al ruim anderhalve minuut uit het water voordat het licht voor persoon 2 op groen springt).

    Naast de aanpak (van zowel bouwwerf als later de operations) vind ik het ook wel interessant om te zien hoe zo een bad nu ontstaat. Je herkent goed diverse gedeeltes uit de maquette. Je ziet bijvoorbeeld nu al precies de machinekamer voor het golfslagbad ontstaan. Hierbij valt me op dat deze uit twee delen bestaat. Ik hoop heel erg dat ze voor een systeem kiezen dat water opzuigt en weer uit spuwt. Dat werkt toch veel beter dan simpele slagschotten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •