X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 222

Onderwerp: [Europa-Park] 2019

  1. #101

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Nogal een groot verschil met een dedicated brug die volstrekt niet nodig zou zijn geweest aangezien hotel en zwembad aan dezelfde boulevard liggen... het pad brengt je tot aan een ingang, die brug loopt echter tot IN het gebouw.
    Het is toch logisch als een hotel bij een zwembad hoort dat die 2 zaken verbonden met elkaar gaan worden? Dan nog snap ik niet waarom de toegangsprijs tot het waterpark inbegrepen zou moeten zijn in een hotelovernachting. Wat maakt het dan uit hoe ver, hoog of diep die brug dan doorloopt? Er zijn toch geen internationale standaarden dat als een toegangsweg zo ver door loopt tot de attractie zelf de inkomsprijs standaard inbegrepen is ofzo?
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  2. #102

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Die brug tussen het hotel en het zwembad ziet er uit alsof ze in een kleedkamer uitkomt (zie model zwembad). dan zou het misschien ook kunnen dat er toegang is tot de spa voor de hotelgasten. dit zou wel een meerwaarde voor dit hotel zijn. Ik zie ook nergens en echte relax zone me spa en zo dus lijkt het me logisch dit boven de kleedkamers te bouwen van de reguliere gasten.

  3. #103

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Het is toch logisch als een hotel bij een zwembad hoort dat die 2 zaken verbonden met elkaar gaan worden? Dan nog snap ik niet waarom de toegangsprijs tot het waterpark inbegrepen zou moeten zijn in een hotelovernachting. Wat maakt het dan uit hoe ver, hoog of diep die brug dan doorloopt? Er zijn toch geen internationale standaarden dat als een toegangsweg zo ver door loopt tot de attractie zelf de inkomsprijs standaard inbegrepen is ofzo?
    Er is (dacht ik) al een gewone weg tussen zwembad en hotel in.. een hele boulevard. Beiden zijn dus aan elkaar verbonden zodat mensen die niet in het hotel slapen, toch van hotel naar zwembad kunnen. Net zoals je als bezoeker van EP toch naar een hotel kunt om er nog wat te drinken, als je niet in het hotel slaapt.

    Echter is er in dit geval nog een extra toegang aangelegd: Die betreffende brug. En ik mis een beetje de logica daarvan, gezien er al een doorgang is. Als ik het goed zie komt die brug aan beide kanten ook op de 2e verdieping binnen. Dat is normaalgezien niet de plek waar je gasten ontvangt. Vandaar mijn redenatie. Achteraf heb ik wel gezien dat die boulevard niet aan gaat sluiten op het hotel, maar daar nog water tussen komt, wat voor mij de brug een heel stuk logischer maakt.

    Inmiddels heeft EP er overigens zelf een meer concrete uitspraak over gedaan. Het zwembad zal inderdaad niet inbegrepen zijn in de prijs van het hotel, maar ze bieden een special overdekte doorgang aan als stukje "Service". (zou anders ook aardig ver omlopen worden).

    Verder bieden ze als service een gratis shuttle gedurende de reguliere openingstijden van EP (mag ik hier uit sluiten dat als je naar Traumatica gaat je zelf maar moet zien hoe je terug in het hotel komt? - EP heeft trouwens geen reguliere tijden. Hoe laat ze sluiten hoor je pas de dag zelf in het park :P ). Gratis High Speed Internet (had niet anders verwacht), gratis gebruik maken van de fitness en gratis parkeerplaatsen bij het hotel.

    Over een mogelijke wellness in het hotel kan ik (nog) niets vinden.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 14-01-19 om 14:29.

  4. #104

    Re: [Europa-Park] 2019 - Waterpark + hotel

    het lijkt me simpel: via die brug kan je vanuit je kamer in je zwembroek ineens naar het zwembad?

  5. #105

    Re: [Europa-Park] 2019

    Een eerste concept-art van het nieuwe Scandinavisch dorp:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  6. #106

    Re: [Europa-Park] 2019

    En foto's van afgelopen nacht vanop de bouwwerf:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  7. #107

    Re: [Europa-Park] 2019

    Heeft iemand een foto van hoe het voorheen was, want ik herken niets terug in die concept tekening, buiten wellicht de sprookjes-toren. Daarnaast kan ik nu ook niet zeggen dat dit er heel scandinavisch uit ziet zo :s

  8. #108

    Re: [Europa-Park] 2019

    De bouw van Rulantica wordt steeds interessanter, nu de opbouw van de waterglijbanen van start is gegaan:



    Het volledige constructiefilmpje:

    https://www.youtube.com/watch?v=w99N...ZvzCIROQDKLzRE

  9. #109

    Re: [Europa-Park] 2019

    Vorige week was ik voor werk (meeting/incentive) op het Europa Park Resort.
    Er werd ook langs alle kanten promotie gemaakt voor het nieuwe hotel en aquapark (+ voor de familie Mack uiteraard ). Wat me wel opviel is hoe duur het nieuwe hotel deze zomer geprijsd staat. Je zal deze zomer, zonder geopend aquapark, evenveel betalen voor een verblijf in het nieuwe hotel als in Castillo Alcazar/El Andaluz. En dat zonder nabijheid van het park. Bovendien viel me op dat het nieuwe hotel (in tegenstelling tot alle andere hotels van EP) geen eigen zwembad, spa en wellness zal hebben. Daarom vraag ik me af of gasten van Krønasår bij hun prijs inbegrepen toegang zullen hebben tot het Aquapark. Want indien je moet bijbetalen als hotelgast van Krønasår vind ik de huidige prijsstructuur moeilijk te verteren. Want zowat ieder gasthof in Rust ligt dichter bij het hoofdpark dan Krønasår. En ieder ander parkhotel van EP heeft een prachtig zwembad met spa en wellness. Aan de huidige prijs vind ik een verblijf in Krønasår dus niet eens het overwegen waard. En al zeker deze zomer niet! Wel geloof ik dat het nieuwe hotel wederom een pareltje zal worden.

    Wat me overigens opviel vorige week is hoe klein het aquapark uitvalt in realiteit. Ik had het echt een stuk groter ingeschat. Dit kan uiteraard een perceptie zijn daar je momenteel alles vanop afstand dient te aanschouwen, maar ik heb alvast niet de indruk dat dit bad groter zal worden dan het nabijgelegen Badeparadies Schwarzwald. Wel was ik onder indruk van de gigantische hoeveelheid glijbaandelen die er op het bouwterrein lagen. Dat glijbaanarsenaal zal op openingsdag beslist niet tegenvallen .

  10. #110

    Re: [Europa-Park] 2019

    Op de site van EP staat al aangegeven dat de entree van Rulantica niet is inbegrepen in een overnachting van het hotel.

    Goed, je zou kunnen stellen dat je in plaats van EP nu wel het zwembad bij hebt, maar dat lijkt me toch minder dan het park zelf. Nu zal het Hotel Krosanar wellicht wat luxer worden dan Alcazar en Andaluz, waarmee ze de prijs nog enigszins zullen proberen te rechtvaardigen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat EP in dit nieuwe gebied voor goud(grijp) gaat. Als je bedenkt dat de inkom van het zwembad ook al rond de €40,- zou gaan liggen (weliswaar nog maar geruchten) terwijl het nabijgelegen zwembad €27,- rekent (in het weekend) en dan zelfs nog meer glijbanen heeft. Al betwijfel ik of de gemiddelde persoon die EP bezoekt en daar in een hotel overnacht ook zelfs maar na denkt over dat andere waterpark

  11. #111

    Re: [Europa-Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Al betwijfel ik of de gemiddelde persoon die EP bezoekt en daar in een hotel overnacht ook zelfs maar na denkt over dat andere waterpark
    Sterker nog, ik vraag me zelfs af of de bezoekers van het EP-resort weten dat er een subtropisch zwembad op een uurtje rijden ligt. Nu liggen er wel folders dacht ik, maar eens Rulantica er is zullen deze logischerwijze wel verwijderd worden. En dan nog, een uur rijden is voor veel mensen toch net te ver denk ik, ze zitten niet meer in die 'belevenisbubbel'.

  12. #112

    Re: [Europa-Park] 2019

    Opbouw waterglijbanen Rulantica:



    Bron: Facebook Ferienwohnungen beim Europa-Park

  13. #113

    Re: [Europa-Park] 2019

    Nu zal het wel snel gaan allemaal. Ik vind het kleurenschema wel wat minder geslaagd van deze 2, vooral de zwart-witte elementen storen me wat.

  14. #114

    Re: [Europa-Park] 2019

    Ik zou liever na Rulantica, Krønasár, Piraten In Batavia & Scandinavië een nieuwe themazone met, liefst, een meer heftige, large-scale achtbaan komen, en ook dat 7’e hotel hoeft voor mij niet lang te wachten ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  15. #115

    Re: [Europa-Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik zou liever na Rulantica, Krønasár, Piraten In Batavia & Scandinavië een nieuwe themazone met, liefst, een meer heftige, large-scale achtbaan komen, en ook dat 7’e hotel hoeft voor mij niet lang te wachten ...
    Welk type baan heeft Mack wel in het gamma, maar staat nog niet in Rust? Voor achtbanen in EP kan je best zo redeneren, maar dan zie ik geen banen die EP nog niet heeft, tenzij je EuroMir en de nieuwe launched spinning met inversies als 2 totaal verschillende concepten bekijkt. Wat ze wel nog niet hebben, een PowerSplash, al lijkt die wel heel hard op een SuperSplash...

  16. #116

    Re: [Europa-Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Welk type baan heeft Mack wel in het gamma, maar staat nog niet in Rust? Voor achtbanen in EP kan je best zo redeneren, maar dan zie ik geen banen die EP nog niet heeft, tenzij je EuroMir en de nieuwe launched spinning met inversies als 2 totaal verschillende concepten bekijkt. Wat ze wel nog niet hebben, een PowerSplash, al lijkt die wel heel hard op een SuperSplash...
    Een powersplash heeft volgens mij niet voldoende capaciteit om als toegevoegde waarde in Europa-Park te fungeren vrees ik. Die Xtreme Spinning coaster kan nog, maar wie weet pakt Mack met een nieuw type uit? Blue Fire, Euro-Mir, ... allemaal eerste in hun soort.

    Mack kan nog steeds op de proppen komen met een Wing, Flying, Inverted, ... Ze kunnen nog alle kanten uit, en het komt de Mack Rides portefeuile enkel maar goed uit ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  17. #117

    Re: [Europa-Park] 2019

    Inderdaad, Europa Park heeft meer dan ooit nood aan deftige achtbanen of attracties met een thrillgehalte. In de jaren 2000 had het een spectaculair attractieaanbod met toen ongeziene attracties voor Europa met Silver Star, Poseidon en Euro-Mir, maar anno 2019 loopt het hopeloos achter. De spectaculairste thrillride is een schommelschip, zelfs parken als Bagatelle en Walygator doen het op dat gebied beter. Willen ze een beetje bijblijven op dat gebied, zullen ze toch eens moeten gaan zien om een paar niet-Mackbanen te plaatsen en eens wat thrillrides neer te poten. Maarja, Mack heeft die inderdaad niet...

    Het park heeft bij de fans een cultstatus waarvan ik mij keer op keer verbaas. Je hebt in dat park inderdaad wel een vakantiegevoel, maar qua attracties bleef ik zeker bij mijn laatste bezoek in 2017 op mijn honger zitten. 1 keer Europa Park om de 5-6 jaar is wat mij betreft meer dan genoeg.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 04-02-19 om 10:22.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  18. #118

    Re: [Europa-Park] 2019

    Persoonlijk ben ik ook een absolute Europa-Park fan. Ondanks dat het attractieaanbod niet volmaakt is, kan ik er mij dagen en dagen bezighouden.

    Liefst zie ik, zoals ik eerder aangaf, de Mack’s zélf met nieuwe types komen, ook non-coasters. Als ze nog rides willen herbouwen zoals Eurosat, mag van mij de gruwelijk gedateerde Fluch Der Kassandra eerst een remake krijgen (zeker als je ziet wat Mack tegenwoordig kan met een Madhouse).
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  19. #119

    Re: [Europa-Park] 2019

    Op dit moment zou ik meer tevreden zijn met een stel trilrides in plaats van een achtbaan.
    In de zin dat ze er meer kunnen plaatsen voor hetzelfde budget+ dit zou het park wat beter kunnen balanceren op gebied van zones.

    bv. Lxemburg kan wel iets gebruiken.

  20. #120

    Re: [Europa-Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Op dit moment zou ik meer tevreden zijn met een stel trilrides in plaats van een achtbaan.
    In de zin dat ze er meer kunnen plaatsen voor hetzelfde budget+ dit zou het park wat beter kunnen balanceren op gebied van zones.

    bv. Lxemburg kan wel iets gebruiken.
    En juist wat minder balanceren qua thrill niveau. Nu voelt een dag in het park aan als één constante lijn die altijd op hetzelfde niveau zit. Enkel bij Wodan en Blue Fire is er wat meer thrill, dus ligt die lijn wat hoger en er zijn een paar échte kiddy-rides waarbij die lijn lager zou liggen, maar laten we eerlijk zijn: Die doen we niet. Bij een dag in een pretpark mag die Thrill-niveau-lijn gerust een beetje de doorsnee van een achtbaan krijgen. Enkele pittige attracties (een Talocan, een Scream (heide park), etc.) voor de kick, afgewisselend met Mooie darkrides (terugkomst van Piraten, maar ook Freudenreichs, etc.) en shows voor wat rust, weer afgewisseld met wat goede waterattracties en wat fun rides.. Van alles heeft EP meer dan genoeg. Maar die thrill-rides ontbreken nog.

    Het aanbod qua achtbanen is wat mij betreft groot zat. En als ze in 2020/2021 nog een grote thrill baan erbij openen (naar wat ik begrepen heb is dat toch de bedoeling) is dat na Ba-a-a-a express voor de kleintjes ook afwisselend genoeg.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •