X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Wat moet er met de Weerwolf in Walibi Belgium gebeuren?

Stemmers
33. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Gewone retrack!

    15 45,45%
  • RMC-makeover!

    13 39,39%
  • Niets, houden zoals het is!

    5 15,15%
Resultaten 1 tot 20 van de 20

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Poll] Weerwolf in een RMC-kleedje: Yay or Nay?

    We hebben al zo weinig woodies in Europa. Weerwolf is een prima baantje, daar hoeft zeker geen stalen track op. Daarnaast is inmiddels gebleken dat RMC wel degelijk behoorlijk ruw kan worden na enkele jaren, maar zal een re-track daarvan ongetwijfeld nog vele malen duurder zijn. Niet ideaal voor Walibi dus.

  2. #2

    Re: [Poll] Weerwolf in een RMC-kleedje: Yay or Nay?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    We hebben al zo weinig woodies in Europa. Weerwolf is een prima baantje, daar hoeft zeker geen stalen track op. Daarnaast is inmiddels gebleken dat RMC wel degelijk behoorlijk ruw kan worden na enkele jaren, maar zal een re-track daarvan ongetwijfeld nog vele malen duurder zijn. Niet ideaal voor Walibi dus.
    Is Outlaw Run echt zo ruw? En ligt dit aan de track of aan de treinen?

  3. #3

    Re: [Poll] Weerwolf in een RMC-kleedje: Yay or Nay?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Is Outlaw Run echt zo ruw? En ligt dit aan de track of aan de treinen?
    Ruw genoeg dat ik spijt had van mijn 2e ritje en er flink lang mottig van ben geweest

    Of het aan de track of de treinen ligt valt heel moeilijk te zeggen. Ik denk een beetje van beiden. Houten supports gaan natuurlijk werken waardoor de track vervormd. Ik kan me voorstellen dat dit effect met een rechthoekige track sterker is dan bij ronde tracks, ook al is de track volledig van staal. Er zijn op plaatse duidelijk overgangen tussen track-segmenten voelbaar, maar je voelt op plaatsen ook de trein landen, wat betekent dat er speling op de wielen zit. Daarnaast is de trein van Outlaw Run niet de meest comfortabele trein ooit. Goede kans dat een trein met zachte bekleding (zoals veel woodies hebben) al veel zou kunnen opvangen en de rit terug aangenaam kan maken.

  4. #4

    Re: [Poll] Weerwolf in een RMC-kleedje: Yay or Nay?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ruw genoeg dat ik spijt had van mijn 2e ritje en er flink lang mottig van ben geweest

    Of het aan de track of de treinen ligt valt heel moeilijk te zeggen. Ik denk een beetje van beiden. Houten supports gaan natuurlijk werken waardoor de track vervormd. Ik kan me voorstellen dat dit effect met een rechthoekige track sterker is dan bij ronde tracks, ook al is de track volledig van staal. Er zijn op plaatse duidelijk overgangen tussen track-segmenten voelbaar, maar je voelt op plaatsen ook de trein landen, wat betekent dat er speling op de wielen zit. Daarnaast is de trein van Outlaw Run niet de meest comfortabele trein ooit. Goede kans dat een trein met zachte bekleding (zoals veel woodies hebben) al veel zou kunnen opvangen en de rit terug aangenaam kan maken.
    Dit is toch echt niet goed voor RMC. De eerste baan die ze volledig zelf van scratch bouwen en na 3 jaar is die al te onaangenaam om een 2de ritje te maken. Hout leeft inderdaad, maar als bouwer moet je toch kunnen verzekeren dat de gasten na 3 jaar nog altijd een aangename rit kunnen maken. Anders is er toch geen enkel park dat nog zo'n banen zal bouwen? Dit zal parken toch aan het denken zetten voor ze een RMC bestellen me dunkt.

  5. #5

    Re: [Poll] Weerwolf in een RMC-kleedje: Yay or Nay?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Dit is toch echt niet goed voor RMC. De eerste baan die ze volledig zelf van scratch bouwen en na 3 jaar is die al te onaangenaam om een 2de ritje te maken. Hout leeft inderdaad, maar als bouwer moet je toch kunnen verzekeren dat de gasten na 3 jaar nog altijd een aangename rit kunnen maken. Anders is er toch geen enkel park dat nog zo'n banen zal bouwen? Dit zal parken toch aan het denken zetten voor ze een RMC bestellen me dunkt.
    Nieuwe banen kunnen ook de ibox track krijgen. Voor beide types is volledig stalen supports beschikbaar. Het probleem lijkt me hier te ontstaan doordat de stalen track van RMC geen fatsoenlijke backbone heeft. Als je kijkt naar andere hybrid banen waarbij de track van staal is, maar de supports van hout dan zie je dat er doorgaans wel een backbone is. Deze vangt eventuele werking van het hout op. De Track van RMC rust rechtstreeks op houten planken. Ik kan me echter wél voorstellen dat het wellicht mogelijk is om de planken onder de track te vervangen en zo de track weer wat rechter te krijgen. Anderzijds is juist het niet lassen van de trackdelen een pijnpunt bij RMC. Bij Lightning Rod is ook een overgang van trackdelen héél sterk merkbaar onder in de first drop en die baan is nog maar pas geopend. Nu is dit nog niet storend, maar ik vraag me af wat dit na enige tijd gaat doen.

    Het is niet voor niets dat woodies geregeld retracking (moeten) krijgen. Echter daar is track veel gemakkelijker te vervangen: Je timmert het vrij letterlijk zelf in elkaar op de plekken waar nodig is. De stalen track van een RMC recht buigen is echter lastig (als het niet onmogelijk is) dus zou vanuit de fabriek vervangen moeten worden door nieuwe track.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •