1987

Een nieuw jaar, een nieuw seizoen, dat betekent nieuwe attracties. Behalve dit jaar dan. Ook al zitten we nu op 2 jaar van het einde van ons vijf-jaren plan, dit jaar hadden we express niets ingepland om eventjes financiële ademruimte op te doen. Dat is ook nodig, zelfs voor een rijke tata als ik, Marc Pille.





Deden we dan helemaal niks? Ook niet, want stil staan is achteruit gaan. Toen we onze nieuwe ingang presenteerden was het stadsbestuur teleurgesteld dat we het strand er niet bijpakten en ze beschuldigden ons eigenlijk min of meer van verwaarlozing van het strand, omdat het gratis toegankelijk is en we er geen geld uit kunnen puren. Op dat eerste hebben ze in feite wel gelijk, op dat tweede helemaal niet.

De primitieve bistro en het prehistorische toilet zijn met de grond gelijk gemaakt. We openden een gloednieuw restaurant. Overdag kan je op het verhoogde buitenterras genieten van de lekkerste cocktails, en rond de middag en 's avonds kan je tegen een mooi prijsje van lekkere Belgische klassiekers zoals mosselen met friet of balletjes in tomatensaus genieten.





Ook zijn er kleedkamers geplaatst, één voor vrouwen en één voor de heren, met elk douches erbij. Buiten staan een heleboel lockers die men kan gebruiken om kostbare spullen in op te slaan. En wie zegt dat we er geen geld uit kunnen slaan? Al deze faciliteiten zijn natuurlijk betalend! Om nog meer geld uit de zakken te kunnen slaan hebben we er ook enkele kraampjes neergezet.



Dit was eens ongebruikelijk weinig nieuws uit Gent. Maar het kan natuurlijk niet elk jaar pillenbak zijn!



Ik vind je uitkijktoren in dat wit niet echt mooi, en ik had hem ook wat korter gemaakt: de constructie ziet er nu iel en minder realistisch uit. Maar dit is natuurlijk gewoon mijn mening .
Panomaric was ook gewoon wit Aan de dikte van de constructie kan ik weinig doen, is rct nu eenmaal. Ik vond 50 meter wel een goede hoogte, je wilt tenslotte wel iets kunnen zien he. Maar geen vrees, we zitten nog in de '80ies en daarin mag alles vuil en onverzorgd zijn. In latere jaren gaan we daar wel wat aan doen (lees, de eerste re-themingen zitten er al aan te komen)