X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1

    [Walibi Belgium] Logeermogelijkheden in Walibi Belgium?

    Pretparken die naast hun park ook nog eens de mogelijkheid bieden om te blijven slapen. Het is tegenwoordig niet vreemd meer. Buitenlandse parken doen het al langer en in ons Belgenlandje stapt Plopsa nu mee op die trein. Belgisch parken hebben echter wel vaker partnerhotels, campings of jeugdherbergen, in combinatie met één of meerdere dagen toegang tot het park.

    Vanaf volgend jaar begint Walibi Belgium aan een grote uitbreiding, de grootste in zijn geschiedenis. Naast volwaardige themagebieden komen er tien nieuwe attracties bij, waaronder 3 nieuwe achtbanen én een fameuze uitbreiding van de horeca. Daarnaast belooft het park ook werk te maken van entertainment en beleving. Is het park daarmee op weg om een meerdaagse bestemming te worden binnen België? En dan is er nog Aqualibi, dat dienst kan doen buiten de parkuren.

    Een logische volgende stap zou eventueel de mogelijkheid zijn om binnen het park te logeren. Een hotel, een bungalowpark, een camping of weet-ik-veel-wat? Is Walibi Belgium - met het oog op de aankomende uitbreidingen - toe aan logeermogelijkheden? Of is dat net een brug te ver en is het park absoluut niet klaar om logies te ontvangen?

  2. #2
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] Logeermogelijkheden in Walibi Belgium?

    Misschien eerst kijken of het nog betaalbaar blijft. 10 nieuwe attracties... Straks vragen ze 50 euro entree en dan zou ik al helemaal geen zin meer hebben om te blijven slapen.

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] Logeermogelijkheden in Walibi Belgium?

    Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat het park nog geen overnachtingen aanbied... In Walibi Holland kan het, dan kan het hier zeker. Allicht is een hotel één van de weinige zaken waarin de oprichter van het park het potentieel niet in zag (in de jaren negentig was dit op enkele uitzonderingen na ongezien), en waren de verschillende overnemers die de volgende jaren kort op elkaar volgden niet zeker genoeg of de investering er in hun 'ambtstermijn' nog uit zouden krijgen... Ik geloof er best wel in dat CDA het er wel op kan wagen bij Walibi Belgium, zeker als het in de Panne ook een succes zou worden.

  4. #4

    Re: [Walibi Belgium] Logeermogelijkheden in Walibi Belgium?

    Vergelijken met De Panne vind ik nu net wat gek. Zij hebben namelijk nog een troef: de zee.

  5. #5

    Re: [Walibi Belgium] Logeermogelijkheden in Walibi Belgium?

    In de buurt van het park zelf is er niet echt veel om ervoor te zorgen dat je er wil naar toe gaan, behalve Walibi. Tenzij een strategie maken om Brussel meer in de kijker te zetten. Dus op dat vlak kan de vergelijking met De Panne wel. Uiteraard is de troef groter bij Plopsa, maar toch.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #6

    Re: [Walibi Belgium] Logeermogelijkheden in Walibi Belgium?

    Het stelde me eerlijk gezegd een beetje teleur dat Walibi Belgium in de uitbreidingsplannen geen overnachtingsmogelijkheden had aangekondigd. Voor mij blijft Walibi Belgium nog steeds het 'leading' park van België, waar dit zeker zou passen.

    Met Walibi en Aqualibi heb je toch al 2 bestemmingen die je over 2 dagen kan spreiden. Met een station vlak naast de deur zijn ze bovendien ook voor buitenlandse toeristen vlot bereikbaar.

    In de buurt van het park heb je bovendien nog Aventure Parc in Wavre, Hergé Museum in Louvain-la-Neuve, Brussel, Leuven... waar er ook van alles te zien en te beleven is.

    Walibi Belgium beschikt tevens over B2B-locaties in het park die ingezet worden voor events. Met een hotel erbij kunnen ze de capaciteit hierin uitbreiden, alsook een extra polyvalente zaal hierin voorzien.

    Ik zou dus zeker te vinden zijn voor een hotel vlakbij de parkingang, waarbij je als hotelgast een vlotte toegang hebt tot het attractiepark en het waterpark, een exclusieve parking vlakbij het hotel, vooropening voor hotelgasten en 's avonds extra animatie zoals films in de 4D-bioscoop, eten in het park, opvoeringen in het theater...

    Een tweede hotel kan dan op termijn aan de achterzijde van het park verschijnen, vlakbij de nieuwe te bouwen mega-achtbaan, met daarbij ook een aparte hotelparking.

    Een bungalowpark of camping ben ik minder van overtuigd, vooral wegens het gebrek aan plaats.

    Gisteren wel Aqualibi bezocht, en verschoten hoeveel parking er nog is op het domein! Zelf stond ik geparkeerd in een grasweide naast de normale parking. Voor een hotel heeft men hier zeker en vast plaats genoeg.

    En zo'n hotel zou kunnen bijdragen tot meer openingsdagen en wie weet een jaarrond opening

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •