X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 19 van de 19
  1. #1

    Eten in Belgische parken

    Food for thought: ene Dominique Persoone testte spaghetti en wafels in de vier grote Belgische buiten-pretparken.
    Als beroeps-picknicker kan ik weinig anders toevoegen dan een printscreen van het artikel (Nieuwsblad zat. 08/07/2017)




  2. #2

    Re: Eten in Belgische parken

    Had Bobbejaanland nu net niet dat restaurant aan de ingang 'vernieuwd', incl. nieuwe gerechten en duurdere prijzen?! Pijnlijk... Over de kwaliteit van Plopsa nooit echt te klagen gehad, over de prijs daarentegen. Ze zijn opvallend duurder dan de rest, het kan goedkoper zoals Walibi bewijst.

  3. #3

    Re: Eten in Belgische parken

    Opvallend ook dat binnen CDA toch twee parken zo kunnen verschillen zeg.
    Je vois la vie en des biscuits.

  4. #4

    Re: Eten in Belgische parken

    Ik snap niet helemaal hoe BWP een 7 kan krijgen, terwijl de saus enkel "wat" vettig is, terwijl Walibi een 8 krijg terwijl dat simpelweg koude pasta is. :s

    Ook jammer dat Prijs volstrekt niet is meegenomen in de beoordeling.

  5. #5

    Re: Eten in Belgische parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik snap niet helemaal hoe BWP een 7 kan krijgen, terwijl de saus enkel "wat" vettig is, terwijl Walibi een 8 krijg terwijl dat simpelweg koude pasta is. :s

    Ook jammer dat Prijs volstrekt niet is meegenomen in de beoordeling.
    Ik vind het wel netjes dat ze die er mooi bij vermeld hebben, zo kan je als lezer zelf ook je conclusies trekken.

  6. #6

    Re: Eten in Belgische parken

    Krijg je de spaghetti nu echt in Bjl uit zo'n kartonnen doosje??? Ook in het grote restaurant?

    Kleine zijdelingse opmerking wel : Walibi en Bellewaerde is toch geen spaghetti? Da's penne Bolognaise of dergelijke toch?

  7. #7

    Re: Eten in Belgische parken

    Ik houd van dergelijke vergelijkingen in Het Nieuwsblad! Jaren geleden hebben ze dit ook eens gedaan met hamburgers in de Belgische parken, maar ik heb dat artikel wellicht niet meer liggen.

    Wat me hier vooral opvalt, is dat de prijzen extreem verschillen. En vooral dat Walibi toch wel goedkoper is dan Bellewaerde. Als er geklaagd wordt over het eten in Walibi, zien we hier toch wel goede scores neergezet!

  8. #8

    Re: Eten in Belgische parken

    Gisteren nog in Walibi gegeten en heb er niet over te klagen hoor. Ook eens die wafel geprobeerd en die scoort gemiddeld tot goed. Na mijn lessen in het Brusselse verheug ik me meestal nog eens op een Luikse wafel, ik weet dus wel waarover ik spreek.

    De mitraillette was ook zeker in orde en de prijs is opvallend lager dan in Plopsaland, waar ik bijna achterover viel dat ze ongeveer tien euro durven vragen voor een frikandel met frieten, saus en drank. Terwijl dat hier maar zes euro is.

    Het enige wat ik vind is dat in Plopsaland het aangenamer is om te eten. Er zijn vaak binnen zitplaatsen vrij, wat gisteren niet kon gezegd worden van de restaurants in Walibi.

  9. #9

    Re: Eten in Belgische parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten

    Het enige wat ik vind is dat in Plopsaland het aangenamer is om te eten. Er zijn vaak binnen zitplaatsen vrij, wat gisteren niet kon gezegd worden van de restaurants in Walibi.
    Was gisteren het park niet uitverkocht ofzoiets?

    Ik ben ook tevreden over het eten in Walibi hoor. Nooit problemen mee gehad. + een goede prijs/kwaliteit verhouding daar.
    Je vois la vie en des biscuits.

  10. #10

    Re: Eten in Belgische parken

    Ik was eergisteren na vele jaren nog eens in Walibi. Genoeg plaats om binnen te zitten, maar wegens het mooie weer gekozen om buiten te gaan. De kwaliteit van het eten verraste me in de positieve zijn en de prijs was (voor Belgische begrippen) nog wel te doen.

    In het algemeen wist het park me trouwens in de positieve zin te verrassen. Alles lag er netjes en verzorgd bij. Personeel was vriendelijk en (doorgaans) tweetalig.

  11. #11

    Re: Eten in Belgische parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Gisteren nog in Walibi gegeten en heb er niet over te klagen hoor. Ook eens die wafel geprobeerd en die scoort gemiddeld tot goed. Na mijn lessen in het Brusselse verheug ik me meestal nog eens op een Luikse wafel, ik weet dus wel waarover ik spreek.

    De mitraillette was ook zeker in orde en de prijs is opvallend lager dan in Plopsaland, waar ik bijna achterover viel dat ze ongeveer tien euro durven vragen voor een frikandel met frieten, saus en drank. Terwijl dat hier maar zes euro is.

    Het enige wat ik vind is dat in Plopsaland het aangenamer is om te eten. Er zijn vaak binnen zitplaatsen vrij, wat gisteren niet kon gezegd worden van de restaurants in Walibi.
    Wij waren gisteren ook in het park. Ik was echt aangenaam verrast van de ruime keuze aan eten en drinken. De tijd dat je er enkel vettige, onsmakelijke frieten en burgers kon hebben is duidelijk voorbij. Het groot pak friet is ruim voldoende en ik ben al geen kleine eter. Helaas voor mij waren de wafels in de namiddag al snel uitverkocht door het groot aantal bezoekers. Spijtig, want heb veel positieve reacties gehoord.

  12. #12

    Re: Eten in Belgische parken

    Ik heb de pasta in Bobbejaanland gegeten bij mijn bezoek. Inderdaad uit zo'n doosje. Dat lijkt op het eerste zicht jammer, maar het houdt wel beter warm dan een bord. Dat vind ik nu geen ramp dat het in zo'n doosje zit. Ik heb trouwens al meerdere echte pastazaken gezien die je ook in zo'n doosje serveren hoor, dus dat is toch echt geen maat voor de kwaliteit. Het was in het restaurant in de buurt van de escape room, ik weet niet echt hoe ik die plaats best kan omschrijven, maar het was niet het restaurant aan de ingang.

    Wel vreemd: ik lees dat de kaas niet echt een meerwaarde was, maar bij mijn bezoek wàs er helemaal geen kaas. Dat vond ik toch echt niet kunnen... Voor de rest vond ik de spaghetti gewoon lekker, punt. Een klassieke spaghetti. Ik moet wel zeggen, ik ben al snel tevreden met bolognaisesaus en als het te speciaal wordt vind ik het juist minder lekker. Maar ik had de week ervoor in Slagharen in het Big Jake Dinner House ook bolognaise gegeten en echt, nooit meer. Gelukkig was het All You Can Eat en kon ik gewoon iets anders gaan halen Die saus daar, echt bah. De carbonara is dan wél weer lekker. Maar de bolognaisesaus van BJL naast die van Slagharen krijgt van mij een 10. Om maar te zeggen

    De portie: het mocht ietsje meer, maar weinig was het niet. Dat ietsje meer ging waarschijnlijk ook al in orde zijn als ik wat kaas had kunnen krijgen, maar ja. Kben al blij voor hen dat de recensent er wel heeft gehad, wie weet welk cijfer hadden ze dan gekregen

    --

    Omdat ik het hier in de reacties voorbij zie komen: in Walibi at ik dit jaar het menu mitraillette, wat ik al wel vaker heb gegeten maar man, nog nooit zo'n grote vergissing gemaakt. Lekker, dat wel, maar écht geen goed idee in zo'n warm weer. Die kreeg ik dus niet op, er is helaas een stuk van in de vuilbak beland. Je krijgt wel waar voor je geld als je de portie ziet en het was geloof ik 7,95 euro inclusief een halve liter frisdrank of 33 cl bier.

    Verder, het verhaal van de wafels, inderdaad frappant dat er binnen CDA zo'n verschil is. En grappig dat BJL de pasta als enige niet op een bord serveert en de wafel dan weer wél

  13. #13

    Re: Eten in Belgische parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    het was geloof ik 7,95 euro inclusief een halve liter frisdrank of 33 cl bier.
    Misschien voer (no pun intended) voor een ander topic, maar waarom moet er eigenlijk bier verkocht worden in een pretpark?

  14. #14

    Re: Eten in Belgische parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    Misschien voer (no pun intended) voor een ander topic, maar waarom moet er eigenlijk bier verkocht worden in een pretpark?
    Een gewone pint begrijp ik ook niet direct, maar een lekker biertje genre Duvel, Leffe, Omer, etc. op een terrasje in de zon maakt voor mij een parkbezoek nog aangenamer.

  15. #15

    Re: Eten in Belgische parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    Misschien voer (no pun intended) voor een ander topic, maar waarom moet er eigenlijk bier verkocht worden in een pretpark?
    Goh, meestal drink ik frisdrank maar als het echt zo warm is kan voor de verandering eens een frisse gewone pint toch ook wel smaken en de dorst lessen...

    Ik vreesde er al voor dat er reactie op ging komen toen ik het erbij typte maar heb het voor de volledigheid toch gedaan. Nu, er wordt gestreefd naar een zo compleet aanbod qua horeca dus dat mag toch? Er móet niks natuurlijk... Maar sommige mensen drinken al graag eens een pintje bij het eten (of gewoon zomaar voor de dorst) in plaats van water of iets zoets.

    Btw, niet iedereen komt er louter voor de attracties hé. Sommige mensen komen ook gewoon voor de sfeer en dan kan ik me wel voorstellen dat het leuk is om even gezellig op een terrasje te gaan zitten met een biertje erbij. Zo ongeveer wat michielsken zegt, maar dan met de nuance dat een gewone pint ook wel kan smaken in dorstig weer.

  16. #16

    Re: Eten in Belgische parken

    Ik doelde eigenlijk maar op de mensen die heel de dag met een blik bier in de hand rondlopen in een park. Bij mij kan een lekker frisse pint ook wel smaken, al doe ik dat eigenlijk nooit tijdens een pretparkbezoek.

  17. #17

    Re: Eten in Belgische parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Wel vreemd: ik lees dat de kaas niet echt een meerwaarde was, maar bij mijn bezoek wàs er helemaal geen kaas. Dat vond ik toch echt niet kunnen...
    Toch logisch dat geen kaas ook geen meerwaarde is?

  18. #18

    Re: Eten in Belgische parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Toch logisch dat geen kaas ook geen meerwaarde is?
    Haha, zo had ik het niet bekeken!

  19. #19

    Re: Eten in Belgische parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    Ik doelde eigenlijk maar op de mensen die heel de dag met een blik bier in de hand rondlopen in een park. Bij mij kan een lekker frisse pint ook wel smaken, al doe ik dat eigenlijk nooit tijdens een pretparkbezoek.
    Ik dus ook niet, tot nu zondag met enkele vrienden. Ik wist zelfs niet dat ze halve liters hadden
    Voor mij is het geen must, maar bij warm weer kan dat eens smaken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •