X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Is Europa-Park het beste attractiepark van Europa?

Stemmers
35. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

    21 60,00%
  • Nee

    14 40,00%
Resultaten 1 tot 20 van de 60

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Poll] Europa-Park het beste Europese pretpark?

    Europa-park is een van de grootste attractieparken en biedt een zeer aardige prijs-kwaliteit verhouding én is bovendien klantvriendelijk. Maar veel van de attracties zijn wat mij betreft net geen toppers, sommige scoren zelfs 'verre van' een topper. Ik vind de vormgeving in Europa-park ook wat rommelig aandoen. En dat is niet alleen omdat ze zoveel verschillende themazone's hebben: zelfs binnen één zone gebruiken ze soms verschillende bouwtijlen die niet op elkaar zijn afgestemd (bv: Grieks themadeel). Het beste pretpark moet voor mij een goede basis hebben: topattracties én goede vormgeving. Als die onderdelen geslaagd zijn kan je het nog altijd verprutsen met management. Maar wat mij betreft heeft Europa-park nog te veel schoonheidsfoutjes in die basis om echt de titel van beste park te verdienen.

    Ik vind Gröna Lund en Phantasialand véél meer uit hun aanbod halen dan Europa-park. Portaventura is een droom wat betreft vormgeving, maar daar zijn de attracties dan weer minder én zijn de operations niet alles. Parc Asterix scoort voor mij ook redelijk goed, maar heeft dan weer te weinig echte toppers. Liseberg zit ook wel redelijk snor.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 14-07-17 om 12:31.

  2. #2

    Re: [Poll] Europa-Park het beste Europese pretpark?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Europa-park is een van de grootste attractieparken en biedt een zeer aardige prijs-kwaliteit verhouding én is bovendien klantvriendelijk. Maar veel van de attracties zijn wat mij betreft net geen toppers, sommige scoren zelfs 'verre van' een topper. Ik vind de vormgeving in Europa-park ook wat rommelig aandoen. En dat is niet alleen omdat ze zoveel verschillende themazone's hebben: zelfs binnen één zone gebruiken ze soms verschillende bouwtijlen die niet op elkaar zijn afgestemd (bv: Grieks themadeel). Het beste pretpark moet voor mij een goede basis hebben: topattracties én goede vormgeving. Als die onderdelen geslaagd zijn kan je het nog altijd verprutsen met management. Maar wat mij betreft heeft Europa-park nog te veel schoonheidsfoutjes in die basis om echt de titel van beste park te verdienen.

    Ik vind Gröna Lund en Phantasialand véél meer uit hun aanbod halen dan Europa-park. Portaventura is een droom wat betreft vormgeving, maar daar zijn de attracties dan weer minder én is zijn de operations niet alles. Parc Asterix scoort voor mij ook redelijk goed, maar heeft dan weer te weinig echte toppers. Liseberg zit ook wel redelijk snor.
    Kijk dit vind ik een zeer genuanceerd en goed antwoord. Voor mij is Europapark zeker één van de grootste en mooiste parken van Europa maar ze hebben inderdaad toch een iets te weinig solide basis uit het verleden toen er nog maar enkel kleine achtbaantjes stonden. Wat thrillrides betreft staat er ook eigenlijk zeer weinig en niets extreems (geen freefall of torenattracties, geen over de kop of snelle molens,...). Voor een totaalplaatje kijk ik toch ook eerder richting Zweden (Liseberg, Grönalund) en Spanje (Parque Warner, Port Aventura) voor mijn favoriete Europese toppers. Het hangt er natuurlijk van af wat je beschouwt en waar je meer belang aan hecht. Wat mij betreft mogen ook Phantasialand, Alton Towers, Blackpool Pleasure Beach en Gardaland niet ontbreken in het lijstje toppers!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •