Ik stel enkel wat er in de realiteit gebeurd. Als 45% fan de fans Troy de beste woodie vind, 45% Wodan en de overige 10% andere banen noemen (Geen 100% exacte cijfers uiteraard). Dan is dat moeilijk mijn mening, niet?

Je kunt dan hooguit stellen dat de inschatting verkeerd is, maar als je er wat polls bij haalt bevestigen die dat beeld wel. (en dan ben ik zo iemand die de polls nog veel verder analyseert dan enkel de eind uitslag. Onbekende parken/banen hebben immers bij voorbaat al een nadeel. Een nadeel dat EP niet heeft. - Als veel mensen baan X nog niet bereden hebben, kan die nog zo goed zijn, hij zal nooit hoog scoren).


Ik heb het nooit over individuele meningen gehad, en zelfs al meermaals gezegd dat dat iedereen vrij staat, maar als je objectief iets wilt meten (in dit geval of een baan een topper IS) dan wordt de waarheid/norm gevormd door de meerderheid van de stemmen. Dat is nu eenmaal hoe de wereld werkt.

Anders gezegd: Kun je daadwerkelijk spreken van een tophit als de betreffende plaat de wekelijkse top 100 niet haalt? In geen enkel land? Dan kan het misschien de beste verkopende plaat van die artiest tot dan toe zijn, het is in geen enkel ander opzicht geen tophit. Net zoals veel attracties van EP enkel binnen het park een topper zijn, maar daarbuiten niet. (en dan heeft EP nog het voordeel van een groot en bekend park te zijn waar iedereen al geweest is, dus zouden ze in polls, of fora gesprekken veel gemakkelijker stemmen moeten krijgen dan kleine, onbekende parkjes, toch lukt dat blijkbaar niet - dit is een effect dat je in de muziekwereld veel minder hebt omdat zich dat makkelijk verspreid via Social Media, Radio of Youtube, je hoeft de artiest niet live te hebben meegemaakt om de plaat te kennen).

Maargoed. Je hebt ook mensen die van mening zijn dat de aarde plat is, terwijl ook dat bewezen is dat het niet zo is.

Andersom zal ik moeten erkennen dat Europa absoluut een top park is (heb ik ook nooit anders gedaan), maar ik stel wel mijn mening dat ik het persoonlijk niet hét beste park van Europa vind.

Geloof me: Als je enkel mijn ruwe mening over het park wilt, zouden mij posts er hier héél anders uit zien.