X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Is dhr. Lemey de juiste man op de juiste plaats?

Stemmers
12. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

    6 50,00%
  • Nee

    6 50,00%
Resultaten 1 tot 8 van de 8
  1. #1

    [Poll] Is Stefaan Lemey de juiste man op de juiste plaats? [Bellewaerde]

    De kenners onder ons weten wie Stefaan Lemey is, de huidige directeur van Bellewaerde Park. Sinds januari 2010 is hij het hoofd van Bellewaerde Park. Echter zijn vele beslissingen uit zijn hand wel eens in verkeerde aarde gevallen. Kan Bellewaerde een ambitieuzer persoon op de troon gebruiken?

  2. #2

    Re: [Poll] Is Stefaan Lemey de juiste man op de juiste plaats? [Bellewaerde]

    Persoonlijk heb ik neen gestemd. Duidelijk is dat hij de vraag van het publiek klaarblijkelijk in de weg slaat, sommige attracties liggen er meer dan belabberd bij en ook het park blijft maar hangen en ter plaatse te trappelen met niet of net niet investeringen.

  3. #3

    Re: [Poll] Is Stefaan Lemey de juiste man op de juiste plaats? [Bellewaerde]

    Mijn eerste reactie was: "Wie?".

    Ik ben al in jaren niet meer in BWP geweest, maar wat hierboven genoemd wordt zijn geluiden die ik al hoor sinds ik het park ken. Ik betwijfel dus of het aan Stefaan ligt.

    Qua investeringen.. Tsja..

    Ik snap dat velen niet blij zijn met de omvorming van Los Piratas naar Hurucan, maar voor het park is dit eigenlijk wel een slimme zet. Een nieuwe attractie die voor de gemiddelde bezoeker een hogere herhalingswaarde heeft en minder onderhoudskosten voor het park. Voor de fans niet fijn, maar voor het park wel een goede beslissing.

    Daarna wordt het wat lastig. Er is in wat beestjes geinvesteerd wat gewoon een must is voor dit park. Goed dus. Maar er is ook geinvesteerd in Dawson Duel. Niet echt een topper maar schijnt wel bij het publiek redelijk goed aan te komen. De vraag is natuurlijk hoe lang dat duurt. We zullen moeten zijn of dit een goed idee was als het nieuwe er af is.

    Een volgende investering is een waterparadijs. Dat kan potentieel heel interessant zijn. Nu lijken de concepten nog maar matigjes, maar dat kan in de toekomst nog wel groeien. Ook dat lijkt me dus niet per definitie slecht.

    Het zijn niet de dingen die we als fans willen zien en de potentie wordt misschien niet volledig benut zoals we het graag willen zien. Maar bedenk ook wel dat BWP eigenlijk maar een matig tot klein parkje is en dus zeker niet kan investeren zoals de groten het doen.

    Gezien het voor mij lang geleden is heb ik bewust niet gestemd, maar wilde toch mijn gedachten er eens bij geven.

  4. #4

    Re: [Poll] Is Stefaan Lemey de juiste man op de juiste plaats? [Bellewaerde]

    Ik heb op 'ja' gestemd. Ik vind hem vergelijkbaar met Wouter Dekkers. Ik ben van beiden geen grote fan, maar ze zijn wel goed in een pretpark draaiende houden - hetgeen waarvoor ze aangenomen zijn dus. Voor de parkgroepen zeker geschikt dus.

    Als pretparkfan zijnde had ik echter veel beslissingen anders gezien, met inderdaad voorop Los Piratas heropgeknapt ipv vervangen. Maar liever geen Los Piratas dan geen Bellewaerde.

  5. #5

    Re: [Poll] Is Stefaan Lemey de juiste man op de juiste plaats? [Bellewaerde]

    Ik denk persoonlijk dat BWP niet uit de boot zal vallen bij de huidige investeringsronde van CDA. En totnogtoe heeft Stefaan mij steeds wel kunnen overtuigen. Zou een woodie alla "timber" gepast hebben en plezant zijn geweest om te hebben op 15 min van mij thuis? Zeker. Maar ik versta dat ie redeneert dat Heidi die plek al heeft ingenomen. BWP heeft nog enkele grote attracties nodig en ik ben ervan overtuigd dat die al op de planning staan. Dawson Duel is niet de spectaculaire thrill, maar dat heeft het ook niet als doelgroep. Bij het publiek blijft ie populair momenteel dus dan denk ik dat Stefaan en het team van BWP hiermee wel de juiste beslissing hebben gemaakt.

    Zijn er ook slechte zaken? Zeker weten... De rapid mag dringend deftig onder handen genomen worden (alhoewel dat dit jaar al wat zaken verbeterd zijn) en de splash... tjah... die hoek mag volledig herbekeken worden mijns insziens. Keverbaan, splash, boomerang & cowboydorp ineens platsmijten en upgraden naar het nieuwe niveau van thematisatie dat CDA toch al enkele keren gebracht heeft. Geef BWP evenveel tijd als we nu doen met WB omdat die hun plannen naar buiten hebben gebracht en ik denk dat we daar toch ook heel wat moois zullen zien verschijnen.

  6. #6

    Re: [Poll] Is Stefaan Lemey de juiste man op de juiste plaats? [Bellewaerde]

    niet de beste maar ik geef hem nog twee jaar het voordeel van de twijfel het park knapt toch een beetje op blijkbaar lukt het om budget te
    verkrijgen. Het park was niet echt winstgevend toen hij toekwam dus verwacht niet meteen de grootte toeters een bellen.

  7. #7

    Re: [Poll] Is Stefaan Lemey de juiste man op de juiste plaats? [Bellewaerde]

    Het probleem is dat ik net het tegenovergestelde merk. Ja, er worden vernieuwingen gedaan, maar sommige zijn enorm in twijfel te trekken. Ook zijn sommige attracties in schandalige staat (Houdini, Bengal Rapid River, ...) en is er enorm veel gesloten horeca. Dat laatste wordt trouwens op een zeer vreemde manier uitgebreid. Mij lijkt het soms eerder dat het huidige bestuur geen klare visie heeft welke kant ze met het park op moeten ...

  8. #8

    Re: [Poll] Is Stefaan Lemey de juiste man op de juiste plaats? [Bellewaerde]

    Ik vind het moeilijk, maar heb toch 'ja' gestemd. Hij lijkt me naar zijn personeel toe de perfecte baas (wat je ook ziet op tv) en qua klantvriendelijkheid heb ik in Bellewaerde nog nooit mogen klagen. Integendeel, daar werkt bij mijn weten het meest vriendelijke personeel van onze Belgische parken.

    Op vlak van dierentuin hebben ze de voorbije jaren ook al heel wat geïnvesteerd en de verblijven zien er goed uit. De dieren zijn in mijn ogen momenteel de grote meerwaarde van BWP.

    Als ik dan kijk naar horeca zijn er inderdaad wat horecapunten gesloten, maar in elk park is er wel eens iets gesloten. De kwaliteit vind ik er echter wel op vooruit gegaan en de inrichting in de echte restaurants is ook geslaagd. Het aanbod is er ook gevarieerder dan in andere parken en de groenten zijn er vers.

    Op vlak van nieuwe en opgefriste attracties is er duidelijk een bepaalde lijn in: families!

    Is alles dan perfect? Neen! Verre van! Op vlak van attracties mag er ook wat gedacht worden aan de volwassenen en mag er zeker wa meer thrill aanwezig zijn. Sommige attracties schreeuwen om een opfrissing, vooral het hele gebied van India is beneden alle peil. Ik hoop dat we in de komende jaren nog wat nieuwe attracties mogen zien komen, en dat het park op die manier ook een upgrade krijgt.

    En wat betreft het Aquapark... tjah, geen idee. Bij de eerste concepts werd ik niet omver geblazen, want ik vind het nogal klein. Maar wie weet verrassen ze ons wel.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •