X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 17 van de 17
  1. #1

    [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Het Poolse park heeft nog maar net een nieuwe achtbaan geopend en kondigt al meteen een volgend groot project aan: een nieuwe dark ride van JoraVision en Alterface! Opening voorzien voor volgend jaar al. Meer info in ons nieuwsbericht.

  2. #2

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Klinkt goed! Ik ben nu al fan van het park en ik ben er nog nooit geweest. Ik denk dat we hier de komende jaren echt nog een aantal mooie dingen kunnen verwachten.

    Bazyliszek is een toffe naam en een origineel thema voor een attractie. Op de eerste concept ziet de thematisering er wel een beetje vlak uit, ben benieuwd hoe dat in het echt zal uitpakken...

  3. #3

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Fijn dat dit parkje origineel uit de hoek komt en ook wat nationale trots in zich heeft. Het doet me een beetje denken aan Tayto park, waar de enige coaster van het park ook gethematiseerd is naar een Ierse volksheld.

  4. #4

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Er zijn nog 2 nieuwe concept arts verspreid door Alterface via Twitter. Ze werden toegevoegd in het nieuwsbericht.

  5. #5

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Vandaag (2 feb.) levering van de eerste zes karretjes voor de nieuwe darkride. Weinig onthullende beelden hieronder:



    Bron: https://www.facebook.com/legendia.sl...le.miasteczko/

  6. #6

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Een iets interessanter filmpje van de FB-pagina van Legendia:
    Effecten bij de darkride in opbouw.
    Een idee voor de uitgang van Mount Mara?


    Een raar maar waar verhaal, is dat de stad Katowice in sept. 2017 bij wijze van culturele promotie 6 standbeeldjes van mythologische heimat-figuren plaatste langs een toeristisch parcours. Nauwelijks tien uur later werden twee beelden gevandaliseerd en wat later verdwenen nog andere beelden! Er werd meteen besloten om die beeldjes duurzamer te construeren en steviger te verankeren. Het brons zou ten dele gegoten worden uit gesmolten koperen sleutels e.a. die de lokale bevolking vrijwillig kon inleveren. Eén van de bronzen figuren zou aan de parkingang worden gevestigd. Tot één maart 2018 kan iedereen uit drie voorgestelde figuren kiezen: https://www.szlakgodki.eu/ankieta-legendia



    Bronnen:
    https://translate.google.com/transla...i/&prev=search
    https://translate.google.com/transla...17&prev=search

    Een lovenswaardig initiatief, maar ik zou toch ook graag zien dat Legendia eindelijk z'n (eentalige!) kalender voor 2018 publiceert. Tot heden zie je enkel de openingsdagen van het najaar 2017: https://www.legendia.pl/?id=5040&L=0
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 24-02-18 om 12:51.

  7. #7

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Ze zijn niet het enige park dat laat wachten op hun kalender (aldus de soms ge-ergerde parkgidsmedewerker).

    Wel leuk dat van die beeldjes! Dit soort achtergrondinfo over kleine details is echt leuk om te lezen.

  8. #8

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Klinkt goed! Ik ben nu al fan van het park en ik ben er nog nooit geweest. Ik denk dat we hier de komende jaren echt nog een aantal mooie dingen kunnen verwachten.

    Bazyliszek is een toffe naam en een origineel thema voor een attractie. Op de eerste concept ziet de thematisering er wel een beetje vlak uit, ben benieuwd hoe dat in het echt zal uitpakken...
    Het lijkt inderdaad weer op de kartonnen fluo-planken die ik met name van Disney ken (Astro Blasters, maar ook de typische fantasy darkrides). Jammer, maar voor zo een klein parkje wel te begrijpen. De scene in de recent toegevoegde concept ziet er gelukkig wel wat beter uit

  9. #9

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Een lovenswaardig initiatief, maar ik zou toch ook graag zien dat Legendia eindelijk z'n (eentalige!) kalender voor 2018 publiceert. Tot heden zie je enkel de openingsdagen van het najaar 2017: https://www.legendia.pl/?id=5040&L=0
    Eentalig is hij niet, de site is ook beschikbaar in het Sloveens.

  10. #10

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Nee: site is tweetalig maar kalender niet!

  11. #11

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Krijg nou t**ten: ze hebben twee weken voor de seizoenspremière eindelijk hun kalender eentalig Pools gepost:



    Bron: https://www.legendia.pl/o-nas/godziny-otwarcia/

    Als ik het goed zie, is het park m.u.v. Paasmaandag werkelijk elke maandag gesloten. Dan boffen we effe met onze zomerse planning: maandag 09/07 aankomen in Katowice (en in de verte Axl Rose en z'n kornuiten horen brullen) en dinsdag 10/07 voor een prikje een fastpass en een overdosis Lech scoren. Je kan blijkbaar ook voor een geringe meerkost het park vroeger betreden. Dat heb ik nog nooit elders gezien (wel voor abonnees, verblijvers en onliners, zoals in Alton Towers).

  12. #12

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Er is dus geen verschil tussen geel en oranje?
    Beetje onduidelijk die Legendia at Night...

  13. #13

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Er is dus geen verschil tussen geel en oranje?
    Beetje onduidelijk die Legendia at Night...
    Hu? Geel = 10 - 21 uur en oranje is 10 - 00 uur lijkt me niet heel onduidelijk eerlijk gezegd?
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  14. #14

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Er is dus geen verschil tussen geel en oranje?
    Beetje onduidelijk die Legendia at Night...
    Vrij simpel hoor, oranje is geopend van 10 tot 00.00 uur, maar de legendia at night toestand begint pas om 21 uur.

  15. #15

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Uiteraard snap ik wel wat ze bedoelen (vandaar de ). Maar op het eerste zicht lijkt "Legendia at Night" geen kleurcode te hebben in deze layout...

  16. #16

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Op de Facebook-pagina van Legendia is een video te zien van de persvoorstelling van Bazyliszek.



    Ik vind dat het er erg goed uitziet!

  17. #17

    Re: [Legendia] 2018: Nieuwe dark ride

    Je had het wellicht al gemerkt, maar we waren afgelopen weekend in Legendia! Bij deze een impressie van de dark ride en het park!

    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •