X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 8 van de 60 EersteEerste ... 6789101858 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 1200
  1. #141

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waliboy Bekijk Berichten
    Belachelijk, alleen maar zodat jullie verzekerd zijn voor een plaats tijdens de persopeningen...
    Duitse wet is Duitse wet, heeft niks met fansites te maken. Lijkt me logisch dat je wetten van een ander land respecteert. Als je dat niet kunt, dan ben je respectloos. Ook grote bedrijven als Google moeten dit doen. Kijk maar eens na, in Duitsland en Oostenrijk heb je geen street view... De bouwbedrijven kunnen ook gaan zagen bij PHL dat er foto`s op het internet verschijnen. Eigenlijk is dit niet meer dan logisch... Maar anno 2017 denken we dat we alles mogen dankzij het internet. Ik heb daar wel begrip voor en ben ook een grote voorstander van deze Duitse `privacy` wet.

  2. #142

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Laten we hopen van niet. Winja's vind ik persoonlijk nog twee schitterende banen, TotNH mag van mij direct weg. Als je kijkt naar de gemiddelde wachttijd blijkt ook wel dat Winja's nog stukken populairder is.
    Wachttijd zegt hierbij vrij weinig. TotNH heeft een enorme capaciteit, de winja's niet echt. Dus bij gelijke populariteit sta je bij de Winja's direct veel langer.

    En de stemming zou ik zeker niet te serieus nemen. Dit gaat - zoals ignace - al zei over welke baan het populairst is. De Winja's bijvoorbeeld zijn erg kort, wat ongetwijfeld ook de populariteit naar beneden haalt. Dat wil echter niet zeggen dat de baan niet geliefd is bij het publiek. Daarnaast moet je ook rekening houden met de groep mensen die doet stemmen. Dat zijn de facebookvolgers van PHL. Het is redelijkerwijs aan te nemen dat dit een gemiddeld jonger publiek is dan wat daadwerkelijk het park bezoekt. Daarnaast zit er ook volk tussen dat misschien al 10 jaar niet meer in het park was. Met name wat jonger publiek dat nog schrik heeft voor een baan als Mamba kan veel plezier hebben op een baan als TotNH en jong genoeg zijn om Raik nog niet te kennen. De poll op zich zegt daarmee vrij weinig. Het wordt pas interessant als je ook de reacties gaat lezen en een beetje kijkt waar ze vandaan komen.

    On Topic: De lager gelegen bochten zien er goed uit, maar vooralsnog word ik niet enthousiast van de inversies die in de baan zitten. Natuurlijk heb ik nog geen ervaring met deze inversies op een Vekoma baan, maar bij B&M vind ik ze heel geforceerd en vooral onnatuurlijk (ten opzichte van een vlieg-gevoel) aanvoelen. Ik hoop dat ik me vergist natuurlijk. Maar wat mij betreft mag er bij een flying coaster toch iets verder worden gekeken dan "achtbaan". Ik kan het wel waarderen als juist het effect van vliegen zo natuurlijk mogelijk wordt nagebootst, in plaats van een zo achtbaan-achtig-mogelijke rit te maken (wat niet wil zeggen dat er geen typische achtbaan elementen in mogen zitten natuurlijk).

  3. #143
    borisvdd
    Guest

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten



    De prijs:
    Een week lang zal ik alle nieuwsberichten van looopings.nl naar de winnaar doorsturen, zodat die steeds als eerste op de hoogte is van de meeste onzinnige roddelpers uit de pretparkwereld.
    Je mag mijn deelname verwijderen. Ik wil NIETS met die achterlijke site te maken hebben.

  4. #144

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Je mag mijn deelname verwijderen. Ik wil NIETS met die achterlijke site te maken hebben.
    Voor u zal er een uitzondering gemaakt worden, maar heb je zelf een voorstel tot prijs? ;-)

    Ontopic:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik kan het wel waarderen als juist het effect van vliegen zo natuurlijk mogelijk wordt nagebootst, in plaats van een zo achtbaan-achtig-mogelijke rit te maken (wat niet wil zeggen dat er geen typische achtbaan elementen in mogen zitten natuurlijk).
    Maar als je het effect van vliegen wil nabootsen, wil dat ook zeggen trage inversie en minder plotse versnellingen. Dan zoek je eigenlijk meer een "Chill" baan. Of zie ik dat verkeerd?

  5. #145

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten

    Maar als je het effect van vliegen wil nabootsen, wil dat ook zeggen trage inversie en minder plotse versnellingen. Dan zoek je eigenlijk meer een "Chill" baan. Of zie ik dat verkeerd?
    Dat is redelijk correct. Natuurlijk: als je zelf de optie had om te vliegen zou je zelf ook hier en daar wat plotse bewegingen en zo maken. Zeker in combinatie met de theming er rond (ontwijken van gebouwen). De standaard B&M flyer heeft op het einde een inversie zitten die heel goed past bij het type en heel natuurlijk en passend aan voelt. Ook de bestaande Vekoma banen voelen heel smooth en heel natuurlijk aan, ondanks dat de stukken waarbij je op de rug ligt relatief lang zijn.

    Daarentegen kun je ook het omgekeerde hebben. Tatsu vond ik (op zijn pretzel loop na) geen bijzonder intense baan en redelijk "chill". Echter kon de baan niet onnatuurlijker aanvoelen. De bochten voelen aan alsof ze te veel bank hebben en stil vallen (het beetje het gevoel als in breakdance op het moment dat het bakje op het buitenste punt van beide draaicircels tegelijk is). De inversies (wing-overs etc.) voelden ook heel geforceerd aan. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar voor mijn gevoel is het steeds alsof je fysiek niet in staat zou zijn het manouvre op deze manier te maken, zonder flink hoogte te verliezen of neer te storten. Bij Air en de vekoma's had ik dat nooit (al was de versie in SFA om één of andere reden wel iets té intens naar mijn smaak, ondanks dat dit ook een standaard model was)

  6. #146

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    De winja's zijn inderdaad fanatische banen.. maar het wachten vind ik er vreselijk. We zijn er al meer dan eens gaan lopen wegens erg benauwd.. Vanaf het moment dat het buiten meer dan 27 graden is, is het in die wachtrij bijna niet uit te houden. Voor mij de grootste smet van de nieuwere banen.
    En dat is in de hangar van TotNH niet? Je loopt gewoon in een aluminium tunnel achter elkaar, nu ook niet erg aangenaam hoor.

  7. #147

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fladnag Bekijk Berichten
    En dat is in de hangar van TotNH niet? Je loopt gewoon in een aluminium tunnel achter elkaar, nu ook niet erg aangenaam hoor.
    Gek genoeg heb je er daar idd niet echt last van. Het is op zich ook vreemd dat dit bij de Winja's wél het geval is. Er is boven de wachtrij immers nog een heel kinderland, je zit dus niet direct onder het dak.

    Nu de drukte is afgenomen en de wachtrijen daar korter zijn valt het allemaal wel heel erg mee, dus denk dat de hitte/benauwdheid puur is ontstaan door lichaamswarmte van veel volk bijeen.

  8. #148

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Op de bedrijfsterreinen van Vekoma in Vlodrop zijn verschillende stukken track gespot met de onmiskenbare witte uitsteeksels van een LSM-launch. De track heeft ook hetzelfde kleurtje als de baanonderdelen die tot hiertoe in Phantasialand werden gemonteerd. Officieus is het al lang een vaststaand feit dat de twee aan elkaar gelinkt zijn. Maar zolang er niemand dat officieel bevestigt verkies ik de stel-vorm.

    Stel dus dat die track voor phantasialand is, dan krijgt de nieuwe achtbaan een vrij atypische launch-sectie. De componenten van de launch hebben namelijk allemaal een vrij stevige kromming. We krijgen dan een gebogen launch in plaats van een klassieke rechte!

    Ook interessant om in dat verband even over de positie van de launch te filosoferen. Vanuit veiligheid en bloksecties bekeken is het praktischer dat mensen op hun rug liggend gelanceerd worden: als je dan moet evacueren kan dat zonder dat passagiers uit het voertuig tuimelen zodra je de beugels opendoet. Maar de track buigt weg van de treinkant, met passagiers in rugpossitie zou dit betekenen dat je op de top van een heuvel naar beneden gelaunched wordt. Dat is niet praktisch als dat als blocksectie moet dienen.

    Voor mij zijn er dan twee opties: 1 er is een lifthill met LSM of 2 er wordt gelaunched wanneer je in flying-positie zit.

  9. #149

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Op de bedrijfsterreinen van Vekoma in Vlodrop zijn verschillende stukken track gespot met de onmiskenbare witte uitsteeksels van een LSM-launch. De track heeft ook hetzelfde kleurtje als de baanonderdelen die tot hiertoe in Phantasialand werden gemonteerd. Officieus is het al lang een vaststaand feit dat de twee aan elkaar gelinkt zijn. Maar zolang er niemand dat officieel bevestigt verkies ik de stel-vorm.

    Stel dus dat die track voor phantasialand is, dan krijgt de nieuwe achtbaan een vrij atypische launch-sectie. De componenten van de launch hebben namelijk allemaal een vrij stevige kromming. We krijgen dan een gebogen launch in plaats van een klassieke rechte!

    Ook interessant om in dat verband even over de positie van de launch te filosoferen. Vanuit veiligheid en bloksecties bekeken is het praktischer dat mensen op hun rug liggend gelanceerd worden: als je dan moet evacueren kan dat zonder dat passagiers uit het voertuig tuimelen zodra je de beugels opendoet. Maar de track buigt weg van de treinkant, met passagiers in rugpossitie zou dit betekenen dat je op de top van een heuvel naar beneden gelaunched wordt. Dat is niet praktisch als dat als blocksectie moet dienen.

    Voor mij zijn er dan twee opties: 1 er is een lifthill met LSM of 2 er wordt gelaunched wanneer je in flying-positie zit.
    Het kunnen natuurlijk ook de remmen zijn.

  10. #150

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Het kunnen natuurlijk ook de remmen zijn.
    Die track buigt de andere kant op, ik weet niet of het echt veel onaangenamer zou zijn om datzelfde remtraject aan de buitenkant van het spoor af te leggen, maar ik geloof (hoop) niet dat ze ons dat gaan lappen.

  11. #151

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Heerlijk:


    Bron: Zer0 @ onride.de

    Meer thema:


    Foto: Kerrigan @ phantafriends.de

  12. #152

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Wat is eigenlijk van dat oneindige, onaangename zig-zag-wachtrijstuk van Taron en bijhorende geluidsmuur gekomen? Dat was allemaal maar tijdelijk werd beloofd, maar die zijn er nu nog geloof ik? Zijn er nog plannen?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #153

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Wat is eigenlijk van dat oneindige, onaangename zig-zag-wachtrijstuk van Taron en bijhorende geluidsmuur gekomen? Dat was allemaal maar tijdelijk werd beloofd, maar die zijn er nu nog geloof ik? Zijn er nog plannen?
    Ik had die 'tijdelijk' begrepen als iets dat er minstens een jaar of vier vijf ging blijven. Concrete plannen zijn er voor zover ik weet niet bekend, maar ik heb al eerder aangegeven dat die plaats als je ze laat aansluiten op het stukje achter de kaiserplatz en combineert met de hele grens tussen Klugheim en Mexico er best veel potentieel is voor iets als een hotel. Of een ander groot gebouw dat de twee themazones netjes van elkaar afschermd.

  14. #154

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Wat is eigenlijk van dat oneindige, onaangename zig-zag-wachtrijstuk van Taron en bijhorende geluidsmuur gekomen? Dat was allemaal maar tijdelijk werd beloofd, maar die zijn er nu nog geloof ik? Zijn er nog plannen?
    Plannen worden nooit echt bekend gemaakt in dat park. Dit jaar werd de wachtrij ook op relatief rustige dagen nog gebruikt, dus denk ook niet dat deze voorlopig al weg kan. Misschien als FLY geopend is, maar eerder zeker niet.

    Het is op zich al opmerkelijk dat Phantasialand zelf heeft aangekondigd dat de groene wand maar tijdelijk is, maar denk dat ze ook wel weten dat dit verre van mooi uit ziet en zo kunnen ze fans toch weer gerust stellen.

    Net als pretparkfreak7 verwacht ik in elk geval niet dat dit heel snel zal verdwijnen. Hangt natuurlijk af welke bouwput prioriteit krijgt, maar vooralsnog zijn er ook nog het 2e deel van de zilvermijn en het gebouw van de hollywood tour/TotNH waar ongetwijfeld ook nog een bouwput zal ontstaan. Zelf zou ik dan op dit moment toch de voorkeur geven dat ze aan de kant van de Zilvermijn verder gaan (inclusief Geister Rikscha) alvorens ze die muur gaan weg halen. Het plein is zeker niet gezellig om aan te schuiven, maar het stoort ook niet.

  15. #155

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Net alles eens doorgelezen...

    Mijn gok voor opening is vrijdag 22/06/2018.

    Ik vind dat alles goed opschiet (incl. basisconstructies van theming), dan zie ik het misschien wel haalbaar dat deze volgende zomer al opent.

  16. #156

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Na de deelname van Simon toch nog eens een update van de pronostiek (Nog steeds in Chronologische volgorde):

    simon: 22 juni 2018
    Phantam93: 29 juni 2018
    coasterfrenzy: 29 juni 2018
    yelle8: 30 juni 2018
    Earlyspencer: 30 juni 2018
    etwien: 30 juni 2018
    borisvdd: 27 augustus 2018
    Xarbero: 15 september 2018
    Ignace: 31 december 2018
    Talocan: 28 maart 2019
    Phadd-F: 1 april 2019
    siroccofreakske: 6 april 2019
    fkl8: 26 april 2019
    PyongWon: 15 mei 2019
    Joran: 31 mei 2019
    Nathan G: 29 juni 2019

    De meesten denken toch een snelle opening (Juni 2018). Ik blijf het kort dag vinden om tegen dan alles klaar te krijgen; Phantasialand staat in mijn ogen bekend om alles in eens goed af te werken. Niet zoals bv Plopsa (Geen theming eerste jaar) of bv de Efteling (Meer storing dan opening)...

  17. #157

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    De reden dat ik denk dat het langer gaat duren is omdat het een nieuw type baan van Vekoma is eigenlijk. Ik zie gewoon weer een Chiapas-situatie voor me (al zijn die uiteraard niet te vergelijken volledig.)
    Je vois la vie en des biscuits.

  18. #158

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    De reden dat ik denk dat het langer gaat duren is omdat het een nieuw type baan van Vekoma is eigenlijk. Ik zie gewoon weer een Chiapas-situatie voor me (al zijn die uiteraard niet te vergelijken volledig.)
    Ik ben er bij mijn schatting niet van uit gegaan, maar een mogelijkheid is het wel. Al moet ik er ook bij zeggen dat Intamin een reputatie heeft als het aan komt op storingen en Vekoma dat toch een stuk minder lijkt te hebben. Er is ook veel getest bij hun opstelling, al zegt dat niets over hoe het in de realiteit gaat spelen.

  19. #159

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik ben er bij mijn schatting niet van uit gegaan, maar een mogelijkheid is het wel. Al moet ik er ook bij zeggen dat Intamin een reputatie heeft als het aan komt op storingen en Vekoma dat toch een stuk minder lijkt te hebben. Er is ook veel getest bij hun opstelling, al zegt dat niets over hoe het in de realiteit gaat spelen.
    Mja, ik denk dat Intamin ook wel voldoende zal getest hebben met hun attractie een paar jaar geleden. Nu goed, de factor water is natuurlijk al niet aanwezig. Al is er wel dat interessante draaisysteem voor de karretjes.

    Ik hoop echt dat jij met jouw datum-gok gelijk hebt hoor, I really do. ;D
    Je vois la vie en des biscuits.

  20. #160

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik ga toch ook voor 30 juni 2017 gaan. De thematisatie lijkt me vooral in de ondersteuningen te zijn plus steampunk is een makkelijk thema om te doen zonder veel decoratie.
    Laatst gewijzigd door fkl8; 13-09-17 om 11:07. Reden: Spelling en hoofdletters aub

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •