X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 61 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 1214

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Samenvatting

    In de winterstop van 2016 op 2017 is de bol van Race for Atlantis (voormalig Galaxy) gesloopt. Ook de tenten voor evenementen die achter de bol stonden zijn weg gehald. Op P1 is er een nieuwe event-locatie geopend ter vervanging van de tenten.

    Het terrein van RfA is inmiddels veranderd in een zeer diep gat. Net toen men dacht dat alles klaar was, besloot het park dit gat nog dieper uit te graven.

    Kort voor Seizoensopening 2017 zijn zelfs de kieren van de schutting rondom de bouwput afgedicht om pottekijkers tegen te gaan. Binnen in het park is een hoge muur gezet die inkijk in het gebied vanuit het park tegen gaat.

    In Wuze Town staat een grote aankondiging voor "Rookburgh" Op een concept-art zijn victoriaanse fabrieksgebouwen en zeppelins te zien. Op één van de muren staat "AIRRAIL COMP" geschreven. Er is een man zichtbaar in Steampunk-achtige kleding.

    Op de aankondiging is een "Spassiometer" te zien, die zich vrij laat vertalen in een "Plezierometer" Er is een apparaat van Siemens aanwezig waarvan de wijzer geregeld beweegt en een rood lampje gaat branden als deze in het rood komt.

    Pooopings.nl speculeerde dat het park een "spectaculaire" flying coaster zou zetten. De bron van dit gerucht lijkt echter vals te zijn. Gezien het park hint naar "pret" en recentelijk een grote thrill-coaster geopend heeft (Taron) is het onwaarschijnlijk dat we een "spectaculaire" flying coaster mogen verwachten. Wel wordt veel gespeculeerd dat een nieuw systeem dat getest wordt op het terrein van Vekoma wel eens een combinatie van Flying Coaster en Darkride kan zijn die voor Phantasialand bestemd is.





    De text op de aankondiging luidt vertaald:

    "Hier ontstaat voor u een wereldweid uniek totaalconcept"

    Naast de poster staat:

    "Ontdek een nieuwe dimensie van samenspel tussen themawereld, attractie en beleving bij dag en nacht"

    wat denken jullie dat we hier mogen verwachten?

  2. #2

    Re: [PHL] Rookburgh (201?)

    Ik denk dat het een darkride word, al dan niet met een achtbaan-achtig vervoersysteem zoals Puss in Boot's Giant Journey in Universal Signapore, maar dan in PHL-stijl.

    Puss in boots:

  3. #3

    Re: [PHL] Rookburgh (201?)

    Als ik de beschikbare informatie bekijk en de belofte dat het opnieuw iets uniek zal worden denk ik inderdaad dat de combinatie darkride en coaster een grote kans maakt. Het park ontbreekt ook nog een aantal goeie darkrides dus dit zou zeker een meerwaarde zijn. Op dat vlak lijken de geruchten wel te kloppen (ook al komen ze per definitie uit een onbetrouwbare bron).

    Ik ben alvast enorm benieuwd!

  4. #4

    [Phantasialand 2018] F.L.Y.


  5. #5

    Re: [Phantasialand 2018] F.L.Y.

    Wait whut.

    Prachtig nieuws! Hoe doen ze dat daar toch om om de zoveel jaar dergelijke zaken neer te planten?

    Man, een trip voor 2018 staat nu al vast =D
    Je vois la vie en des biscuits.

  6. #6

    Re: [Phantasialand 2018] F.L.Y.


  7. #7

    Re: [Phantasialand 2018] F.L.Y.

    Ik bedenk me net iets. PHL kondigt normaal pas dingen aan als het onmogelijk wordt om het nog geheim te houden. Dus vermoed ik dat er binnen een week vrachtwagens van Vekoma af en aan beginnen te rijden.

  8. #8

    Re: [Phantasialand 2018] F.L.Y.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wishmaster Bekijk Berichten
    Ik bedenk me net iets. PHL kondigt normaal pas dingen aan als het onmogelijk wordt om het nog geheim te houden. Dus vermoed ik dat er binnen een week vrachtwagens van Vekoma af en aan beginnen te rijden.
    Mja. Gohja, gezien de hoge afschuttingen zouden ze het wel nog lang geheim kunnen gehouden hebben hoor. Het is opvallend te noemen dat ze zo snel al met een aankondiging komen voor de nieuwe attractie, dat zeker wel, dit is ook niet van hun gewoonte. Maar ergens kan je Phl ook niet meer als een doorsnee park bekijken lijkt me. Op zo'n korte tijd zo veel veranderingen doorvoeren en nieuwe attracties openen. Weinig tot geen parken doen het hun na.
    Je vois la vie en des biscuits.

  9. #9

    Re: [Phantasialand 2018] F.L.Y.

    Footers en zo kunnen ze inderdaad nog ff geheim houden. Maar als ze met dingen beginnen zoals de eerste bocht van Taron komt die toch echt boven de schuttingen uit. En ergens vermoed ik dat vroeg of laat wel iemand een vrachtwagen met track het terrein op ziet rijden. En als het net zoals bij Taron wordt moeten ze al een aantal hoge stukken zetten en thematiseren voor dat ze het volgende stuk kunnen zetten.

  10. #10

    Re: [Phantasialand 2018] F.L.Y.

    Ik ben even van mijn sokken geblazen, ik had echt niet zo snel een nieuwe coaster verwacht. Ik betwijfel wel of we mogen uitgaan van een opening in 2018... Met de hoeveelheid zieke detailzucht die er in de vorige nieuwe projectjes zat lijkt 2019 me waarschijnlijker. Ik hoop dat ze een tweede B&M zetten, maar de geheim testopstellingen bij Vekoma temperen die hoop wat. Ik heb een beetje schrik van Vekoma: tot hiertoe heeft er nog geen enkele vekoma-baan me echt van mijn sokken kunnen blazen.

    Ik vraag me af of dit nog steeds gaat gecombineerd worden met een nieuwe eventlocatie: voor het Rookburgh-themagebied was ook iets aangevraagd dat je normaal gebruikt voor hotels of restaurants. Ze moeten er al minstens 1200 meter achtbaanstaal doorvlechten om de langste ter wereld te hebben. Ergens verwacht ik nog half dat Phantasialand stiekem een darkride bouwt in de kelder en dat 'detail' fijntjes bij opening onthult.

  11. #11
    borisvdd
    Guest

    Re: [Phantasialand 2018] F.L.Y.

    NOG een achtbaan... Dat wordt nog de coastercapital of Europe.

  12. #12

    Re: [Phantasialand 2018] F.L.Y.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    NOG een achtbaan... Dat wordt nog de coastercapital of Europe.
    Daarvoor zullen ze toch meer moeten gaan vlechten zoals ze in Stockholm doen. Voorlopig breken ze in Brühl eerst de oude meuk af en bouwen ze dan netjes en plaatsbewust bij. Om met zo'n beperkte parkoppervlakte alsnog een Coaster Capital te worden gaan ze ook bovenop bestaande attracties moeten bouwen.

  13. #13

    Re: [Phantasialand 2018] F.L.Y.

    Ik ben na Taron & Raik toch wel verbaasd dat ze alweer met een coaster afkomen, en wat voor een! Klinkt veelbelovend, ik denk dat ze na Taron dat niveau zullen willen behouden dat kan ik alleen maar toejuichen.

    Een launched flying & de langste van Europa. Zeer benieuwd! Dat park is verdomd goed bezig.

  14. #14

    Re: [Phantasialand 2018] F.L.Y.

    Mijn trip naar PHL sta ook al vast.. En ik ga al van het jaar om Taron te testen :P

    Zoals ik al zei op vorige forum: ik vind het spijtig dat het een Vekoma is Maar ik geloof wel dat het goed komt...

    PHL, je blijft mij verbazen

  15. #15

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Pretparken.be had ook een artikeltje in de tussentijd gemaakt, maar werd nog niet gepost: http://board.pretparken.be/showthrea...-201-Rookburgh

    Ik was toch ook wel erg verbaasd toen ik het zag! Ik heb nog nooit een flying gedaan (buiten wat Volare's), maar iedereen is er altijd zo laaiend enthousiast over want bij een aankondiging van een B&M is het altijd 'ooooh geen flying...'. Nu dat dit hoogstwaarschijnlijk een Vekoma gaat zijn, tempert de feestvreugde precies wat... Maar een launch op een flying moet wel cool zijn, zo langs de grond wegscheren!

    Wat nog niemand hier heeft aangehaald maar ik me erg afvraag: wat zou de betekenis zijn van (de afkorting) F.L.Y.?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  16. 20-06-17, 20:52


  17. #17

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Ik had niet verwacht dat ze na Taron nog eens voor een intense achtbaan gingen kiezen, en al zeker niet ééntje met een lancering. Maar desalniettemin ben ik natuurlijk enorm enthousiast! Wauw, Phantasialand blijft toch zowel vriend als vijand keer op keer verbazen.

    Dat het (zeer waarschijnlijk toch) een Vekoma wordt, vind ik dat een spijtige keuze, ik had liever nog een B&M in dat park gezien. Ik heb er echter vertrouwen in dat Phantasialand ons niet teleurstelt.

    Dat de achtbaan en de themazone al in 2018 openen, lijkt me snel. Als je weet dat er ongeveer anderhalf jaar voor de opening van Klugheim al stukjes Taron recht stonden, lijkt het me weinig waarschijnlijk dat we dat al in 2018 te zien gaan krijgen. 2019 lijkt mij persoonlijk realistischer.

    Op deze manier verder doen Phantasialand! Verdomd goed bezig!
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  18. #18

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Ik had ook een artikel op TPW over Rookburgh geschreven en een flying leek al waarschijnlijk na het bericht van Looopings... maar een gelanceerde én de langste flying coaster in de wereld?! Nope, dit had ik helemaal niet verwacht Stiekem hoop ik toch nog op een darkride erbij in de zone, of een stuk darkride in de coaster zelf (kan helpen om dat langste te worden natuurlijk).

    Nog een paar gokjes: Vekoma wordt de fabrikant, de lancering zal op een 90° stuk track plaatsvinden. En het zal uitermate fantastisch gethematiseerd zijn

    Moest er nog iemand twijfelen wie het beste pretpark van Europa is...

  19. #19

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Sterk. PHL overtreft zichzelf weer naar mijn opinie. Al vind ik de informatie wel heel karig en kan er nog vanalles veranderen. Dit is misschien wel een achtbaan, maar dan eerder zoals Universals' Escape from Gringott's bedoeld ipv echt een achtbaan als Taron. Want in de oorspronkelijke geheimzinnige aankondiging stond dit toch ook, Samenspel tussen themawereld, attractie en beleving, bij dag en nacht.

    Persoonlijk denk ik dus echt dat dit eerder een geavanceerde darkride zal zijn met enkele achtbaanstukken dan een achtbaan in de enge zin van het woord. Wat me niet zou teleurstellen eigenlijk, verre van zelfs.

  20. #20

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Persoonlijk denk ik dus echt dat dit eerder een geavanceerde darkride zal zijn met enkele achtbaanstukken dan een achtbaan in de enge zin van het woord. Wat me niet zou teleurstellen eigenlijk, verre van zelfs.
    Ik hoop dat het zoiets zal zijn! Veel indoorstukken, geweldige thematisering en een goeie achtbaanervaring. Zou de perfecte attractie zijn. Ik vraag me af op welk publiek ze mikken: op thrillseekers of toch meer op de hele familie. Ik hoop eigenlijk stiekem op het tweede, al is dat met een lancering al wat moeilijk denk ik...

    Ik word persoonlijk niet zo enthousiast van een flying coaster. Ik heb er nog maar één gedaan (Air/Galactica in Alton Towers) en die vond ik niet zo speciaal. Ik vind de positie die je aanneemt een beetje ongemakkelijk. Het zal wel aan mij liggen, want ik weet dat er heel veel fans zijn van het type. Vekoma mag mij gerust proberen overtuigen met hun versie!

    In ieder geval is het geweldig dat dit park opnieuw zo'n grote attractie aankondigt. Nu nog China in zijn geheel vervangen, Temple of the Night Hawk een deftig thema geven, Hollywood Tour serieus opknappen of een volledig nieuwe bootdarkride erin steken en Colorado Adventure een waardige afwerking geven en dit park is gewoon perfect.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    BTW: 'Hotel Tartuff' ontbreekt in hun promo-filmpje. PHL kan z'n eigen vernieuwingen amper nog zelf volgen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Wakobato ook niet te vergeten.
    En Tikal!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •