X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 34 van de 60 EersteEerste ... 24323334353644 ... LaatsteLaatste
Resultaten 661 tot 680 van de 1200
  1. #661

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten

    Ik lees af en toe van abonnementhouders die zo laat aankomen dat er al geen parkeergeld meer wordt gevraagd bij het binnenrijden: dan schijn je alsnog de dans te ontspringen.
    Klopt, maar dan ben je ook al meer dan een halve dag park kwijt. Als je in de buurt woont kan dat zeker lonen, maar zelfs met een abonnement: Als je van ver moet komen doe je dat toch liever niet.

    Ik vraag me trouwens af hoe dat zit met parking Mystery. Ze hadden daar betaalautomaten en slagbomen. Je hoefde niet vooraf te betalen maar moest een parkeermunt uit een automaat kopen. Ik begreep echter dat deze winter het systeem niet gebruikt wordt (of toch niet de dag dat ik er was).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ja, maar zo denken de dagbezoekers niet. Zij denken na een bezoekje: "Goed, we hebben het hier weer eens gezien tot een nieuwe attractie opent.".

    Die mensen nemen Klugheim aan als 1 geheel, ongeacht het aantal attracties. Zij wachten dus gewoon tot de volgende nieuwigheid.

    Je zegt zelf dat er tussen 2 grote attracties 2 jaar tussen zit. Wel, Raik is geen grote attracties dus is 1 jaar voor Raik wel genoeg. Dus rekensommetje: 2 jaar Taron + 1 jaar Raik = 3 jaar (tot Rookburgh/F.L.Y.)

    2019 dus. Haha.
    Klopt. 2 dingen in 1 jaar openen werkt niet cululatief. PHL heeft ooit een grootse actie gehad met de slogan "Zo veel nieuws was er nog nooit". In dat jaar openden ze Wuze town (met 2 achtbanen en een para tower), River Quest en Feng Ju Palace.

    PHL heeft naderhand ook aangegeven: Dat doen we nooit meer. Simpelweg omdat het qua marketing niet werkt. Bezoekers komen op iets nieuws af en het maakt niet uit of dat 1, 2 of 10 dingen zijn. En het marketing effect blijft ongeveer even lang hangen.

    Er zijn enkele nuances daar op:
    - Een zone kan meerdere attracties hebben, maar doordat het één zone is mag je het zien als één ding (zoals de vele kleine kiddy-rides in Wuze town of Klugheim).
    - Hoe indrukwekkender een attractie, hoe langer het marketing effect werkt. Je schoolboek geeft een goed gemiddelde van 3 jaar, maar een nieuwe draaimolen heeft echt geen 3 jaar effect, terwijl een baan als Taron veel langer zijn effect kan hebben. Denk aan een aantal legendarische banen in de Verenigde staten. Die kunnen gerust ouder zijn dan 10 jaar, terwijl ze nog steeds als must-do attracties gezien worden en er nog steeds fans van over de wereld naar het park komen speciaal voor die ene grote achtbaan.

  2. #662

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Over het Must do gedeelte heb je gelijk maar zelf een baan zoals Taron kent zijn zwaktes.
    Die baan heeft iedere keer dat ik er was niet onder de 50 min gezeten.
    Op het moment dat de andere banen 20 min aangeven begin je ook te denken doen we Taron of bv 2X Mamba.

    Ik heb vrinden die niet in Taron gaan door de tijd en tot dit wat beter verspreid word gaan ze hem niet doen.
    Op zulke momenten verliest een attractie zijn glans. Ik weet er al twee die niet meer gaan tot er iets nieuw is dat de druk van Taron wegneemt.

    Als F.L.Y. in de lijn van de lastte investeringen licht zie ik deze vrinden het park mijden uit het principe 'te druk'.
    Mijn vader heeft als buschauffeur al vaak gehoord over hoe druk het wel niet is. Een echte topper kan ook en vloek voor een park zijn als ze er niet in slagen te spreiden.

  3. #663

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik begrijp je punt.

    In beginsel zegt drukte niets over het al dan niet naar het park komen. Mensen weten dat er een geweldig iets is en willen graag komen. De drukte komt daar pas als gevolg van en laat zien dat het inderdaad een success is.

    En dan wordt het inderdaad tweeledig. Zelf probeer ik standaard drukte zo veel mogelijk te mijden, maar de gemiddelde dagbezoeker heeft er vaak geen benul van hoe ze dat kunnen doen.

    Diverse parken helpen daar in. Sommigen met drukte kalenders. Anderen met dynamisch prijsbeleid en Phantasialand probeert dat voor elkaar te krijgen met 2 voor de prijs van 1 acties.

    Ik ken geen enkel perfect park. Ze hebben allemaal wel iets dat slecht is. Mensen zijn echter bereid dat erbij te nemen zo lang dat op een andere manier gecompenseerd wordt. Als er hele goede attracties zijn, wil men daar graag lang voor in de rij staan. Als een park maar weinig of matige attracties heeft, komen mensen toch als de entreeprijs naar gelang is, etc.

    In jouw specifieke voorbeeld: Voor ons is Black Mamba al ruim 10 jaar oud. Maar voor iemand die zelden/nooit in het park is geweest, blijft dat een fantastische achtbaan. Ik kan me dan best voorstellen dat die op zelfde niveau geplaatst wordt als Taron, of maar een klein beetje lager. Dan snap ik best dat iemand liever nog eens 2x mamba doet dan 1x taron.

    Nu ken ik PHL al erg lang. Ik weet hoe enorm het probleem van de drukte vroeger was. Ze hebben zich enorm verbeterd in de laatste 10 jaar, waarvoor respect. Helaas blijft het park qua oppervlakte simpelweg te klein om het écht goed te doen. Ondanks de verbeteringen blijven er bottlenecks bestaan. Ik vrees dat dat ook altijd een zwaktepunt van het park zal blijven. Zelfs als ze ooit grond krijgen om uit te breiden.

    Met FLY zullen ze ongetwijfeld een deel van de drukte die hoek in trekken, maar ik betwijfel of Taron daar héél veel van gaat merken (ongetwijfeld wel iets). Voordeel van Rookburgh is wel dat er effectief grond bij komt waar volk zich op kan verdelen. Maar als het park blijft groeien (qua bezoekersaantallen) is ook die rek er snel genoeg uit.

  4. #664

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Is da nu aan mij, of hoeft een groot park echt niet elke 3 jaar een attractie te openen om populair te blijven..

    Hoe lang heeft de stilstand geduurd in parken zoals:
    - Walibi België
    - Bobbejaanland
    - Eurodisney
    - ...

    Hebben die dan telkens 3 jaar na het openen van een mega-acthbaan of andere grote attractie zo een terugval gekend?

    PHL gaat echt niet de boeken dicht moeten doen, als iedere bezoeker duidelijk ziet dat ze er weer een grote achtbaan aan het bij zetten zijn en die in totaal pas na 5 jaar open gaat na de vorige spectaculaire opening. Dat merk trouwens nog steeds erg goed aan de drukte en gaat volgens mij de eerste jaren niet minderen.

    Maar ik pas mijn stelling lichtjes aan:
    2019: Nope, gaat niet gebeuren, Het sprookjesbos bestaat er al jaren niet meer, dus ik geloof niet meer in sprookjes.
    2020: Kans is groot, zeker als de achtbaan alleen open gaat en het hotel pas in een latere fase.
    2021: Zou me echt niet verbazen. Zeker als ze de achtbaan samen met het hotel willen laten openen.
    2022: Dit doe je een pretpark fan niet aan, hier zouden gevangenis straffen op moeten staan.

  5. #665

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Bobbejaanland merk je zo dat de bezoekersaantallen achteruit gegaan zijn, maar je kan niet zeggen dat ze niet elke 3 jaar iets nieuws openen, enkel dat het niet de juiste investeringen waren.

    EuroDisney bestaat trouwens niet meer, je mag ook gewoon Disneyland Paris zeggen
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 11-01-19 om 22:53.

  6. #666

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Voor ons is Black Mamba al ruim 10 jaar oud. Maar voor iemand die zelden/nooit in het park is geweest, blijft dat een fantastische achtbaan. Ik kan me dan best voorstellen dat die op zelfde niveau geplaatst wordt als Taron, of maar een klein beetje lager. Dan snap ik best dat iemand liever nog eens 2x mamba doet dan 1x taron.
    Ik ben meer dan "zelden of nooit" in Phantasialand geweest en zelfs ik zet Black Mamba steevast met Taron samen op nummer 1. Ik kan niet kiezen.

    Beide banen zijn fantastisch en totaal verschillend maar toch is de thrill factor gelijkwaardig, IMHO.

  7. #667

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik ben meer dan "zelden of nooit" in Phantasialand geweest en zelfs ik zet Black Mamba steevast met Taron samen op nummer 1. Ik kan niet kiezen.

    Beide banen zijn fantastisch en totaal verschillend maar toch is de thrill factor gelijkwaardig, IMHO.
    Ja.. en dan heb je nog colorado adventure die gewoon een enorm hoge fun-factor heeft

    Raik heb ik dan eigenlijk weinig mee.. en de Winja's vind ik toch eigenlijk net te kort om lang voor aan te schuiven. Om een of andere reden heb ik dan weer wel een zwak voor Temple of the Night Hawk.

  8. #668

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik ben benieuwd als FLY eenmaal geopend is of er dan eindelijk een Quick Pass ingang komt bij Taron. Vind het jammer dat de Quick Pass nu niet meer geldig is bij River Quest!

  9. #669

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Idol Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd als FLY eenmaal geopend is of er dan eindelijk een Quick Pass ingang komt bij Taron. Vind het jammer dat de Quick Pass nu niet meer geldig is bij River Quest!
    Ik denk dat quick passen kwaad bloed zetten zodra de gewone wachtrij boven de 50 en zeker boven de 70 minuten gaat.
    Ik veronderstel dat Taron pas een quick pass krijgt als de aantrek wat begint af te zwakken. Ik geloof dat er bij River quest problemen waren/zijn met de lift waardoor de capaciteit min of meer gehalveerd zou zijn: dan is een quick pass een oorlogsverklaring aan je klantentevredenheid.

  10. #670

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ja.. en dan heb je nog colorado adventure die gewoon een enorm hoge fun-factor heeft

    Raik heb ik dan eigenlijk weinig mee.. en de Winja's vind ik toch eigenlijk net te kort om lang voor aan te schuiven. Om een of andere reden heb ik dan weer wel een zwak voor Temple of the Night Hawk.
    In gedachten genomen dat Raik eigenlijk een kinderachtbaan is, vind ik hem best heftig. Zeker op het laagste punt in de tunnel. Het is het effect dat de theming op mij heeft dat mij heel hard aanspreekt bij Raik.

    Inderdaad is het wel een kort baantje dat ik daarom enkel doe als de wachtrij niet langer dan 15 à 20 minuten is. Meestal doe ik hem enkel (meermaals) tijdens ERT, dat is het voordeel als je altijd twee dagen gaat.

    Colorado Adventure is een rammelbak, maar tegelijkertijd toch een pareltje. Ik hoop enkel dat de rugkussens aangepast worden bij de volgende renovatie.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 12-01-19 om 14:25.

  11. #671

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Voor mijn gevoel zijn toch aardig veel custom junior-coasters van Vekoma best heftig (voor een kiddy coaster dan).. daar is Raik inderdaad geen uitzondering op. Maar voor mij mist Raik aan elementen. Een standaard model geeft toch net iets meer afwisseling.

    Het rammelen van CA heb ik eigenlijk maar zelden last van. Er zijn dagen dat hij inderdaad wat stuitert (zelfs BM heeft daar soms last van), maar vind het enorm mee vallen ten opzichte van de meeste vekoma's van zijn leeftijd.

  12. #672

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Voor mijn gevoel zijn toch aardig veel custom junior-coasters van Vekoma best heftig (voor een kiddy coaster dan).. daar is Raik inderdaad geen uitzondering op. Maar voor mij mist Raik aan elementen. Een standaard model geeft toch net iets meer afwisseling.

    Het rammelen van CA heb ik eigenlijk maar zelden last van. Er zijn dagen dat hij inderdaad wat stuitert (zelfs BM heeft daar soms last van), maar vind het enorm mee vallen ten opzichte van de meeste vekoma's van zijn leeftijd.
    Zelfs de standaard Rollerskater - het model van in Plopsaland - vind ik behoorlijk intens. Op warme dagen krijg ik op zulke banen af en toe zelfs een blackout...

    Colorado Adventure heb ik nog nooit weten rammelen eigenlijk. Als je vooraan de trein zit, zijn veel knikken in de baan niet erg comfortabel, maar dat is niet rammelen. Ik ga eigenlijk steeds vanachter zitten, zo voorkom je een ietwat bruuske rit. Behalve dan als je over elke drop gesleurd word met een mooie portie airtime! Nu moet ik daar wel bij zeggen dat het sinds de opening van Taron geleden was dat ik het park bezocht heb .

  13. #673

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het rammelen van CA heb ik eigenlijk maar zelden last van. Er zijn dagen dat hij inderdaad wat stuitert (zelfs BM heeft daar soms last van), maar vind het enorm mee vallen ten opzichte van de meeste vekoma's van zijn leeftijd.
    Van het rammelen zelf heb ik ook geen last ze, ik vind dit juist heel grappig omdat je tegen je medepassagier vliegt, wat zorgt voor hilarische momenten. Het is de rugleuning die niet comfortabel en acceptabel meer is anno 2019.

    Ik heb er wel alle vertrouwen in dat ze in de toekomst dit zullen oplossen.

  14. #674

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Phantasialand smeet een nieuwe video op hun youtube vandaag: trailer van Fantissima 'season' 2018 - 2019.

    Zoals in elke video vraagt wel iemand naar Fly, maar meestal antwoorden ze niet echt (of toch niet inhoudelijk); maar ik vind dat gebruik van smileys en de zin 'hou ons in de gaten' toch wel veelbelovend.

    Naam:     hmmm.JPG
Bekeken:  1573
Groote:   30,9 KB
    Je vois la vie en des biscuits.

  15. #675

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Phantasialand smeet een nieuwe video op hun youtube vandaag: trailer van Fantissima 'season' 2018 - 2019.

    Zoals in elke video vraagt wel iemand naar Fly, maar meestal antwoorden ze niet echt (of toch niet inhoudelijk); maar ik vind dat gebruik van smileys en de zin 'hou ons in de gaten' toch wel veelbelovend.

    Naam:     hmmm.JPG
Bekeken:  1573
Groote:   30,9 KB
    Kan weer gewoon marketing praat zijn om ons aan het lijntje te houden of ze gaan écht nog nieuws naar buiten brengen binnenkort. Dus zoals Chris zou zeggen: "Bleib neugierig!"

  16. #676

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Jip, maar ik ben toch hoopvol. ;D
    Je vois la vie en des biscuits.

  17. #677

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ze reageren wel vaker zo.. Vroeger enkel met "Bleibt Neugierig" (blijf nieuwsgierig). Maar dat hadden ze iets té vaak gedaan, dus brengen ze er wat meer "schwung" in.. Zo hebben ze eens een meme gekregen van een skelet dat zat te wachten op nieuws en ze antwoorden met een "Deal with it" meme.

    Desalniettemin zal de winterstop interessant worden.. en dan vooral de opening op 1 april weer. Kans dat dan toch al aardig wat verschillen te zien zien zijn. Daarnaast zou het mooi zijn als nu eindelijk de nieuwe ingang van RQ open zijn gaan. En zullen ze ook weer Africa een Upgrade geven?

  18. #678

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy
    Desalniettemin zal de winterstop interessant worden.. en dan vooral de opening op 1 april weer. Kans dat dan toch al aardig wat verschillen te zien zien zijn. Daarnaast zou het mooi zijn als nu eindelijk de nieuwe ingang van RQ open zijn gaan. En zullen ze ook weer Africa een Upgrade geven?
    De upgrade van Deep in Africa wordt normaalgezien verder gezet. Daar gaan ze nu niet nog een jaar mee wachten denk ik want dan zou de rest van de reeds nieuw geplaatste theming er al weer minder fris uitzien tegenover de rest.

    Wat ik vind dat ze nog mogen doen in DiA buiten nieuw rotswerk is dat ze tussen het liftgebouw van Black Mamba (aan de Mexico zijde) en de achterzijde van Colorado Adventure die open ruimte een dak zouden geven en daar zo meer overdekte zitgelegenheden creëert zodat mensen daar ook kunnen zitten om te eten. Want die paar tafeltjes aan Baobab Snack zijn onvoldoende en staan overigens in de weg omwille van de massa's die elke 2 minuten passeert vanuit de uitgang van Black Mamba naar het hoofdpad.

  19. #679

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Er is een copyright aanvraag voor een logo ingedient:


  20. #680

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik had eigenlijk gehoopt dat FLY een werktitel was en dat de uiteindelijke naam van de baan anders zou zijn, het zal dus waarschijnlijk FLY blijven, jammer. Ook dit logo zelf vind ik eigenlijk niet echt wauw.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •