X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 38 van de 60 EersteEerste ... 28363738394048 ... LaatsteLaatste
Resultaten 741 tot 760 van de 1200
  1. #741

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik weet het niet.
    Hoewel ik veel hoop heb op de opening dit jaar zegt dat verdraait stemmetje dat dit een park is die geen probleem heeft nog een jaar te wachten.
    Er zijn ook nog geen sloopberichten geweest dus veel twijfel.

  2. #742

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    ondertussen blijkt er ook op het parkplan van dit jaar alleszins een duidelijke teaser te staan voor het nieuwe themagebied.

    Naam:     Screenshot_20190325-120154_Facebook.jpg
Bekeken:  1368
Groote:   242,1 KB

  3. #743

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik zag het nieuwe plannetje ook net voorbij komen... Natuurlijk, is er één iets wat opvalt of beter gezegd ontbreekt... Een openingsdatum.

    Oftewel werken ze zo snel mogelijk en hebben ze geen idee wanneer het gebied precies klaar zal zijn. Oftewel is het zeker niet voor dit jaar en willen ze de bezoekers hiermee teasen en er aan herinneren dat er iets nieuws gebouwd wordt en ze volgend jaar zeker moeten terugkomen.

    _____________________________________
    De nieuwe poort naast Maus au Chocolat is klaar. Die ziet er eenvoudig uit maar wel zeer passend. Iemand enig idee wat het teken boven de poort zou kunnen betekenen?
    _____________________________________
    Het nieuwe dak van de klokkentoren van Chiapas is ook afgewerkt. Het heeft nu een hoekige vorm in plaats van een afgeronde vorm zoals het vorige dak.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 25-03-19 om 15:56.

  4. #744

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Bij Klugheim deden ze dit ook in 2016, bij de start van het seizoen.

    Ik begin er toch wel in te geloven nu stiekem.

    (fotootje als bewijs)

    Naam:     2016.JPG
Bekeken:  4342
Groote:   173,9 KB
    Laatst gewijzigd door Joran; 25-03-19 om 21:59.
    Je vois la vie en des biscuits.

  5. #745

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Bij Klugheim deden ze dit ook in 2016, bij de start van het seizoen.

    Ik begin er toch wel in te geloven nu stiekem.

    (fotootje als bewijs)

    Naam:     2016.JPG
Bekeken:  4342
Groote:   173,9 KB
    Precies. In 2015 stond het nog niet aangegeven. Het was pas in 2016, het openingsjaar zelf.

    Ik hoop stiekem net om dezelfde reden dat 2019 nog gehaald kan worden.

    ___________________________________
    Het grote probleem is gewoonweg de hype rond Rookburgh, F.L.Y. en hoe wij er een beeld aan geven.

    Toen de plakkaten met de teasers gezet werden in Fantasy zijn we massaal beginnen te fantaseren over dat het een stad zou worden met van die grote hoge industriële gebouwen waar FLY tussendoor raast. Het feit is dat we daar niet zeker van zijn en dat dit slechts is wat wij er van maakte.

    Ik zie het eerder zoals sommige anderen hier, als hoe Klugheim is opgebouwd. Aan de zijkant allemaal gebouwen, dus rondom rond alles volgebouwd om Rookburgh af te scheiden van de rest van het park maar uiteindelijk is het in het middenstuk hier en daar wat theming en voor de rest de achtbaan zelf.

    Dus op dat vlak is alles nog mogelijk want dan staat bijna alles al overeind, als ik het zo bekijk.

    Het is enkel hotel Charles Lindbergh dat ons geluk en onze hoop voor een opening in dit jaar in de weg staat. Als het zoals reeds gezegd is, het hotel nu echt uit prefab stukken bestaat dan staat dat hotel binnen no time in elkaar.

    In de prefab modules (aeronaut tubes) geloof ik wel in want als je kijkt naar de concept-art van het hotel dan zie je bij het tweede deel van het gebouw dat al die modules naar één kant gericht zijn met ervoor wat lijkt op een balkon.

    Maar tegelijkertijd lijkt het balkon ook gewoon een doorgang te zijn naar de traphal. Er is buiten opeenstapelde kamers, geen binnen gedeelte. Het is te vergelijken met een motel. Allemaal kamers op een rij met een gang in openlucht.

    Dan rest ons nog het eerste gedeelte van het gebouw, het hoofdgebouw met een inkomhal. Hoeveel tijd dat het vraagt om dat te bouwen en te thematiseren, is mij een raadsel.

    Het is dit ene gebouw dat voor mij persoonlijk nog het enige probleem is en dat mijn hoop in een opening dit jaar weer helemaal van de kaart veegt...
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 26-03-19 om 09:44.

  6. #746

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Als er iemand gaat kan die een extra plan meebrengen voorlopig staat Ph pas in de nazomer op de planing

  7. #747

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik vind het wat dubio. Ergens zie ik het ook wel nog gebeuren dat ze nu inderdaad een officiële aankondiging op de plannen zetten, omdat je er toch niet meer naast kan kijken en omdat er al veel over gespeculeerd werd. Hetgeen op het plan staat, is ook wat het park officieel al maanden geleden heeft aangekondigd...

    Wat ik me vooral afvraag, waar stonden ze met Klugheim op dit moment van het jaar, in het jaar van de opening? Stonden ze even ver, verder of was alles nog kaler? Ik denk dat dit de meest logische verklaring kan geven op een eventuele opening dit jaar of later...

  8. #748

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    De parkplannen die we zien zijn wel tijdelijke versies voor een speciaal event dat plaats heeft gevonden.. Ok, ik ga er wel van uit dat dit in het definitieve parkplan hetzelfde gaat zijn. Maar er kunnen nog lichte verschillen in zitten.

    @simon: Moeilijk te zeggen. We weten eigenlijk niet goed hoe ver ze staan met Rookburgh, dus is het lastig om dat te vergelijken met Klugheim. De track zou met wat geluk bij seizoensopening al klaar kunnen zijn, maar kan bijvoorbeeld ook pas 2 maanden later klaar zijn. We gaan er van uit dat het hotel grotendeels pre-fab is, maar dat weten we niet zeker. We hebben er ook nog geen flauw benul van hoe veel gebouwen er nog opgetrokken moeten worden en of dit pre-fab, of uit beton moet gaan gebeuren.

    Er wijst enorm veel in de richting dat PHL nog dit jaar wilt openen. Maar het testen is nog niet begonnen. Chiapas is uiteindelijk ook later geopend dan eerst aangekondigd. Dus technische problemen en/of de TüV kunnen nog roet in het eten gooien. Niet gek dus dat het park ook nog geen datum communiceert.

  9. #749

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Maar het testen is nog niet begonnen.
    Waren ze daar al niet enkele jaren geleden mee begonnen in Vlodrop?

  10. #750

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Er wijst enorm veel in de richting dat PHL nog dit jaar wilt openen. Maar het testen is nog niet begonnen. Chiapas is uiteindelijk ook later geopend dan eerst aangekondigd. Dus technische problemen en/of de TüV kunnen nog roet in het eten gooien. Niet gek dus dat het park ook nog geen datum communiceert.
    Ik denk ook dat ze pas een openingsdatum communiceren als ze F.L.Y. getest hebben en hij goedgekeurd is. Dat gevalletje Chiapas willen ze natuurlijk vermijden.

    We weten niet wat er nog moet gebouwd worden. Hoewel ik buiten de grote muur met gebouwen tegen en het restaurant niet meer gebouwen verwacht dan dat. Daarnaast zorgt het hotel voor de nodige theming die het gebied vervolledigt. Ik denk dus toch echt aan een Klugheim 2.0 qua opbouw.

    Natuurlijk kan ik er ook compleet naast zitten maar ik ga ervan uit van niet.

  11. #751

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Zou het niet kunnen dat F.L.Y eerder opent dan het hotel? Hotel Matamba is ook 2 jaar na de opening van Black Mamba geopend. Ik kan me wel voorstellen dat Phantasialand deze keer kiest om alles op hetzelfde moment te openen, maar daarom is het toch geen vereiste dat het hotel op hetzelfde moment moet openen als F.L.Y.?


    Stiekem hoop ik echt enorm hard dat Rookburgh dit jaar nog geopend wordt.

  12. #752

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik denk ook dat ze pas een openingsdatum communiceren als ze F.L.Y. getest hebben en hij goedgekeurd is. Dat gevalletje Chiapas willen ze natuurlijk vermijden.

    We weten niet wat er nog moet gebouwd worden. Hoewel ik buiten de grote muur met gebouwen tegen en het restaurant niet meer gebouwen verwacht dan dat. Daarnaast zorgt het hotel voor de nodige theming die het gebied vervolledigt. Ik denk dus toch echt aan een Klugheim 2.0 qua opbouw.

    Natuurlijk kan ik er ook compleet naast zitten maar ik ga ervan uit van niet.
    Ik denk dat je aardig goed zit en het aantal gebouwen binnen in de "Kom" nog wel gaat mee vallen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderV Bekijk Berichten
    Zou het niet kunnen dat F.L.Y eerder opent dan het hotel? Hotel Matamba is ook 2 jaar na de opening van Black Mamba geopend. Ik kan me wel voorstellen dat Phantasialand deze keer kiest om alles op hetzelfde moment te openen, maar daarom is het toch geen vereiste dat het hotel op hetzelfde moment moet openen als F.L.Y.?


    Stiekem hoop ik echt enorm hard dat Rookburgh dit jaar nog geopend wordt.
    Matamba staat volledig apart van Africa en Black Mamba. Hotel Lindbergh wordt echter een integraal geheel van het themagebied. Het zou zodoende wel afbreuk doen aan de ervaring als men het naderhand zou bouwen..

    Als je inderdaad letterlijk openen bedoelt, dan zou het kunnen. Als bijvoorbeeld de binnenkant nog wat afgewerkt moet worden. Maar ik denk dat PHL bij de opening ook meteen het hotel wilt showen. Is immers de beste reclame die ze kunnen krijgen. een eigen persmoment kost weer een hoop meer dan wanneer ze het kunnen combineren.

  13. #753

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Als bijvoorbeeld de binnenkant nog wat afgewerkt moet worden. Maar ik denk dat PHL bij de opening ook meteen het hotel wilt showen. Is immers de beste reclame die ze kunnen krijgen. een eigen persmoment kost weer een hoop meer dan wanneer ze het kunnen combineren.
    Veel binnenkant moet niet afgewerkt worden als alle kamers prefab aeronaut tubes zouden zijn? Dan is het enkel een inkomhal...

    Kom. Maar. Op. Met die opening in juli...

  14. #754

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Die proefopstelling bij Vekoma diende volgens mij vooral om het ontwerp van de trein te testen. Dat gaat de testrondjes bij Fly alleszins niet verminderen: bloksecties, launches en het hele baanverloop moet ook op de echte baan getest worden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Wat ik me vooral afvraag, waar stonden ze met Klugheim op dit moment van het jaar, in het jaar van de opening? Stonden ze even ver, verder of was alles nog kaler?
    Ik heb het bouwdossier er even bij gepakt. Taron stond al in oktober overeind en begon met testdraaien in maart. De junior boomerang kwam wel pas in april in beweging. Ongeoorloofde bouwfoto's van begin dit jaar toonden wel een gebied dat véél meer in ruwbouw zat dan klugheim zelfs de zomer voor opening.

    Langs de andere kant scheen ook Black mamba er bij de start van het seizoen niet uit te zien alsof hij datzelfde seizoen zou kunnen openen. Dus de werfsnelheid kan soms wel verrassen.

  15. #755

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Als F.L.Y enkel de buitenkant van het hotel gebruikt als theming en beiden niet gelijktijdig openen... dan zie deze zomer echt nog wel lukken.

    Enerzijds omwille van de volgeboekte datum, anderzijds door het parkplan en tot slot door mijn buikgevoel :-p

    Als ze beiden tegelijk willen openen geloof ik nooit dat dit in 2019 zal zijn.

    De VR op Tonh zal Phl niet verkopen als een nieuwe achtbaan. Ik geloof niet dat dit iets met deze plannen te maken heeft. Dat staat los van elkaar denk ik.

  16. #756

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Een scenario met F.L.Y. open en het hotel nog niet voltooid, lijkt me weinig realistisch. Er moet immers nog aan het hotel gewerkt kunnen worden. En ook al betreft het dan grotendeels binnenwerk, die bouwlieden moeten ook wel eens naar buiten voor bouwmateriaal, voor nicotine of voor weet ik wat.

    En dan is er nog zo iets als de veiligheid: een werf houdt altijd risico's in. Vlakbij even enkele duizenden mensen ophokken à la de Taron-wachtrij lijkt me dan weinig safe.

    Maar ik hoop ongelijk te hebben en ginds nog in 2019 te kunnen laagvliegen.

  17. #757

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Een scenario met F.L.Y. open en het hotel nog niet voltooid, lijkt me weinig realistisch. Er moet immers nog aan het hotel gewerkt kunnen worden. En ook al betreft het dan grotendeels binnenwerk, die bouwlieden moeten ook wel eens naar buiten voor bouwmateriaal, voor nicotine of voor weet ik wat.

    En dan is er nog zo iets als de veiligheid: een werf houdt altijd risico's in. Vlakbij even enkele duizenden mensen ophokken à la de Taron-wachtrij lijkt me dan weinig safe.
    Als ik het zo een beetje kan volgen grenst het hotel ook aan de buitenkant van het park en kan er vanaf die zijde gewerkt worden, Dus enkel de parkzijde (de kanten die aan de coaster grenzen) zouden af moeten zijn. En dat denk ik dat wel haalbaar moet zijn. Dan kan alles veilig afgewerkt worden en is de beleving vanuit de coaster ook "AF".

  18. #758

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Veel binnenkant moet niet afgewerkt worden als alle kamers prefab aeronaut tubes zouden zijn? Dan is het enkel een inkomhal...

    Kom. Maar. Op. Met die opening in juli...
    Kamers mogen dan wel prefab zijn. Ze moeten wel nog steeds aangesloten worden op electriciteit, riolering en waternetwerk, en natuurlijk is er meer te themen dan enkel de kamers. Je noemde de inkomsthal al, maar het zou me verbazen als er geen restaurant en confertainment-faciliteiten zouden zijn. Vooral dat laatste is immers de grote Money-Maker in de hotels van PHL.

  19. #759

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    ...maar het zou me verbazen als er geen restaurant en confertainment-faciliteiten zouden zijn. Vooral dat laatste is immers de grote Money-Maker in de hotels van PHL....
    Ik weet dat we ons nu allemaal blindstaren 25 juni gezien de afwezigheid van de Taron ERT en de kamerbeschikbaarheden. Maar bestaat mogelijks niet de kans dat een groot Duits bedrijf beide hotels heeft afgehuurd voor confertainment op deze datum?

    Mij lijkt het eerlijk gezegd sterk dat Phantasialand dit jaar het nieuwe gebied nog zal openen. Het feit dat het nieuwe hotel zich nu nog niet laat boeken voor de zomer zegt wat mij betreft genoeg.

  20. #760

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Ik weet dat we ons nu allemaal blindstaren 25 juni gezien de afwezigheid van de Taron ERT en de kamerbeschikbaarheden. Maar bestaat mogelijks niet de kans dat een groot Duits bedrijf beide hotels heeft afgehuurd voor confertainment op deze datum?

    Mij lijkt het eerlijk gezegd sterk dat Phantasialand dit jaar het nieuwe gebied nog zal openen. Het feit dat het nieuwe hotel zich nu nog niet laat boeken voor de zomer zegt wat mij betreft genoeg.
    Ik ben het daarmee eens. Sowieso is 25 juni een datum die momenteel nog veel te ver in de toekomst ligt om nu al zeker te zijn dat het gebied af zal zijn. Zo'n grote persevenementen worden maar een maand tot 6 weken op voorhand afgekondigd. Daarnaast, waarom zou je de journalisten laten overnachten in beide 'oude' hotels, die kennen ze waarschijnlijk wel al. En je kan ze echt geen 2 dagen bezig houden in dat nieuwe gebied, toch niet de hoeveelheid die in je hotels te slapen kan leggen.

    Vergeet ook niet dat het park in zijn (zeer karige) communicatie ook altijd gesproken heeft over 'dag&nacht', dan zou het mij onlogisch lijken dat ze het hotel later openen, zeker voor PHL. En gezien het feit dat ze ook echt uitpakken met het samenspel tussen hotel en attractie/park duidt er toch echt op dat ze het hotel en het nieuwe gebied als 1 geheel zien, en dus ook niet afzonderlijk van elkaar zullen openen.

    Neen, ik ben er echt van overtuigd dat Rookburgh pas in 2020 opent, maar wel bij het begin van het seizoen.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 27-03-19 om 09:11.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •