X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 32 van de 60 EersteEerste ... 22303132333442 ... LaatsteLaatste
Resultaten 621 tot 640 van de 1200
  1. #621

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Ik gok op een kleine kinderattractie daar hoor. Zowat dezelfde stijl als Tikal is toegevoegd tussen CA paar jaren geleden.
    Dat zou kunnen maar toch denk ik niet dat het een attractie gaat zijn.

    Een kinderattractie bouwen waarbij de hele muur verdwijnt en er veel theming voor bij in de plaats komt zodat de backstage/parking onzichtbaar blijven? Nee, dat zie ik niet gebeuren.

    Ik gok eerder op een gebouw. Iets zoals een restaurant, event locatie, theater,... Een hotel kan ik wellicht uit het lijstje schrappen door de aankondiging voor Charles Lindbergh, haha.

  2. #622

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    De muur zal op die plek moeten blijven, niet zozeer vanwege blik op de parking, maar vooral omdat deze in het verlengde van de grote drop van Chiapas ligt en dus belangrijk is om het geluid van deze baan tegen te houden.

    Achter de kaizerplatz ligt een klein weitje (waar Quantum deels op staat). Als je de grens van deze wei door trekt over de weg heen komt deze exact uit op de plek van de betreffende muur. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit toeval is. Echter wat zou je kunnen bouwen wat op deze manier over de straat heen gaat?

    Het wachthok voor Taron zou dan in de kelder van het gebouw kunnen komen en kan zodoende ook wat mooier/passender gemaakt worden.

  3. #623

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik vermoed dat dit veehokstuk op termijn een deel van de ingang gaat worden van het park. Zoals Coasterfrenzy al zei sluit dit stuk mooi aan op de wei en zodoende de Kaisersplatz wat eigenlijk de ideale plaats is voor een ingang waardig aan PHL. Op het veehokstuk kunnen ze dan tickets en infodesks zetten, met eventueel nog een restaurant aan de kant van Klugheim.

    Het zou alleszins een betere spreiding van het volk geven en een echte ingang is iets wat PHL toch wel mist. Die ingang sluit dan ook mooi aan op de conference zaal die achter de shop ligt. Enige nadeel is dat ze die weg nog verder moeten overdekken wat veel geld zal kosten, nuja, aan geld geen gebrek precies daar...
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 31-12-18 om 12:39.

  4. #624

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik hoop dat ik mis ben maar ik zie in de nieuwe zone ook zo en wachthok opduiken.
    er kan veel volk in en als je hem goed plaatst zoals bij Taron kan er achteraf een attractie op die plaats. daarnaast is zo een wachthok niet duur gewoon wat kabels een een terras. Dit is de goedkoopste oplossing om tijdelijk de surplus aan gasten op te vangen zonder achteraf met een getelde te zitten waar je niets me bent namelijk een wachtrij die veel te groot is.

    Dit wil niet zeggen dat ik het hok van de taron rap zie verdwijnen eerst moet de rij krimpen. die attractie is te populair om veel hinder te ondervinden van een nieuwe topper ik dek zelf het omgekeerde

  5. #625

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik hoop dat ik mis ben maar ik zie in de nieuwe zone ook zo en wachthok opduiken.
    er kan veel volk in en als je hem goed plaatst zoals bij Taron kan er achteraf een attractie op die plaats. daarnaast is zo een wachthok niet duur gewoon wat kabels een een terras. Dit is de goedkoopste oplossing om tijdelijk de surplus aan gasten op te vangen zonder achteraf met een getelde te zitten waar je niets me bent namelijk een wachtrij die veel te groot is.

    Dit wil niet zeggen dat ik het hok van de taron rap zie verdwijnen eerst moet de rij krimpen. die attractie is te populair om veel hinder te ondervinden van een nieuwe topper ik dek zelf het omgekeerde
    Een aantal criteria gelden niet in PHL:
    - Niet duur, wel... daar hebben ze daar nog nooit echt op gekeken. Alles is normaal tot in de puntjes afgewerkt. Zelfs attractie's die later afgebroken gaan worden krijgen tot de laatste maanden nog updates en bv nieuwe muziek.

    - Het is gemakkelijk om je wachtrij tijdelijk te verlengen indien overbevolking. maar dan moet er wel plaats zijn in het begin van de wachtrij. Die is er bij Taron niet. Daarom het veehok halfweg denk ik dan. Maar veel andere parken werken dan met zo tijdelijk paaltjes en wat touw bij de ingang van de wachtrij. Dit zou bij FLY misschien ook gaan kunnen.. Wie weet.

    - Ik vermoed dat de Taron en Raik toch rustiger gaan worden omdat het nieuwe deel bijna aan de andere kant van het park komt, het volk gaat zich meer spreiden. Ik denk niet dat de F.L.Y. voor zoveel extra volk gaat zorgen dat beiden te druk gaan zijn. Veel zal natuurlijk afhangen van het type attractie en de populariteit van FLY (wordt het bv meer darkride dan achtbaan.. dan gaat de drukte bij Taron niet echt dalen vrees ik)

  6. #626

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat dit veehokstuk op termijn een deel van de ingang gaat worden van het park. Zoals Coasterfrenzy al zei sluit dit stuk mooi aan op de wei en zodoende de Kaisersplatz wat eigenlijk de ideale plaats is voor een ingang waardig aan PHL. Op het veehokstuk kunnen ze dan tickets en infodesks zetten, met eventueel nog een restaurant aan de kant van Klugheim.

    Het zou alleszins een betere spreiding van het volk geven en een echte ingang is iets wat PHL toch wel mist. Die ingang sluit dan ook mooi aan op de conference zaal die achter de shop ligt. Enige nadeel is dat ze die weg nog verder moeten overdekken wat veel geld zal kosten, nuja, aan geld geen gebrek precies daar...
    Ik loop ook al lange tijd rond met de gedachte dat achter de Kaizerplatz de nieuwe hoofdingang komt.

    Gewoonweg om de redenen die je zei en om de volgende redenen:
    - Mystery ingang kan verdwijnen.
    - Mooiere centrale hoofdingang met wandellaan er naartoe.
    - Huidige hoofdingang Berlin kan weg en vormt doorgang naar de overkant van de Berggeiststraße die na nog jaren van gekibbel toch als uitbreidingsgebied zal gaan dienen.
    - Er is personeel over voor een eventuele rechtstreekse doorgang van hotel Matamba naar het park. Geen extra personeelskosten dus.
    - Alle parking voor dagbezoekers ligt nu al aan deze zijde van het park. Phantasialand krijgt bijgevolg misschien toch een eigen afrit rechtstreeks naar de parking waardoor de drukte op de Phantasialandstraße
    en Berggeiststraße afneemt. Buurtbewoners zijn weeral wat blijer.

    Tot voor de aankondiging van hotel Charles Lingberg zag ik mijn idee nog wel tot voor mogelijk dat het een ingang in combinatie met hotel ging zijn zoals het Disneyland hotel. Met een linkervleugel aan de kant van Klugheim. Zo kon men een Berlijns hotelgedeelte met een Klugheim hotelgedeelte creëren. Twee in één. Helaas, weg leuk idee.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 31-12-18 om 17:07.

  7. #627

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    PHL heeft idd geen imposante inkom. Enerzijds is dit gelet op de vele hoogwaardige attracties en de hoge graad van theming een gemis. Anderzijds creër je met één grote toegang mogelijk wel congestie, tenzij je over voldoende ruimte beschikt zoals b.v. Efteling. En we kennen allemaal het grootste manco van PHL ... Ik neem dus vrede met die meervoudige halfslachtige entrées tot het park.

    Mooi trouwens dat ze die spreiding ook doortekken eenmaal je het park 's ochtends betreedt. Liever dat dan de ophokplicht in b.v. Wal.Bel. of Heide Park tot 10:00. Al kan het nog meer gevangenis-achtig zoals in MPG en Warner Madrid.

  8. #628

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    - Het is gemakkelijk om je wachtrij tijdelijk te verlengen indien overbevolking. maar dan moet er wel plaats zijn in het begin van de wachtrij. Die is er bij Taron niet. Daarom het veehok halfweg denk ik dan. Maar veel andere parken werken dan met zo tijdelijk paaltjes en wat touw bij de ingang van de wachtrij. Dit zou bij FLY misschien ook gaan kunnen.. Wie weet.
    Die ruimte is er bij Taron wel degelijk en van begin af aan al er op in gericht. De brug aan de ingang wordt dan als verlengde van de wachtrij gebruikt. Daar kan nog behoorlijk wat volk staan. Momenteel wordt dit vooral nog gebruikt om mensen te plaatsen voor opening van de baan. Eens het park open is wordt het veehok gebruikt. Maar als het veehok verdwijnt, blijft de verlenging over de brug wel nog steeds een optie.

    - Ik vermoed dat de Taron en Raik toch rustiger gaan worden omdat het nieuwe deel bijna aan de andere kant van het park komt, het volk gaat zich meer spreiden. Ik denk niet dat de F.L.Y. voor zoveel extra volk gaat zorgen dat beiden te druk gaan zijn. Veel zal natuurlijk afhangen van het type attractie en de populariteit van FLY (wordt het bv meer darkride dan achtbaan.. dan gaat de drukte bij Taron niet echt dalen vrees ik)
    Dat zou je wel verwachten. Echter heb ik het idee dat het park in zijn geheel drukker wordt, in plaats van rustiger. Neem Colorado bijvoorbeeld. Daar hebben ze vorig jaar een behoorlijk stuk meandering erbij gemaakt en die wordt zelfs op redelijk rustige dagen nog voor een deel gebruikt ook, laat staan op drukke dagen. Zo merk je eigenlijk overal in het park dat de rijen langer lijken te worden, of op zijn minst lang blijven in plaats van korter worden.

    Deels komt dat natuurlijk omdat er meer toppers zijn, dus meer volk getrokken wordt. Echter komt ook omdat een nieuwe topper altijd de plaats in neemt van een oude attractie wiens capaciteit dan vervalt. De Silbermine had een monster capaciteit en er ging nog steeds aardig wat volk in. Door de extreem hoge capaciteit viel dat echter amper op. En eenmaal in de attractie was je wel 12 minuten onderweg, dus uit het park en de andere wachtrijen. Taron en Raik sta je veel sneller weer terug op straat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik loop ook al lange tijd rond met de gedachte dat achter de Kaizerplatz de nieuwe hoofdingang komt.

    Gewoonweg om de redenen die je zei en om de volgende redenen:
    - Mystery ingang kan verdwijnen.
    - Mooiere centrale hoofdingang met wandellaan er naartoe.
    - Huidige hoofdingang Berlin kan weg en vormt doorgang naar de overkant van de Berggeiststraße die na nog jaren van gekibbel toch als uitbreidingsgebied zal gaan dienen.
    - Er is personeel over voor een eventuele rechtstreekse doorgang van hotel Matamba naar het park. Geen extra personeelskosten dus.
    - Alle parking voor dagbezoekers ligt nu al aan deze zijde van het park. Phantasialand krijgt bijgevolg misschien toch een eigen afrit rechtstreeks naar de parking waardoor de drukte op de Phantasialandstraße
    en Berggeiststraße afneemt. Buurtbewoners zijn weeral wat blijer.

    Tot voor de aankondiging van hotel Charles Lingberg zag ik mijn idee nog wel tot voor mogelijk dat het een ingang in combinatie met hotel ging zijn zoals het Disneyland hotel. Met een linkervleugel aan de kant van Klugheim. Zo kon men een Berlijns hotelgedeelte met een Klugheim hotelgedeelte creëren. Twee in één. Helaas, weg leuk idee.
    Lange tijd heb ik zelf ook gedacht aan een Berlijns hotel op die plek. Er mist toch een afsluitend gebouw op die plek. Echter een nieuwe hoofdingang zie ik daar niet zo zitten. Ik weet niet of je ooit "The Magic Rose" gezien hebt op een rustige dag, maar dan zou de ingang/uitgang volledig verspert zijn en de chaos na afloop van de show om het park uit te komen immens zijn. Qua infrastructuur zou dat in elk geval een enorme flop worden op die manier. Het plein met Tribunes is toch écht aangelegd voor grote shows.

    Daarnaast zou de route naar de ingang toe betekenen dat voetverkeer zich met autoverkeer moet kruisen. Ook niet echt handig. Een viaduct vanaf de perkeerplaats blijft een no-no omdat die grond niet van het park is en dus niet bebouwd mag worden.

    Denk je trouwens écht dat een eigen afrit nut gaat hebben? Naast dat er op de snelweg zelf volstrekt geen ruimte is om deze veilig aan te liggen, zijn de 500m die je nu over publieke weg af legt niet bepaald een probleem. Daarnaast zie je dat die afstand tussen snelweg en park nu al eigenlijk te kort is. Op drukke dagen kan een file voor de afrit ontstaan die helemaal tot aan knooppunt Bliesheim loopt. Als het park een eigen afrit krijgt worden de files op de snelweg alleen maar groter.

    Personeel dat vrij komt voor hotel matamba?? Zo werkt dat niet. Als het park daar personeel wilt zetten, huren ze dat in. Willen ze dat niet, gaan ze echt niet mensen die elders vrij komen daar naartoe verhuizen. Het is enkel en alleen een kwestie ervan of het zich loont om op die plek personeel in te zetten. Gezien ruim de helft van de kamers in het hotel even snel via de ingang Berlijn in het park is, als via de hotel ingang, denk ik niet dat het zich loont om daar speciaal personeel voor in te huren. Het zou voor de ervaring natuurlijk wel iets leuker zijn als je zo het park in kunt, maar tijdswinst heb je er niet echt mee als hotelgast.

  9. #629

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Lange tijd heb ik zelf ook gedacht aan een Berlijns hotel op die plek. Er mist toch een afsluitend gebouw op die plek. Echter een nieuwe hoofdingang zie ik daar niet zo zitten. Ik weet niet of je ooit "The Magic Rose" gezien hebt op een rustige dag, maar dan zou de ingang/uitgang volledig verspert zijn en de chaos na afloop van de show om het park uit te komen immens zijn. Qua infrastructuur zou dat in elk geval een enorme flop worden op die manier. Het plein met Tribunes is toch écht aangelegd voor grote shows.
    Ik heb de show afgelopen vrijdag gezien. Dit probleem is me ook bekend maar daarvoor zou Phantasialand ongetwijfeld een oplossing vinden. Ik weet niet hoe effectief het is maar de Mystery en China ingang gebruiken als uitgang en de dan mogelijk nieuwe ingang gesloten houden. Dan vloeit de guestflow zoals ze nu gaat. Dan is er geen probleem, tenzij je het nu ook al als een probleem benoemt. Overigens vond ik hoe ze het volk stuurde na de show wel heel vlot verlopen.

    Qua infrastructuur vind ik die tribunes waar je over spreekt, echt een flop. Het niveauverschil tussen elke trede is veel te klein waardoor mensen geen steek zien zodra ze kleiner zijn als 1m70. Ikzelf kon over de hoofden heen kijken maar veel mensen verlieten de show tijdig omdat ze niets zagen en teleurgesteld waren. Dat is pas een afknapper.

    Daarnaast is de Magic Rose geen meerwaarde in de show line-up van het park. Talvia en Crazy Christmas zijn van ondermaats niveau met al die Disney rip-offs. M.Löffelhardt heeft zoveel kennis en ervaring maar toch heeft ze deze shows niet tot een goed einde gebracht. Het moto van "beter goed gejat, in plaats van slecht gedacht" had ik graag naar boven gehaald maar geef me toch naar goed bedacht i.p.v. slecht gejat. The Magic Rose is langdradig en zelfs saai te noemen. Mijn punt is, de eindshow is geen groot gemis. Weg ermee en geef maar een mooie hoofdingang. Weg mislukte tribunes, misschien de eventuele hoofdingang wat naar achter zetten en de ijspiste kan blijven. Geen problemen qua guestflow of toch niet erger dan het al is, en een mooie centrale ingang die Berlin compleet maakt.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Een viaduct vanaf de perkeerplaats blijft een no-no omdat die grond niet van het park is en dus niet bebouwd mag worden.
    Dat weet ik hoor maar wat niet is, kan nog komen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Gezien ruim de helft van de kamers in het hotel even snel via de ingang Berlijn in het park is, als via de hotel ingang, denk ik niet dat het zich loont om daar speciaal personeel voor in te huren. Het zou voor de ervaring natuurlijk wel iets leuker zijn als je zo het park in kunt, maar tijdswinst heb je er niet echt mee als hotelgast.
    Ik heb in beide hotels meermaals overnacht maar als Matamba gast langs de hoofdingang over de straat naar het park lopen, verbreekt de beleving en de sfeer.

    Om maar één moment te noemen: Afgelopen zomer waren we rond 10u naar de hoofdingang gegaan vanuit Matamba. Het duurde wel lang vooraleer we binnen waren omdat een grote massa opgepropt staat tussen de toegangspoorten en de dranghekken aan de straatkant. Voor mij nog een reden voor een hoofdingang achter de Kaizerplatz: veel veiliger en niet ingesloten.

    Ook stonden rijen tot voor de ingang van Matamba. Ook niet prettig om daar met je koffers toe te komen en je ertussen te wringen om binnen te geraken. Nog iets wat verholpen zou kunnen worden door de ingang te verplaatsen.

    Elk voordeel heeft een nadeel en andersom. Ik denk alleen dat de voordelen van een nieuwe ingang doorslaggevender zijn of zouden moeten zijn. Door zogenaamd plaatsgebrek (het is maar hoe je het bekijkt) en grondgebied dat niet tot Phantasialand behoort, lijkt het allemaal onmogelijk maar ik ga er toch vanuit dat dit nog steeds mogelijk is, totdat het tegendeel bewezen wordt doordat er iets anders achter de Kaizerplatz en/of naast de Klugheim plantenmuur verschijnt. Mits het grondgebied voor eventuele extra parkeerplaatsen in de toekomst tot Phantasialand behoort.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 02-01-19 om 16:26.

  10. #630

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Tgoh, gezien de ligging, de grootte en de vorm van het gebied in kwestie zie ik eigenlijk niet veel alternatieven dan een volwaardige ingang.

    De show kan perfect aangepast/geschrapt worden, het is niet dat er veel infrastructuur voor nodig is, en zo interessant is die ook niet.

    De galerij en bijhorende trappen hoeven ook niet zo smal gehouden worden, zeker de galerij kan eventueel uitbreiden. Zo zie ik ze nog een halfrond plein met aangepaste halfronde galerijen maken om echt een inkom te hebben in Berlijnse sfeer.

    De toegang boven de Lenterbachstrasse is denk ik het grootste probleem dat PHL nu ook weerhoudt om deze ingang te bouwen. Volgens mij zou dit ook onderdeel van het meerjarenplan zijn dat zo lang al aansleept, maar zekerheid heb ik daar helemaal niet over.

  11. #631

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten

    Qua infrastructuur vind ik die tribunes waar je over spreekt, echt een flop. Het niveauverschil tussen elke trede is veel te klein waardoor mensen geen steek zien zodra ze kleiner zijn als 1m70. Ikzelf kon over de hoofden heen kijken maar veel mensen verlieten de show tijdig omdat ze niets zagen en teleurgesteld waren. Dat is pas een afknapper.
    Ongeacht hoe groot je het hoogteverschil maakt. Dit probleem blijft altijd bestaan. Als je iemand voor je hebt staan die groter is dan jezelf + hoogteverschil heb je gewoon pech. Het hoogteverschil dat er nu is, is groter dan in de meeste zalen en de meeste pleinshows hebben al niet eens een hoogteverschil. Grootste probleem is dat ze de show niet op een podium doen.


    Daarnaast is de Magic Rose geen meerwaarde in de show line-up van het park. Talvia en Crazy Christmas zijn van ondermaats niveau met al die Disney rip-offs. M.Löffelhardt heeft zoveel kennis en ervaring maar toch heeft ze deze shows niet tot een goed einde gebracht. Het moto van "beter goed gejat, in plaats van slecht gedacht" had ik graag naar boven gehaald maar geef me toch naar goed bedacht i.p.v. slecht gejat. The Magic Rose is langdradig en zelfs saai te noemen. Mijn punt is, de eindshow is geen groot gemis. Weg ermee en geef maar een mooie hoofdingang. Weg mislukte tribunes, misschien de eventuele hoofdingang wat naar achter zetten en de ijspiste kan blijven. Geen problemen qua guestflow of toch niet erger dan het al is, en een mooie centrale ingang die Berlin compleet maakt.
    Afgezien van onze eigen mening - die ik hier volledig deel - is de Kaiserplatz in elk opzicht gemaakt voor grote shows. Niet alleen in de winter, maar ook in de zomer en nog belangrijker: Bij speciale evenementen. Net zoals het fantissima-theater is dat niet iets dat het park zomaar kan opgeven, ook al kan er wellicht beter gebruikt van worden gemaakt. Het verplaatsen van de uitgang naar de huidige uitgangen van het park maakt een hoofdingang evengoed nutteloos en verwarrend.

    Daarnaast vergeten we beiden tot nu toe dat er in het midden van de kaiserplatz een brandweertoerit en nooduitgang zit, dat is grotendeels op te lossen door deze te combineren met de nieuwe ingang, maar je blijft dan weer zitten dat voetgangers en verkeer zich moeten kruisen, of dat je voetgangers eerst 3 verdiepingen omhoog moet sturen om daarna weer 2 verdiepingen omlaag te gaan (ivm hoogteverschil).

    Dat weet ik hoor maar wat niet is, kan nog komen.
    Dat is net zo realistisch als zeggen dat we allemaal kunnen vliegen met een jetpack. Dat is er nog niet, maar kan nog komen.. echter is dat dusdanig onrealistisch dat je er niet iets op kunt plannen.

    PHL probeert al jaren de grond van de parkeerplaatsen in bezit te krijgen. Maar tenzij ze elders een enorm parkeerterrein kunnen krijgen, levert het de huidige eigenaren bakken meer geld op dan wanneer ze het verkopen. Even een rekensommetje.
    PHL trekt ongeveer 2 miljoen bezoekers per jaar. Laten we zeggen dat er gemiddeld 2 bezoekers in een auto zitten. Dan zijn dat 1 miljoen auto's die parkeren. Die worden ongeveer 50/50 verdeeld over beide parkeerterreinen. Dus 500.000 auto's per jaar aan 5 euro per auto: Levert een omzet van 2,5 miljoen op per jaar. Het terrein gaat nog vele jaren als parkeerplaats mee. Als de eigenaar het 10 jaar kan uitbaten levert dat 25 miljoen omzet op.. En 10 jaar is nog redelijk kort voor zoiets.

    Nu zou PHL een grote parkeergarage aan de kant van Berlijn kunnen bouwen, zoals Universal dat in Orlando doet. Dan worden de parkeerplekken niet meer gebruikt en zijn de eigenaren hun omzet kwijt. Dat wil echter nog niet zeggen dat ze ook gaan verkopen. Gezien de eigenaren gewoon boeren zijn zullen ze er eerder gewoon landbouwgrond van maken. Levert minder op dan de parkeerplaats, maar nog steeds veel meer dan wat PHL er ooit voor zal kunnen betalen. Dus ook dat blijft een enorme gok en een project wat té lang in beslag gaat nemen om er iets concreets mee te plannen.

    Ik heb in beide hotels meermaals overnacht maar als Matamba gast langs de hoofdingang over de straat naar het park lopen, verbreekt de beleving en de sfeer.
    Akkoord. Maar puur daarvoor extra (duur) personeel in zetten, ik weet niet. Bedenk ook dat Matamba goedkoper is dan Ling Bao en dat prijs verschil zit onder andere in dit soort "kleine" dingen.

    Om maar één moment te noemen: Afgelopen zomer waren we rond 10u naar de hoofdingang gegaan vanuit Matamba. Het duurde wel lang vooraleer we binnen waren omdat een grote massa opgepropt staat tussen de toegangspoorten en de dranghekken aan de straatkant. Voor mij nog een reden voor een hoofdingang achter de Kaizerplatz: veel veiliger en niet ingesloten.

    Ook stonden rijen tot voor de ingang van Matamba. Ook niet prettig om daar met je koffers toe te komen en je ertussen te wringen om binnen te geraken. Nog iets wat verholpen zou kunnen worden door de ingang te verplaatsen.
    Absoluut eens dat een ingang bij Matamba een stuk leuker zou zijn voor hotelgasten.

    Bij Berlijn ingang zijn een stuk of 10 ingangspoortjes. Bij de brug van Matamba kun je er hooguit 2 maken. Dat betekent dat er bij die brug een aardige rij kan ontstaan en in de hoteltuin is geen gepaste plaats om die rij kwijt te kunnen, bij Ling Bao wel. Nu is dat relatief weinig van toepassing, maar op drukke dagen (hoogseizoen) staan er toch aardig wat mensen bij de ingang van Ling Bao te drommen.

    De eigenaars van de parkeerplaatsen zijn wel zo kinderachtig dat de mensen die van de busparkeerplaats het park in moeten niet over de China Parkeerplaats mogen lopen. Daarom worden deze helemaal rond het park geleid naar de hoofdingang. Dat maakt de hoofdingang wel drukker. Het kan zijn dat de rij die je gezien hebt van een busgroep kwam, wat verklaart waarom ze in die richting aan het aanschuiven waren.. maar ook dat los je niet op met een hotelingang voor matamba, al kan dat wel des te meer redenen zijn om het voor hotelgasten wat prettiger te maken via een eigen ingang.

    PHL is er in elk geval altijd erg vaag over geweest waarom ze hem niet gebruiken en bij Ling Bao wel. Schijnt iets met de TüV te maken te hebben (Als die "nee" zeggen valt er sowieso niets tegen te beginnen). Ik kan me voorstellen dat de trappen gevaarlijk worden geacht als er mensen gaan drommen bij nat weer of ijssel. Het zou ook kunnen dat het er mee samen hangt dat die brug uit komt op een brandweer toerit (loopt vanaf de straat tot aan het lifthill-gebouw) Graag zou ik de precieze redenen willen weten, maar ik vrees dat we daar nooit achter zullen komen. Het ligt er in elk geval niet aan dat er personeelstekort is.

    Elk voordeel heeft een nadeel en andersom. Ik denk alleen dat de voordelen van een nieuwe ingang doorslaggevender zijn of zouden moeten zijn. Door zogenaamd plaatsgebrek (het is maar hoe je het bekijkt) en grondgebied dat niet tot Phantasialand behoort, lijkt het allemaal onmogelijk maar ik ga er toch vanuit dat dit nog steeds mogelijk is, totdat het tegendeel bewezen wordt doordat er iets anders achter de Kaizerplatz en/of naast de Klugheim plantenmuur verschijnt. Mits het grondgebied voor eventuele extra parkeerplaatsen in de toekomst tot Phantasialand behoort.
    Een nieuwe ingang is duur, neemt veel ruimte in beslag (en dat is momenteel het meest kostbare voor PHL) en het verminderd de bezoekersspreiding van het volk door het park. Het enige voordeel dat je ermee haalt is dat de entree van gasten wat mooier wordt. Ik denk niet dat jouw voordelen het gaan halen ten opzichte van de nadelen.

    Beste kerel: Je kunt niet bewijzen dat iets niet bestaat. Je kunt enkel bewijzen dat iets bestaat. Dus de bewijslast dat het wél mogelijk is ligt bij jou en is vooralsnog gestoeld op Phantasie

    Natuurlijk kunnen er wijzigingen in een situatie komen, maar dat is niet op redelijke termijn te verwachten. Er is ooit al een plan gemaakt voor een uitbreiding over de bestaande parkeerplaatsen. Het hele dorp ging direct op zijn achterpoten. Dus zelfs als het zou kunnen, zou het tactisch een zeer slechte zet zijn voor de verstandhouding met het dorp. Als je zeker wilt weten dat elke vergunningsaanvraag in de toekomst tegen wordt gehouden, ga je zoiets doen. Er zijn wel opties voor een centrale hoofdingang te bouwen, maar die zijn - in elk geval op redelijke termijn - net zo realistisch als een hypercoaster in het park.

    Ik wil niet pessimistisch zijn, en het is natuurlijk altijd goed om in mogelijkheden te denken ipv problemen, maar als je daarbij reële problemen gewoon negeert heeft het weinig toegevoegde waarde. Al is dromen natuurlijk nooit verboden

    ==================================

    Als we mogen dromen hoop ik dat het park alle huizen ten zuidoosten van de ahornweg op koopt en dan alsnog die geluidsmuur zet om vervolgens van het voormalige Gästehaus met de huizen die ernaast liggen te slopen om daar een kleine parkuitbreiding te doen.

    Het meeste hoop ik er echter op dat de overheid die de grond rondom Stocks in bezit heeft toch besluit de grond aan het park te verkopen. Dan is een grootse uitbreiding richting het zuidoosten eindelijk mogelijk.

  12. #632

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik kon me eigenlijk moeilijk inbeelden waar dat veehok juist aan de parking strand.. en via google maps kom je bij een bouwerf van taron uit. Via google kwam ik de op het twitter account van de drie O's en die foto's maakten het me wel al wat duidelijker.

    https://twitter.com/teamlooopings/st...28218858176512

    Als Phantasialand een nieuwe ingang had willen bouwen aan Klugheim. Hadden ze dan Taron niet naar links gelegd in plaats van naar rechts (bekijk de foto's even wat ik met links en rechts bedoel) Nu is er geen verbinding te maken met de huidige mysterieparking en dan hebben ze het zichzelf toch nodeloos moeilijk gemaakt. PHL een beetje kennende en lang termijn visie die echt wel goed is, zien zij geen nood aan een nieuwe ingang aan die kant...

    De reden is volgens mij simpel: Waarschijnlijk zou die ingang dan te dicht bij het dorp liggen (Met de nodige overlast volgens de dorpelingen) en krijgen ze dat de eerste 50 jaar toch niet klaar...

    Als er ooit een nieuwe ingang komt, zie ik die ook eerder in een zuidoostelijk uitbreiding komen. Als de staat dat gebied ooit vrij geeft zal er daar wel plaats gemaakt kunnen worden denk ik dan.

  13. #633

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik ga lekker voort off-topic.

    Een hoofdingang bij taron is volgens mij nooit een plan geweest. Qua snelle verdeling van de bezoekers over het ganse park is dat een ramp. Ik geloof ook niet dat ze Taron aan de linkerkant van klugheim hadden kunnen leggen. En dat áls ze dat al gedaan zouden hebben, dat dorpsplein allesbehalve het gedroomde entreegebied zou zijn.

    De hoek tussen taron en de kaiserplatz (wit) is de enige realistische optie voor een andere hoofdingang dan de huidige. Daar zijn echter twee problemen mee:
    - De stroom inrijdende auto's (rood) moet de stroom inwandelende bezoekers (groen) kruisen.
    - Dat is op een steenworp afstand van de buren en die zullen die stenen gebruiken.

    Los daarvan is het ook vervelend dat die ingang niet uitgeeft op de hoofdverkeersader die het park passeert: ik zie busverbindingen nog niet over en weer pendelen door die tunnel daar.
    Naam:     phantasialand ingang.png
Bekeken:  984
Groote:   1,73 MB

  14. #634

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Hoe zit dat ook alweer met dat zuidelijke deel? Voor zover ik mij kan herinneren zijn er al meerdere masterplannen geweest waar een uitbreiding van het park op zichtbaar was aan de overkant van de Berggeiststraße. Er waren een aantal groepen tegen waaronder enkele lokale klagers (niet per sé directe buren) en Die Grünen (politieke partij). Daarnaast zou het gebied niet eigendom van de gemeente zijn maar van het Bundesland Nordrein-Westfalen.
    Het gebied zelf zou een beschermd natuurgebied zijn, waar volgens mij toch enkele vraagtekens bij gezet kunnen worden gezien de ingeklemde ligging tussen twee drukke wegen en het park.

    Waarom die Grünen tegen een uitbreiding zijn kan ik me iets bij voorstellen, het verdwijnen van een postzegel natuur proberen tegen te houden. De rede voor de klagende buurtbewoners zie ik niet zo snel; het park zou drukker worden, maar maatregelen om overlast tegen te gaan worden ook telkens van de kaart geveegd.

  15. #635

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ik kon me eigenlijk moeilijk inbeelden waar dat veehok juist aan de parking strand.. en via google maps kom je bij een bouwerf van taron uit. Via google kwam ik de op het twitter account van de drie O's en die foto's maakten het me wel al wat duidelijker.
    De wereldbol uitzetten op GMaps, dan krijg je een update waar de bouwwerf van FLY op te zien is

    Wat betreft de rest van je Post: De nieuwe ingang waar we het over hadden zou dan uitmonden op de kaiserplatz. Erboven zou een hotel komen die de weg over gaat en tot op het plein zou lopen, zoals Pretparkfreak7 mooi illustreert.

    Pretparkfreak haalt inderdaad nog een mooi punt aan waar ik niet aan gedacht had: Busverkeer kan niet echt aan die kant komen. Er is op de Duitse fora al eens gekeken of het mogelijk was om het verkeer in één richting te laten gaan, zodat het busverkeer rond kan gaan (in één richting passen bussen wel door de tunnel). Echt creëer je dan nog meer chaos bij het verlaten van de parkeerplaats en nog meer kruisingen van voetgangers en verkeer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantam93 Bekijk Berichten
    Hoe zit dat ook alweer met dat zuidelijke deel? Voor zover ik mij kan herinneren zijn er al meerdere masterplannen geweest waar een uitbreiding van het park op zichtbaar was aan de overkant van de Berggeiststraße. Er waren een aantal groepen tegen waaronder enkele lokale klagers (niet per sé directe buren) en Die Grünen (politieke partij). Daarnaast zou het gebied niet eigendom van de gemeente zijn maar van het Bundesland Nordrein-Westfalen.
    Het gebied zelf zou een beschermd natuurgebied zijn, waar volgens mij toch enkele vraagtekens bij gezet kunnen worden gezien de ingeklemde ligging tussen twee drukke wegen en het park.

    Waarom die Grünen tegen een uitbreiding zijn kan ik me iets bij voorstellen, het verdwijnen van een postzegel natuur proberen tegen te houden. De rede voor de klagende buurtbewoners zie ik niet zo snel; het park zou drukker worden, maar maatregelen om overlast tegen te gaan worden ook telkens van de kaart geveegd.
    Grotendeels correct.

    De grond is inderdaad geen eigendom van de stad, maar ook niet van het Bundesland. De eigenaar is een soort staatsbosbeheer. Een staatsorgaan dat natuur beheert. En die weigert de grond inderdaad te verkopen.

    Vanuit de gemeente zou een uitbreiding die kant wel al zijn goedgekeurd. Met de klagende partijen is rond tafel gezeten en veel van de klachten zijn van tafel geveegd.

    De klachten van de dorpsbewoners houden onder andere in dat het park drukker zal worden, dus meer verkeer, meer vervuiling, meer lawaai. Vooral buiten het park zal dat de nodige overlast met zich mee brengen, volgens hun. Ook verliezen ze een stuk groen dat voor hun een recreatiegebied. Het argument van wandelen en hond uit laten is snel van de tafel geveegd, omdat er meer dan genoeg natuur nog aan de andere kant van de Phantasialandstraße ligt. Echter is er daadwerkelijk een visvereniging actief op het meer, dat hun terrein daarmee verliest. Ik weet niet hoe die laatste klacht is opgelost. In principe zijn er meertjes genoeg in de buurt, maar dat wil nog niet zeggen dat je er kunt gaan vissen.

    Nu wilt PHL op die plek vooral het resort uitbreiden en niet zozeer het pretpark. Echter als ik de ruimte zo inschat is er plaats zat voor Waterpark, Concertarena, Hotel, Parkeergarage en nog enkele attracties.

    Op Google Maps kun je trouwens ook goed zien hoe gigantisch de busparkeerplaats van het park is. Die krijgen ze van zijn leven nooit helemaal vol. Ik vraag me af of daar in de toekomst niet nog andere plannen voor zijn. In elk geval hebben ze middels die busparking wel die grond mooi veilig gesteld voor zichzelf. Zou je daar een parkeergarage kunnen zetten, kom je ook al veel auto's kwijt. Enkel de voetgangers naar de ingang krijgen wordt een uitdaging, want ze mogen niet over de China Parkeerplaats wandelen.

  16. #636

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Even terzijde; op de twitter pagina van de site met de 3 o's staan nieuwe foto's van Rookburgh (Naar een RT van een paar Fransen). Niet al te legaal uiteraard, dus ze gaan er niet al te lang op staan.

    Ik wil jullie niet aanzetten om naar deze illegale foto's te kijken, noch stimuleer ik het maken er van. (Maar kom, we zijn toch allemaal een beetje nieuwsgierig.) =D

    Wel wat nieuwe inzichten door de foto's.

    - Achterkant van de muur die zichtbaar is bij Wuze is nog niet gethemed.
    - Er is een grote betonnen plateau achter de nieuwe geluidsmuur. (Er zit wel wat afstand tussen, het is vooral aan de straatkant gok ik.)
    - Vreemde torenconstructie in het midden. Kan het niet zo goed plaatsen wat ze daar mee van plan zijn.
    - De baan is nog verre van af. Gedeelte na de launch bv.

    Zoals het er nu naar uit ziet begin ik er toch ook voor te vrezen dat 2019 haalbaar wordt.

    Als we even vergelijken met Klugheim in januari (6 om precies te zijn), in hetzelfde jaar dat Taron nog open ging:

    Naam:     DSC00601.JPG.dd37e9630edaec19ec917438630df72a.JPG
Bekeken:  934
Groote:   2,60 MB

    (Bron: Phantafriends btw.)

    Nee, ik begin er vrij zeker van te worden dat dit een gevalletje 2020 wordt.

    (That being said, als je op #rookburgh zoekt op twitter, en je leest een bepaalde conversatie tussen ene Arendo & Yannickvdb, kom je op zeer mooie extra foto's uit; waaronder eentje waar je goed ziet dat FLY door enkele gebouwen en over enkele gebouwen met near-misses zal zoeven. Allé, heb ik van horen zeggen hé.)
    Laatst gewijzigd door Joran; 03-01-19 om 19:02.
    Je vois la vie en des biscuits.

  17. #637

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Nee, ik begin er vrij zeker van te worden dat dit een gevalletje 2020 wordt.

    (That being said, als je op #rookburgh zoekt op twitter, en je leest een bepaalde conversatie tussen ene Arendo & Yannickvdb, kom je op zeer mooie extra foto's uit; waaronder eentje waar je goed ziet dat FLY door enkele gebouwen en over enkele gebouwen met near-misses zal zoeven. Allé, heb ik van horen zeggen hé.)
    Puur afgaande op uw uitleg hier want illegale foto's bekijken zou ik niet durven uit schrik voor een levenslang verbod op PHL ... iedereen van PHL: gelieve niet verder te lezen!!!!!

    Als ik de foto's zo bekijk: 2021 ... al hoop ik dat ik ongelijk heb!
    Laatst gewijzigd door PyongWon; 03-01-19 om 23:06.

  18. #638

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Als ik de foto's zo bekijk: 2021 ... al hoop ik dat ik ongelijk heb!
    Als je dat serieus bedoeld dan denk ik dat je ongelijk hebt. Dat zou willen zeggen dat er 5 jaar tussen het dan laatste project - Klugheim - en het nieuwe project - Rookburgh - zou zitten... Ik zie ze echt niet 5 jaar lang geen nieuwe uitbreidingen doen.

    Ik sluit zomer 2019 niet uit. Iets minder optimistisch bekeken denk ik start zomerseizoen 2020.

  19. #639

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Er is toch aardig wat track bij gekomen sinds de laatste "update".

    De betonlplaat links is - als ik me niet vergis - het gedeelte dat boven de rangeertrack/onderhoudsloos van de baan ligt. Het ziet er hetzelfde uit als de laag die boven de launchtunnel is gezet. Het zou me niet verbazen als beiden een groot gebouw gaan hebben. Wellicht 2 helften van het hotel. De ene met receptie de andere met een park restaurant er onder. Je herkent ook bij beiden hetzelfde gat ongeveer in het midden (gat boven de launch is goed zichtbaar op google maps). Ik vermoed dat daar een lift of trappenhuis oid komt.

    Helemaal links is er wel al theming op de muur gezien, maar die is nog niet in de juiste kleur. De rest van de muur zijn stellingen zichtbaar en lijkt voor een groot deel het draadwerk (waar later beton op gesmeerd wordt) al te bevatten. Ik denk dus niet dat het nog lang duurt voordat daar iets te zien gaat zijn.


    De foto van Taron hierboven laat wel de kant zien die al ver af was. Als ik me niet vergis was rond die tijd nog aardig wat werk aan de andere kant van de bouwput. Daarentegen is wel duidelijk een verschil te zien tussen het gedeelte van Rookburgh dat nu al het verste af is en dan loopt Rookburgh toch duidelijk achter. Als ze veel prefab kunnen plaatsen kan zomer 2019 nog wel, maar denk dat begin 2020 inderdaad realistischer is.

    Gevoelsmatig vind ik de bouwwerf deze keer erg traag gaan. Het was net alsof bij de andere zaken meer vooruitgang was te zien.

  20. #640

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Puur afgaande op uw uitleg hier want illegale foto's bekijken zou ik niet durven uit schrik voor een levenslang verbod op PHL ... iedereen van PHL: gelieve niet verder te lezen!!!!!

    Als ik de foto's zo bekijk: 2021 ... al hoop ik dat ik ongelijk heb!
    Nee, ik heb ze ook maar 'per ongeluk' gezien hoor. Heb er al spijt van.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Er is toch aardig wat track bij gekomen sinds de laatste "update".

    De betonlplaat links is - als ik me niet vergis - het gedeelte dat boven de rangeertrack/onderhoudsloos van de baan ligt. Het ziet er hetzelfde uit als de laag die boven de launchtunnel is gezet. Het zou me niet verbazen als beiden een groot gebouw gaan hebben. Wellicht 2 helften van het hotel. De ene met receptie de andere met een park restaurant er onder. Je herkent ook bij beiden hetzelfde gat ongeveer in het midden (gat boven de launch is goed zichtbaar op google maps). Ik vermoed dat daar een lift of trappenhuis oid komt.

    Helemaal links is er wel al theming op de muur gezien, maar die is nog niet in de juiste kleur. De rest van de muur zijn stellingen zichtbaar en lijkt voor een groot deel het draadwerk (waar later beton op gesmeerd wordt) al te bevatten. Ik denk dus niet dat het nog lang duurt voordat daar iets te zien gaat zijn.


    De foto van Taron hierboven laat wel de kant zien die al ver af was. Als ik me niet vergis was rond die tijd nog aardig wat werk aan de andere kant van de bouwput. Daarentegen is wel duidelijk een verschil te zien tussen het gedeelte van Rookburgh dat nu al het verste af is en dan loopt Rookburgh toch duidelijk achter. Als ze veel prefab kunnen plaatsen kan zomer 2019 nog wel, maar denk dat begin 2020 inderdaad realistischer is.

    Gevoelsmatig vind ik de bouwwerf deze keer erg traag gaan. Het was net alsof bij de andere zaken meer vooruitgang was te zien.
    Ja, ik dacht ook wel dat er een groot gebouw op zou komen, indd het hotel ofzo.

    Had het draadwerk nog niet gespot, goed gezien indd. Wel ene beetje jammer dat het weer een relatief platte gevel gaat worden. (Relatief, want Phantasialand natuurlijk.), maar ik had toch graag gezien dat er aan de andere kant van de nieuwe Wuze-muur iets van een gebouw ging staan ofzo. Nu goed, kan altijd nog.

    Foto van Taron, was maar een selectie hoor. Andere kant van de werf zat ook al best ver op zich. Ze waren nog wat huizen aan het afwerken op het 'dorpsplein', maar de track was al volledig af, rotsen etc ook, beplanting overal in opstartfase.

    Begin/midden maart waren de eerste testritten van Taron, denk niet dat we dat nog halen met FLY. Vandaar dat ik redelijk zeker ben dat ze 2019 niet meer halen.
    Je vois la vie en des biscuits.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •