X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 16 van de 60 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Resultaten 301 tot 320 van de 1200
  1. #301

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Aan de linkerkant van de lus rechtsonder heb je een aantal ondersteuningen die doen vermoeden dat de wachtrij daar uitkomt in het station. In mijn idee was dat nog een verdieping lager dan het middelste stuk van de betonplaat, maar ik begin aan dat idee te twijfelen.
    Ik begrijp nu welk deel je bedoelt. Het is mij nog een raadsel waarvoor de pilaren daar dienen, maar onderdeel van een wachtrij zou best goed kunnen.

    Volgens mij staan ze op de zelfde hoogte als het station en de bodem van de bouwput.

  2. #302

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ze hebben daar in Brühl blijkbaar een oepsieboepsie met die extra hutjes langs Black Mamba. De strodakjes zouden stro 'lekken' en zijn voorlopig verdwenen.

    Bron: Phantafriends.de

  3. #303

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Jammer. ziet er beduidend minder mooi uit zo. Hoop dat ze het snel fixen.

    Als het goed is zijn ze trouwens traditioneel gemaakt. Misschien dus gaan voor wat minder traditioneel en wat meer vasthoudend.

  4. #304

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Vandaag zijn er trouwens ook weer trackdelen geleverd/geplaatst voor FLY. Van buitenaf niet echt zichtbaar waar of hoe, maar er zijn mensen die ze aan de hijskraan hebben zien hangen.

  5. #305

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Een jongeman op Twitter bemerkte (terecht) dat er recentelijk een aanpassing is geweest in het youtube-kanaal beleid van Phantasialand. Te trailer van F.L.Y. (die voorheen gewoon op het kanaal stond); is in een afspeellijst geplaatst met als titel 'special_fr'. (Je kan het zelf ook checken: https://www.youtube.com/user/Phantasialand/playlists)

    Kunnen we binnenkort meer verwachten? (Of; het was gewoon opkuis van het kanaal, maar ach, laten we toch een beetje hopen hé.)
    Je vois la vie en des biscuits.

  6. #306

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Op Duitse fora wordt er al sinds de start van de bouw gespeculeerd over een darkride-stuk bij de baan.

    Maar als ik op de situatieschets die rechte hoek rechtsonder als het station bezie met achtereenvolgens het uitstapstation (parallel met de gebouwen linksonder) en het instapstation. Dan moeten daarvoor vermoedelijk twee of zelfs drie blokremmen komen als het einde van de rit. In dat geval blijft er na vertrek eigenlijk alleen maar de bocht naar het uiterste stuk rechts over, waarna het al schuin omhoog gaat met een bandenlift. Dat lijkt mij ongeveer evenveel potentieel voor een darkride gedeelte als bij Taron. Wat denken jullie?
    Naam:     dddd.png.f0986e61663fb30050404be714c0ebbf.png
Bekeken:  1677
Groote:   175,1 KB

    Op Phantafriends.de maakt iemand nog een ander interessant schetsje van de bouw en daar zien we een ommuurde cirkelvormige ruimte bij nummer 3. (de tekening van hierboven is dus 90° gekanteld: dus die cirkel linksboven volgt eigenlijk die gebogen muur rechtsboven op de bovenste tekening) In mijn wildste fantasieën past daar zonder problemen een eindeloze-trein-dark-ride genre carnaval festival, maar dan op de kelderverdieping. Kan iemand die fantasie vakkundig aan diggelen slaan of verder voeden?
    Naam:     _20180522_162819.JPG.99b935a114e9d21821083215d221370a.JPG
Bekeken:  1521
Groote:   850,9 KB
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 22-05-18 om 23:19.

  7. #307

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Het omcircelde deel in de foto hierboven wordt (hoogstwaarschijnlijk) rem in de achterste en lancering in de voorste stippellijn. Het betreffende gedeelte is inmiddels ook al overkapt.

    Ter Verduidelijk: De achterste (bovenste) Stippellijn zal vermoedelijk de eindrem worden. Dan zie je helemaal links een stuk bocht dat al geplaatst is. Dat is de bocht naar het uitstapstation toe.

    Het station (uitstap/instap) zal dan paralel aan de hal van Maus liggen (rechts van de hal zie je de track er weer uit komen)..

    Na de instap volgt er de bocht die je rechts van de Maus-hal ziet. Er komt weer een recht stuk (darkride?) waarna er een bocht volgt die bijna 180 graden is. Hier komt de wissel om treinen van de baan te halen, of er juist op te zetten.

    Na de bijna 180 graden bocht volgt weer een lang recht stuk. Wederom ruimte voor een darkride deel. Dan volgt er een klimmende bocht richting Maus-hal. Deze zal boven het station uit komen. Wederom is hier ruimte genoeg voor een darkride deel totdat de baan bij de launch komt.

    In elk geval zijn er wel echt té veel rechte stukken om geen darkride gedeelte te hebben, in tegenstelling tot Taron.

  8. #308

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Wat coasterfrenzy uitlegt is alsvolgt heel eenvoudig:
    1. Paars: instapstation
    2. Zwart: 180° bocht en recht stuk
    3. Rood: draaiende bocht naar boven
    4. Zwart: lifthill
    5. Groen: van zitpositie in vliegpositie kantelen
    6. Geel: draaiende bocht naar beneden
    7. Blauw: Launch
    *8 Groen (lang stuk naast blauw: launch): remmen
    *9 Rood (klein stukje): terug in zitpositie kantelen
    *10 Zwart: laatste bocht, lang recht stuk met het uitstapstation.
    * bocht naar links terug in instapstation (paars)


    Op enkele fora zijn we er van overtuigd dat er een tweede attractie komt. Een darkride in de kelder houden we niet voor onmogelijk maar doordat F.L.Y. een darkride gedeelte krijgt (begin, lifthill, einde... Wie weet) lijkt het mij minder voor de hand liggend dat er nog een darkride gaat komen. Een kleine infill-attractie is realistischer.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen  

  9. #309

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Dat was niet wat ik uit legde

    Zoals je zelf al aan geeft is het lange rechte stuk met uitstapstation wel érg lang. Vermoedelijk komt hier dan ook zowel het uitstapstation als het instapstation. (net als bij Taron: Op één rechte lijn achter elkaar. Spaart ook meer ruimte).

    Wat je hierboven als paars hebt ingetekend wordt vermoedelijk een stukje darkride.

    Daarnaast is op bovenstaande afbeelding de aansluiting voor launch en rem met elkaar verwisseld. Zoals het nu uit ziet moet de track zich nog een keer ergens kruisen. (je kunt op de bovenste afbeelding van PPF7 heel goed zien dat de bocht die naar het lange rechte toe stuk leidt, richting de achterste rode stippellijn gaat en niet de voorste). Juist omdat er daardoor nog een kruising moet zijn, is het nog een raadsel hoe de "Bovenverdieping" van het station gaat uit zien. Een 2e rechte lijn wordt nu een beetje onwaarschijnlijk.

    De manier zoals hierboven wordt uitgelegd is wel een "tweede favoriet". De meesten geloven er niet zo in, maar onrealistisch is de situatie niet. Rechts van de paarse lijn zijn namelijk een hoop pilaren gezet. Het kan dus prima zo zijn dat daar de hekjes komen voor het instappen en/of de diverse wachtrijen (gewoon, fastpass, SRL) doorheen gaan lopen. Je ziet die pilaren ingetekend staan op de potloodtekening wat hogerop. Als die tekening echter klopt, is er aan beide kanten geen plek voor station aangezien er overal een muur omheen staat. Nu kan er rustig ergens een deur in die muur zitten, maar die lijkt niemand te hebben gezien (al is dat natuurlijk ook zeer moeilijk om te herkennen).
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 24-05-18 om 08:40.

  10. #310

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    is het lange rechte stuk met uitstapstation wel érg lang. ...

    Daarnaast is op bovenstaande afbeelding de aansluiting voor launch en rem met elkaar verwisseld. Zoals het nu uit ziet moet de track zich nog een keer ergens kruisen. (je kunt op de bovenste afbeelding van PPF7 heel goed zien dat de bocht die naar het lange rechte toe stuk leidt, richting de achterste rode stippellijn gaat en niet de voorste). ...
    Als ik bekijk hoe lang die treinen van de proefopstelling bij vekoma waren en ze - zoals de transfertracks doen uitschijnen - met vier treintjes gaan werken, lijken mij in de eindremmen en stations samen maximaal 3 treinen te passen. Bij Taron kan elke trein netjes in 4 blokjes aan het einde van de rit staan. Het lijkt me geen overbodige luxe om dat hier ook te hebben.

    Die achterste bocht verbindt de remsectie (naast de launch) wel degelijk met de rem/station-track zoals Phatasiatisch aangaf. Van ingewikkelde kruispunten is er dus geen sprake: op wat minder legale foto's kan je dat duidelijk zien.

  11. #311

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ahja.. natuurlijk, helemaal duidelijk met die bochten. Had zelf ergens iets verwisseld. Maar zoals hierboven getekend klopt inderdaad.

    Wel is de bocht niet helemaal rond maar zit er nog ergens een recht stuk in. Wellicht een afsluitende darkride-scene??

    Je punt over alle 4 de treinen kunnen stallen klinkt logisch. Maar waarvoor daar extra secties voor vrij maken als je een darkride deel hebt waar ze prima kunnen staan?

  12. #312

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Maar waarvoor daar extra secties voor vrij maken als je een darkride deel hebt waar ze prima kunnen staan?
    Om dezelfde reden dat er bij Taron ook 4 blokken zijn bovenop die van de eerste launch en de tweede launch?

  13. #313

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Om dezelfde reden dat er bij Taron ook 4 blokken zijn bovenop die van de eerste launch en de tweede launch?
    Je noemde Taron inderdaad al. Daar zit je er mee dat de trein stil zetten op de block in het midden niet wenselijk is aangezien deze daar niet in één keer van kan vertrekken (trein wordt dan eerst achteruit gelanceerd om vervolgens weer vooruit gelanceerd te worden). Doordat er een block extra is bij het station kan iedereen zijn rit af maken.

    Bij FLY lijkt me dat probleem niet direct van toepassing te zijn. Tenzij het inderdaad een multi-launch flying coaster wordt.

    Nu hangt het er een beetje van af hoe groot de baan gaat worden, maar gezien het darkride gedeelte relatief lang is, ga ik er niet van uit dat er nog een blockbrake tussen lancering en rem in komt te zitten. Zeker ook in verband met de zitpositie tijdens de rit en de uitstappositie die nodig is, lijkt een blockbrake tijdens de rit me niet handig.

    Dat wil niet zeggen dat deze er niet komt natuurlijk. Met PHL en Vekoma weet je natuurlijk maar nooit

  14. #314

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Je noemde Taron inderdaad al. Daar zit je er mee dat de trein stil zetten op de block in het midden niet wenselijk is aangezien deze daar niet in één keer van kan vertrekken (trein wordt dan eerst achteruit gelanceerd om vervolgens weer vooruit gelanceerd te worden). Doordat er een block extra is bij het station kan iedereen zijn rit af maken.

    Bij FLY lijkt me dat probleem niet direct van toepassing te zijn. Tenzij het inderdaad een multi-launch flying coaster wordt.

    Nu hangt het er een beetje van af hoe groot de baan gaat worden, maar gezien het darkride gedeelte relatief lang is, ga ik er niet van uit dat er nog een blockbrake tussen lancering en rem in komt te zitten. Zeker ook in verband met de zitpositie tijdens de rit en de uitstappositie die nodig is, lijkt een blockbrake tijdens de rit me niet handig.

    Dat wil niet zeggen dat deze er niet komt natuurlijk. Met PHL en Vekoma weet je natuurlijk maar nooit
    Ik gok met volle vertrouwen in Phantasialand dat er geen blockbreak tijdens de rit zelf komt. Kijk bijvoorbeeld naar Taron & Black Mamba, gewoon blijven gaan van begin tot einde.

  15. #315

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik gok met volle vertrouwen in Phantasialand dat er geen blockbreak tijdens de rit zelf komt. Kijk bijvoorbeeld naar Taron & Black Mamba, gewoon blijven gaan van begin tot einde.
    Black Mamba is gewoon te kort om een blockbrake in te steken, de baan is nog geen 800m lang. Daar een blocksectie zou gewoon de boel extra vertragen en dus tijdsverlies/capaciteitsverlies opleveren ipv winst.

    Taron heeft wel een block(brake) in de vorm van de tweede launch. Als er iets zou gebeuren in het stuk na de tweede launch dan kan je stilgezet worden op het launchstuk, wat dus een block(brake) is.

    Ik vermoed dat PHL ook hier dus met een launch/blocksectie zal werken zodat de beleving niet erstoord wordt en de capaciteit toch hoog kan zijn.

  16. #316

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Grappig dat je Black Mamba kort noemt, maar ik begrijp wat je bedoeld.

    Ik liet bij Taron de launch als blockbreak erbuiten. Ik zei "blijven gaan van begin tot einde" waarmee ik bedoel dat de trein niet wordt afgeremd tijdens de rit (ik zal het nu maar zeggen dat ik de trimbreaks voor de laatste bocht ook weer buiten beschouwing laat omdat het betrekking heeft op de laatste 5 seconden van de rit).

  17. #317

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Grappig dat je Black Mamba kort noemt, maar ik begrijp wat je bedoeld.

    Ik liet bij Taron de launch als blockbreak erbuiten. Ik zei "blijven gaan van begin tot einde" waarmee ik bedoel dat de trein niet wordt afgeremd tijdens de rit (ik zal het nu maar zeggen dat ik de trimbreaks voor de laatste bocht ook weer buiten beschouwing laat omdat het betrekking heeft op de laatste 5 seconden van de rit).
    Je bedoelde dus blockbrake ipv blockbreak. Want dat laatste vat ik op als blok sectie, maar dat is niet noodzakelijkerwijze een fysiek rempunt. Dan ben ik mee. En BM is wel relatief kort hoor, met 768 meter is het de 6de kortste B&M inverted (5de als je de klonen weglaat) van de 32 banen die gebouwd zijn. Maar ik doelde eigenlijk niet op zijn lengte, eerder op het te kort zijn om een nuttige blok sectie middenin de baan te hebben, zoals bv. Raptor wel heeft.

  18. #318

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Je bedoelde dus blockbrake ipv blockbreak. Want dat laatste vat ik op als blok sectie, maar dat is niet noodzakelijkerwijze een fysiek rempunt. Dan ben ik mee. En BM is wel relatief kort hoor, met 768 meter is het de 6de kortste B&M inverted (5de als je de klonen weglaat) van de 32 banen die gebouwd zijn. Maar ik doelde eigenlijk niet op zijn lengte, eerder op het te kort zijn om een nuttige blok sectie middenin de baan te hebben, zoals bv. Raptor wel heeft.
    Ja, hoe dan ook, ik had het algemeen gewoon over dat (ik denk dat) de trein tijdens de rit niet afgeremd zal worden maar terug iets anders.

    Ik denk zoals sommige mensen hier ook vermoeden, dat er een tweede launch zal zijn zoals bij Taron, zodat er 2 treinen tegelijk op de baan kunnen. Natuurlijk gaat dit al door het waarschijnlijke darkride gedeelte dat er komt, maar ik bedoel dat er twee treinen tegelijkertijd over het - laten we het zo noemen - actieve deel van de baan kunnen rijden. Er zijn geloof ik 4 90° baandelen met lanceerstukken. De rechte lancering die al in de tunnel gemonteerd is, lijkt mij voldoende om de trein te lanceren. Zou het dan niet eerder kunnen dat die 90° baandelen de tweede lancering (al dan niet met een kleiner recht stuk lanceer track) vormen om een tweede lange lancering zoals bij Taron te vermijden wegens plaatsgebrek?

    Alvast mijn excuses, ik discussieer en voorspel graag. Haha.

  19. #319

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    2 launches, neen, dat gaan ze niet doen. Dat hebben ze al met Taron uiteindelijk. Phantasialand gaat niet letterlijk 2x na elkaar 'hetzelfde' bouwen hé (niet letterlijk hetzelfde, maar you get the point).
    Je vois la vie en des biscuits.

  20. #320

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Tgoh, ik denk niet dat een achtbaan met twee lanceringen meteen aan Taron zal doen denken en zie dit nog wel gebeuren. Gelanceerde achtbanen zijn de laatste tien jaar zo'n bekend zicht geworden in pretparken dat twee lanceringen in één park niet verbazingwekkend meer is, dus waarom niet ineens twee multilaunch-banen. Sarkaniemmi en Blackpool hebben het op zich ook al.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •