Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten

Ik lees af en toe van abonnementhouders die zo laat aankomen dat er al geen parkeergeld meer wordt gevraagd bij het binnenrijden: dan schijn je alsnog de dans te ontspringen.
Klopt, maar dan ben je ook al meer dan een halve dag park kwijt. Als je in de buurt woont kan dat zeker lonen, maar zelfs met een abonnement: Als je van ver moet komen doe je dat toch liever niet.

Ik vraag me trouwens af hoe dat zit met parking Mystery. Ze hadden daar betaalautomaten en slagbomen. Je hoefde niet vooraf te betalen maar moest een parkeermunt uit een automaat kopen. Ik begreep echter dat deze winter het systeem niet gebruikt wordt (of toch niet de dag dat ik er was).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
Ja, maar zo denken de dagbezoekers niet. Zij denken na een bezoekje: "Goed, we hebben het hier weer eens gezien tot een nieuwe attractie opent.".

Die mensen nemen Klugheim aan als 1 geheel, ongeacht het aantal attracties. Zij wachten dus gewoon tot de volgende nieuwigheid.

Je zegt zelf dat er tussen 2 grote attracties 2 jaar tussen zit. Wel, Raik is geen grote attracties dus is 1 jaar voor Raik wel genoeg. Dus rekensommetje: 2 jaar Taron + 1 jaar Raik = 3 jaar (tot Rookburgh/F.L.Y.)

2019 dus. Haha.
Klopt. 2 dingen in 1 jaar openen werkt niet cululatief. PHL heeft ooit een grootse actie gehad met de slogan "Zo veel nieuws was er nog nooit". In dat jaar openden ze Wuze town (met 2 achtbanen en een para tower), River Quest en Feng Ju Palace.

PHL heeft naderhand ook aangegeven: Dat doen we nooit meer. Simpelweg omdat het qua marketing niet werkt. Bezoekers komen op iets nieuws af en het maakt niet uit of dat 1, 2 of 10 dingen zijn. En het marketing effect blijft ongeveer even lang hangen.

Er zijn enkele nuances daar op:
- Een zone kan meerdere attracties hebben, maar doordat het één zone is mag je het zien als één ding (zoals de vele kleine kiddy-rides in Wuze town of Klugheim).
- Hoe indrukwekkender een attractie, hoe langer het marketing effect werkt. Je schoolboek geeft een goed gemiddelde van 3 jaar, maar een nieuwe draaimolen heeft echt geen 3 jaar effect, terwijl een baan als Taron veel langer zijn effect kan hebben. Denk aan een aantal legendarische banen in de Verenigde staten. Die kunnen gerust ouder zijn dan 10 jaar, terwijl ze nog steeds als must-do attracties gezien worden en er nog steeds fans van over de wereld naar het park komen speciaal voor die ene grote achtbaan.