X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 15 van de 60 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 300 van de 1200
  1. #281

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Had het ook niet druk verwacht eerlijk gezegd. Veel skigebieden in Duitsland en Oostenrijk zijn nog open door de goede sneeuw dit jaar. Veel Duitsers opteren dan toch voor een last minute skivakantie. Maar liefst 60% van de Duitsers gaat minimaal 1x per jaar op wintersport! Zelfs in Winterberg (nabij Fort Fun), wat op anderhalf uur rijden is, kun je nog op de latten staan. Dus de spreiding in het toerisme is wat groter in de Paasvakantie dit jaar.

  2. #282

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wel jammer dat er in het openingsweekend al twee attracties gesloten blijven. Wellicht iets mis gegaan met de Tüv? Of toch bij het draaien met publiek een storing opgetreden? Ik hoop dat ze het snel fixen.
    De Talocan heeft de hele dag staan leeg draaien, zonder muziek en effecten maar wel telkens het volledig programma denk ik.. Ik heb er nu ook niet de hele dag op staan kijken natuurlijk ;-)

    Bij Winja's Force stonden de karretjes gewoon in het station stil te staan, fear draaide wel gewoon. 45 min aanschuiven vind ik meer dan genoeg om beide track's te openen dus ik veronderstel inderdaad ergens een probleempje .. Alhoewel het wachttijd scherm zei slechts 25min aanschuiven... maar daar zaten ze dus echt wel ver naast.

    Wat bedoel je precies met "Vernieuwd"?
    Bij River Quest zag alles er heel netjes uit, dus daarmee wel gerenoveerd. Ik dacht echter dat ze echt nieuwe elementen gingen toevoegen in de decoratie, maar die zijn me dan toch niet opgevallen.


    Trouwens: Opvallende vaststelling: Eindelijk een app en hij werkte goed. Vanaf 13u zelfs echt goed.Daarvoor kreeg ik geen updates over wachttijden maar vanaf 13u wel... leuk voor nieuwelingen in het park (Zoals we er twee bij hadden)

  3. #283

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lezl Bekijk Berichten
    Ik zit hier al enkele jaren op het forum hoor. Maar blijkbaar zijn mijn oude posts verdwenen. ...
    Over die doorgang (?) in Alt Berlin ben ik voorlopig minder enthousiast. Het is een vreemd zicht en die poort vloekt nogal met de omgeving.
    Welkom terug dan. Ik weet ook niet wat ik er van moet vinden. Op zich staand zou ik het best een epische entree vinden. Maar ik had gehoopt dat ze die doorgang zouden presenteren als een zijstraat zodat de Berlijnse zone meer als een wijk zou aanvoelen in plaats van als één straat. Op deze manier blijft het concept van de hoofdstraat gewoon behouden, maar breekt de toegangspoort nogal stevig met de aangrenzende stijl. Waarschijnlijk gaat het er wel beter uitzien uiteindelijk, maar nu ben ik toch niet helemaal laaiend enthousiast.

  4. 02-04-18, 11:26

    Reden
    Foto's genomen van buiten het park mogen om wettelijke redenen niet gepost worden.

  5. #284

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ziet er nog pittig veel werk uit inderdaad.
    Je vois la vie en des biscuits.

  6. #285

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Intussen zijn er wel aardig zichtbare veranderingen in de bouwput.


    (Plaatje van Phantafriends geleend).

    Bij het omcircelde gedeelte is een plafond gegoten. Er zijn hier ook footers gemaakt. Het lijkt er op dat in deze gang Lancering en/of rem komt. Het plafond sluit aan de bovenkant naadloos aan aan hetzelfde platform waar de huidige track-delen al op staan.

    Ook boven wat (vermoedelijk) het station wordt is een plafond gegoten. We hebben het dan over het lange rechte stuk dat tegen de wand van MaC aan loopt.

  7. #286

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Bij coasterfriends heeft ook iemand dat effectief ingetekend:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    ...het station wordt is een plafond gegoten. We hebben het dan over het lange rechte stuk dat tegen de wand van MaC aan loopt.
    Hebben we het daarover? Ik ging er van uit dat die lus rechtsonder een in- en uitstapstation voorstelden, gescheiden door een u-turn. Die track aan de kant van Maus au chocolat loopt toch schuin omhoog? Dat lijkt me niet enorm praktisch om in en uit te stappen...

  8. #287

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Je ziet hierboven inderdaad al een stuk van de overkapping van wat vermoedelijk launch en rem gaat worden. Linksonder zie je al een stuk track.

    De verwachting is dat de achterste baan een rem wordt en die aan sluit op de track die je linksonder op de foto ziet. Van daar loopt (paralel aan MaC) een lang recht stuk tot aan de lus rechtsonder. Het lange rechte stuk wordt vermoedelijk het station. Daarna volgt een darkride deel in de lus. Daarna pas krijg je het gedeelte dat stijl omhoog gaat wat óók paralel aan MaC loopt, maar de andere richting op. Dat is het stuk dat jij bedoelt.

    De tekening is trouwens naar boven toe uits opgerekt. In werkelijkheid is het kleiner.

    Edit: De remise en onderhoudsloods voor de treinen komt waarschijnlijk in de hoek rechtsboven.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 20-04-18 om 10:54.

  9. #288

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Fascinerend toch wel weer. 'is niet evident om er enige vorm van logica in te vinden eerlijk gezegd... Ben benieuwd wanneer ze met meer informatie gaan komen... (Denk dat Phantasialand bij elke nieuwe attractie een ander communicatieplan heeft, ergo, ze gaan het dus niet volledig verzwijgen zoals ze met Taron deden, de Fly-trailer was daar eigenlijk ook wel al een teken van volgens mij.)
    Je vois la vie en des biscuits.

  10. #289

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Taron werd ook niet echt verzwegen. Ze waren juist opvallend open, ook als het aan kwam op plaatsen van foto's. Er waren zelfs kijkluiken gemaakt om de bouwput te kunnen overzien. Enkel bij enkele cruciale fases werden die gesloten. Ook foto's die tijdens de eerste off-season gemaakt werden, waren toegestaan.

    Ze zijn nu - buiten de trailer - een behoorlijk stukje zwijgzamer. Op zich is dat ook wel logisch, want je wilt mensen wel in 2018 in je park hebben. Als je nu al de grote trom gaat slaan voor een attractie die pas in 2019 opent, gaan toch veel mensen een bezoek uit stellen. Best is als ze informatie over het nieuws pas tegen komen als ze al IN het park zijn. Wat dat betreft hoop ik toch ook dat de nieuwe doorgang in Berlijn spoedig een stukje verder open gesteld gaat worden met wat informatie/reclame er in.

  11. #290

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Taron werd ook niet echt verzwegen. Ze waren juist opvallend open, ook als het aan kwam op plaatsen van foto's. Er waren zelfs kijkluiken gemaakt om de bouwput te kunnen overzien. Enkel bij enkele cruciale fases werden die gesloten. Ook foto's die tijdens de eerste off-season gemaakt werden, waren toegestaan.

    Ze zijn nu - buiten de trailer - een behoorlijk stukje zwijgzamer. Op zich is dat ook wel logisch, want je wilt mensen wel in 2018 in je park hebben. Als je nu al de grote trom gaat slaan voor een attractie die pas in 2019 opent, gaan toch veel mensen een bezoek uit stellen. Best is als ze informatie over het nieuws pas tegen komen als ze al IN het park zijn. Wat dat betreft hoop ik toch ook dat de nieuwe doorgang in Berlijn spoedig een stukje verder open gesteld gaat worden met wat informatie/reclame er in.
    Hmm. maar die kijkluiken enzo waren er ook nog niet direct hé uiteraard. Nuja goed, je hebt wel een punt hé.

    Eitherway, er is dus een totaal andere commstrategie hé. Ik ben benieuwd wat de volgende stappen zijn, en vooral, wanneer.
    Je vois la vie en des biscuits.

  12. #291

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Speaking of which... Op de twitter feed van de site met de 3 o's kan je een mooie foto vinden van de stand van zaken. (Foto van vandaag.)

    Gaat er ook niet zo gek lang meer op blijven staan denk ik.

    (Ik raad uiteraard niemand aan om naar die foto te gaan kijken, daar dat verboden foto's zijn.)
    Je vois la vie en des biscuits.

  13. #292

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Hebben ze daar nu écht een drone op gelaten? Pooopings doet er blijkbaar ook écht alles aan om iedereen tegen de haren in te strijken

    In elk geval wel interessante foto's. Het lijkt inderdaad meer richting een industrie-gebied te gaan dan naar een rein steampunk-gebied.

  14. #293

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Hebben ze daar nu écht een drone op gelaten? Pooopings doet er blijkbaar ook écht alles aan om iedereen tegen de haren in te strijken

    In elk geval wel interessante foto's. Het lijkt inderdaad meer richting een industrie-gebied te gaan dan naar een rein steampunk-gebied.
    Twas niet Looopings zelf hé die de foto heeft gemaakt. Maar inderdaad... Hoe die persoon die foto heeft gemaakt zonder gepakt te worden blijft me een raadsel.
    Je vois la vie en des biscuits.

  15. #294

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Zo'n warboel... Hoe geraken die werkmensen er eigenlijk zelf nog aan uit waar ze mee bezig zijn?

  16. #295

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    zo een enorme warboel vind ik het momenteel eigenlijk nog niet. Zeker niet als je wat uitleg bij de bouwput erbij hebt zijn veel dingen redelijk duidelijk. Tot nu toe zijn er in elk geval heel goed verschillende zones herkenbaar. Wat elke zone gaat zijn is nog maar de vraag, natuurlijk, maar daar komen we wel achter.

    Voor mij is het grootste raadsel nog: We zien een dubbele tunnel. Het lijkt er ontzettend sterk op dat een kant de rem en de andere kant de launch zal zijn. We hebben echter nog geen enkel recht launch-stuk gezien.. allemaal met knikken er in. Dus hoe moet dat gaan passen?

  17. #296

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Centraal in de bouwput is een relatief grote vlakte vrij, die toch een behoorlijk stuk onder het niveau van de lichtgele/ beige ligt. Op phantafriends heeft iemand dat onlangs ingekleurd als een vijver. Het lijkt mij iets te riskant om een dubbel onderkelderde vijver te bouwen. En gezien ze vlak daarnaast al een vijver hebben en zich waarschijnlijk niet de luxe kunnen permitteren om die oppervlakte aan zoiets te verspillen, lijkt me dat onwaarschijnlijk. Maar ik vroeg me al wel een tijdje af wat ze met die etage zouden kunnen doen.

    Zou daar een darkride in kunnen gepropt worden? De wachtrij voor de coaster sluit als ik de tekening goed begrijp een verdieping lager aan. En de beige/lichtgele delen sluiten zowel aan op de tunnel die uit berlijn aankomt als op het grondniveau van Fantasy, wat het vermoedelijk het basisniveau maakt om rond te lopen in het gebied. Iets genre universum der energie of die onderzeeattractie in Europapark heeft geen al te hoge plafonds en lijkt me ook redelijk compact.

  18. #297

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Voor een goede darkride heb je eigenlijk wel een hoog plafond nodig. Bij Universum, maar ook bij de voormalige zilvermijn waren de lage plafonds wel storend. Daarentegen is het plafond bij Fata Morgana ook lang niet overal mooi afgewerkt, maar het stoort volstrekt niet omdat het zo hoog is dat je er specifiek heen op zoek moet gaan om het te zien.

    Je theorie over de wachtrij begrijp ik niet helemaal. Tot dusver heb ik er ook nog niets over gelezen. De meesten gaan er van uit dat de voormalige wachtrij van RfA ook de wachtrij voor FLY gaat worden, maar daar heb ik zelf mijn twijfels wel over, gezien deze veel hoger zit en enkel een ingang aan de kant van Wuze Town kent, wat toch wel vloekt qua thema. Ik kan me op zich wel best voorstellen dat de centrale ruimte in de midden een kelder met wachtrijen wordt. Ik ben het met je eens dat een vijver héél onwaarschijnlijk is, maar ik kan me wel voorstellen dat ze toch nog iets met water(vallen) gaan doen, maar dan gewoon in kleine stukjes (zoals die ene waterval in Klugheim). Ook kan ik me voorstellen dat je vanaf bepaalde paden soms gewoon ver de diepte in kunt kijken (eventueel met wat forced perspective) en ze die kelder gebruiken om het effect van een (zeer) diepe sleuf te verwezenlijken.

    Natuurlijk is de bouwput wel zo ingericht dat er vooral van achteren naar voren gewerkt wordt, dus het deel in het midden zal nog wel even leeg blijven totdat station/darkride gedeelte van de baan redelijk ver klaar zijn (of de betonwerkzaamheden dan toch).

  19. #298

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Is het verboden om die afbeelding hier te posten?
    Ik reken op de moderator om zo nodig gepast in te grijpen of anders te laten gedijen.

    [ Ingegrepen ]

    Als dit een actuele foto betreft, vrees ik dat m'n pronostiek - elders in dit forum - van 30 juni 2018 niet meer zo realistisch is ...
    Laatst gewijzigd door yelle8; 28-04-18 om 11:44. Reden: Verboden foto

  20. #299

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    smartieke: 7 juni 2018
    simon: 22 juni 2018
    Phantam93: 29 juni 2018
    coasterfrenzy: 29 juni 2018
    yelle8: 30 juni 2018
    Earlyspencer: 30 juni 2018
    etwien: 30 juni 2018
    traveler: 30 juni 2018
    borisvdd: 27 augustus 2018
    Xarbero: 15 september 2018
    Ignace: 31 december 2018
    Talocan: 28 maart 2019
    Phadd-F: 1 april 2019
    siroccofreakske: 6 april 2019
    fkl8: 26 april 2019
    PyongWon: 15 mei 2019
    Joran: 31 mei 2019
    Nathan G: 29 juni 2019.
    Ik denk dat er wel meer de mist in gaan met hun datum. Op dit moment vrees ik dat iedereen van 2018 al verloren heeft... Misschien Ignace nog met 31/12/2018 ;-)

  21. #300

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Je theorie over de wachtrij begrijp ik niet helemaal.
    Aan de linkerkant van de lus rechtsonder heb je een aantal ondersteuningen die doen vermoeden dat de wachtrij daar uitkomt in het station. In mijn idee was dat nog een verdieping lager dan het middelste stuk van de betonplaat, maar ik begin aan dat idee te twijfelen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •