X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 17 van de 60 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 340 van de 1200
  1. #321

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Op enkele fora zijn we er van overtuigd dat er een tweede attractie komt. Een darkride in de kelder houden we niet voor onmogelijk maar doordat F.L.Y. een darkride gedeelte krijgt (begin, lifthill, einde... Wie weet) lijkt het mij minder voor de hand liggend dat er nog een darkride gaat komen. Een kleine infill-attractie is realistischer.
    Raik kwam ook uit de lucht vallen. Er van uitgaande dat het gebied van Rookburgh groter is dan dat van Klugheim ben ik er vast van overtuigd dat ze nog met iets komen. Een extra darkride op wereldniveau zouden ze nog wel kunnen gebruiken. Al staat de vervanging van Geister Rikscha sowieso al wel klaar.

    Het zou me ook niet verbazen moesten ze een gebouw optrekken om Fantissima in onder te brengen. Mits dat het gebouw waar het nu in zit in de toekomst toch tegen de vlakte zal moeten vermoed ik.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  2. #322

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Rookburgh is niet groter dan Klugheim. Een beetje kleiner zelfs. (als die driehoek tussen klugheim en wuze town in gebruikt zou zijn, zou het wél ietsje groter zijn, maar dat blijft opslag).

    Over de launch-discussie: We zien een tunnel waarvan het aannemelijk is dat er een launch komt. Die tunnel is recht. De launch-tracks die we tot nu toe gezien hebben zijn allemaal gebogen. Logischerwijze passen die dus niet in de betreffende tunnel. De launch-stukken passen echter ook niet aan elkaar.. Dus het is een groot raadsel wat ze er nu mee van plan zijn.

    Mijn gok: Ze hebben enkele booster-stukken onderweg. Mini launches om de trein op snelheid te houden, maar die niet als block gebruikt kunnen worden. Denk aan Missian Ferrari die in opbouw is in Ferrari World (maar dan zonder de trick tracks natuurlijk).

  3. #323

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    2 launches, neen, dat gaan ze niet doen. Dat hebben ze al met Taron uiteindelijk. Phantasialand gaat niet letterlijk 2x na elkaar 'hetzelfde' bouwen hé (niet letterlijk hetzelfde, maar you get the point).
    Hoe ik de tweede "launch" zie, beschrijft Coasterfrenzy (laatste citaat).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Tgoh, ik denk niet dat een achtbaan met twee lanceringen meteen aan Taron zal doen denken en zie dit nog wel gebeuren. Gelanceerde achtbanen zijn de laatste tien jaar zo'n bekend zicht geworden in pretparken dat twee lanceringen in één park niet verbazingwekkend meer is, dus waarom niet ineens twee multilaunch-banen. Sarkaniemmi en Blackpool hebben het op zich ook al.
    Inderdaad, bovendien heeft Phantasialand het wel voor launches want ze kiezen hiervoor de tweede keer op rij, op korte termijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Raik kwam ook uit de lucht vallen. Er van uitgaande dat het gebied van Rookburgh groter is dan dat van Klugheim ben ik er vast van overtuigd dat ze nog met iets komen. Een extra darkride op wereldniveau zouden ze nog wel kunnen gebruiken. Al staat de vervanging van Geister Rikscha sowieso al wel klaar.

    Het zou me ook niet verbazen moesten ze een gebouw optrekken om Fantissima in onder te brengen. Mits dat het gebouw waar het nu in zit in de toekomst toch tegen de vlakte zal moeten vermoed ik.
    Er komt zeker nog iets, of het nu een infill-attractie, darkride of showbuilding voor Fantissima is, blijft afwachten. Alhoewel ik nu eerder gok op een tweede attractie. Aan de Wuze Town zijde een soort muur a la plantenmuur bij Taron, waar later misschien een showbuilding achter komt. Bij Phantasialand kan het allemaal.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Rookburgh is niet groter dan Klugheim. Een beetje kleiner zelfs. (als die driehoek tussen klugheim en wuze town in gebruikt zou zijn, zou het wél ietsje groter zijn, maar dat blijft opslag).

    Over de launch-discussie: We zien een tunnel waarvan het aannemelijk is dat er een launch komt. Die tunnel is recht. De launch-tracks die we tot nu toe gezien hebben zijn allemaal gebogen. Logischerwijze passen die dus niet in de betreffende tunnel. De launch-stukken passen echter ook niet aan elkaar.. Dus het is een groot raadsel wat ze er nu mee van plan zijn.

    Mijn gok: Ze hebben enkele booster-stukken onderweg. Mini launches om de trein op snelheid te houden, maar die niet als block gebruikt kunnen worden. Denk aan Missian Ferrari die in opbouw is in Ferrari World (maar dan zonder de trick tracks natuurlijk).
    Zo bedoelde ik het ook meer. Mini launches die de trein blijft boosten op volle snelheid tot het einde van de baan zonder plaats te verspillen voor een tweede uitgerekte lancering.

  4. #324

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Over die tweede attractie:
    PHL vind het heel belangrijk om een goede mix van attracties voor iedereen te hebben. MaC en Chiapas zijn goeie familieattracties. Met Taron kwam er een grote thrill bij, maar hebben ze ook de (lang ontbrekende) juniorcoaster gezet. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze nu bij Rookburgh enkel en alleen voor een grote achtbaan gaan. Anderzijds hebben ze zo ongeveer elke attractie die een héél klein oppervlakte nodig heeft al in het park staan (tikal, etc.). Wat betekent dat er toch al meteen aardig wat ruimte nodig gaat zijn. Dat is natuurlijk relatief, maar voor PHL normen zal het relatief veel zijn.

    In steampunk thema zou ik trouwens best een mooie theekopjes molen zien passen. Uiteraard niet met theekopjes, maar met een ander thema (veel tandwielen die mee draaien en zo). En zeker als deze indoor met lichteffecten is, kan dat een heel cool effect geven. Diverse parken hebben dat al gedaan (MPG, EP), maar momenteel heeft geen enkel park dat nog wat ik weet.

  5. 25-05-18, 15:55


  6. #325

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Het heeft een tijd geduurd, maar er is eindelijk weer nieuwe track gespot bij FLY.

    Na de Zero-G-Roll zijn twee stukken rails gemonteerd en er is eentje na de uitgang van de Tunnel geplaatst die richting MaC gaat. De supports van de nieuwe rails staan allemaal boven op de launch-en-rem-tunnels.

    De lanceerstrook is opgehangen aan het plafond van de tunnel (Dus dat bevestigd den launch in vliegende positie). De launch loopt richting de weg een klein beetje omhoog (zoals bij de meeste launches), maar wordt nog langer en een heel stuk stijler. Er staat namelijk nog een support met een aansluitpunt voor een launch-segmet aan het uiteinde van de tunnel die daar op duidt.

    De remsectie is nog niet geplaatst.

    De transfertrack is inmiddels volledig ingebouwd, al wordt aan het dak nog gewerkt. IN het algemeen wordt momenteel veel met beton gewerkt.

    Op het moment dat bovenstaande door Tobi gespot/geschreven werd lagen er nog 2 rails-segmenten op de werf en nog een heleboel supports. Het is aannemelijk dat deze ook spoedig gemonteerd worden.

  7. #326

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Vanaf dat deze track-delen geïnstalleerd zijn, gaat de bouw zichtbaar sneller vooruitgaan.

    Vaststellend dat er dan waarschijnlijk genoeg beeldmateriaal zal zijn voor een making-of van start te kunnen laten gaan zonder langere onderbrekingen dan de voorziene periode.

    Binnen 23 dagen is het een jaar geleden dat op YouTube de officiële bekendmaking verscheen dat het een Flying Launch Coaster ging zijn.

    Misschien dat op woensdag 20 juni 2018 een nieuwe video gelanceerd wordt? De spanning stijgt.

  8. #327

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik denk niet dat je er in dit geval van uit mag gaan dat de bouw sneller gaat als de track eenmaal geinstalleerd is.

    1: Tracks in elkaar schroeven is in principe een van de snelst doenbare klusjes op de bouwwerf. Een achtbaan zonder theming kan in no-time recht staan.

    2: Ze zullen niet eerst de track afmaken en daarna de rest van de theming gaan doen. Net als bij Klugheim zal het gebied meer organisch groeien. Ze zullen ten alle tijden track en theming door elkaar heen moeten verweven en in zones moeten afmaken. Nu zijn ze blijkbaar bezig met de zone rondom de Zero-G-Roll.

    Goed. Ondanks alles is de kans groot dat de Track als eerste af is omdat detail-theming nog steeds veel meer werk vereist. Maar juist tegen dan zullen ook de grote betonwerkzaamheden al klaar zijn en zal enige voorgang juist minder snel te spotten zijn.

  9. #328

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat je er in dit geval van uit mag gaan dat de bouw sneller gaat als de track eenmaal geinstalleerd is.

    1: Tracks in elkaar schroeven is in principe een van de snelst doenbare klusjes op de bouwwerf. Een achtbaan zonder theming kan in no-time recht staan.

    2: Ze zullen niet eerst de track afmaken en daarna de rest van de theming gaan doen. Net als bij Klugheim zal het gebied meer organisch groeien. Ze zullen ten alle tijden track en theming door elkaar heen moeten verweven en in zones moeten afmaken. Nu zijn ze blijkbaar bezig met de zone rondom de Zero-G-Roll.

    Goed. Ondanks alles is de kans groot dat de Track als eerste af is omdat detail-theming nog steeds veel meer werk vereist. Maar juist tegen dan zullen ook de grote betonwerkzaamheden al klaar zijn en zal enige voorgang juist minder snel te spotten zijn.
    Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd. Ik bedoelde dat er dan sneller andere veranderingen zichtbaar zullen zijn in plaats van enkel nieuwe betonplaten en achtbaan onderdelen.
    Dat is toch wat ik hoop en denk.

    1. Weet ik ook wel, Sherlock.
    2. Ik zag het eerder als wanneer er meer track geïnstalleerd is, dat er dan gebouwen, theming, contouren voor wandelpaden, ... verschijnen en zal het project de hoogte ingaan. Dan is er meer om naar te kijken en opnieuw te speculeren. Nog even wachten.

    Ieder zijn mening en gedachte natuurlijk.

  10. #329

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ieder zijn mening en gedachte natuurlijk.
    Misschien in het vervolg dan laten uitschijnen dat het een gedachte en/of mening is, nee?

    Eitherway, t'is wachten op meer info. Hoe meer ze daar bouwen, hoe minder we weer gaan kunnen zien uiteraard. (Nog minder dan nu al het geval), dus het is wachten op info van PHL zelf.
    Je vois la vie en des biscuits.

  11. #330

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    wachten op info van PHL zelf.
    Het is bijna een jaar geleden dat ze met info over FLY kwamen. Mag langzemerhand wel eens wat meer zijn. Ik snap best dat er op de bouwwerf nog weinig te zien is om publiek te maken, maar ze kunnen wellicht een mooie concept-art de wereld in helpen.

  12. #331

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Het is natuurlijk een dubbeltje op z'n kant. Net voor de zomervakantie het publiek teasen kan door de massa occasionele bezoekers worden opgevat als "Het part zet iets fantastisch neer, maar daar hebben we nu niks aan". Ik heb de ballen verstand van marketing, maar misschien leg je als park nu beter de focus op de zomer, met shows, langere openingstijden, en het nog steeds nieuw en verbluffend ogende Klugheim. Pas in september mogen de 2x Spass-Leute gratis terugkomen. Hun bezoek ligt al grotendeels vast, dus misschien beter dan wat meer info verschaffen over F.L.Y.?

  13. #332

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Een mooie conceptart vergelijkbaar met die van Black Mamba en Talocan zie ik ook wel graag verschijnen. We hebben dan wel al een sfeerschets a la Klugheim, maar het park heeft met Chiapas laten blijken dat ze niet vies zijn van uitgebreidere visuele informatievoorziening.

  14. #333

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Het is natuurlijk een dubbeltje op z'n kant. Net voor de zomervakantie het publiek teasen kan door de massa occasionele bezoekers worden opgevat als "Het part zet iets fantastisch neer, maar daar hebben we nu niks aan". Ik heb de ballen verstand van marketing, maar misschien leg je als park nu beter de focus op de zomer, met shows, langere openingstijden, en het nog steeds nieuw en verbluffend ogende Klugheim. Pas in september mogen de 2x Spass-Leute gratis terugkomen. Hun bezoek ligt al grotendeels vast, dus misschien beter dan wat meer info verschaffen over F.L.Y.?
    Ik snap je punt wel. In de praktijk zou het echter als volgt moeten werken:

    Bezoeker komt naar park.
    Bezoeker ziet dat er volgend jaar een nieuwe TOP-attractie komt. -> Info zit in geheugen van bezoeker.
    Bezoeker moet volgend jaar kiezen naar welk park ze gaan: Oh, ik herinner me dat PHL iets nieuws gezet heeft. Zag er wel vet uit. Laten we gaan kijken wat het is.

    In de praktijk zal niet snel iemand zich bekocht voelen omdat er een nieuwe attractie gebouwd wordt. Mensen snappen normaal wel dat zoiets niet op één dag klaar is .. Dus het voordeel is dat deze vorm van reclame amper tot geen negatieve bijwerkingen heeft.

  15. #334

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    In de praktijk zal niet snel iemand zich bekocht voelen omdat er een nieuwe attractie gebouwd wordt. Mensen snappen normaal wel dat zoiets niet op één dag klaar is .. Dus het voordeel is dat deze vorm van reclame amper tot geen negatieve bijwerkingen heeft.
    Als je het hebt over bekocht voelen, denk ik dat je het alleen hebt over mensen die al in het park zijn. Ik denk dat Earlyspencer's punt vooral was dat mensen hun bezoek gaan uitstellen naar volgend jaar als ze zien dat er dan iets nieuws komt.

    Ik ben zelf ook al jaren mijn bezoek aan PHL aan het uitstellen om die reden. In 2013 rees het idee voor het eerst om het park te bezoeken, na Chiapas. Dat is er dan niet van gekomen. In 2015: konden we gaan, maar dachten we: wachten tot Taron opengaat. 2016: "iedereen gaat nu voor Taron, we zouden beter nog een jaar wachten tot het rustiger is." En dan vorig jaar: ze zijn juist begonnen met iets nieuws te bouwen, we zouden beter weer wachten.

    Maar gezien ze altijd oude attracties slopen voor nieuwe hebben we het dit jaar dan maar definitief in de agenda gezet, anders zijn alle oude attracties weg en die wil ik toch ook wel gedaan hebben Met ook weer in het achterhoofd het idee dat mensen omwille van FLY misschien hun bezoek in de zomer tot volgend jaar gaan uitstellen, waardoor het misschien dit jaar iets rustiger is.

  16. #335

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Inderdaad, ik doelde op eventueel uitstelgedrag van bezoekers en de ideale timing van het park. Het is geen toeval dat ik Shawn en z'n TPW-kornuiten ontmoette in de wachtrij van Taron op 1 juli 2016. Wie iets verder woont of maar occasioneel en een beetje at random een pretpark bezoekt, overweegt mogelijk zulke keuzes.

    Nog een illustratie: Hoeveel forumleden trekken deze (na)zomer naar Polen? Ik ken er maar één die er vorig jaar al was. Al denk ik niet dat de vergelijking tussen PHL en parken in Oost-Europa volledig opgaat. PHL is al decennia lang een publiekstrekker met een erg dichtbevolkt hinterland (< 250 km). Maar ook één met enorme concurrentie. Timing kan dus belangrijk zijn, al denk ik dat de uitstellers bij PHL maar een (wiskundig!) marginale groep zijn.

    @Rickie: PHL uitstellen als je niet te ver woont: niet doen. Van alle seizoensparken in Europa heeft PHL één van de ruimste kalenders. Je vindt zeker wel een minder drukke datum. En met die terug-kom-actie, zeker in combinatie met de meeste abo's in BeNe, valt een (dubbel) bezoekje soms erg goedkoop uit. Ook gratis op je verjaardag, ongeacht je leeftijd.

  17. #336

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Inderdaad, ik doelde op eventueel uitstelgedrag van bezoekers en de ideale timing van het park.
    Voor echt internationaal toerisme over grote afstand denk ik dat het weinig uitmaakt: ofwel ga je ofwel ga je niet en het is onwaarschijnlijk dat je binnen de vijf jaar meerdere keren gaat. Dus die bezoekers komen in alle geval wel over de vloer.
    Ook lokaal geldt dat principe en je kan het ook doortrekken naar uitstellen binnen het seizoen.
    Ik vermoed wel dat het voor een park beter is een nieuwigheid te openen bij seizoensstart: anders krijg je later in het seizoen een concentratie van bezoekers, waardoor het park drukker overkomt en het bezoek minder aangenaam in de herinnering wordt opgeslagen, wat dan weer invloed kan hebben op een eventueel herbezoek...

  18. #337

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Inderdaad, ik doelde op eventueel uitstelgedrag van bezoekers en de ideale timing van het park. Het is geen toeval dat ik Shawn en z'n TPW-kornuiten ontmoette in de wachtrij van Taron op 1 juli 2016. Wie iets verder woont of maar occasioneel en een beetje at random een pretpark bezoekt, overweegt mogelijk zulke keuzes.

    Maar juist daarom dat ze niets communiceren buiten wanneer je al in het park bent. (groot spandoek bij de bouwwerf). Daarnaast: Bouwfoto's en dergelijke plaats je vooral voor fans, die toch al weten dat FLY er komt.

    en inderdaad. PHL uitstellen heeft geen nut. Sinds de bouw van Black Mamba zijn ze al met hun volgende project begonnen nog vóór dat het huidige project klaar was. (Ruim een jaar voor de opening van chiapas werd de westernstad al gesloopt en bij de daadwerkelijke opening van chiapas was de sleuf voor de launch a gegraven.). Zo blijf je dus inderdaad bezig.

  19. #338

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Even een kort OFF-TOPIC vraagje: klopt het dat je als verblijver in het Matamba hotel 's ochtends vroeger het park binnen kan als je via Ling Bao gaat? Of ook bij de reguliere ingang?

  20. #339

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    als je niet te ver woont
    Tja, dat is het probleem. Wij wonen praktisch op het verste punt van België om naar PHL te gaan, met een reistijd van ongeveer 3,5 uur met de auto. Op één dag is dat dus niet echt doenbaar, tenzij we héél vroeg opstaan. Voor deze zomer hebben we nu een huisje geboekt dat er ongeveer een uur vandaan ligt, alsook van MPG en een halfuur van Toverland. Waarschijnlijk bezoeken we het ook meteen twee keer, het zal zonder terugkomticket zijn maar we hebben wel telkens 40%, dus de "schade" blijft nog beperkt. Hopelijk is het dan niet te druk, we zullen zien.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    en inderdaad. PHL uitstellen heeft geen nut. Sinds de bouw van Black Mamba zijn ze al met hun volgende project begonnen nog vóór dat het huidige project klaar was. (Ruim een jaar voor de opening van chiapas werd de westernstad al gesloopt en bij de daadwerkelijke opening van chiapas was de sleuf voor de launch a gegraven.). Zo blijf je dus inderdaad bezig.
    Die conclusie heb ik inmiddels ook al getrokken. Ik volg het park nog maar vanaf ongeveer de opening van Chiapas, ik had niet gedacht dat de projecten zich zó snel zouden blijven opvolgen eerlijk gezegd.

  21. #340

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarno97 Bekijk Berichten
    Even een kort OFF-TOPIC vraagje: klopt het dat je als verblijver in het Matamba hotel 's ochtends vroeger het park binnen kan als je via Ling Bao gaat? Of ook bij de reguliere ingang?
    Bij mijn weten kunnen hotelgasten niet eerder het park in dan gewone gasten (09:00u). Wel krijg je een bandje waarmee je in de avond langer mag blijven voor een ERT op Taron.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •