X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 60 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 1200
  1. #21

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Iedereen is hier teleurgesteld door de keuze voor Vekoma, maar laat een Vekoma Flying nu net een van de types achtbaan zijn waar de Nederlandse bouwer echt wel goed in is/was. Daarnaast kan Vekoma echt wel goede banen maken, als de parken maar genoeg geld op tafel leggen. Kijk maar naar Disney (Expedition Everest) of Universal (ok, eerst niet, maar uiteindelijk draait Battlestar Galactica toch ook al 2 jaar zonder noemenswaardige problemen) En tot slot heeft Vekoma ook bij Raik bewezen dat ze heel flexibel kunnen zijn, want om tussen de spaghetti van Taron nog een baan te wringen zal niet gemakkelijk geweest zijn...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Wat nog niemand hier heeft aangehaald maar ik me erg afvraag: wat zou de betekenis zijn van (de afkorting) F.L.Y.?
    Volgens de meeste sites staat F.L.Y voor Flying Launched Coaster; wat de uiteindelijke naam zal zijn wordt dus nog even afwachten vermoed ik.

  2. 20-06-17, 20:52


  3. #22

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Iedereen is hier teleurgesteld door de keuze voor Vekoma, maar laat een Vekoma Flying nu net een van de types achtbaan zijn waar de Nederlandse bouwer echt wel goed in is/was. Daarnaast kan Vekoma echt wel goede banen maken, als de parken maar genoeg geld op tafel leggen. Kijk maar naar Disney (Expedition Everest) of Universal (ok, eerst niet, maar uiteindelijk draait Battlestar Galactica toch ook al 2 jaar zonder noemenswaardige problemen) En tot slot heeft Vekoma ook bij Raik bewezen dat ze heel flexibel kunnen zijn, want om tussen de spaghetti van Taron nog een baan te wringen zal niet gemakkelijk geweest zijn...


    Volgens de meeste sites staat F.L.Y voor Flying Launched Coaster; wat de uiteindelijke naam zal zijn wordt dus nog even afwachten vermoed ik.
    Ja het is duidelijk een verwijzing naar het 'flying'-aspect van de achtbaan, maar het is zeker en vast niet de afkorting ervan want dat klopt niet met de letters.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #23

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Eigenlijk ben ik wel blij met Vekoma als constructeur. Remember het verdwenen poll-topic 'B&M vs. Intamin'. Daar werd meermaals gesteld dat B&M een (te) groot copy/paste gehalte heeft. Een update-kloon van Alton's Air / Galactica zou wel mooi zijn, maar ook niet meer dan dat.

    Vekoma heeft zich het laatste twee decennia volgens mij te veel laten wegdrukken in Europa. De twee Zwitsers zijn hors catégorie maar ook op recente Macks en Gerstlauers hinken de Limburgers hier al wat achter. Dit is meteen dè uitgelezen kans voor Vekoma om in z'n spreekwoordelijke achtertuin eindelijk een hedendaagse thrill-coaster neer te poten. Want je moet toch al een stukje reizen om en echt vette en unieke Vekoma te berijden. Een Gravity Max-kloon dichter bij huis zal er helaas niet (nooit!) komen http://themeparkfreaks.eu/2016/09/ho...-tilt-coaster/.

    In Toverland zullen ze hopen dat deze vlieg pas in 2019 opent ...

  5. #24

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Even in dream-catch-modus: Kan een park (in casu PHL) eisen aan de constructeur dat ze binnen X jaar en een straal van Y kilometer geen gelijkaardig type mogen bouwen? If not: call Lichtaart!

    BTW: 'Hotel Tartuff' ontbreekt in hun promo-filmpje. PHL kan z'n eigen vernieuwingen amper nog zelf volgen!

  6. #25

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Even in dream-catch-modus: Kan een park (in casu PHL) eisen aan de constructeur dat ze binnen X jaar en een straal van Y kilometer geen gelijkaardig type mogen bouwen? If not: call Lichtaart!

    BTW: 'Hotel Tartuff' ontbreekt in hun promo-filmpje. PHL kan z'n eigen vernieuwingen amper nog zelf volgen!
    Volgens mij kan dat en wordt dat wel onderling afgesproken tussen het park en de contructeur.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  7. #26

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Even in dream-catch-modus: Kan een park (in casu PHL) eisen aan de constructeur dat ze binnen X jaar en een straal van Y kilometer geen gelijkaardig type mogen bouwen? If not: call Lichtaart!
    Als je maar met genoeg geld over de brug komt
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  8. #27

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    BTW: 'Hotel Tartuff' ontbreekt in hun promo-filmpje. PHL kan z'n eigen vernieuwingen amper nog zelf volgen!
    Wakobato ook niet te vergeten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Even in dream-catch-modus: Kan een park (in casu PHL) eisen aan de constructeur dat ze binnen X jaar en een straal van Y kilometer geen gelijkaardig type mogen bouwen? If not: call Lichtaart!
    Voor flatrides bestaat zo'n alleen bouwrecht in ieder geval. Zo heeft Duinrell dat voor het type Sky Flyer (Wild Wings) in Nederland gerealiseerd (weet wel niet voor hoeveel jaar) Bij nieuw ontworpen attracties gebeurd dit ook. Zo had (als ik mij niet vergis) Bellewaerde voor El Voleador en Bobbejaanland voor King Kong ook een alleen bouwrecht in het eerste jaar.
    In hoeverre je dit kan doortrekken naar achtbanen -die vaak custom zijn- weet ik niet.

    Back to topic:
    Prachtig, altijd al een flying willen doen. Nu hoef ik niet te wachten tot dat er een tripje naar Alton Towers in zit. De naam "Fly" valt me wel wat tegen. Is wat inspiratieloos en kan het niet helemaal matchen met het omringde Rookburgh thema.
    Ik ben razend benieuwd of ons nog een verrassing (zoals Raik) te wachten staat. Misschien een kleine flatride of kinderattractie(s)?

  9. #28

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Vreemd dat weinigen het "geheim" maar wisten. Nu er openlijk over gediscusieerd kan worden kan ik enkel maar zeggen dat Phantasialand wellicht een van de weinige Europese parken is die investeerd in top-noch attracties en met hun bijhorende theming ze nog eens van de besten in hun soort maken.

  10. #29

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Na de euforie een kleine ontnuchtering: wordt PHL nog wel te doen op één dag?
    De recente vernieuwingen trekken natuurlijk ook extra volk, in een territoriaal niet zo uitgestrekt park.
    Eendagsvliegen zullen dus ofwel hun bezoekdag ofwel hun gewenste attracties zorgvuldig moeten uitkiezen.

    Zou het in die optiek een vloek of een zegen zijn indien ze hun Quick Pass bij opening van FLY ook openstellen voor Taron?

  11. #30

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Na de euforie een kleine ontnuchtering: wordt PHL nog wel te doen op één dag?
    De recente vernieuwingen trekken natuurlijk ook extra volk, in een territoriaal niet zo uitgestrekt park.
    Eendagsvliegen zullen dus ofwel hun bezoekdag ofwel hun gewenste attracties zorgvuldig moeten uitkiezen.

    Zou het in die optiek een vloek of een zegen zijn indien ze hun Quick Pass bij opening van FLY ook openstellen voor Taron?
    Ik dacht dat vorig jaar ook met die monsteruitbreiding? Niks van gemerkt in de maand juli (van enorme drukte ofzo). Ik denk dat het al bij al wel meevalt, maar dat dit eigenlijk vooral een goede manier is voor Phl om hun klanten te laten opnieuw komen naar het park.

    Wat je mijn inziens bv. hebt met Disneyland, is dat doorsnee mensen dat park 1 keer bezoeken voor 5-10 jaar, want men ziet niet echt in waarom men nog eens zou gaan opnieuw. Bij Phl triggeren ze het volk dat 2 jaar geleden geweest is bvb voor Chiapas om wéér langs te komen voor Taron etc.

    Natuurlijk dat het wel wat extra volk zal trekken, maar de effecten op de drukte was niet zo veel anders dan ervoor, tot zover ik er zicht op had (en heb in de maand juli regelmatig de wachttijden bekeken voor mijn eigen trip te plannen, dus.)
    Je vois la vie en des biscuits.

  12. #31

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Na de euforie een kleine ontnuchtering: wordt PHL nog wel te doen op één dag?
    De recente vernieuwingen trekken natuurlijk ook extra volk, in een territoriaal niet zo uitgestrekt park.
    Eendagsvliegen zullen dus ofwel hun bezoekdag ofwel hun gewenste attracties zorgvuldig moeten uitkiezen.

    Zou het in die optiek een vloek of een zegen zijn indien ze hun Quick Pass bij opening van FLY ook openstellen voor Taron?
    PHL heeft veel attracties, maar doordat alle attracties bij elkaar zitten en de meeste een zeer goede capaciteit hebben (niet jij River Quest, jees) maakt het dat het park perfect dagvullend is en is een tweede dag nog overbodig vind ik. Zeker als het niet abnormaal druk is, ben je eigenlijk vrij snel rond. De reden dat mensen hier langer vertoeven dan een ander park pakweg BJL, is omdat de attracties een grote herhalingswaarde hebben. Maar niet kunnen rond geraken? Zelfs dit jaar perfect rond geraakt op een gigantische drukke dag in april...

  13. #32
    borisvdd
    Guest

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Pfff, een Vekoma. Snel het eerste jaar bezoeken, want daarna rammelen de vullingen uit je tanden.
    Ik weet niet of ik hier zo blij moet mee zijn.

  14. #33

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Pfff, een Vekoma. Snel het eerste jaar bezoeken, want daarna rammelen de vullingen uit je tanden.
    Ik weet niet of ik hier zo blij moet mee zijn.
    Dus jij hebt al een Vekoma Flying, of Vekoma van de nieuwste generatie gedaan?

  15. #34

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Maar niet kunnen rond geraken? Zelfs dit jaar perfect rond geraakt op een gigantische drukke dag in april...
    Ik was er op de zondag dat we van zomer- naar winteruur gingen: zeer zonnig en overal (NRW, NL, BEL, FR) herfstvakantie en voor velen de laatste kans om hun 'kom-gratis-terug-kaart' te verzilveren. Wellicht m'n drukste dag ooit in PHL (ter illustratie: de non-attractieve Nighthawk gaf kort na de middag 30 min. aan). We mochten al voor 9 uur binnen, maar dan nog moet je keuzes maken: ga je voor de vervroegd geopende attracties (b.v. Maus) of wacht je een uurtje in Klugheim? En op Maus na, deden we die dag alle toppers (Taron zelfs 2 keer), dus het was doenbaar. Shows zijn in de namiddag dan een goede optie.

    Ik heb het nu over de toekomst, met weer zo'n topper erbij: ga je eerst voor Taron of voor deze Vekoma? Beide liggen 's ochtends ver van de parking-ingang (Mystery / China). Maar als ze de Fantasy-zone zoals gebruikelijk pas om 10:00 opendoen en de short-cut naar Taron 's ochtends gesloten houden (wat ik wel intelligent vind), ... Ach, we spreken inderdaad over het beste park van Europa, qua aanbod, vernieuwing en sfeer. Nu nog een (ondergrondse) woodie en we hebben het beste park ter wereld op 200 km afstand !

    Als ze dubbele speciallekes gaan aanbieden voor hotelgasten (FLY èn TARON), zou ik toch eens een nachtje Brühl durven overwegen.

  16. #35

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Niet dat ik niet blij ben met deze nieuwe topper to be, maar ik vraag me af als ze niet beter eerst Geister Rikcha hadden afgebroken om daar een mooi nieuw project neer te poten van kleinere afmetingen? China is het enige themagebied in Phantasialand waar ik nooit een minuut stilsta. Een hopeloos verouderde darkride en een madhouse met de meest kromme verhaallijn en dito uitwerking ook. Nu hebben ze sowieso nog voldoende bekijks met Taron, dus konden ze gerust nog even verder teren op die investering.

  17. #36

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Niet dat ik niet blij ben met deze nieuwe topper to be, maar ik vraag me af als ze niet beter eerst Geister Rikcha hadden afgebroken om daar een mooi nieuw project neer te poten van kleinere afmetingen? China is het enige themagebied in Phantasialand waar ik nooit een minuut stilsta. Een hopeloos verouderde darkride en een madhouse met de meest kromme verhaallijn en dito uitwerking ook. Nu hebben ze sowieso nog voldoende bekijks met Taron, dus konden ze gerust nog even verder teren op die investering.
    China of Temple zijn als je 't mij vraagt next. Maar beiden zijn niet zo aanlokkelijk om mee te beginnen: China is een belangrijke doorstroomweg en er zit heel veel ondergrondse darkride bij. Bij temple zijn ze ineens 2 capaciteitsmonsters kwijt en is het nog maar de vraag hoeveel ruimte de buren het park gunnen voor een vervanging.

  18. #37

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Pfff, een Vekoma. Snel het eerste jaar bezoeken, want daarna rammelen de vullingen uit je tanden.
    Ik weet niet of ik hier zo blij moet mee zijn.
    Toegegeven, Vekoma's hebben het aan zich om snel pijnlijk te worden. Maar mits voldoende onderhoud (een pak minder als PHL al standaard doet) blijven ze wel soepel. En tevens is de nieuwe generatie Vekoma's al een pak beter als de boemerangs en SLC's die we allemaal kennen. (en velen van ons haten) Dus denk in niet dat je je daar al te veel zorgen over moet maken. Het gaat gewoon een topper worden.

  19. #38

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Hollywood is inderdaad een attractie dat aan afbraak toe is. Nighthawk verdient van mij een derde leven, met top-theming (VR hoeft niet). In een zichzelf zo snel vernieuwend park is dit koppel oudjes meer dan een curiosum. Bovendien zitten deze attracties in een lelijke loods. De enige verklaring voor het feit dat deze attracties aan hun lot worden overgelaten, is dat PHL op termijn van plan is om hier tabula rasa te houden (zoals met Atlantis).

    Het China-deel oogt van buiten best OK. Het madhouse sla ik ook steeds over, maar het geheeld matcht wel mooi met Aziatisch eten, het hotel en de circusvertoningen. Net als in Nighthawk zie ik in Geister Rikscha nog potentieel en hoop ik ik op een grondige make-over. Misschien maken ze er iets opwindend van voor de papa's à la Geisha the ride? (ja, da's Japans).

  20. #39
    borisvdd
    Guest

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wishmaster Bekijk Berichten
    Toegegeven, Vekoma's hebben het aan zich om snel pijnlijk te worden. Maar mits voldoende onderhoud (een pak minder als PHL al standaard doet) blijven ze wel soepel. En tevens is de nieuwe generatie Vekoma's al een pak beter als de boemerangs en SLC's die we allemaal kennen. (en velen van ons haten) Dus denk in niet dat je je daar al te veel zorgen over moet maken. Het gaat gewoon een topper worden.
    Ik hoop het... ik ken niet veel goede Vekoma's, maar één ervan staat in PHL.

    Meestal zitten de zitjes ongemakkelijk, kwak je de ganse rit tegen de beugels aan, zijn de bochten véél te krap waardoor je dooreengeschud wordt,...
    Het voordeel van de twijfel? Ik weet het niet, daarvoor ken ik té weinig goede Vekoma's.

    @Bobby Turbo: ik val jou toch ook niet aan?

  21. #40

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Voor mij zijn zowel de Hollywood tour & de Geisher Riksha heel gauw aan verniewing toe. Ze doen het park toch niet echt eer aan, en enkele sterke darkrides zouden het aanbod in Phl vervolledigen en naar een nog hoger niveau tillen. Het geeft dan ook nog wat meer aantrekkingskracht naar die specifieke doelgroepen (families, kinderen) die niet meteen voor Taron of een launced flying coaster te vinden zijn. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat dit hun volgende plan zou geweest zijn. Maar nee, ze trakteren ons opnieuw op een gigantisch coaster project! Ik ben er niet rouwig om, maar had het toch totaal niet verwacht.

    Temple of the Nighthawk vind ik eigenlijk best niet zo'n slecht baantje. Gooi hem mee in de herwerking van de Hollywood tour en geef het een verrassed thema. Kan ie zo weer 10 jaar mee.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •