X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 47 van de 60 EersteEerste ... 37454647484957 ... LaatsteLaatste
Resultaten 921 tot 940 van de 1200
  1. #921

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Ik denk dat er veel mensen waren bij wie de interesse in een winterslaap zat, maar met zo'n nieuwe teaser begin je toch weer een beetje te dromen, of niet?

    Van zodra er een openingsdatum bekend wordt gemaakt, zal de interesse bij elke pretparkfan wel terug zwaar pieken, denk ik!

    Ohja, de hype is terug

  2. #922

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    No offence, maar ik krijg het zo'n beetje wanneer PHL een klein oppervlak wordt toegedicht. Zonder metingen op een digitale kaart, lijkt PHL me niet zo klein ... Het park wordt mss als klein ervaren omdat het toegankelijk buitendeel voor bezoekers vrij beperkt is. De meeste attracties, zeker de grote, liggen half of helemaal verstopt achter fraaie gevels of zelfs onder de grond.
    Het park weet in de praktijk juist enorm goed gebruik te maken van de ruimte. Je noemt zelf al een attractie onder de grond, zoiets ontstaat alleen uit plaatsgebrek. Het is niet iets unieks, maar hoe veel parken ken je daadwerkelijk die zoiets hebben? Het volledig integreren van Attractie en themagebied zoals ze bij hun laatste projecten doen is ook zoiets. Meestal staat een achtbaan min of meer buiten het park.

    Bobbejaanland is "slechts" 2 hectare groter dan PHL (Al kun je daar best veel mee). Ook daar hoorde je mensen zich afvragen waar ze een triple launch coaster moesten gaan zetten. Naast die 2 hectare die ze extra hebben, heeft bobbejaanland ook op de vijver mogen bouwen, iets wat in PHL enkel kan als het een drijvende constructie is. De ruimte waar Typhoon staat is volstrekt weg gesmeten, want er staat enkel de achtbaan. in PHL neemt zo'n maan meer ruimte in qua footprint, maar doordat er paden onder en over lopen en ook horeca etc. erbij zit geïntegreerd gebruiken ze het veel slimmer. Vooral dát is het wat de projecten van PHL zo knap maakt. Ik zie Bobbejaanland niet nog 3 hotels openen, of achtbanen die de Kilometer in lengte aantikken (De langste in BJL Revo met 720m waarvan driekwart van de rit lifthill is, in PHL zijn enkel de Winja's en Raik korter).

    Inderdaad: Enkel een achtbaan vouwen op de ruimte van Rookburgh is geen kunst. Maar juist het feit dat ze gaan voor een prototype, er nog een hotel met 106 kamers bij komt, een restaurant, bar, broodjeszaak, snoepwinkel waar je kunt kijken waar chocolade-werken gemaakt worden, dit alles goed themen én alle infrastructuur die voor dit alles nodig is op dat gebied zetten.. dat is wel degelijk straffe toebak. Noem mij één ander park die dit voor elkaar krijgt.

    Heide Park is overigens FERM groter. Ze hebben daar 85 hectare tot hun beschikking, dat is meer dan PHL en BJL bij elkaar (28 en 30 hectare). Dus nogal wiedes dat daar niets compact gebouwd hoeft te worden en een gigantische attractie daar ook niet moeilijk in te passen is.

    Wel vind ik het raar dat PHL het meer aan de kant van Wuze town erg heeft dicht gebouwd. Zoals je aan geeft kun je zo'n meer enorm goed gebruiken om ruimte te creëren. Het zou dus eigenlijk handig zijn geweest als de snackbar, octowuzy etc. aan de andere kant zouden liggen zodat het hoofdpad tussen die faciliteiten en het meer door zou lopen. Je ziet het meer nu wel vanaf dat pad, maar het effect van ruimte is er nauwelijks. Al helt dat wellicht weer wel om wat beter omgeven te worden door het thema.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 25-11-19 om 22:15.

  3. #923

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    No offence, maar ik krijg het zo'n beetje wanneer PHL een klein oppervlak wordt toegedicht. Zonder metingen op een digitale kaart, lijkt PHL me niet zo klein ...
    Als je naar de cijfers kijkt, kan je toch niet anders dan PHL klein noemen? PHL heeft 28 ha, waarvan een groot stuk aan de vijver eigenlijk al niet fatsoenlijk gebruikt kan worden. Als je heel dat gebied aan de vijver er niet bij zou tellen, heeft PHL denk ik max 25 ha.

    Dat is minder dan BJL en PDP (beide 30 ha), die toch ook beide als kleine parken worden aanschouwd. PHL is kleiner, maar heeft wel 2 (binnenkort 3) hotels op die oppervlakte staan, wat het geheel van vrije parkruimte nog eens verkleint.

    Walibi Belgium, wat ik ook niet eens een heel groot park vind eigenlijk, heeft 55,5 ha. Dat is het dubbele.

    Als je dan effectief gaat vergelijken met de top van Europa, waarin PHL toch wel degelijk speelt:

    - Efteling 72 ha
    - Europa Park 95 ha
    - Alton Towers 370 ha
    - Disneyland Parijs 1943 ha

    Als tegenargument wil ik nog wel vermelden dat Liseberg (17 ha), Tivoli Gardens (8 ha) en Tivoli Gröna Lund (3,8 ha) ook bewijzen dat je met minder oppervlakte ook mooie dingen kan doen. Maar geen van die 3 parken proberen grootse thematische gebieden te bouwen, zoals de bovenstaande parken en PHL dat wel doen.

  4. #924

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Voor wie nieuwsgierig is wat er allemaal in Rookburgh te verwachten is, hebben we alle nieuwe items uit het krantje samen gevat in onderstaand artikel:

    http://www.pretparken.be/NL/article/...ands-Rookburgh







    Met redelijk veel horeca in het gebied vraag ik me af of dit niet een vervanging moet worden van het horeca aanbod in China Town, gezien die hoek wel genomineerd is om gesloopt te worden. Anderzijds kan het ook een eerste stap zijn naar een uitgaansgebied voor in de avonden. Zeker als ze nieuwe gebieden daar slim op inrichten, kan het park prima in de avond open blijven voor hotelgasten. In elk geval lijkt het er sterk op dat Rookburgh (deels) open blijft voor hotelgasten.

    Inmiddels wordt er ook gespeculeerd of de Metro tussen Alt Berlin en Rookburgh niet nog een kleine simulator-attractie zou kunnen bevatten. Al lijkt dat vooralsnog enorm ver gezocht gezien de beperkte ruimte die beschikbaar is.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 26-11-19 om 14:10.

  5. #925

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Die kant van het park had ook gewoon niet overdreven veel horeca: Fantasy heeft enkel dat fastfood-verkooppuntje. Ik geloof trouwens niet dat één restaurant aangevuld met een broodjesbar en chocoladewinkel voldoende is om die horecazee in China te vervangen. Hoewel er schijnbaar ook noedels in het menu zitten. Sowieso heeft een vernieuwing van China naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon zelf horeca dus moet er überhaupt niet vervangen worden.

    Ik zou heel aangenaam verrast zijn moest Rookburgh meer bieden dan één attractie en wat winkeltjes, maar het lijkt mij gewoon te veel om in één keer neer te gooien als er ook nog een tweede attractie bij zou zitten. Uiteraard zou ik het geweldig vinden als er alsnog een darkride opduikt. Een variant op een reuzenrad lijkt me anders ook wel iets dat binnen de thematiek én het plaatsgebrek van het park past. Een Steampunk variant op zoiets als hieronder zou volgens mij heel leuk kunnen werken in het gebied. In een vroegere fasen had ik ook nog een wild idee met enkele mini-varianten van een Intamin Skyjump, maar dat lijkt inmiddels met zekerheid tot het rijk van de fabeltjes te horen.

    Naam:     HIGH17832_39586.jpg
Bekeken:  2150
Groote:   210,8 KB

  6. #926

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Die kant van het park had ook gewoon niet overdreven veel horeca: Fantasy heeft enkel dat fastfood-verkooppuntje. Ik geloof trouwens niet dat één restaurant aangevuld met een broodjesbar en chocoladewinkel voldoende is om die horecazee in China te vervangen. Hoewel er schijnbaar ook noedels in het menu zitten. Sowieso heeft een vernieuwing van China naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon zelf horeca dus moet er überhaupt niet vervangen worden.
    ALS ze al met China aan de slag gaan, verwacht ik dat China Snack en de winkeltjes die tegen de voormalige zilvermijn staan weg gaan. Die worden op zich al volledig vervangen door Broodjesbar en Snoepwinkel (al zijn broodjes uiteraard niet hetzelfde als bratwurst, maar het past beter).

    Als ze aan China gaan werken zou er inderdaad ook nieuwe horeca kunnen komen, maar in de 4 jaar bouwtijd zou die weg zijn, dus de vervanging zou in elk geval voor die periode gelden. Het is idd wat ver gezocht, maar ik hoop het wel.

    Het idee voor een soort mini-reuzenrad (ook andere varianten als in de afbeelding) is al vaker geuit en zou inderdaad prima in een gebied als Rookburgh passen. Op zich is er genoeg dat je nog prima in die thematiek zou kunnen laten passen, probleem blijft de ruimte. Wat dat betreft hoop ik toch wel dat ze ooit die driehoek tussen Rookburgh en Wuze Town nog bij het thema gaan betrekken.. maar plaats is bij dit park uiteraard een eeuwige discussie.

  7. #927

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik kijk er echt naar uit hoe ze hier iets moois van gaan maken:
    Naam:     phl1.jpg
Bekeken:  1792
Groote:   195,8 KB

    Detail van de schouw:
    Naam:     schouw.jpg
Bekeken:  1857
Groote:   394,1 KB

    Op deze foto is ook duidelijk de afstand tussen de poort en de straat, maar ook tussen de poort en FLY, te zien:
    Naam:     phl2.jpg
Bekeken:  1822
Groote:   134,8 KB

    Gevonden op lamardeparques.es.

  8. #928

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Die hoek met die schoortsteen lijkt al aardig te zijn, al ben ik vooralsnog geen fan van de lichte ringen op die schoorsteen (of beter gezegd: De ringen wel, maar de manier hoe ze "uitlopen" nog niet).

    Ben vooral nieusgierig naar wat er met die grote gele muur gaat gebeuren, maar daar ben ik ongetwijfeld niet alleen in

    Aan de andere kant zijn ze ook bezig met de theming van het hotel naar de buitenkant toe en bij Berlijn zijn ze de gevels die vanuit Berlin zichtbaar zijn af te werken.

  9. #929

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Op Looopings en CoasterForce staat te lezen dat F.L.Y. gisteren voor het eerst werd getest: één trein werd gelanceerd en heeft een stuk van het circuit afgemaakt. "De Nederlandse fabrikant Vekoma is nog druk bezig met het programmeren van de tweede lancering in de baan", aldus het artikel op de site met de drie "O's".

  10. #930

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polletje Bekijk Berichten
    Op Looopings en CoasterForce staat te lezen dat F.L.Y. gisteren voor het eerst werd getest: één trein werd gelanceerd en heeft een stuk van het circuit afgemaakt. "De Nederlandse fabrikant Vekoma is nog druk bezig met het programmeren van de tweede lancering in de baan", aldus het artikel op de site met de drie "O's".
    Met een super onduidelijke foto die maar héél weinig prijs geeft... maar ik geloof nu toch ook dat voorjaar 2020 realistisch is geworden..

    Ter herrinnering:


    Simon woensdag 1 april 2020
    schumacher305 woensdag 15 april 2020
    Fkl8 dinsdag 28 april 2020
    Jak vrijdag 1 mei 2020
    siroccofreakske woensdag 20 mei 2020
    Ggolt maandag 25 mei 2020
    GriffonofNemesis vrijdag 29 mei 2020
    Vercruz zaterdag 30 mei 2020
    ExpeditionGeForce maandag 1 juni 2020
    Zeuske83 dinsdag 2 juni 2020
    Phantam93 zaterdag 20 juni 2020
    Coasterfrenzy maandag 22 juni 2020
    Joran donderdag 25 juni 2020
    Michielsken vrijdag 26 juni 2020
    Nathan G zondag 28 juni 2020
    Nicooke Zaterdag 29 juni 2020
    Polletje dinsdag 30 juni 2020
    Xarbero woensdag 1 juli 2020
    Etwien vrijdag 3 juli 2020
    Starsplash zaterdag 4 juli 2020
    Pyongwon maandag 5 april 2021
    Phadd-F woensdag 1 april 2082

  11. #931

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik stel me vragen bij deze foto en berichtgeving van Loopings... We zien niet zomaar een verre foto van een trein die door de baan gaat, nee, we zien een onridefoto. Dat wil zeggen dat er een soort van GoPro op de trein gemonteerd zou zijn door een medewerker om dan vervolgens dat te lekken. Zou Phantasialand -dat extreem voorzichtig is hierin- werkelijk toestaan dat iemand een onridevideo gaat maken van een onafgewerkte baan met kans dat dat gelekt gaat worden?
    Het is ook zo'n bijzonder wazige screenshot, het zou zomaar een fanmade 'nepfoto' kunnen zijn?
    Laatst gewijzigd door yelle8; 25-01-20 om 00:24.

  12. #932

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    De eerste testritten zie ik wel nu in de sluitingsperiode plaatsvinden, ongeacht of de foto nu echt is of niet. Het is realistisch dat Rookburgh en F.L.Y. dit jaar openen. Testritten zijn dus sowieso niet ver weg meer indien ze momenteel nog niet plaatsvinden en de foto fake is.

    Wie weet zit Phantasialand zelf achter die foto, is het een soort teaser en niemand die het verwacht...

    Het themagebied zelf is buiten de overkapping van Launch 1 in grote lijnen afgewerkt. Enkel het hotel is nog een onafgewerkt project dat voor mij momenteel een opening in het voorjaar in de weg staat. Omwille van het hotel zeg ik nog steeds 1 juli 2020.

    Hoewel ik nog steeds niet zeker ben of de tube rooms leeg geleverd zijn of dat ze binnenin toch al enigszins aangekleed zijn. Daar hangt het allemaal vanaf. Als deze meer aangekleed zijn dan gedacht, dan is het voornamelijk nog de theming aan de buitenkant en die wordt redelijk snel aangebracht. In dat geval is een opening in april of mei niet zo gek.

    Is er überhaupt nog iemand dat denkt dat de tubes niet leeg geleverd zijn?

  13. #933

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Die on-ride foto is genomen exact op het diepste punt van de eerste drop na de eerste lancering.

    De site met drie O's gaf maanden geleden al aan dat men bezig was met testen (maar dat artikel hebben ze natuurlijk weer verwijderd), dus ze spreken zich zelf nu weer tegen.

    Ik volk Yelle. Elke B-Merk actioncam kan betere beelden leveren dan dit. Dit is bewust wazig gemaakt. En daarnaast: Waarom zou PHL een on-ride camera plaatsen voor een testrit die niet eens volledig rond gaat?

    Mijn theorie is dat het inderdaad een computerrendering is die bewust onscherp gemaakt is om het niet te laten opvallen dat het een rendering is.

    Ook het bericht dat de trein de eerste helft heeft afgelegd is raar. Meestal begin je met een trage lancering en een rollback. Daarna worden de lanceringen steeds harder totdat de trein rond gaat. Dus áls dit al echt zou zijn, dan zou het wel betekenen dat ze al enkele dagen aan het testen zijn, maar dan is het tegelijk weer heel vreemd dat de 2e launch nog niet klaar zou zijn.. want die trein staat behoorlijk in de weg om verder te sleutelen aan de betreffende launch. Daarnaast kun je dus nu ook niet verder gaan met verdere lanceringen om de trein tot de daadwerkelijke eindsnelheid te brengen.

    Daarentegen kan het best zijn dat er tests bezig zijn, maar dan lijkt me wel dat ze verder zijn dan wat pooopings beweert.

    Hoewel ik nog steeds niet zeker ben of de tube rooms leeg geleverd zijn of dat ze binnenin toch al enigszins aangekleed zijn. Daar hangt het allemaal vanaf. Als deze meer aangekleed zijn dan gedacht, dan is het voornamelijk nog de theming aan de buitenkant en die wordt redelijk snel aangebracht. In dat geval is een opening in april of mei niet zo gek.
    Sowieso "Enigszins" aangekleed. Anders heeft het werken met kant en klare cabines geen nut. Ik vermoed dat badkamer en bedden en dergelijk volledig klaar er in zitten. Enkel losse onderdelen van de inrichting (matrassen, dekens, eventuele hanglampen of schilderijtjes) zullen er nog niet in zitten. Dat is tenminste hoe het normaalgesproken werkt.

    Zelfs bij de andere hotels hebben ze een deel van de constructie op deze manier gedaan, dus het zou vreemd zijn als ze het nu niet doen.

  14. #934

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Dat kan goed @coasterfrenzy!
    Wat of hoe het ook mag zijn, ik denk wel dat de testfase rond deze periode begint dus die kunnen reeds plaatsgevonden hebben maar alleen zijn er dan geen échte beelden van.

    Van launches ken ik niet veel. Maar die trein moet toch afgeremd worden op het launchsegment dus dan zorgen ze er toch ineens voor dat de "boost modus", de lancering zelf, toch ook al werkt? Mij lijkt het raar dat ze dit afzonderlijk zouden afwerken en dus niet klaar hebben.

    Op de meest recente foto's van hotel Charles Lindbergh (25.01.2020) is te zien dat de airconditioning op het dak geplaatst is bij de gebogen hotelblok en de aansluiting reeds gelegd is.
    Hier kan weldra begonnen worden met het aanbrengen van de buitenmuur die gethemed wordt. Bij blok 1 is dit al gebeurd en wordt nu theming aangebracht.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 27-01-20 om 13:17.

  15. #935

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Van launches ken ik niet veel. Maar die trein moet toch afgeremd worden op het launchsegment dus dan zorgen ze er toch ineens voor dat de "boost modus", de lancering zelf, toch ook al werkt? Mij lijkt het raar dat ze dit afzonderlijk zouden afwerken en dus niet klaar hebben.
    Na de launch zit het hoogste punt van die etappe. Vanaf daar kan de trein rond komen op eigen kracht. (hetzelfde als wanneer een trein per lifthill tot dat punt wordt gebracht). Daar komt de trein niet overheen en zal terug bollen. Uiteindelijk valt hij dus wel ergens stil en op zich zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat dit niet in de launch/rem is.. Er staat een kraan van Barth nog steeds op het terrein. Het zou me niets verbazen als die gebruikt wordt om de trein door de track heen te trekken (Pull through en/of los halen als hij vast loopt).

  16. #936

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Na de launch zit het hoogste punt van die etappe. Vanaf daar kan de trein rond komen op eigen kracht. (hetzelfde als wanneer een trein per lifthill tot dat punt wordt gebracht). Daar komt de trein niet overheen en zal terug bollen. Uiteindelijk valt hij dus wel ergens stil en op zich zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat dit niet in de launch/rem is.. Er staat een kraan van Barth nog steeds op het terrein. Het zou me niets verbazen als die gebruikt wordt om de trein door de track heen te trekken (Pull through en/of los halen als hij vast loopt).
    Dat had ik in het achterhoofd dat die trein anders heel ver zou terug bollen vandaar dat ik het raar zou vinden als die launch nog niet klaar zou zijn... Maar ik had er niet bij stil gestaan dat Barth'tje nog voor de deur stond om een handje te helpen...

    Maar met Barth voor de deur, is er dus nóg meer kans op testritten.

  17. #937

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    In elk geval op een Pull-Through.

    Ik weet nog dat we Taron hebben zien testen en zien vastlopen (wat niet heel ongebruikelijk is bij dergelijke tests). Het zou me niets verbazen als dat ook bij FLY kunnen gaan zien. (de tests dan, niet de vastlopers)

  18. #938

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Blijkbaar kon je relatief recent stiekem binnengluren bij de rookburgh-poorten die aansluiten op de hoofdstraat in Berlijn. Het ziet er veel lichter en minder afgewerkt uit dan ik het mij had voorgesteld.

    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Naam:     Rookburgh 2020-01-28.jpg
Bekeken:  1100
Groote:   160,1 KB


    Bron: Coasterforce

  19. #939

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Het is wel heel duidelijk dat ze er nog mee bezig zijn, dus het zal wel meer details en afwerking krijgen.

    Spijtig dat er een zeil hangt want van dat punt tot aan de gate in Rookburgh zelf is het nog wel enkele meters... Ik had graag gezien hoe ver ze daar staan.

    Op de luchtfoto (drone beeld) van afgelopen zomer kan je de dakramen uiterst links op de foto zien. Vandaar de enorme lichtinval.

    Ik verschiet er wel van dat die gang zo breed is, of dat lijkt toch zo. Als je kijkt naar die gethematiseerde steunpaal (bakstenen paal) in het midden en je vergelijkt links en rechts dan lijkt het pad aan de rechterkant van de paal veel breder.
    Toch? Of is het bezichtsbedrog door het standpunt van waar de foto werd gemaakt?

  20. #940

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Moeilijk te zien. Normaliter zitten er deuren links en rechts van die bakstenen pilaar. En die zijn even breed. Maar door de 2e paal (ongethemed) lijkt de rechter kant nu een stuk breder te zijn. Of dat in de praktijk ook zo is, zal nog moeten blijken. Doordat je rechts het "einde" van het gat niet kunt zien, kun je ook niet zien hoe veel breder de gang daadwerkelijk is ten opzichte van de deuren.

    Die ongethematiseerde paal blijf ik overigens wel heel erg vreemd vinden en lijkt aardig in de weg te staan.

    Je zou denken dat die ongethematiseerde paal in het midden van de gang staat. Maar ook dat lijkt me niet persé waar. Gezien het een bestaand gebouw betreft, denk ik dat de paal vroeger wel in het midden stond, maar in elk geval rechts (misschien ook links) is een nieuwe muur geplaatst, waardoor de verdeling nu anders kan zijn.

    Ik kan me trouwens goed voorstellen dat men eerder nog niet veel aan die gang gedaan heeft om pottekijkers buiten te houden. Nu in de winterstop kunnen ze rustig via de Berlin-kant materiaal naar binnen werken. Ik verwacht dat de rest van het ondergrondse deel van Rookburgh wel al is afgewerkt. Wellicht zelfs al relatief kort na het plastic zeil (dat daar ongetwijfeld niet voor niets hangt).

    @pretparkfreak7: Enig idee waar deze foto vandaan komt? Is deze tovallig van een IT event dat vrijwel elk jaar gedurende deze winterstop plaats vindt?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •