Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
Ik kon me eigenlijk moeilijk inbeelden waar dat veehok juist aan de parking strand.. en via google maps kom je bij een bouwerf van taron uit. Via google kwam ik de op het twitter account van de drie O's en die foto's maakten het me wel al wat duidelijker.
De wereldbol uitzetten op GMaps, dan krijg je een update waar de bouwwerf van FLY op te zien is

Wat betreft de rest van je Post: De nieuwe ingang waar we het over hadden zou dan uitmonden op de kaiserplatz. Erboven zou een hotel komen die de weg over gaat en tot op het plein zou lopen, zoals Pretparkfreak7 mooi illustreert.

Pretparkfreak haalt inderdaad nog een mooi punt aan waar ik niet aan gedacht had: Busverkeer kan niet echt aan die kant komen. Er is op de Duitse fora al eens gekeken of het mogelijk was om het verkeer in één richting te laten gaan, zodat het busverkeer rond kan gaan (in één richting passen bussen wel door de tunnel). Echt creëer je dan nog meer chaos bij het verlaten van de parkeerplaats en nog meer kruisingen van voetgangers en verkeer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantam93 Bekijk Berichten
Hoe zit dat ook alweer met dat zuidelijke deel? Voor zover ik mij kan herinneren zijn er al meerdere masterplannen geweest waar een uitbreiding van het park op zichtbaar was aan de overkant van de Berggeiststraße. Er waren een aantal groepen tegen waaronder enkele lokale klagers (niet per sé directe buren) en Die Grünen (politieke partij). Daarnaast zou het gebied niet eigendom van de gemeente zijn maar van het Bundesland Nordrein-Westfalen.
Het gebied zelf zou een beschermd natuurgebied zijn, waar volgens mij toch enkele vraagtekens bij gezet kunnen worden gezien de ingeklemde ligging tussen twee drukke wegen en het park.

Waarom die Grünen tegen een uitbreiding zijn kan ik me iets bij voorstellen, het verdwijnen van een postzegel natuur proberen tegen te houden. De rede voor de klagende buurtbewoners zie ik niet zo snel; het park zou drukker worden, maar maatregelen om overlast tegen te gaan worden ook telkens van de kaart geveegd.
Grotendeels correct.

De grond is inderdaad geen eigendom van de stad, maar ook niet van het Bundesland. De eigenaar is een soort staatsbosbeheer. Een staatsorgaan dat natuur beheert. En die weigert de grond inderdaad te verkopen.

Vanuit de gemeente zou een uitbreiding die kant wel al zijn goedgekeurd. Met de klagende partijen is rond tafel gezeten en veel van de klachten zijn van tafel geveegd.

De klachten van de dorpsbewoners houden onder andere in dat het park drukker zal worden, dus meer verkeer, meer vervuiling, meer lawaai. Vooral buiten het park zal dat de nodige overlast met zich mee brengen, volgens hun. Ook verliezen ze een stuk groen dat voor hun een recreatiegebied. Het argument van wandelen en hond uit laten is snel van de tafel geveegd, omdat er meer dan genoeg natuur nog aan de andere kant van de Phantasialandstraße ligt. Echter is er daadwerkelijk een visvereniging actief op het meer, dat hun terrein daarmee verliest. Ik weet niet hoe die laatste klacht is opgelost. In principe zijn er meertjes genoeg in de buurt, maar dat wil nog niet zeggen dat je er kunt gaan vissen.

Nu wilt PHL op die plek vooral het resort uitbreiden en niet zozeer het pretpark. Echter als ik de ruimte zo inschat is er plaats zat voor Waterpark, Concertarena, Hotel, Parkeergarage en nog enkele attracties.

Op Google Maps kun je trouwens ook goed zien hoe gigantisch de busparkeerplaats van het park is. Die krijgen ze van zijn leven nooit helemaal vol. Ik vraag me af of daar in de toekomst niet nog andere plannen voor zijn. In elk geval hebben ze middels die busparking wel die grond mooi veilig gesteld voor zichzelf. Zou je daar een parkeergarage kunnen zetten, kom je ook al veel auto's kwijt. Enkel de voetgangers naar de ingang krijgen wordt een uitdaging, want ze mogen niet over de China Parkeerplaats wandelen.