Voor een goede darkride heb je eigenlijk wel een hoog plafond nodig. Bij Universum, maar ook bij de voormalige zilvermijn waren de lage plafonds wel storend. Daarentegen is het plafond bij Fata Morgana ook lang niet overal mooi afgewerkt, maar het stoort volstrekt niet omdat het zo hoog is dat je er specifiek heen op zoek moet gaan om het te zien.

Je theorie over de wachtrij begrijp ik niet helemaal. Tot dusver heb ik er ook nog niets over gelezen. De meesten gaan er van uit dat de voormalige wachtrij van RfA ook de wachtrij voor FLY gaat worden, maar daar heb ik zelf mijn twijfels wel over, gezien deze veel hoger zit en enkel een ingang aan de kant van Wuze Town kent, wat toch wel vloekt qua thema. Ik kan me op zich wel best voorstellen dat de centrale ruimte in de midden een kelder met wachtrijen wordt. Ik ben het met je eens dat een vijver héél onwaarschijnlijk is, maar ik kan me wel voorstellen dat ze toch nog iets met water(vallen) gaan doen, maar dan gewoon in kleine stukjes (zoals die ene waterval in Klugheim). Ook kan ik me voorstellen dat je vanaf bepaalde paden soms gewoon ver de diepte in kunt kijken (eventueel met wat forced perspective) en ze die kelder gebruiken om het effect van een (zeer) diepe sleuf te verwezenlijken.

Natuurlijk is de bouwput wel zo ingericht dat er vooral van achteren naar voren gewerkt wordt, dus het deel in het midden zal nog wel even leeg blijven totdat station/darkride gedeelte van de baan redelijk ver klaar zijn (of de betonwerkzaamheden dan toch).