Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
No offence, maar ik krijg het zo'n beetje wanneer PHL een klein oppervlak wordt toegedicht. Zonder metingen op een digitale kaart, lijkt PHL me niet zo klein ...
Als je naar de cijfers kijkt, kan je toch niet anders dan PHL klein noemen? PHL heeft 28 ha, waarvan een groot stuk aan de vijver eigenlijk al niet fatsoenlijk gebruikt kan worden. Als je heel dat gebied aan de vijver er niet bij zou tellen, heeft PHL denk ik max 25 ha.

Dat is minder dan BJL en PDP (beide 30 ha), die toch ook beide als kleine parken worden aanschouwd. PHL is kleiner, maar heeft wel 2 (binnenkort 3) hotels op die oppervlakte staan, wat het geheel van vrije parkruimte nog eens verkleint.

Walibi Belgium, wat ik ook niet eens een heel groot park vind eigenlijk, heeft 55,5 ha. Dat is het dubbele.

Als je dan effectief gaat vergelijken met de top van Europa, waarin PHL toch wel degelijk speelt:

- Efteling 72 ha
- Europa Park 95 ha
- Alton Towers 370 ha
- Disneyland Parijs 1943 ha

Als tegenargument wil ik nog wel vermelden dat Liseberg (17 ha), Tivoli Gardens (8 ha) en Tivoli Gröna Lund (3,8 ha) ook bewijzen dat je met minder oppervlakte ook mooie dingen kan doen. Maar geen van die 3 parken proberen grootse thematische gebieden te bouwen, zoals de bovenstaande parken en PHL dat wel doen.