X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 1214

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Blijft toch bizar dat dit park met dergelijk kleine oppervlakte zulke monsters kan plaatsen. Black mamba, Taron en Fly... Hun aanbod wordt echt wel de beste van Europa, als dat zelfs nu al niet het geval is...
    No offence, maar ik krijg het zo'n beetje wanneer PHL een klein oppervlak wordt toegedicht. Zonder metingen op een digitale kaart, lijkt PHL me niet zo klein ... Het park wordt mss als klein ervaren omdat het toegankelijk buitendeel voor bezoekers vrij beperkt is. De meeste attracties, zeker de grote, liggen half of helemaal verstopt achter fraaie gevels of zelfs onder de grond.

    Het meer achterin het park heeft enkele attracties en is daardoor minder een blik-verruimer dan de centrale meren in b.v. BJL en Heide P. Als er geen noemenswaardige attracties op het meer zijn, is het mss een beetje vertekend om dit meer dan wel bij het park-oppervlak te rekenen. Dan moet je zeker ook de hangers en veiligheids-perimeters meerekenen. PHL weet volgens mij als geen ander park om deze aan het zicht van de bezoekers te onttrekken.

    Met het tweede deel van je post ben ik het roerend eens. Het beste attractie-aanbood in Europa, ondanks de afwezigheid van een woodie. De theming ervaar ik er zeker origineler en minder commercieel dan in het favoriete park van de forumleden (blijkens een recente poll). Over de service en de prijs voor catering hoor je me ook al niet klagen.

    Met meer uitbreidingsmogelijkheden en een spoorwegstation voor de deur, had PHL misschien wel in Europa's top 3 kunnen staan qua aantal bezoekers. Op meso-schaal is het park prima gelegen: Ruhr, BeNe, zelfs vanuit Frankfurt geraak je op een dagje heen en terug. Maar de zure buren ...

    In de recente teaser-film zie je mensen op een panorama-platform. Is dat op een hoteldak? En enkel toegankelijk voor verblijfgasten? En gaan de buren niet klagen over dat gluren?

    Mijn interesse is in elk geval opnieuw toegenomen.

  2. #2

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    No offence, maar ik krijg het zo'n beetje wanneer PHL een klein oppervlak wordt toegedicht. Zonder metingen op een digitale kaart, lijkt PHL me niet zo klein ... Het park wordt mss als klein ervaren omdat het toegankelijk buitendeel voor bezoekers vrij beperkt is. De meeste attracties, zeker de grote, liggen half of helemaal verstopt achter fraaie gevels of zelfs onder de grond.
    Het park weet in de praktijk juist enorm goed gebruik te maken van de ruimte. Je noemt zelf al een attractie onder de grond, zoiets ontstaat alleen uit plaatsgebrek. Het is niet iets unieks, maar hoe veel parken ken je daadwerkelijk die zoiets hebben? Het volledig integreren van Attractie en themagebied zoals ze bij hun laatste projecten doen is ook zoiets. Meestal staat een achtbaan min of meer buiten het park.

    Bobbejaanland is "slechts" 2 hectare groter dan PHL (Al kun je daar best veel mee). Ook daar hoorde je mensen zich afvragen waar ze een triple launch coaster moesten gaan zetten. Naast die 2 hectare die ze extra hebben, heeft bobbejaanland ook op de vijver mogen bouwen, iets wat in PHL enkel kan als het een drijvende constructie is. De ruimte waar Typhoon staat is volstrekt weg gesmeten, want er staat enkel de achtbaan. in PHL neemt zo'n maan meer ruimte in qua footprint, maar doordat er paden onder en over lopen en ook horeca etc. erbij zit geïntegreerd gebruiken ze het veel slimmer. Vooral dát is het wat de projecten van PHL zo knap maakt. Ik zie Bobbejaanland niet nog 3 hotels openen, of achtbanen die de Kilometer in lengte aantikken (De langste in BJL Revo met 720m waarvan driekwart van de rit lifthill is, in PHL zijn enkel de Winja's en Raik korter).

    Inderdaad: Enkel een achtbaan vouwen op de ruimte van Rookburgh is geen kunst. Maar juist het feit dat ze gaan voor een prototype, er nog een hotel met 106 kamers bij komt, een restaurant, bar, broodjeszaak, snoepwinkel waar je kunt kijken waar chocolade-werken gemaakt worden, dit alles goed themen én alle infrastructuur die voor dit alles nodig is op dat gebied zetten.. dat is wel degelijk straffe toebak. Noem mij één ander park die dit voor elkaar krijgt.

    Heide Park is overigens FERM groter. Ze hebben daar 85 hectare tot hun beschikking, dat is meer dan PHL en BJL bij elkaar (28 en 30 hectare). Dus nogal wiedes dat daar niets compact gebouwd hoeft te worden en een gigantische attractie daar ook niet moeilijk in te passen is.

    Wel vind ik het raar dat PHL het meer aan de kant van Wuze town erg heeft dicht gebouwd. Zoals je aan geeft kun je zo'n meer enorm goed gebruiken om ruimte te creëren. Het zou dus eigenlijk handig zijn geweest als de snackbar, octowuzy etc. aan de andere kant zouden liggen zodat het hoofdpad tussen die faciliteiten en het meer door zou lopen. Je ziet het meer nu wel vanaf dat pad, maar het effect van ruimte is er nauwelijks. Al helt dat wellicht weer wel om wat beter omgeven te worden door het thema.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 25-11-19 om 22:15.

  3. #3

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    No offence, maar ik krijg het zo'n beetje wanneer PHL een klein oppervlak wordt toegedicht. Zonder metingen op een digitale kaart, lijkt PHL me niet zo klein ...
    Als je naar de cijfers kijkt, kan je toch niet anders dan PHL klein noemen? PHL heeft 28 ha, waarvan een groot stuk aan de vijver eigenlijk al niet fatsoenlijk gebruikt kan worden. Als je heel dat gebied aan de vijver er niet bij zou tellen, heeft PHL denk ik max 25 ha.

    Dat is minder dan BJL en PDP (beide 30 ha), die toch ook beide als kleine parken worden aanschouwd. PHL is kleiner, maar heeft wel 2 (binnenkort 3) hotels op die oppervlakte staan, wat het geheel van vrije parkruimte nog eens verkleint.

    Walibi Belgium, wat ik ook niet eens een heel groot park vind eigenlijk, heeft 55,5 ha. Dat is het dubbele.

    Als je dan effectief gaat vergelijken met de top van Europa, waarin PHL toch wel degelijk speelt:

    - Efteling 72 ha
    - Europa Park 95 ha
    - Alton Towers 370 ha
    - Disneyland Parijs 1943 ha

    Als tegenargument wil ik nog wel vermelden dat Liseberg (17 ha), Tivoli Gardens (8 ha) en Tivoli Gröna Lund (3,8 ha) ook bewijzen dat je met minder oppervlakte ook mooie dingen kan doen. Maar geen van die 3 parken proberen grootse thematische gebieden te bouwen, zoals de bovenstaande parken en PHL dat wel doen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •