Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Is Juvelen dan ook een slecht ontwerp volgens jou? Want zijn hoogste punt na de tweede lancering is zowat het laatste element van de baan. Je originele stelling klopt gewoon niet en het zou je sieren dit toe te geven.
Zoals je letterlijk van mij quoteerd geef ik aan dat er inderdaad uitzonderingen bestaan. Maar zoals ik ook uit leg is dat niet zonder risico en is dat inderdaad niet bepaald een sterk ontwerp. Wellicht dat het bij Djurs niet zo heel veel uit maakt als de baan een tijdje moet plat liggen om een gestalde trein weg te halen. Misschien hebben ze standaard een takelwagen vlak bij de baan staan. De baan loopt (in tegenstelling tot FLY) niet bepaald door een sterk gethematiseerd gebied heen, dus is het makkelijk om even een takelwagen er naartoe te rijden en de trein over de helling te trekken, maar ook dat is niet bepaald van toepassing bij FLY.

Kijk, als je mijn opmerking volstrekt uit context rukt en je gaat allerhande - voor deze contact niet van toepassing zijnde - randvoorwaarden erbij betrekken.. Dan klopt mijn uitspraak inderdaad niet. Maar dat is precies waarom wetboeken zo belachelijk dik zijn en er uitspraken als "Bijvoorbeeld doch niet uitsluitend" bestaan.. Maar we zijn hier op een forum, een beetje normale spreektaal moet kunnen zonder dat er direct iemand allerhande voorwaarden bij gaat betrekken om mazen in een opmerking te vinden.