Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
Eerlijk gezegd lijkt me dat de baan wel degelijk gaat afraken.

1 het merendeel van de baan is reeds bebouwt
2 het ziet er naar uit dat een groot deel van de resterende trak indoor word waar je aan kan werken als het kouder word(mist het loodsgedeelte nog kan gebouwd worden)
3 ze hebben een hotel aangekondigd waarschijnlijk volgen de uiterste datum van het Duitse recht op verblijfplaatsen(6 maand voor opening)
4 waarschijnlijk is er een exclusiviteit voor dit "prototype" waardoor vekoma niet zal mogen openen voor de baan in phantasialand open is
5 er is een sloopaanvraag voor iets (waarschijnlijk nieuwe bouwput) deze hebben ook vervaldatum's
6 puur economisch hoe langer gebouwd hoe meet manuren hoe duurder+ waarschijnlijk lening met een uiterste datum van opname bedrag
7 dit park is bezig met profileren de meeste marketingboeken dicteren dat je max 3 jaar kan wachten met een nieuwe kampanje (gemeten tussen eind en begin in de ogen van groot publiek)

Als je zo begint te tellen zou het moeten opengaan of er is ergens en grote vertraging opgelopen. Ik heb toch niet de indruk dat er echt momenten van stilstand waren.
1: Een achtbaan op zich bouwen kan heel snel. In principe had de track zelfs al lang klaar kunnen zijn. Het is de complexe combinatie van theming en bebouwing rondom de baan die het traag maakt. Ze geven bijvoorbeeld aan dat hotel en achtbaan interactie zullen hebben, maar de achtbaan zal nooit op het hotel mogen steunen. Dat kon je ook destijds bij de bouw van Black Mamba zien: Het lifthill gebouw staat volledig los van de track. De lift hangt aan eigen supports waar het lifthill-gebouw omheen is gebouwd.

2: Heb ik sterk mijn twijfels over. De baan moet hier namelijk zijn hoogste punt gaan bereiken (zit altijd na de launch). Waarom zou je uitgerekend dat indoor gaan zetten terwijl je tegenover een gigantische geluidsmuur gezet hebt? Als de hogere gedeeltes van de baan indoor komen, had die muur ook lager gekund.

3: Ik weet niet goed wat je hier bedoelt Google kent de term die je gebruikt niet. Het gaat om een hotel, dus volgens mij heeft niemand daar een Recht op (in tegenstelling tot huis). Daarnaast heeft PHL nog aardig wat kamers in hun bestaande hotels. Ik kan me wel voorstellen dat Phantasialand de reserveringen voor hotelkamers graag 6 maand op voorhand wilt openen, om mensen tijd te geven om te reserveren. Of dat ook daadwerkelijk kan, weten we niet. In elk geval: 6 maanden vanaf nu zou half juli zijn. Dat is al in het hoogseizoen en eigenlijk te laat voor mooie opening (die je toch liever voor de start van de grote vakanties doet).

4: Ik weet niet of dat zo waarschijnlijk is. Als die exclusiviteit er is, waar maakt Vekoma dan al reclame met het prototype? Daarnaast kan zo een contract ook gelinkt zijn aan een datum. Misschien mag vekoma in 2019 geen model openen, maar wel in 2020. Als oorspronkelijk 2019 gepland was (wat ik wel denk) en er is vertraging geweest, dan verloopt de termijn.

5: Vooralsnog lijkt het er echter niet op dat ze iets gaan slopen. Het gerucht is in elk geval opvallend stil gevallen. Het silverado heeft net een nieuwe wintershow gekregen. China heeft pas nieuwe winterdecoratie gekregen. Van Fantissima weten we dat het in elk geval nog tot de komende zomer draait. Ik ben dus nu wel heel nieuwsgierig wat ze willen slopen. Wellicht is het gerucht uiteindelijk toch niet waar. Zelf denk ik echter eerder dat de planning was om in 2019 Rookburgh te openen (en dus deze winter iets te slopen), maar dat alles vertraagd is. Wat dus ook zou betekenen dat de sloop uitgesteld wordt naar volgend jaar. Mocht er toch iets gesloopt worden, bewijst dat enkel dat FLY Gepland was om in 2019 te openen, maar wil het niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk gebeurd (Zelfde situatie hadden we al met Chiapas en de sloop van Silver City).

6: Dat is niet hoe het werkt. Je krijgt X werk gedaan in Y manuren. Je gaat geen mensen over je bouwwerf laten lopen, die niet aan het werk zijn. Bijvoorbeeld: Als een project 40 uur duurt, maakt het niet uit of ik die 40 uur in één week doe, of verspreid over een hele maand. Uiteindelijk heb ik slechts 40 uur aan dat project gewerkt en heb je dus ook voor die 40 uur kosten. Het kan zijn dat er wat meer betaald wordt als de bouwfirma een ongebruikte torenkraan op de bouwwwerf moet laten staan. Maar dat zijn bedragen die eerder een druppel op de gloeiende plaat zijn.

7: Phantasialand heeft aldoor campagnes lopen. Je hebt geen nieuwe attractie nodig voor een goede campagne. Afgelopen jaar zijn ze veel bezig geweest met beste park van Duitsland (bleh, ik haat dergelijke campagnes). Ze hebben geregeld grote kortingsacties. Ze doen elke woensdag een quizz voor mensen die ingeschreven zijn. Ze sponsoren TV programma's.. dat zijn allemaal campagnes en sommigen daarvan zijn vrij groot. Zeker voor Phantasialand heeft het geen nut om straks een campagne te gaan voeren voor een themagebied dat nog maar half af is, of is afgeraffeld. Dat is eerder anti-reclame voor zichzelf. Zoals al eerder gezegd: Ik ben er van overtuigd dat dit wél de bedoeling was, maar dat wil nog niet zeggen dat het in de praktijk zo gaat zijn.

Je hebt dus zeker goede punten te pakken en op zich ook wel gelijk bij veel punten. Echter bewijzen ze hooguit dat een opening in 2019 gepland is, maar niet dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren (al hoop ik nog steeds heel erg van wel).