Graag verplaats ik een discussie over PHL van een Disney-topic hierheen:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Euh.. Ja.. 1x betalen 2x pret (maar dan per ongeluk omgekeerd)..

Die is inderdaad afgeschaft. Daarvoor in plaats is er nu vroegboekkorting als je tickets online besteld. Al kom je in de meeste gevallen beter uit door gewoon een ticket op socialdeal (of dergelijke site) te bestellen...
Hoe weet je zeker dat de '1 x Zahlen 2 x Spass' is afgeschaft? De voorbije jaren kondigde PHL dat ook niet zo ruim van tevoren aan. En meestal liep die actie dan initieel 'enkel bij 1e bezoek in april' om dan eind april mede te delen dat ze doorliep voor bezoeken in mei. En pas in juni kwam je dan te weten dat een gelijkaardige actie zou lopen voor bezoeken juli en aug. Die laatste actie heb ik steeds minder goed begrepen met het oog op drukte-spreiding.

Maar dat ze nu van die gratis-acties zouden afstappen, kan ik behalve persoonlijk betreuren ook wel begrijpen, omwille van de zoveelste mega-investering (... eindelijk on-topic). Want met bevriende abo-korting à 40% of 50% kreeg je ook die gratis terugkom-kaarten. Dat was dus 1 x Zahlen 4 X Spass. Ik ga ervan uit dat jarigen en Efte-abo's wel nog eenmalig gratis binnen komen in PHL in 2020.

I.m.o. zou het opdoeken van de 1x2x-actie het bezoekersaantal mogelijk geen goed doen, ondanks de komst van Rookburgh. Maar PHL is gelukkig een onafhankelijk park. En mss redeneren ze dat 2 miljoen bezoekers met grotendeels eendagskaarten beter is dan 2,8 miljoen bezoekers waarvan 40% eens gratis terugkwam (cijfers niet letterlijk nemen a.j.b.).