Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
- Het is gemakkelijk om je wachtrij tijdelijk te verlengen indien overbevolking. maar dan moet er wel plaats zijn in het begin van de wachtrij. Die is er bij Taron niet. Daarom het veehok halfweg denk ik dan. Maar veel andere parken werken dan met zo tijdelijk paaltjes en wat touw bij de ingang van de wachtrij. Dit zou bij FLY misschien ook gaan kunnen.. Wie weet.
Die ruimte is er bij Taron wel degelijk en van begin af aan al er op in gericht. De brug aan de ingang wordt dan als verlengde van de wachtrij gebruikt. Daar kan nog behoorlijk wat volk staan. Momenteel wordt dit vooral nog gebruikt om mensen te plaatsen voor opening van de baan. Eens het park open is wordt het veehok gebruikt. Maar als het veehok verdwijnt, blijft de verlenging over de brug wel nog steeds een optie.

- Ik vermoed dat de Taron en Raik toch rustiger gaan worden omdat het nieuwe deel bijna aan de andere kant van het park komt, het volk gaat zich meer spreiden. Ik denk niet dat de F.L.Y. voor zoveel extra volk gaat zorgen dat beiden te druk gaan zijn. Veel zal natuurlijk afhangen van het type attractie en de populariteit van FLY (wordt het bv meer darkride dan achtbaan.. dan gaat de drukte bij Taron niet echt dalen vrees ik)
Dat zou je wel verwachten. Echter heb ik het idee dat het park in zijn geheel drukker wordt, in plaats van rustiger. Neem Colorado bijvoorbeeld. Daar hebben ze vorig jaar een behoorlijk stuk meandering erbij gemaakt en die wordt zelfs op redelijk rustige dagen nog voor een deel gebruikt ook, laat staan op drukke dagen. Zo merk je eigenlijk overal in het park dat de rijen langer lijken te worden, of op zijn minst lang blijven in plaats van korter worden.

Deels komt dat natuurlijk omdat er meer toppers zijn, dus meer volk getrokken wordt. Echter komt ook omdat een nieuwe topper altijd de plaats in neemt van een oude attractie wiens capaciteit dan vervalt. De Silbermine had een monster capaciteit en er ging nog steeds aardig wat volk in. Door de extreem hoge capaciteit viel dat echter amper op. En eenmaal in de attractie was je wel 12 minuten onderweg, dus uit het park en de andere wachtrijen. Taron en Raik sta je veel sneller weer terug op straat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
Ik loop ook al lange tijd rond met de gedachte dat achter de Kaizerplatz de nieuwe hoofdingang komt.

Gewoonweg om de redenen die je zei en om de volgende redenen:
- Mystery ingang kan verdwijnen.
- Mooiere centrale hoofdingang met wandellaan er naartoe.
- Huidige hoofdingang Berlin kan weg en vormt doorgang naar de overkant van de Berggeiststraße die na nog jaren van gekibbel toch als uitbreidingsgebied zal gaan dienen.
- Er is personeel over voor een eventuele rechtstreekse doorgang van hotel Matamba naar het park. Geen extra personeelskosten dus.
- Alle parking voor dagbezoekers ligt nu al aan deze zijde van het park. Phantasialand krijgt bijgevolg misschien toch een eigen afrit rechtstreeks naar de parking waardoor de drukte op de Phantasialandstraße
en Berggeiststraße afneemt. Buurtbewoners zijn weeral wat blijer.

Tot voor de aankondiging van hotel Charles Lingberg zag ik mijn idee nog wel tot voor mogelijk dat het een ingang in combinatie met hotel ging zijn zoals het Disneyland hotel. Met een linkervleugel aan de kant van Klugheim. Zo kon men een Berlijns hotelgedeelte met een Klugheim hotelgedeelte creëren. Twee in één. Helaas, weg leuk idee.
Lange tijd heb ik zelf ook gedacht aan een Berlijns hotel op die plek. Er mist toch een afsluitend gebouw op die plek. Echter een nieuwe hoofdingang zie ik daar niet zo zitten. Ik weet niet of je ooit "The Magic Rose" gezien hebt op een rustige dag, maar dan zou de ingang/uitgang volledig verspert zijn en de chaos na afloop van de show om het park uit te komen immens zijn. Qua infrastructuur zou dat in elk geval een enorme flop worden op die manier. Het plein met Tribunes is toch écht aangelegd voor grote shows.

Daarnaast zou de route naar de ingang toe betekenen dat voetverkeer zich met autoverkeer moet kruisen. Ook niet echt handig. Een viaduct vanaf de perkeerplaats blijft een no-no omdat die grond niet van het park is en dus niet bebouwd mag worden.

Denk je trouwens écht dat een eigen afrit nut gaat hebben? Naast dat er op de snelweg zelf volstrekt geen ruimte is om deze veilig aan te liggen, zijn de 500m die je nu over publieke weg af legt niet bepaald een probleem. Daarnaast zie je dat die afstand tussen snelweg en park nu al eigenlijk te kort is. Op drukke dagen kan een file voor de afrit ontstaan die helemaal tot aan knooppunt Bliesheim loopt. Als het park een eigen afrit krijgt worden de files op de snelweg alleen maar groter.

Personeel dat vrij komt voor hotel matamba?? Zo werkt dat niet. Als het park daar personeel wilt zetten, huren ze dat in. Willen ze dat niet, gaan ze echt niet mensen die elders vrij komen daar naartoe verhuizen. Het is enkel en alleen een kwestie ervan of het zich loont om op die plek personeel in te zetten. Gezien ruim de helft van de kamers in het hotel even snel via de ingang Berlijn in het park is, als via de hotel ingang, denk ik niet dat het zich loont om daar speciaal personeel voor in te huren. Het zou voor de ervaring natuurlijk wel iets leuker zijn als je zo het park in kunt, maar tijdswinst heb je er niet echt mee als hotelgast.