X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 1214

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Lange tijd heb ik zelf ook gedacht aan een Berlijns hotel op die plek. Er mist toch een afsluitend gebouw op die plek. Echter een nieuwe hoofdingang zie ik daar niet zo zitten. Ik weet niet of je ooit "The Magic Rose" gezien hebt op een rustige dag, maar dan zou de ingang/uitgang volledig verspert zijn en de chaos na afloop van de show om het park uit te komen immens zijn. Qua infrastructuur zou dat in elk geval een enorme flop worden op die manier. Het plein met Tribunes is toch écht aangelegd voor grote shows.
    Ik heb de show afgelopen vrijdag gezien. Dit probleem is me ook bekend maar daarvoor zou Phantasialand ongetwijfeld een oplossing vinden. Ik weet niet hoe effectief het is maar de Mystery en China ingang gebruiken als uitgang en de dan mogelijk nieuwe ingang gesloten houden. Dan vloeit de guestflow zoals ze nu gaat. Dan is er geen probleem, tenzij je het nu ook al als een probleem benoemt. Overigens vond ik hoe ze het volk stuurde na de show wel heel vlot verlopen.

    Qua infrastructuur vind ik die tribunes waar je over spreekt, echt een flop. Het niveauverschil tussen elke trede is veel te klein waardoor mensen geen steek zien zodra ze kleiner zijn als 1m70. Ikzelf kon over de hoofden heen kijken maar veel mensen verlieten de show tijdig omdat ze niets zagen en teleurgesteld waren. Dat is pas een afknapper.

    Daarnaast is de Magic Rose geen meerwaarde in de show line-up van het park. Talvia en Crazy Christmas zijn van ondermaats niveau met al die Disney rip-offs. M.Löffelhardt heeft zoveel kennis en ervaring maar toch heeft ze deze shows niet tot een goed einde gebracht. Het moto van "beter goed gejat, in plaats van slecht gedacht" had ik graag naar boven gehaald maar geef me toch naar goed bedacht i.p.v. slecht gejat. The Magic Rose is langdradig en zelfs saai te noemen. Mijn punt is, de eindshow is geen groot gemis. Weg ermee en geef maar een mooie hoofdingang. Weg mislukte tribunes, misschien de eventuele hoofdingang wat naar achter zetten en de ijspiste kan blijven. Geen problemen qua guestflow of toch niet erger dan het al is, en een mooie centrale ingang die Berlin compleet maakt.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Een viaduct vanaf de perkeerplaats blijft een no-no omdat die grond niet van het park is en dus niet bebouwd mag worden.
    Dat weet ik hoor maar wat niet is, kan nog komen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Gezien ruim de helft van de kamers in het hotel even snel via de ingang Berlijn in het park is, als via de hotel ingang, denk ik niet dat het zich loont om daar speciaal personeel voor in te huren. Het zou voor de ervaring natuurlijk wel iets leuker zijn als je zo het park in kunt, maar tijdswinst heb je er niet echt mee als hotelgast.
    Ik heb in beide hotels meermaals overnacht maar als Matamba gast langs de hoofdingang over de straat naar het park lopen, verbreekt de beleving en de sfeer.

    Om maar één moment te noemen: Afgelopen zomer waren we rond 10u naar de hoofdingang gegaan vanuit Matamba. Het duurde wel lang vooraleer we binnen waren omdat een grote massa opgepropt staat tussen de toegangspoorten en de dranghekken aan de straatkant. Voor mij nog een reden voor een hoofdingang achter de Kaizerplatz: veel veiliger en niet ingesloten.

    Ook stonden rijen tot voor de ingang van Matamba. Ook niet prettig om daar met je koffers toe te komen en je ertussen te wringen om binnen te geraken. Nog iets wat verholpen zou kunnen worden door de ingang te verplaatsen.

    Elk voordeel heeft een nadeel en andersom. Ik denk alleen dat de voordelen van een nieuwe ingang doorslaggevender zijn of zouden moeten zijn. Door zogenaamd plaatsgebrek (het is maar hoe je het bekijkt) en grondgebied dat niet tot Phantasialand behoort, lijkt het allemaal onmogelijk maar ik ga er toch vanuit dat dit nog steeds mogelijk is, totdat het tegendeel bewezen wordt doordat er iets anders achter de Kaizerplatz en/of naast de Klugheim plantenmuur verschijnt. Mits het grondgebied voor eventuele extra parkeerplaatsen in de toekomst tot Phantasialand behoort.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 02-01-19 om 16:26.

  2. #2

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten

    Qua infrastructuur vind ik die tribunes waar je over spreekt, echt een flop. Het niveauverschil tussen elke trede is veel te klein waardoor mensen geen steek zien zodra ze kleiner zijn als 1m70. Ikzelf kon over de hoofden heen kijken maar veel mensen verlieten de show tijdig omdat ze niets zagen en teleurgesteld waren. Dat is pas een afknapper.
    Ongeacht hoe groot je het hoogteverschil maakt. Dit probleem blijft altijd bestaan. Als je iemand voor je hebt staan die groter is dan jezelf + hoogteverschil heb je gewoon pech. Het hoogteverschil dat er nu is, is groter dan in de meeste zalen en de meeste pleinshows hebben al niet eens een hoogteverschil. Grootste probleem is dat ze de show niet op een podium doen.


    Daarnaast is de Magic Rose geen meerwaarde in de show line-up van het park. Talvia en Crazy Christmas zijn van ondermaats niveau met al die Disney rip-offs. M.Löffelhardt heeft zoveel kennis en ervaring maar toch heeft ze deze shows niet tot een goed einde gebracht. Het moto van "beter goed gejat, in plaats van slecht gedacht" had ik graag naar boven gehaald maar geef me toch naar goed bedacht i.p.v. slecht gejat. The Magic Rose is langdradig en zelfs saai te noemen. Mijn punt is, de eindshow is geen groot gemis. Weg ermee en geef maar een mooie hoofdingang. Weg mislukte tribunes, misschien de eventuele hoofdingang wat naar achter zetten en de ijspiste kan blijven. Geen problemen qua guestflow of toch niet erger dan het al is, en een mooie centrale ingang die Berlin compleet maakt.
    Afgezien van onze eigen mening - die ik hier volledig deel - is de Kaiserplatz in elk opzicht gemaakt voor grote shows. Niet alleen in de winter, maar ook in de zomer en nog belangrijker: Bij speciale evenementen. Net zoals het fantissima-theater is dat niet iets dat het park zomaar kan opgeven, ook al kan er wellicht beter gebruikt van worden gemaakt. Het verplaatsen van de uitgang naar de huidige uitgangen van het park maakt een hoofdingang evengoed nutteloos en verwarrend.

    Daarnaast vergeten we beiden tot nu toe dat er in het midden van de kaiserplatz een brandweertoerit en nooduitgang zit, dat is grotendeels op te lossen door deze te combineren met de nieuwe ingang, maar je blijft dan weer zitten dat voetgangers en verkeer zich moeten kruisen, of dat je voetgangers eerst 3 verdiepingen omhoog moet sturen om daarna weer 2 verdiepingen omlaag te gaan (ivm hoogteverschil).

    Dat weet ik hoor maar wat niet is, kan nog komen.
    Dat is net zo realistisch als zeggen dat we allemaal kunnen vliegen met een jetpack. Dat is er nog niet, maar kan nog komen.. echter is dat dusdanig onrealistisch dat je er niet iets op kunt plannen.

    PHL probeert al jaren de grond van de parkeerplaatsen in bezit te krijgen. Maar tenzij ze elders een enorm parkeerterrein kunnen krijgen, levert het de huidige eigenaren bakken meer geld op dan wanneer ze het verkopen. Even een rekensommetje.
    PHL trekt ongeveer 2 miljoen bezoekers per jaar. Laten we zeggen dat er gemiddeld 2 bezoekers in een auto zitten. Dan zijn dat 1 miljoen auto's die parkeren. Die worden ongeveer 50/50 verdeeld over beide parkeerterreinen. Dus 500.000 auto's per jaar aan 5 euro per auto: Levert een omzet van 2,5 miljoen op per jaar. Het terrein gaat nog vele jaren als parkeerplaats mee. Als de eigenaar het 10 jaar kan uitbaten levert dat 25 miljoen omzet op.. En 10 jaar is nog redelijk kort voor zoiets.

    Nu zou PHL een grote parkeergarage aan de kant van Berlijn kunnen bouwen, zoals Universal dat in Orlando doet. Dan worden de parkeerplekken niet meer gebruikt en zijn de eigenaren hun omzet kwijt. Dat wil echter nog niet zeggen dat ze ook gaan verkopen. Gezien de eigenaren gewoon boeren zijn zullen ze er eerder gewoon landbouwgrond van maken. Levert minder op dan de parkeerplaats, maar nog steeds veel meer dan wat PHL er ooit voor zal kunnen betalen. Dus ook dat blijft een enorme gok en een project wat té lang in beslag gaat nemen om er iets concreets mee te plannen.

    Ik heb in beide hotels meermaals overnacht maar als Matamba gast langs de hoofdingang over de straat naar het park lopen, verbreekt de beleving en de sfeer.
    Akkoord. Maar puur daarvoor extra (duur) personeel in zetten, ik weet niet. Bedenk ook dat Matamba goedkoper is dan Ling Bao en dat prijs verschil zit onder andere in dit soort "kleine" dingen.

    Om maar één moment te noemen: Afgelopen zomer waren we rond 10u naar de hoofdingang gegaan vanuit Matamba. Het duurde wel lang vooraleer we binnen waren omdat een grote massa opgepropt staat tussen de toegangspoorten en de dranghekken aan de straatkant. Voor mij nog een reden voor een hoofdingang achter de Kaizerplatz: veel veiliger en niet ingesloten.

    Ook stonden rijen tot voor de ingang van Matamba. Ook niet prettig om daar met je koffers toe te komen en je ertussen te wringen om binnen te geraken. Nog iets wat verholpen zou kunnen worden door de ingang te verplaatsen.
    Absoluut eens dat een ingang bij Matamba een stuk leuker zou zijn voor hotelgasten.

    Bij Berlijn ingang zijn een stuk of 10 ingangspoortjes. Bij de brug van Matamba kun je er hooguit 2 maken. Dat betekent dat er bij die brug een aardige rij kan ontstaan en in de hoteltuin is geen gepaste plaats om die rij kwijt te kunnen, bij Ling Bao wel. Nu is dat relatief weinig van toepassing, maar op drukke dagen (hoogseizoen) staan er toch aardig wat mensen bij de ingang van Ling Bao te drommen.

    De eigenaars van de parkeerplaatsen zijn wel zo kinderachtig dat de mensen die van de busparkeerplaats het park in moeten niet over de China Parkeerplaats mogen lopen. Daarom worden deze helemaal rond het park geleid naar de hoofdingang. Dat maakt de hoofdingang wel drukker. Het kan zijn dat de rij die je gezien hebt van een busgroep kwam, wat verklaart waarom ze in die richting aan het aanschuiven waren.. maar ook dat los je niet op met een hotelingang voor matamba, al kan dat wel des te meer redenen zijn om het voor hotelgasten wat prettiger te maken via een eigen ingang.

    PHL is er in elk geval altijd erg vaag over geweest waarom ze hem niet gebruiken en bij Ling Bao wel. Schijnt iets met de TüV te maken te hebben (Als die "nee" zeggen valt er sowieso niets tegen te beginnen). Ik kan me voorstellen dat de trappen gevaarlijk worden geacht als er mensen gaan drommen bij nat weer of ijssel. Het zou ook kunnen dat het er mee samen hangt dat die brug uit komt op een brandweer toerit (loopt vanaf de straat tot aan het lifthill-gebouw) Graag zou ik de precieze redenen willen weten, maar ik vrees dat we daar nooit achter zullen komen. Het ligt er in elk geval niet aan dat er personeelstekort is.

    Elk voordeel heeft een nadeel en andersom. Ik denk alleen dat de voordelen van een nieuwe ingang doorslaggevender zijn of zouden moeten zijn. Door zogenaamd plaatsgebrek (het is maar hoe je het bekijkt) en grondgebied dat niet tot Phantasialand behoort, lijkt het allemaal onmogelijk maar ik ga er toch vanuit dat dit nog steeds mogelijk is, totdat het tegendeel bewezen wordt doordat er iets anders achter de Kaizerplatz en/of naast de Klugheim plantenmuur verschijnt. Mits het grondgebied voor eventuele extra parkeerplaatsen in de toekomst tot Phantasialand behoort.
    Een nieuwe ingang is duur, neemt veel ruimte in beslag (en dat is momenteel het meest kostbare voor PHL) en het verminderd de bezoekersspreiding van het volk door het park. Het enige voordeel dat je ermee haalt is dat de entree van gasten wat mooier wordt. Ik denk niet dat jouw voordelen het gaan halen ten opzichte van de nadelen.

    Beste kerel: Je kunt niet bewijzen dat iets niet bestaat. Je kunt enkel bewijzen dat iets bestaat. Dus de bewijslast dat het wél mogelijk is ligt bij jou en is vooralsnog gestoeld op Phantasie

    Natuurlijk kunnen er wijzigingen in een situatie komen, maar dat is niet op redelijke termijn te verwachten. Er is ooit al een plan gemaakt voor een uitbreiding over de bestaande parkeerplaatsen. Het hele dorp ging direct op zijn achterpoten. Dus zelfs als het zou kunnen, zou het tactisch een zeer slechte zet zijn voor de verstandhouding met het dorp. Als je zeker wilt weten dat elke vergunningsaanvraag in de toekomst tegen wordt gehouden, ga je zoiets doen. Er zijn wel opties voor een centrale hoofdingang te bouwen, maar die zijn - in elk geval op redelijke termijn - net zo realistisch als een hypercoaster in het park.

    Ik wil niet pessimistisch zijn, en het is natuurlijk altijd goed om in mogelijkheden te denken ipv problemen, maar als je daarbij reële problemen gewoon negeert heeft het weinig toegevoegde waarde. Al is dromen natuurlijk nooit verboden

    ==================================

    Als we mogen dromen hoop ik dat het park alle huizen ten zuidoosten van de ahornweg op koopt en dan alsnog die geluidsmuur zet om vervolgens van het voormalige Gästehaus met de huizen die ernaast liggen te slopen om daar een kleine parkuitbreiding te doen.

    Het meeste hoop ik er echter op dat de overheid die de grond rondom Stocks in bezit heeft toch besluit de grond aan het park te verkopen. Dan is een grootse uitbreiding richting het zuidoosten eindelijk mogelijk.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •