Moeilijk te zien. Normaliter zitten er deuren links en rechts van die bakstenen pilaar. En die zijn even breed. Maar door de 2e paal (ongethemed) lijkt de rechter kant nu een stuk breder te zijn. Of dat in de praktijk ook zo is, zal nog moeten blijken. Doordat je rechts het "einde" van het gat niet kunt zien, kun je ook niet zien hoe veel breder de gang daadwerkelijk is ten opzichte van de deuren.

Die ongethematiseerde paal blijf ik overigens wel heel erg vreemd vinden en lijkt aardig in de weg te staan.

Je zou denken dat die ongethematiseerde paal in het midden van de gang staat. Maar ook dat lijkt me niet persé waar. Gezien het een bestaand gebouw betreft, denk ik dat de paal vroeger wel in het midden stond, maar in elk geval rechts (misschien ook links) is een nieuwe muur geplaatst, waardoor de verdeling nu anders kan zijn.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat men eerder nog niet veel aan die gang gedaan heeft om pottekijkers buiten te houden. Nu in de winterstop kunnen ze rustig via de Berlin-kant materiaal naar binnen werken. Ik verwacht dat de rest van het ondergrondse deel van Rookburgh wel al is afgewerkt. Wellicht zelfs al relatief kort na het plastic zeil (dat daar ongetwijfeld niet voor niets hangt).

@pretparkfreak7: Enig idee waar deze foto vandaan komt? Is deze tovallig van een IT event dat vrijwel elk jaar gedurende deze winterstop plaats vindt?