X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 49 van de 60 EersteEerste ... 39474849505159 ... LaatsteLaatste
Resultaten 961 tot 980 van de 1200
  1. #961

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Het park heeft in de laatste jaren er enorm veel aan gedaan om nieuwe gebieden zo aan te leggen dat deze rolstoelvriendelijk zijn. Ik denk dus wel dat er nog een rolstoelingang komt, maar wellicht op een andere plek.

    Anderzijds heb ik er mijn twijfels over of een buisvormige kamer heel geschikt is voor gehandicapten. Desalniettemin heeft elke hoteltoren een lift, die zal er toch niet enkel voor het gemak zitten.

  2. #962

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Het park is vrijwel helemaal rolstoeltoegankelijk. Het zijn de mensen die rolstoelgebruikers verder duwen die klagen omdat ze op sommige stukken een kleine omweg moeten maken.

    Ik zit niet in een rolstoel maar ik ken vrijwel alle rolstoeltoegankelijke paden. Het enige pad dat een moeilijkheid vormt door de steile hellingshoek is het brede - gewone - pad achter River Quest door om van China Town naar Klugheim te gaan.

    Berlin en Fantasy liggen quasi op hetzelfde niveau. Hetzelfde geldt voor Deep in Africa en China Town. Klugheim en Mexico (het Chiapas deel) liggen ook gelijk.

    De verbindingsweg vanuit Berlin naar Deep in Africa en de brug richting Colorado Adventure zijn de 2 rolstoelvriendelijke verbindswegen naar de rechterzijde van het park. Je kan eenvoudig van Berlin naar DiA, van DiA naar China Town.

    Vanuit China Town kan je ook weer op 2 manieren naar Klugheim en Mexico. Achterdoor River Quest, via de enige maar wel heel steile afdaling.

    Of het alternatief dat Phantasialand ervoor voorzien heeft, namelijk het zijpad op de brug tussen Berlin en Colorado Adventure. Dat pad ligt tegen de rotswand van Chiapas. Het brengt je via de brug over de grote drop van Chiapas naar het lager gedeelte via een tweede kleine helling langsheen restaurant Cocorico. De hellingsgraad is zeer laag. Het pad achter River Quest moet men niet gebruiken.

    Op het reguliere parkplan staan de trappen duidelijk rood gekleurd maar er is geloof ik zelfs een mapje beschikbaar bij het infopunt waarop enkel de rolstoel routes aangeduid zijn. Oftewel zijn personen die de rolstoel verder duwen:
    - slecht gezind uit bed gestapt;
    - of te lui om een plannetje te lezen;
    - Of te lui om een kleine omweg te maken.

    Hoe dan ook, het park houdt er wel degelijk rekening mee.

  3. #963

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Inmiddels zijn een deel van de fronten voor de hotelkamers gearriveerd:



    Met dank aan Manueel @ Phantafriends.

    Net als de grote poort zijn deze dus ook roestig (in plaats van koperkleurig).

    Hoewel ik de keuze begrijp (en deze ook logisch is) vind ik het wel een beetje jammer dat er standaard deuren in komen, in plaats van een ronde toegangspoort (die wat mij betreft rustig onderin rechthoekig had mogen zijn voor de doorgang).

  4. #964

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Naast de fronten van de hotelkamers (waarvan er overigens ook al een groot deel geplaatst zijn) zijn afgelopen nacht (!) ook twee zeppelins aangekomen:





    Met dank aan Manueel @ Phantafriends.

    Ben benieuwd waar en vooral: Hoe ze deze gaan plaatsen. Als ze ergens aan moeten hangen, ga je een constructie zien waar ze aan hangen, dus dat lijkt me niet mooi. Wellicht dat ze lightweight zijn? dan kunnen ze met minimale bevestiging ergens geplaatst worden waardoor het toch lijkt alsof ze zweven (bijvoorbeeld enkel de punt die nog nét een muur aan raakt).

  5. #965

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Hahaha! EINDELIJK! Er zijn bij datzelfde phantafriends al minstens vijftig pagina's uitsluitend aan zeppelin-discussies te wijden.

    Ik zou het fijn vinden als ze toch een grotere rol toebedeelt krijgen dan die van gewoon statisch decorstuk.

    Over die deurfrontjes... Dat gaat daar wel een hoogmis worden van het roestbruin. Ik hoop dat daar nog enkele kleuraccenten aan toegevoegd worden om dat allemaal wat op te breken, anders wordt het maar een bruine boel.

  6. #966

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Maar hebben we het hier niet over het park dat juist bekend staat omwille van de kleur bruin?

  7. #967

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik was één van die "gekken" dat al maanden zegt dat er een Zeppelin zou komen. Nu komen er zelfs 2.

    De vraag is: waar komen ze?

    Eén plaats lijkt zeker te zijn: er zijn bevestigingen bovenop het entreegebouw van FLY tegen de fabrieksmuur voor Tor 1. Aan deze kant is de achtbaan laag en is er een ander gebouw tegenover het ingangsgebouw waaraan het andere uiteinde kan worden bevestigd .

    Dat de andere Zeppelin ergens tussen blok 3 in het midden en blok 4 naast het kantoorgebouw komt, lijkt me nog wel realistisch. Tussen de trackdelen zit in het midden veel plaats. Hoe cool zou dit zijn als er een Zeppelin voor je kamer zweeft...dan zou je bijna vergeten dat er ook een achtbaan voorbij zoeft. : D

    Er is ook nog de mysterieuze installatie in de helix van FLY. Hier dan misschien een luchtballon? Want die staan ook veelvuldig op de concept-arts. I hope I'm right.

  8. #968

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Wie nu langs PHL rijdt, heeft een goede kans om testritten te zien. Inmiddels wordt met twee treinen getest en gaan deze ook volledig rond. Het schijnt dat ze vrij regelmatig langs komen.

  9. #969

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wie nu langs PHL rijdt, heeft een goede kans om testritten te zien.
    Of gewoon op YouTube:

  10. #970

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Redelijk tempo om net uit het hoogtse punt van de baan te bollen. Al ligt dat waarschijnlijk ook wel deels aan het perspectief...

  11. #971

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Op de bekendste fansite van het park vertelt een zekere Yanninator dat voor het administratiegebouw steigers zijn verschenen en de rode panelen al gedeeltelijk zijn verwijderd.

    Het ziet er dus naar uit dat het administratiegebouw (althans het gedeelte dat zichtbaar is vanuit Rookburgh) thematisatie krijgt. Conclusie, het laatste onaangetaste stukje Rookburgh krijgt zijn make-over. De 360°-beleving is een feit.

  12. #972

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    De steigers staan aan de straatzijde. Dus de Verwalting wordt WSl opgepakt in het thema van het hotel. Aan de kant van Rookburgh zijn nog geen werkzaamheden te zien. Het kan zijn dat die er nog komen, maar in principe staat er een hotelblok voor waardoor je de Verwaltung toch niet vanaf Rookburgh kunt zien.

  13. #973

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De steigers staan aan de straatzijde. Dus de Verwalting wordt WSl opgepakt in het thema van het hotel. Aan de kant van Rookburgh zijn nog geen werkzaamheden te zien. Het kan zijn dat die er nog komen, maar in principe staat er een hotelblok voor waardoor je de Verwaltung toch niet vanaf Rookburgh kunt zien.
    Er staan op de foto geen steigers aan de linkerzijde van het personeelsgebouw (in Rookburgh, achter de roestige muur - ingang C. Lindbergh). Echter zijn de gevelplaten hier al weg gehaald dus ik vermoed dat de steigers er wel gestaan hebben of gewoonweg lager zijn (en niet zichtbaar op de foto's).

    Deze zijde wordt wellicht dus toch gewoon mee gethemed. De muur is niet zichtbaar vanuit het Rookburgh gedeelte waar enkel dagbezoekers komen maar wel vanuit de hotelblokken dus ook hier komt er een mooie gevel, lijkt me.

  14. #974

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Graag verplaats ik een discussie over PHL van een Disney-topic hierheen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Euh.. Ja.. 1x betalen 2x pret (maar dan per ongeluk omgekeerd)..

    Die is inderdaad afgeschaft. Daarvoor in plaats is er nu vroegboekkorting als je tickets online besteld. Al kom je in de meeste gevallen beter uit door gewoon een ticket op socialdeal (of dergelijke site) te bestellen...
    Hoe weet je zeker dat de '1 x Zahlen 2 x Spass' is afgeschaft? De voorbije jaren kondigde PHL dat ook niet zo ruim van tevoren aan. En meestal liep die actie dan initieel 'enkel bij 1e bezoek in april' om dan eind april mede te delen dat ze doorliep voor bezoeken in mei. En pas in juni kwam je dan te weten dat een gelijkaardige actie zou lopen voor bezoeken juli en aug. Die laatste actie heb ik steeds minder goed begrepen met het oog op drukte-spreiding.

    Maar dat ze nu van die gratis-acties zouden afstappen, kan ik behalve persoonlijk betreuren ook wel begrijpen, omwille van de zoveelste mega-investering (... eindelijk on-topic). Want met bevriende abo-korting à 40% of 50% kreeg je ook die gratis terugkom-kaarten. Dat was dus 1 x Zahlen 4 X Spass. Ik ga ervan uit dat jarigen en Efte-abo's wel nog eenmalig gratis binnen komen in PHL in 2020.

    I.m.o. zou het opdoeken van de 1x2x-actie het bezoekersaantal mogelijk geen goed doen, ondanks de komst van Rookburgh. Maar PHL is gelukkig een onafhankelijk park. En mss redeneren ze dat 2 miljoen bezoekers met grotendeels eendagskaarten beter is dan 2,8 miljoen bezoekers waarvan 40% eens gratis terugkwam (cijfers niet letterlijk nemen a.j.b.).

  15. #975

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Het feit dat ze momenteel zo massaal korting geven voor bezoeken in april, doet me toch vermoeden dat de 1+1 actie niet terugkomt, want dat was iets wat ze de voorbije jaren bij mijn weten niet deden. (Correct me if I'm wrong)

    Ik heb het gevoel dat vooral de voorbije 2 jaar die terugkomactie zo massaal gebruikt werd dat het eigenlijk toch vaak ongezellig druk was in de parken. Zeker in het najaar, was het echt vaak koppenlopen. Misschien dat ze om die reden en met de hoop op extra bezoekers voor Rookburgh, de actie hebben afgeschaft?

  16. #976

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Is door het park zelf bevestigd dat die actie niet terugkomt. Hoewel mij dat ook treft in m'n portefeuille, ben ik er niet rouwig om. Het park is inderdaad de laatste jaren veel te druk door al die terugkomeacties. Met FLY dat opent zal er sowieso extra volk afkomen naar het park. Ik betaal eigenlijk liever 10 euro meer, om dan tenminste niet in een overvol park terecht te komen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  17. #977

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Schijt, het zomerseizoen stopt in PHL al op zo 01/11, volgens https://shop.phantasialand.de/nl/Tic...zoen-2020.html Het voordeel van schoolvakantie in eigen land (31/10 - 08/11) en niet gelijktijdig in de buurlanden is natuurlijk dunner bevolkte parken tijdens een familie-uitje.

    Volgens https://www.schoolvakantieseuropa.be...ies-duitsland/ is er nu - uitzonderlijk toch - in heel Germanië nergens schoolvakantie in de week meteen volgend op 1 nov. EP is wellicht het enige seizoenspark in een buurland dat na 01/11 nog een weekje open houdt. https://www.europapark.de/nl/openingstijden EP zonder PHL of Hol.Pa op de terugweg klinkt serieus minder tempting. Idem voor Disney zonder P.Ast.

    EDIT

    PHL biedt nu idd iets goedkopere dagtickets, zij het enkel voor april. Nochtans is de helft van deze maand paasvakantie in alle Duitse deelstaten + Bel + Fra. In mei zitten veel minder schoolvrije dagen (m.u.v. de NL'ers misschien). Dat zet me aan het speculeren: ofwel gaat PHL op latere datum ook lagere prijzen aanbieden op weekdagen in mei, ofwel ... zou dit iets kunnen betekenen aangaande de eventuele opening van Rookburgh: open ruim voor 1 juli maar al zeker niet in april. Dus gebruiken ze verlaagde prijzen als lokkertje.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 03-03-20 om 12:35.

  18. #978

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    De kerk heeft in Duitsland nog een dikke vinger in de pap qua beleidsvoering. En dat betekent dat PHL slechts een beperkt aantal zondagen (weken dus) open mag zijn (anders waren ze WSL al jaarrond geopend). Dus ik begrijp wel waarom ze per 1-11 sluiten.

    Dit is trouwens ook één van de zeldzame keren dat ze later dan 1-4 openen.

    Over het uitblijven van de 1x2 actie kan ik moeilijk wat zeggen. Ik heb het vaak genoeg druk gezien in het park, maar niet zó druk dat het er ongezellig of storend door werd.

    Qua bezoekersaantallen zal het ongetwijfeld wel zijn effect hebben, maar laten we eerlijk zijn: Dat is niet heel belangrijk. Veel belangrijker is een stukje omzet en ik vrees dat ze het op dat vlak dubbel gaan voelen.

    Aan de ene kant komen minder mensen naar het park, maar van de andere kant zullen die mensen normaliter ook minder uitgeven aan F&B.

    Het is in het verleden al vaak bewezen dat mensen die met korting komen, graag meer uitgeven aan F&B. In PHL kon je vaak genoeg enorm lange rijen bij bepaalde stands zien, zelfs als het niet overdreven druk was. Dus de tactiek dat ze de korting toch wel terug krijgen via F&B innamen leek goed te werken.

    Maargoed. Ze zullen ongetwijfeld hun redenen hebben om dit te proberen. Er kunnen via vroegboekkorting nog steeds genoeg mensen met korting komen. En ik kan me voorstellen dat het "afwachten" van mensen op de acties wellicht ook niet altijd even positief uit viel.

    Afgelopen jaar heeft men in de zomer den 1x2 actie gehad. Waarschijnlijk om dat bezoekersgetallen voor die periode ook wat op te krikken. Dus op zich zou het me ook niet verbazen als ze dat deze zomer weer doen.

  19. #979

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De kerk heeft in Duitsland nog een dikke vinger in de pap qua beleidsvoering...
    Het is in het verleden al vaak bewezen dat mensen die met korting komen, graag meer uitgeven aan F&B.
    Dat eerste lijkt me sterk: er zijn toch genoeg zaken die wel jaarrond op zondag openen. Het lijkt me sterk dat er dan voor pretparken een uitzondering zou zijn?

    Was het punt ook niet dat goedkoop, goedkoop volk trekt? Toen Slagharen zijn overdreven kortingen terugschroefde stegen ook de uitgaven in het park. Daar gaat de redenering van korting = meer parkuitgaven dan niet op.

    In mijn idee had die kortingsactie vooral tot doel bezoekers beter te spreiden over het jaar. Dat ze nu wegvalt lijkt me vooral een aanwijzing dat het park veel bezoekers verwacht/ zijn nieuwigheid niet aan halve prijs in de markt wil zien.

  20. #980

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Buiten het verdwijnenen van de 1x2 actie lijkt het me ook goed om te vermelden dat de openingstijden van het park zijn aangepast. Het park zal niet meer om 9:00u openen, maar nu steeds om 10:00. Er staat verder geen vermelding gemaakt van attracties die later openen, dus ik ga er van uit dat om 10:00u ook al direct alles open is. Een uurtje eerder alvast beginnen aan MaC of CA zit er dus niet meer in.

    Daarentegen is het park op de meeste dagen wel geopend tot 19:00. Sluit dus ook een uurtje later. Wel zijn ze op rustige dagen (en dat is echt enkel door de week) maar tot 18:00u open - Gelijk elk ander park dus. In de zomermaanden is het park nog steeds tot 20:00u open.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dat eerste lijkt me sterk: er zijn toch genoeg zaken die wel jaarrond op zondag openen. Het lijkt me sterk dat er dan voor pretparken een uitzondering zou zijn?

    Was het punt ook niet dat goedkoop, goedkoop volk trekt? Toen Slagharen zijn overdreven kortingen terugschroefde stegen ook de uitgaven in het park. Daar gaat de redenering van korting = meer parkuitgaven dan niet op.

    In mijn idee had die kortingsactie vooral tot doel bezoekers beter te spreiden over het jaar. Dat ze nu wegvalt lijkt me vooral een aanwijzing dat het park veel bezoekers verwacht/ zijn nieuwigheid niet aan halve prijs in de markt wil zien.
    Voor de volledigheid: De invloed van de kerk is in Duitsland erg verschillend afhankelijk van Regio. Er zijn regio's die beduidend kerkelijker zijn dan anderen. De regio Keulen is helaas behoorlijk kerkelijk. Je ziet ook dat op zondagen vrijwel geen winkels open zijn.

    Leuke anekdote uit PHL:
    Toen de Afrikanse beelden vanuit Kameroen in het park aan kwamen, waren de Afrikaanse medewerkers bang en durfden ze niet verder te werken aan het Afrikaanse dorp. PHL heeft toen een Sjamaan of Medicijnman (of whatever het genoemd wordt in Kameroen) over laten vliegen om wat "magie" te doen op die poppen zodat ze ongevaarlijk zouden zijn en de medewerkers weer verder zouden werken.

    Niet veel later belde de Keulse kerk op om te vragen waar PHL nu precies mee bezig was, want dit was absoluut niet Christelijk!

    Hoe de kerk dit weet, weten de medewerkers van het park tot op heden niet. Maar de kerk heeft dus wel aardig wat macht en duidelijk overal ogen en oren in die regio.

    Hoe dat verder precies allemaal in de steel zit weet ik niet. Aqualand mag bijvoorbeeld wél jaarrond open zijn. PHL krijgt in elk geval de vergunning er niet voor met als reden dat er anders te veel zondagen geen rustdagen meer zijn (misschien omdat men in Aqualand wél tot rust kan komen?)

    ==========================

    Je kunt goed gelijk hebben over het goedkoop volk trekken. Echter blijven ze wel nog steeds flink korting geven. Nogthans is er een periode geweest waarin PHL dat voortreffelijk voor elkaar had. De entreeprijs was destijds erg hoog, wat veel jongeren (die vaak vandalisme en eigen eten mee brengen) buiten hield. Echter de prijs voor kinderen tot 12 jaar was toen bizar laag, wat het park uitzonderlijk aantrekkelijk maakte voor families.

    Nu is het park gewoon alom duur, tenzij je een voorverkoop ticket of ticket via Social Deal hebt. Maar wellicht dat dit genoeg is om "goedkoop volk" buiten te houden. Ik heb er toch al genoeg vandalisme gezien en vind dat steeds erg spijtig.

    Hoe dan ook heb ik het idee dat ze vooral aan het kijken zijn wat goed werkt. Wat verandering kan tot verbetering leiden. Wie weet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •