Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 61 tot 67 van de 67

Re: [Walibi Belgium] Halloween 2017!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Overzichtje van de eerste Halloweendag door Pleasure Gardens. Het lijkt trouwens dat de acteur die zo overtuigend Igor speelde ondertussen naar Quarantine verplaatst is. Wat mij wel opvalt is dat het park klaarblijkelijk goeie acteurs ingehuurd heeft.

Nu ik dit zie heb ik spijt dat ik de quarantine zone als enigste zone niet gezien heb. Wegens drukte heb ik bijna 2 uur staan aanschuiven voor BlocH, om uiteindelijk een kort spookhuis te krijgen. En hadden we geen tijd meer om het achterste gedeelte van het park te doen. Gelukkig wel al de rest kunnen doen!

Best grappig hoe het park in het filmpje lijkt vol te hangen met stroboscopen
    Het is natuurlijk de frequentie van de ledlampen en de camera die niet overeenstemmen. Voor de rest kijk ik uit naar volgende week, dan ga ik weer naar jaarlijkse gewoonte de eerste nocturne bezoeken.
    Ik ben benieuwd met wat ze gaan afkomen en hoe de eindshow er gaat uitzien dit jaar!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ojoh Bekijk Berichten
    Best grappig hoe het park in het filmpje lijkt vol te hangen met stroboscopen
    Het is natuurlijk de frequentie van de ledlampen en de camera die niet overeenstemmen. Voor de rest kijk ik uit naar volgende week, dan ga ik weer naar jaarlijkse gewoonte de eerste nocturne bezoeken.
    Ik ben benieuwd met wat ze gaan afkomen en hoe de eindshow er gaat uitzien dit jaar!
    Is er een eindshow ? Op de parkmap staat geen vuurwerk of show...

Net een dagje Halloween achter de rug. Hetgeen hard opviel was dat er zeer goede acteurs rondliepen, beter als andere jaren zelfs. Villa blijf ik geweldig vinden, Lumberjack niet helemaal overtuigend en veel donkerder als voorheen, althans dat was onze mening.Capaciteit van Lumberjack was dit jaar zeer triestig, ging voor geen meter vooruit.

Bij Mine Blast waren we het meest teleurgesteld. Door de werken werd deze gehalveerd, waardoor de twee leukste scenes er niet meer inzitten. Qaurantine was dan w<eer helemaal top, veel beter als vorig jaar.

De nieuwe Bloc H

Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

Open spoilers

************ Spoilergedeelte ************

in mijn ogen geen waardige opvolger van Insomnia en Asylum. Zeer leuke acteur aan de ingang, mooie eerste scene, maar de rest van het huis was gewoon een hoop cellen, waarin soms bezoekers getrokken werden.

Veel meer theming aanwezig in het park, rook en vuureffecten in meerdere zones. Vlak tegenover de 4D cinema speelt doorlopend een leuke show met Circus thema, die je zeker gezien moet hebben.

Vreemd dat we je niet tegen het lijf gelopen zijn Bob! Wij waren er ook, zei het pas tegen ongeveer half twaalf. Voor mij was Walibi met Halloween twee jaar geleden, en hoewel ik het normaal op de fandag wel bezoek is dat er dit en vorig jaar niet van gekomen. Toch hebben we ons vandaag ook goed weten amuseren. We deden de drie haunted houses die nieuw waren voor ons, enkel voor Bloc H hebben we flink wat geduld moeten hebben (bijna twee uur).

Quarantine

Een kort outdoorspookhuis, maar ik vond het wel iets hebben. Ik vond het zeker en vast beter dan die aanfluiting die je vroeger naast COT vond. Ik ben meestal minder onder de indruk van acteurs dan van thematisatie, maar ze waren hier mooi in evenwicht: een leuk veldhospitaal, lijken in plastieken zakken... Vind ik allemaal veel enger en viezer dan een lelijke kerel die 'boe' zegt. Prima!

Bloc H

Asylum vond ik, vooral in zijn eerste helft, één van de allerbeste spookhuizen die ik al deed. De tweede helft waar iedereen steeds lyrisch over is vond ik dan weer goedkoop en een flauw einde. Bloc H kan wat mij betreft niet echt in de voetsporen van Asylum treden, en ik neem aan ook niet in die van Insomnia. Er zitten enkele scenes in waarin gevangenen gemarteld werden en dat was prima, maar echt bang werd ik er niet meteen van. Het grootste deel - een té groot deel - is gewoon wat rondlopen tussen lege cellen. Er zijn wel acteurs, maar wij zijn er in dit grote stuk slechts twee tegengekomen en het kwam allemaal niet goed over. In welke gevangenis zitten er nu eigenlijk meer cipiers dan gevangenen ook...

Mine Blast

Jammer dat ik de volledige versie nooit heb kunnen doen, maar het korte stukje spookhuis dat ik hier voorgeschoteld kreeg was zolang het duurde van het hoogste niveau. Het mijnthema werkt perfect voor de nauwe gangen, zoveel geslaagder dan het 'bos' in Lumberjack. Er zitten meer details in dan in de meeste andere spookhuizen en ook de acteurs vond ik een heel stuk leuker geschminkt en actiever.

De sfeer in het park vond ik niet zo heel speciaal... Enkele stenen palen met een vuureffectje daarop maken mij niet bang en brengen me eigenlijk ook niet in een Halloweensfeer. Natuurlijk zal dit wel veel beter geslaagd zijn als de nocturnes beginnen en de bezoekers het in het donker kunnen ontdekken. De meeste acteurs deden hun werk wel weer goed. Al bij al lijkt het weer een heel fijn evenement te worden!
    Mit Liebe Gemacht!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Bloc H

Asylum vond ik, vooral in zijn eerste helft, één van de allerbeste spookhuizen die ik al deed. De tweede helft waar iedereen steeds lyrisch over is vond ik dan weer goedkoop en een flauw einde. Bloc H kan wat mij betreft niet echt in de voetsporen van Asylum treden, en ik neem aan ook niet in die van Insomnia. Er zitten enkele scenes in waarin gevangenen gemarteld werden en dat was prima, maar echt bang werd ik er niet meteen van. Het grootste deel - een té groot deel - is gewoon wat rondlopen tussen lege cellen. Er zijn wel acteurs, maar wij zijn er in dit grote stuk slechts twee tegengekomen en het kwam allemaal niet goed over. In welke gevangenis zitten er nu eigenlijk meer cipiers dan gevangenen ook...
    Spoiler alert voor degen die het nog willen doen of geen zin hebben 2h te wachten...

Ik heb stiekem al gekeken ondanks ik zaterdag het in het echt ga uitproberen. Ik hoop eerlijk gezegd dat het nog niet volledig af was en dat er zaterdag meer acteurs in gaan staan en meer decoratie ook. Het ziet er heel cheap uit als 3/4de gewoon een open ruimte is met tralie werk. De geldkraan voor dit evenement is precies fameus dicht gedraaid precies als ik de beelden zo zie.

Wel leuk om te zien dat ze met Quarantaine uit iets simpel toch wel iets sterk kunnen maken, ik denk dat dit zeker de moeite zal worden als de nacht zal vallen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fladnag Bekijk Berichten
    Ik ben vandaag geweest, en het is echt niet zo speciaal. Het heeft leuke kamers, maar dan kom je in de grootste ruimte en is het gewoon dat je alles ziet afkomen. Dan was villa 13 en lumberjack weer stukken beter dit jaar. Al is de buitenkant wel weer leuk gedaan. En ook vrij weinig thematisatie qua themagebieden over het algemeen.
    Ja ik begrijp volledig wat je bedoeld. Ik snap ook niet als je een spookhuis ontwerpt en dergelijke fouten van grote ruimtes in het verleden reeds gemaakt hebt toch weer kiest voor een grote ruimte te bouwen in je nieuw spookhuis. Ze hebben er precies een kinderspookhuis van gemaakt daar en de bal dus volledig misgeslagen. Misschien kunnen ze de lichten zo afstellen dat ze 2 seconden branden over de hele ruimte en dan 3 of 4 seconden volledig donker is. De acteurs dan zo trainen dat ze in de donkere periode van plaats moeten veranderen zodanig dat er plots een acteur voor je kan staan als het licht terug aanspringt, zodanig je toch nog iets van schrik effect hebt. In het filmpje doen ze ook niets van moeite en is het maar pover. De reactie van de Duitse filmer was duidelijk ook ontgoochelend.

Laat ons hopen dat dit een test weekend was en dat het zaterdag allemaal veel beter zal zijn. Ik ben benieuwd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wapiti Bekijk Berichten
    Spoiler alert voor degen die het nog willen doen of geen zin hebben 2h te wachten...

Laat ons hopen dat dit een test weekend was en dat het zaterdag allemaal veel beter zal zijn. Ik ben benieuwd.
    Laat ons hopen want ik heb 2 uur aanschuiven en dat is het verre van waard in de huidige status. Laat staan geld betalen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wapiti Bekijk Berichten
    De geldkraan voor dit evenement is precies fameus dicht gedraaid precies als ik de beelden zo zie.
    Dit gevoel had ik ook. Het was niet echt slecht dit jaar maar ik miste iets.
    Ik kan me toch veel betere jaren herinneren! Ligt dit aan hun plannen dat ze aan het realiseren zijn? Misschien, wie weet.

8. 16-10-17, 23:00

Forum Rechten