Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 72

[Walibi Belgium] Halloween 2017!

Akkoord, het is momenteel nog volop zomerseizoen en niet iedereen denkt momenteel aan Halloween. Maar Walibi Belgium is momenteel volop bezig met de voorbereiding voor de drukstbezochte periode van het jaar.

Wat mij vanaf dit jaar nieuw lijkt, is dat het park blijkbaar op zoek is naar Halloweenmedewerkers van buitenaf. Daar waar men de organisatie van Halloween vroeger vooral intern hield, is men dit jaar op zoek naar verschillende externe medewerkers. Daarvoor loopt er nu op de website van het park een aanwerving van verschillende medewerkers voor het evenement.

Zo is het park momenteel op zoek naar regisseurs en scenaristen, scenografen en ontwerpers en schminkers en schminksters, die willen helpen om het event nog meer te verbeteren.

Dus, wie zich geroepen voelt om acteurs te begeleiden en scripts voor hen te schrijven, of wie spookhuizen en themagebieden nóg beter en enger wil maken...grijp je kans!

Wat vinden jullie trouwens eigenlijk van dat idee? Dat het park beroep doet op 'het publiek'? Kan dat een verbetering zijn voor Halloween? Of moet het eerder iets intern blijven?

Re: [Walibi Belgium] Halloween 2017!

Ik vind het wel leuk dat ze met scenaristen en regisseurs zullen werken dit jaar. Ik hoop dat ze professionele mensen vinden waardoor het event naar een hoger niveau getild kan worden. Denk dat een combinatie met de kennis van het intern personeel alsook een andere wind van ideeën van buitenstaanders ervoor kan zorgen dat het nog beter wordt daar.

Hopelijk gaan ze terug meer naar zones zoals vroeger in plaats gewoon een mengelmoes van monsters in de zones te zetten. Ik denk persoonlijk dat je dan een sterkere sfeer kunt creëren.
    Ik hoop dat ze de laatste scene schrappen uit mineblast. Stiekem hoop ik dat ze dit vervangen door een soort mijnen gangenstelsel met luide ontploffingen en sirenes waarbij een soort chaos sfeer is. Ben benieuwd wat ze dit jaar van plan zijn alvast.

Ik vraag mij trouwens af of Walibi Belgium dit jaar met een nieuw personage op de proppen gaat komen. De reden is de vacature voor een acteur met ervaring tijdens Halloween.

Uw taak als acteur met ervaring is om enkele of meerdere rollen te interpreteren van hoofdpersonages voor het project. Herinnert u zich Draco, Marva en Lord Gazby nog? Zij konden als geen ander angst aanjagen! Vindt u het geroep van bezoekers maar niets? Dan is deze job niets voor u. Als u er wel van houdt om iedereen op hun benen te doen trillen : solliciteer dan zeker ! Samen met de regisseurs en de verantwoordelijken van het Halloweeproject 2017 leert u de scenarios en de scripts kennen alsook de psychologische karaktertrekken van uw personnage. U repeteert scenes voldoende, beheerst de dialogen en bereikt het gewenste resultaat verwacht door de regisseur. Uw prestaties dragen bij tot de goede reputatie van Walibi.
    Daarin staat duidelijk of men de personages Draco, Marva en Lord Gazby nog kent. Zowel Draco als Marva zijn verleden tijd. Ook Lord Gazby staat tussen dat lijstje. Bovendien staat er in de voorwaarden voor de job dat acteurs moeten kunnen improviseren. Lord Gazby was vooral een stil personage, wat voor deze vacature duidelijk niet van tel is.

Zoek ik het te ver, of mogen we in oktober kennis maken met een nieuw hoofdpersonage. Wil dit zeggen dat er weer een hele ommezwaai komt met Halloween?

Ik denk dat ze eerder zullen verder bouwen op vorig jaar. Lord Gazby past wel bij Mine Blast en het Wilde Westen, dus zie ik hem nog niet afgeschreven.

Maar daarnaast zie ik het wel gebeuren dat er een nieuw (tweede) hoofdpersonage bij zal komen.

Ik kijk er in elk geval al heel erg hard naar uit!

Walibi heeft vandaag ook hun aftermovie van Halloween 2016 (opnieuw?) online gezet? Denk dat ze de komende dagen dus wel met iets af zullen komen.

Je vois la vie en des biscuits.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Walibi heeft vandaag ook hun aftermovie van Halloween 2016 (opnieuw?) online gezet? Denk dat ze de komende dagen dus wel met iets af zullen komen.

Ik vind het een beetje cheap als je muziek gebruikt waarop auteursrechten op staan en telkens tijdens het filmpje te horen zijn: premiumbeat.com . Hopelijk gaan ze voor kwaliteit en niet voor amateurisme en het verhaal van veel winst opstrijken zonder veel uitgaven te doen. Nadat er geen verhaal meer in zit vind ik persoonlijk dat het jaar na jaar achteruit gaat daar.
    Kijk bijvoorbeeld naar hun 2 nieuwe spookhuizen vorig jaar. Het ene was een lege hal gevuld met ijzeren hekken met wat strooi rond. Het andere huis was lang maar kon zeker de heft geschrapt worden vermits vanaf de wachtrij van Calamity Mine niks meer gebeurde. Ze aasde op een concept dat ze vroeger reeds gedaan hadden bij Zoo Terror maar dat je niet iedere keer kunt opnieuw uitbuiten, vermits het geen echt verrassingseffect gaf.
    De originele scarezones bestaan daar niet echt zeker als je het vergelijkt met hoeveel originele scarezones andere Halloween parken hebben.

Ik heb eerlijk gezegd lage verwachtingen naar dit jaar toe. Wat zijn jullie verwachtingen?

Op de website is het - naar goede gewoonte - nog niet up to date.

Wat me wel opvalt voor deze editie:
    - Geen Terror Night
    - Nocturnes 1u korter tot 22u (i.p.v. 23u)

Op het eerste zicht zijn ze dus inderdaad aan het downgraden...

Op vlak van haunted houses vind ik ze zeker top! Maar niet elk spookhuis vind ik even goed:
    - Pumpkin River was nog saaier dan ooit tevoren. Beste thema hier was de Clown River
    - 4D Cinema vind ik absoluut geen spookhuis, maar gethemede attractie
    - Haunted House of Madness was ik teleurgesteld in. Hier had ik een echt doolhof verwacht (cfr. Toverland) waarbij je wordt opgejaagd door allerhande monsters en schrikeffecten en niet 3 acteurs die je de makkelijke weg wijzen en op grote afstand van je blijven.

Ook op vlak van scarezones... tjah, hier heb ik zelfs niets van gemerkt, op de mimespelers na aan de kinderzone naast de far west. Beste scarezones vind je in Bobbejaanland.

Er is nog helemaal niets online te vinden... hoe kan je dan weten dat ze aan het downgraden zijn?

- Dat "doolhof van Dimitri Vegas en Like Mike" was gewoon één lange reclamebrol voor hun Sportpaleis-shows die jaar na jaar saaier worden.
    - Pumpkin River is altijd al saai geweest, maar vorig jaar waren er welgeteld NUL acteurs te vinden.
    - Die 4D-cinema heeft dringend nood aan een nieuw filmpje dat niet al op Youtube te vinden is.
    - Mag Villa13 ook eens in een nieuw jasje gestopt worden, intussen is het bijna het bijbetalen niet meer waard.

Dikke plus voor de zombie-acteur in de zombie-bar. Die was héérlijk grappig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Er is nog helemaal niets online te vinden... hoe kan je dan weten dat ze aan het downgraden zijn?

- Dat "doolhof van Dimitri Vegas en Like Mike" was gewoon één lange reclamebrol voor hun Sportpaleis-shows die jaar na jaar saaier worden.
    - Pumpkin River is altijd al saai geweest, maar vorig jaar waren er welgeteld NUL acteurs te vinden.
    - Die 4D-cinema heeft dringend nood aan een nieuw filmpje dat niet al op Youtube te vinden is.
    - Mag Villa13 ook eens in een nieuw jasje gestopt worden, intussen is het bijna het bijbetalen niet meer waard.

Dikke plus voor de zombie-acteur in de zombie-bar. Die was héérlijk grappig.
    De kalender van het park is al het hele jaar online te vinden hoor, daarop kan je zien dat de nocturnes ingekort werden, wat toch een downgrade is tegenover vorig jaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    De kalender van het park is al het hele jaar online te vinden hoor, daarop kan je zien dat de nocturnes ingekort werden, wat toch een downgrade is tegenover vorig jaar.
    Voila, ik heb me ook gebaseerd op de kalender die op hun website staat, alsook het feit dat er op de normale datum van Terror Night (cfr. BWP's Halloween Night) 'gesloten' staat.

De andere zaken die ik aangaf bracht ik puur mijn eigen mening weer.

Op de website zijn er toch al enkele veranderingen hoor. Zo staat Pumpking river en Lumberjackids er niet meer op. Tot enkele dagen geleden kon je nog doorklikken op de uitleg van de terror night en dit gaat ook niet meer.

En de site met de 3 o's kondigde aan dat er dit najaar 4 attracties gesloten blijven:
    - Keverbaan / Coccinelle (zoals bekend wordt deze verplaatst)
    - MusicXpress (zoals bekend verdwijnt uit het park)
    - Gold River Adventure (start bouwwerken nieuwe achtbaan)
    - Poneys (start bouwwerken nieuwe achtbaan)

Bron

Logisch dus dat 'Pumpkin River' zo wegblijft - wat ik ook niet betreur. 'LumberjacKids' vind ik eerder jammer, want vond het wel leuk voor de jongere bezoekers was het wel een leuke, niet zo hevige, eerste ervaring met spookhuizen.

Ik verwacht ook niet dat 'Haunted House of Madness' dit jaar terugkeert, maar hopelijk vervangen wordt door iets beters.

Dit jaar openden ze ook de gocarts op de vroegere kartingbaan, waar vorig jaar nog het nieuwe 'Quarantine' te vinden was. Nu zijn de gocarts niet meteen het meest spectaculaire en zijn ze bovendien rap weg, maar of dit voldoende zal zijn om 'Quarantine' te laten blijven weet ik niet. Ze zullen het dan met 6 kinder- en familieattracties minder doen.

Hopelijk weten ze ons toch te verrassen met een paar leuke nieuwigheden en nieuwe spookhuizen!

De Poneys verbazen mij wel, ik had niet verwacht dat de nieuwe coaster erover ging lopen: zou gewoon heel het pad van LLC richting de Octopus zijn afgesloten?
    Mit Liebe Gemacht!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    De Poneys verbazen mij wel, ik had niet verwacht dat de nieuwe coaster erover ging lopen: zou gewoon heel het pad van LLC richting de Octopus zijn afgesloten?
    Als je de concepten bekijkt komt de coaster daar ook helemaal niet. Mijn idee is inderdaad ook dat dit pad gewoon afgesloten blijft tot volgend seizoen. Wel vreemd dat men niet over de Octopus spreekt. Ik kan me niet voorstellen dat die open blijft tijdens de werken.
    Allereerste achtbaan van mijn dochter... https://youtu.be/nlaAvNi8Dw8
    Mijn YouTube-kanaal: ParkspotTV
    Mijn foto's: Parkspot.eu

Ofwel wordt hier een nieuwe scare zone gecreëerd waar je doorheen moet lopen en zo dus niet meer langs de attracties kan?

Het ziet er naar uit dat vandaag de site online gaat komen!

Naam:     wal.JPG
Bekeken:  598
Groote:   56,1 KB

Wel nog geen tickets gevonden.

Edit: nvm, heb ze gevonden. Geen teken van een terror night tho.

Mm, ze spreken wel duidelijk van Early Promo Booking... Ik zou er niet te veel op rekenen dat vandaag alles online verschijnt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Mm, ze spreken wel duidelijk van Early Promo Booking... Ik zou er niet te veel op rekenen dat vandaag alles online verschijnt.
    De site is in ieder geval aangepast vandaag. Voor vandaag zag je nog de oude site met de oude spookhuzen, nu zie je de banner (die van de screenshot hierboven).

Ze zijn er dus duidelijk aan bezig en dit is gewoon een tijdelijke overlay. Vandaag online volledig zal inderdaad sterk zijn, maar wie weet.

Stel je voor dat het meer dan drie weken op voorhand online zou zijn! Ze zouden zich moeten kapotwerken dan, daar in Wallonië.

Ik ben toch benieuwd hoe ze het dit jaar gaan aanpakken. Met de werken die al bezig zijn of nog in aantocht, heb ik het gevoel dat we dit jaar niet al te veel moeten verwachten. Anderzijds heeft het park zichzelf een reputatie opgelegd van 'beste Halloweenpark', en dus mogen ze plots niet gaan besparen op hun Halloweenevenemen.

Qua spookhuizen verwacht ik niet al te veel. Het spookhuis van Dimitri Vegas en Like Mike leek inderdaad een promostunt, dus dat zie ik niet meer terugkeren. Maar Walibi kennende staat de decoratie daar nog steeds, dus ik vermoed wel dat die locatie anders opgevuld zal worden. De backstage van CoT is nu al sinds 2011 in gebruik als spookhuis, sinds Virus-Z1, en het vult de achterkant van het park weer een beetje op.

Villa 13 draait nu ondertussen al lang mee in het park, en naar mijn gevoel toch al net iets te lang. De eerste twee jaren was dat huis vernieuwend en origineel, maar nu heeft het zijn tijd gehad. Hopelijk krijgt het huis gewoon een nieuwe invulling, want volgens mij kan je daar enorm veel dingen mee doen.

Ik vraag mij trouwens ook af wat er met Asylum gaat gebeuren. De levensduur van spookhuizen op die locatie is nooit echt lang. Insomnia heeft ongeveer drie jaar meegedraaid op die plek als ik mij niet vergis. En ondertussen is Asylum van dezelfde leeftijd. Benieuwd of dat spookhuis terug zal keren. Van mij mag het, want ik vond het wel een toppertje.

Trouwens, ergens mis ik toch de verhaallijn waarmee het park vroeger wist uit te pakken. Jammer dat men daarvan is afgestapt, want heel dat verhaal stak enorm goed in elkaar en was elk jaar opnieuw erg goed uitgewerkt. Een terugkeer van Marva en haar vampierenfamilie? Van mij mag het!

Forum Rechten