Out of control en (té) intens zijn twee verschillende dingen, he mannen. De meeste muizen zijn volstrekt niet intens, maar juist doordat ze goed spinnen kun je een heel goed out-of-control effect krijgen.

een launch van 0-75 in 3 seconden is ook niet echt een sterke launch te noemen. De launches van XPress, Blue Fire etc. behoren tot de zwaksten die ik ken en die lanceren een stuk harder (hogere eindsnelheid in minder tijd). Echter moet er rekening mee worden gehouden dat je de launch waarschijnlijk zijwaarts of achteruit doet en dan moet je dus ook met de G-Krachten rekening houden die kunnen ontstaan. Achteruit (of zijwaarts) kun je immers een pak minder hard lanceren dan vooruit. Dus al met al denk ik dat die eerste launch nog wel OK gaat aanvoelen (afhankelijk van hoe je gedraaid staat).

Net als Siroccofreakske word ik niet echt warm van de baan. Op zich lijkt het weer ouderwets Mack: Zwakke lanceringen met een matige layout. Goed als familiebaan, misschien zelfs wel nét iets meer dan dat door de inversies, maar niet heel spectaculair. Het spinnen zou de baan - zonder deze te intens te maken - juist een goede draai in de richting kunnen geven van een topper, maar als het blijft bij wat ik in het filmpje zie (meer heen en weer wiegen dan spinnen) voegt het eigenlijk weinig toe. Maargoed: Je moet een baan niet beoordelen voor deze daadwerkelijk te hebben bereden, maar mijn verwachtingen zijn vooralsnog niet heel hoog.

Desondanks denk ik dat het wel een must-do coaster wordt, simpelweg omdat het in elk opzicht een speciale baan is en de eerste van dit type.

Wat mij eigenlijk verbaasd is dat gerstlauer hier niet op in heeft gespeeld. Ze hebben in 2012 al een spinning wild mouse met lancering en inversie geopend en hadden daarmee iets waarmee ze zich uniek op de markt konden profileren. Zeker nadat het geen geheim was dat Mack al een tijdje met extremere layouts voor spinners aan het testen was zou je verwachten dat Gerstlauer er meer aan zou doen om hun banen aan de man te krijgen.

Natuurlijk heeft Mack het voordeel van de capaciteit, maar doordat er met een trein wordt gewerkt zijn ze ook beperkt in de elementen die ze kunnen maken. Gerstlauer had al een tijd terug prima kunnen inspelen op de plannen van Mack. Desnoods door een park een mooie aanbieding te doen zoals ze ooit de actie hadden dat je goedkoop een familiebaan kon krijgen bij aanschaf van een eurofighter.