X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 15 van de 15
  1. #1

    [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    De eerste RMC Raptor-track coaster komt naar Six Flags Fiësta Texas! De achtbaan neemt de plek in van de Spillwater en het zal de tiende achtbaan van het park worden. Mooie uitbreiding voor het park?







    meer info

  2. #2

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Wat een heerlijke uitbreiding voor dit toppark! Niet bepaald jammer dat die spillwater verdwijnt, want zo boeiend was de attractie niet.

  3. #3

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Kwa capaciteit lijkt me dit wel een nachtmerrie te zijn tho?

    Maar het heeft wel iets, die single track.
    Je vois la vie en des biscuits.

  4. #4

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Kwa capaciteit lijkt me dit wel een nachtmerrie te zijn tho?

    Maar het heeft wel iets, die single track.
    Geweldig is de capaciteit inderdaad niet, maar het is bij lange na niet de enige topper van het park qua grote coasters en bovendien vond ik de capaciteit en het doorwerken in Fiesta Texas met kop en schouders beter dan alle andere parken die ik al buiten Europa bezocht. Ik heb er wel vertrouwen in, en anders zijn er ook nog altijd weekdagen in juni !

  5. #5

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Waarom wordt er niet gekozen voor de T-rex variant? Ik dacht dat de Raptor track bedoeld was voor "kleine" parken.

  6. #6

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Geweldig is de capaciteit inderdaad niet, maar het is bij lange na niet de enige topper van het park qua grote coasters en bovendien vond ik de capaciteit en het doorwerken in Fiesta Texas met kop en schouders beter dan alle andere parken die ik al buiten Europa bezocht. Ik heb er wel vertrouwen in, en anders zijn er ook nog altijd weekdagen in juni !
    Haha, ik geloof je graag op je woord. ;-) T'is sowieso een beetje te ver voor mij persoonlijk, dus echt veel last ga ik er niet van hebben. =)
    Je vois la vie en des biscuits.

  7. #7

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Mijn enige negatieve bemerking is idd ook wat betreft de capaciteit. Afgaande op de concepts denk ik dat ze maximaal met 2 treinen zullen kunnen werken, dus dat is 16 personen. Voor een achtbaan in een Six Flags park is dat toch erg weinig, zelfs al zijn de operations er goed.

    Maar de baan an sich spreekt me zeer zeker aan, ben benieuwd aan welke parken RMC nog hun raptor en t-rex track zullen slijten. Hopelijk ook aan Europese parken

  8. #8

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Ik zie vier bloksecties, dus er kunnen in theorie 3 treinen op, maar 2 zal wel de realiteit worden wss.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #9

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Nope. Er kunnen 8 personen achter elkaar zitten en steeds maar eentje per rij. Dus inderdaad 8 personen per trein.

    Die block-secties zitten allemaal direct na elkaar. Ik denk dat dit net zoiets wordt als bij een GCI: Veel blocks, maar toch maar 2 treinen. En mochten ze er toch meer treinen op gaan zetten, gaat dit niet helpen aan de capaciteit aangezien treinen gewoon voor het station stil staan om te wachten het station binnen te kunnen rijden (net zoals bij Oblivion bijvoorbeeld). Het zou enkel helpen als ze het blok vóór het station als uitstap-station gebruiken, maar daar lijkt het niet op. (ik denk ook niet dat een apart uitstap-station veel gaat helpen met slechts 8 personen per trein).

    Edit: De S&S freespins hebben ook niet veel capaciteit en hetzelfde geldt voor de gerstlauer spinning coasters. Toch worden deze massaal in SF parken gezet. Het zou me niet verbazen als exact deze baan (zelfde layout etc.) in 2019 in nog andere SF parken wordt geopend en vervolgens in 2020 nog eens in een aantal parken van de groep

  10. #10

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Wat mij stoort aan Six Flags en RMC is dat ze dit promoten als eerste Single Rail Coaster, terwijl dit in de jaren 1960 en wellicht zelfs langer al bestond. Gebouwd door Mack Rides.




  11. #11

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Wat ik mij afvraag... welke voordelen kan dit type track bieden? Het oogt anders, mooier zou ik het niet noemen. Maar voor de rest zie ik niet meteen wat dit meer kan dan een ander tracktype, of heb ik iets gemist ?

  12. #12

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Wat ik mij afvraag... welke voordelen kan dit type track bieden? Het oogt anders, mooier zou ik het niet noemen. Maar voor de rest zie ik niet meteen wat dit meer kan dan een ander tracktype, of heb ik iets gemist ?
    makkelijker om te maken, naar het schijnt goedkoper, zou soepeler moeten zijn.

  13. #13
    borisvdd
    Guest

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingtiger Bekijk Berichten
    Mijn enige negatieve bemerking is idd ook wat betreft de capaciteit. Afgaande op de concepts denk ik dat ze maximaal met 2 treinen zullen kunnen werken, dus dat is 16 personen. Voor een achtbaan in een Six Flags park is dat toch erg weinig, zelfs al zijn de operations er goed.
    Met meer treinen zouden ze té hard moeten werken in een SixFlagspark... ze zijn niet bekend voor hun vlotte operations in elk geval.

  14. #14

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Met meer treinen zouden ze té hard moeten werken in een SixFlagspark... ze zijn niet bekend voor hun vlotte operations in elk geval.
    Ik lees net overal dat Fiesta Texas de beste operations heeft op de fora, van mensen die er geweest zijn.

  15. #15

    Re: [Six Flags Fiësta Texas] 2018: eerste RMC Raptor!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Met meer treinen zouden ze té hard moeten werken in een SixFlagspark... ze zijn niet bekend voor hun vlotte operations in elk geval.
    Ik ken evenveel SF-parken met zeer goede operations dan SF-parken met slechte operations. SFFT valt in de eerste categorie!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •