Als ze spreken over grote CF parken denk ik meteen Cedar Point, Canada's Wonderland, Kings Dominion en Kings Island. CP en KD zijn al zo goed als gekend. Kings Island heeft dit jaar Mystic Timbers gekregen dus de kans is klein dat zij weer een nieuwe achtbaan krijgen. Canada's Wonderland hun laatste achtbaan dateert van 2014 dus de kans is heel groot dat één van de 4 naar hun gaat.

Verder denk ik dat Knott's Berry Farm de grootste kanshebber is. Hun laatste achtbaan dateert van 2013, ook al weer 5 jaar geleden en het park situeert zich aan de west coast waarbij de laatste investeringen van CF eerder voor de east coast en mid west waren. California's Great America laatste nieuwe coaster dateert ook uit 2013 btw. Maar in het voordeel van Knotts speelt dan weer dat zij hun boomerang gesloten hebben dit jaar. Misschien wel om plaats te maken voor een nieuwe coaster.

Maar om eerlijk te zijn, Worlds of Fun en Valleyfair hebben in mijn ogen dringender nood aan een nieuwe coaster. Bij Worlds of Fun was Prowler de laatste nieuwe coaster in 2009. In Valleyfair werd in 2011 de laatste nieuwe achtbaan geopend, weliswaar een miniscule kiddie coaster, de laatste echt serieuze achtbaan die ze daar openden was Renegade in 2007. Dorney Park is ook al sinds 2008 aan het wachten op een nieuwe coaster. Maar als ze echt spreken over grote parken, dan vallen deze laatst genoemde parken gewoon af.