X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Welke attractie zie jij het minst graag verdwijnen?

Stemmers
36. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Python

    4 11,11%
  • Weerwolf

    17 47,22%
  • Revolution

    15 41,67%
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 24 van de 24
  1. #21

    Re: [Poll] Publiekslievelingen: Wie mag niet weg?

    Ik heb ook Weerwolf gestemd, al ben ik wel compleet pro-retrack.

    De andere twee banen doen mij gewoon niks. Python vind ik allesbehalve een spannende of zelfs maar leuke achtbaan. Standaard sla ik die ook gewoon over, die weghalen zou dus allesbehalve een gemis zijn voor mij. Revolution vind ik nog steeds de beste achtbaan die BJL te bieden heeft maar dat zegt meer over het park dan over de baan... Zijn hele constructie vind ik vrij lelijk, een doorn in het oog. De lengte van de trein is voor mij niet uniek genoeg om van een icoon te spreken btw. De ritbeleving is nog wel leuk...

    ... maar de ritbeleving van Weerwolf is gewoon veel beter. Al vond ik hem laatste keer te ruw geworden. Het is en blijft echter één van de twee woodies in België. Even de ruwheid weggenomen is het ook een enorm leuke baan. En het feit dat het één van de drie Vekoma woodies zijn maakt het voor mij unieker dan een Python of Revolution.

  2. #22

    Re: [Poll] Publiekslievelingen: Wie mag niet weg?

    Ik koos voor Weerwolf, maar verkies hier ook een volledige re-track. Weerwolf is en blijft mijn eerste woodie, en die zijn al zo dun bezaaid in België, Benelux, Europa...

    Revolution zou ik ook zeker en vast missen, maar deze zal volgens mij niet zo snel verdwijnen. Al zeker niet met de komst van Mount Mara vorig jaar.

    Python zou ik ook graag behouden, maar moest deze verdwijnen zou ik dit het minst erg vinden. Reden is simpel: in die tijd was dit misschien een bijzondere achtbaan, maar op heden is dit een doorsnee achtbaan van dertien in een dozijn...

  3. #23

    Re: [Poll] Publiekslievelingen: Wie mag niet weg?

    Met dat dit topic nu weer naar boven komt merk ik dat ik hier nog niet heb gestemd, dus bij deze. Ik koos Revolution.

    Python: misschien wat grof om te zeggen, maar ik begrijp echt niet wat er zo speciaal aan is. Het was de eerste over-de-kop-achtbaan van de Efteling, ja. Maar ik heb bij die baan altijd het verhaal in mijn hoofd van de Efteling die Eddy Meeùs zegt om toch maar niet de Tornado te openen, Eddy die zegt, toch wel, en dan de Efteling die een paar jaar later zegt: dat werkt precies wel, laten we er toch ook eentje openen.

    Hét symbool in Nederland was Thunder Loop in Slagharen, de eerste verticale looping in Nederland. Die vind ik veel belangrijker dan Python. Ik heb het zeer jammer gevonden dat hij weg moest, maar de how dare you stand where hee stood-grapjes zijn hier niet van toepassing: ik vind dat hij echt wel waardige opvolging gekregen heeft. Overigens is Python een standaardmodel, Weerwolf is dat niet en Revolution, eh, je weet wel.

    Nu ben ik wel dit jaar speciaal naar de Efteling geweest om Python toch gedaan te hebben, maar daar neem ik genoegen mee. Ik ga nu niet zeggen dat ik het niet jammer vind mocht hij weggaan, een achtbaan verwijderen is altijd jammer, maar volgens mij kan er toch een beter hedendaags alternatief voor in de plaats gezet worden. Als Slagharen het voor een Schwarzkopf Looping Star kan, moet de Efteling dat ook kunnen. Sowieso, heel de baan vervangen door een identiek exemplaar vind ik eerlijk gezegd een beetje geldverspilling, je kan er iets beters voor zetten. Als je hem dan toch afbreekt, geef hem een waardig afscheid en laat het zo.

    Deze poll was voor mij dus de keuze maken tussen Weerwolf en Revolution. Moeilijke keuze, maar volgens mij gaat Weerwolf voorlopig nog nergens heen, dus koos ik Revolution. Deze laatste normaalgezien ook niet, maar hij is toch al wat ouder. Aan Revolution heb ik hele goeie herinneringen kleven die altijd terugkomen als ik er weer een ritje in maak. Mount Mara geeft hem trouwens een heel geslaagde overlay dus ik ben écht fan van deze attractie. Als Chaos uit Opryland nog had bestaan stond hij trouwens sowieso in mijn top 3 van mijn bucketlist. Ik weet niet waarom precies, wellicht ligt het aan de herinneringen die ik aan Revolution heb, maar de Vekoma Illusion vind ik echt geweldig.

    O ja, ook de typische MK-700-wagentjes vind ik echt tof. Iets heel anders dan een standaard achtbaanstoel...

    Weerwolf dan: het is mijn favoriete woodie, maar op Robin Hood na heb ik er dan ook nog geen andere gedaan. Maar ook in Walibi zelf is het naast Psyké toch een baan die ik zeker twee keer wil gedaan hebben op elk bezoek. Een RMC-retrack zoals sommigen hier zo vaak en zo graag opperen zou ik zonde vinden van de baan. Laat maar lekker zo! Een geweldig ruige rit waar je dankzij de zachte zetels zonder pijn uitkomt. Dat is voor mij wat een

  4. #24

    Re: [Poll] Publiekslievelingen: Wie mag niet weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    ...
    O ja, ook de typische MK-700-wagentjes vind ik echt tof. Iets heel anders dan een standaard achtbaanstoel...
    Dat is gewoon DE reden dat die baan zoveel nostalgische waarde heeft, heel veel adolescente jongeren hebben hier toch voor het eerst met een vriend/vriendin tussen hun benen gezeten, niet?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •