X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 16 van de 16
  1. #1

    [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Na veel gehoord te hebben over dit park de laatste jaren en veel te lezen over dat het beste van Europa zou zijn.
    Besloot ik om eens voor mezelf een kijkje te nemen.
    Dit park zou zelfs een van de betere in de wereld kunnen zijn volgens vele.
    Dus zeer benieuwd om het te ontdekken vertrekken we!

    Voor degene die het niet in de titel gelezen hadden heb ik het natuurlijk over Europa Park in Rust Duitsland.
    Dus vertrokken we voor 2 dagen naar het grootste park van Duitsland met men verwachtingen torenhoog net zoals hopelijk de coasters !
    Dus na een goede 6 uur rijden komen we s'avonds toe om te bekomen van de rit.
    We spenderen de nacht in het hotel rechtover de ingang pension yvonne dit was namelijk het enigste dat nog vrij was.

    Maar ik was toch vrij benieuwd hoe de hotels waren dus besloten we er een te bezoeken.
    We zijn uiteindelijk beland na even zoeken in Bar El Circo of eerder het hotel Castillo Alcazar, en wat heeft dit een indruk achtergelaten! Het hotel is prachtig de bar supergezellig vooral s'avonds buiten met fakkels en het verlichtte zwembad !
    Persoonlijk vind ik het zelf mooier als die van Disneyland Paris we hadden wel de kamers niet gezien dus daar kan ik mij niet over uitspreken natuurlijk ,maar de rest was zeer indrukwekkend.
    Na een paar drankjes en wat goed rond te kijken in het prachtig gedetailleerd kasteel gaan we terug naar ons hotel.

    Dus na een nachtje slapen zijn we vers wakker om het park te betreden het zag er vreselijk druk uit.
    Het type drukte dat ik bij een park a la Walibi gewoon liever naar huis zou gaan bij wijze van spreken meer hierover later.



    Maar eens de poorten binnen stond ik versteld dit is toch wel een van de mooiste entrees dat ik al geweest ben ! De stijl spreekt een hele geschiedenis uit gewoon top notch met overal prachtige decoratie je bent direct in een andere wereld geweldig!
    Aangezien we hier nog nooit geweest waren dachten we het publiek voor te zijn door via links te gaan om de 'rustigere kant' eerst te doen zoals bij de meeste parken. Maar hier was gewoon een doodlopend gezellig padje met wat decoratie poppen hier en daar.
    En iets verder een a la carte restaurant in een prachtig pand.



    De eerste echte attractie die we doen is de dancing dingie.
    Verre van de meest indrukwekkende attractie natuurlijk maar toch voor zo een kleine attractie was het prachtig ingewerkt. Het heeft zijn eigen muziek met een vrij leuke wachtrij het had gewoon alles dat zo'n klein ding kon hebben.

    Dan gaan we richting het russische gedeelte via een stukje Engeland. Onderweg weeral overal super proper met leuke kleine details hier en daar. Teveel om op te noemen gewoon kortom prachtig.
    In dit Engelse gedeelte deed ik maar rap een wat ik dacht een escape room ging zijn, maar uiteindelijk een laser parkour was. Trok persoonlijk vind ik op niet veel, maar voor kinderen zal het dan wel iets leuker zijn.

    In het russische gedeelte doen we eerst de Schlittenfahrt Schneeflöckchen nu totaal geen dark ride om naar huis voor te schrijven vrij verouderd maar toch nog altijd proper en alles werkte dus hij was ok. Wat dan wel zeer leuk was waren de kleine huisjes in Rusland, met ambachtslieden zoals een houtbewerker en een glasbuiger. Dit was zeer leuk om even naar te kijken en voegde toch dat kleine beetje detail erbij in het land wat wel leuk is.





    Dan deden we natuurlijk Euro-Mir hier had ik al wat over gehoord de buitenkant zag er zeer goed uit.
    De binnenkant van de wachtrij ook al zag je de leeftijd hier al wat, maar niks erg dat ik kon opmerken.

    Het station is zeer leuk opgemaakt maar nu het belangrijkste de baan zelf!
    Aangename zitjes het begint zeer goed met een heel leuk dark ride gedeelte waar ik altijd een fan van ben dan komen we op het liftsyteem dat alhowel het origineel is toch vrij eentonig en een saaie manier om een karretje op te takelen vindt ik dan persoonlijk al zal het natuurlijk destijds toen hij uitkwam een geniaal concept geweest zijn.
    Dan beginnen we van toren naar toren te gaan leuke haarspeldbochten met een aangename snelheid alhowel vrij ruw soms dankzij zijn leeftijd neem ik dan aan. Dan kwam de drop en werd de rit zeer goed heel leuk hoe hij door het rotswerk gaat met een snelheid die hoger was dan ik verwachtte een zeer leuke ervaring met een verslavend deuntje kort samengevat.





    Dan deden we het futurama wel een leuk concept maar niet al te speciaal filmje.
    vervolgens gingen we naar het adventure land zeer leuk gethematiseerd en overal weer zeer proper. We deden de boomstammetjes waar naar mijn verbazing de wachtrij enorm vooruit ging met de hoeveelheid volk dat aanschuivde.
    De rit zelf was een standaard boomstammetjes rit vond ik behalve het indoor gedeelte dat zeer leuk gemaakt is vooral met de interactie van de coaster erboven.





    Na het uitzoeken waar we heen gingen besloten we een ritje te nemen op de atlantica supersplash.
    Heel leuk hieraan was de wachtrij waar er zelfs acteurs instonden bij ons.
    Je wordt wel kleddernat in dat ding geweldig op een warme dag zoals toen!
    Dan opeens begonnen ze met een show met zeer spectaculaire stunts, zeer leuk dat ze dit deden!







    Vervolgens wou ik zeer graag blue fire uitproberen maar deze bleek plots niet aan te staan zonder enige uitleg van de medewerkers.
    Dus gingen we maar iets eten in Ijsland zeer leuk restaurantje met lekker eten een van de betere lunches dat ik gehad heb in een pretpark.

    Door de teleurstelling dat Blue Fire niet open was gingen we maar naar Wodan zeer prachtig gebied met een leuke entreepoort van de wachtrij kan ik weinig vertellen want we gingen met twee in de single rijder rij en zat er uiteindelijk toch samen veel single rijders werd er niet echt gedaan.

    Maar wat voor een fantastische eerste drop heeft deze woodie zeg, echt geweldig!
    De rest van de rit is ook zeer goed zeer snel over heuveltjes en met leuke bankings die snel afwisselen.
    De tofste woodie van Europa voor mij zelfs beter als die van Toverland vind ik dan!
    Dit is echt een topper van het park!







    Wat ook leuk is dat je een padje hebt dat achter Wodan loopt onder Blue fire door met wat huisjes hier liep letterlijk niemand en kon je hier prachtige foto's trekken !
    Zeer leuk dat ze dit hebben op het einde van dit pad kom je het Gazprom gebouw binnen.
    Dit is zwaar gesponsord en ik heb het niet echt voor sponsorships bij attracties maar het stoorde niet echt hier het leek er bij te passen.





    Vervolgens gingen we door het sprookjesbos dat heel leuk gemaakt is al dacht ik soms wel van zit ik nou in de Efteling of Europa Park
    Niet zeker of het copy cat is of niet want het was wel zeer uniek eigenlijk, maar het had toch de sfeer van de Efteling.
    Toch weeral prachtig aangekleed met overal wel iets te zien in oude sprookjes stijl.
    Wat ik vooral zeer goed vond is dat je de kleine verhaaltjes kon laten vertellen in meerdere talen!
    Dit zou toch ook zeer goed zijn in de Efteling!







    Maar een beetje ongelukkig staat in een zijstraatje van het sprookjesbos een gigantisch gebouw waar een droomvlucht karretje uitkwam ik was vrij teleurgesteld door het exterieur van het gebouw , het trok me totaal niet aan.
    Ik weet niet waarom maar het zag er gewoon heel fake uit.

    Maar toch nog optimistisch stap ik binnen voor Arthur en hier is waar het gebied straalde binnenin is het gewoon geweldig.
    Dit is hoe het buiten ook zou moeten aanvoelen vond ik. Veel lichten en overal wel iets om te zien.
    We schoven weer via de single rider rij met twee aan en 1 min later hadden we een rit.
    Tegenover de 30 min wachtrij in de gewone rij is dit phenomenaal.
    Overal zag je wel iets al soms iets te veel!
    Toch wel een fantastische keuze van muziek midden in de rit met snoop dog in een 'discotheek' uit de film neem ik aan.
    Over het algemeen een zeer leuke darkride!
    Met nog een goede hoeveelheid snelheid een van de betere al dan niet de beste van dit type dat ik gedaan heb, al is het soms wat plasticerig.



    Onderweg naar Zwitserland voor de bob baan, deden we even het grimm house waarvan de preshow langs geen meter werkte.
    Dit was zeer frustrerend de bedoeling was een soort van snapchat filter in een spiegel te creëren maar het wou bij niemand goed werken. Dus stonden we daar 15 min met onze vingers te draaien de cinema zelf is dan wel iets leuk leuk gedaan met de 3d zonder echt 3d met een brilletje te zijn.

    Eens aangekomen in Zwitserland gingen we in de bobbaan waar zogezegd een wachtrij van maar 15 min zou staan maar die uiteindelijk toch een 25 min duurde de rit zelfs vond ik totaal niks speciaal dan is de bobbaan in de Efteling veel beter meerdere karretjes achter elkaar werkt hier niet erg goed bij vind ik dan persoonlijk weinig forces behalve soms in de bochten. We zaten ook wel in het voorste karretje misschien daarmee maar dan toch.

    Wat dan weer wel geweldig was is het kleine steegje achter de baan waar vele gezellige huisjes waren met animatronics.
    Dit is toch iets wat ze zeer goed doed daar in Rust gebieden maken waar je overal wel binnen wilt.



    Dan Kwamen we Griekenland binnen zeer leuk ingericht voelde me bijna in Santorini
    Er waren heel veel kleine padjes en gangetjes al waren sommigen wel veel te klein voor de drukte.

    De enigste attractie die we daar deden die dag was Abenteur Atlantis.
    Hier moesten we zelfs niet eens aanschuiven gewoon onmiddellijk instappen.
    Op zich wel nog een leuke rit met pistolen die zeer goed werkten, nooit dacht ik dat ik verkeerd schoot door het systeem.
    Als ik verkeerd schoot was het door mijn twee linkerhanden en niet door het systeem. Ook doorgaans door heel de rit zeer goede animatronics. Ook nog leuk aangekleed behalve sommige stukken waar ze er gewoon kartonnen poppen tussen staken, dit trok op niks en deed de ervaring alleen maar schade aan.
    Maar over het algemeen een leuke ervaring niks speciaal wel.





    In de verte zagen we silver star dus gingen we er natuurlijk naar toe wie wilt er nu geen ritje op een 73 meter hoge B&M die 120 km per uur gaat zeer goede statistieken.

    De wachtrij is dan weer zo vreemd aangekleed naar Mercedes Benz waar ik toch nog altijd verre van een fan van ben niet dat het mij stoorde maar konden ze nu echt niks origineel verzinnen in plaats van gewoon we pakken een sponsorship en plakken die overal op in het station werkt het perfect maar in de wachtrij zelf zit je gewoon in een reclame vindt ik dan.
    Het is niet slecht gedaan want het past wel maar toch liever iets anders van thema dan wat ik betwijfel dat ze dat ooit gaan doen het zal namelijk wel wat geld opbrengen.

    De baan ziet er prachtig en intens uit dus als ik in het aangenaam zittend karretje neerzit heb ik hoge verwachtingen om vrij teleurgesteld er uit te komen behalve dan de plotse drops en op het einde de kort op elkaar volgende bankings. Niet dat hij slecht was maar om nu zo'n pracht van een baan te zetten en er zo weinig force in te zitten vind ik toch maar vreemd. En ook vrij schokkerig op momenten niet storend maar toch niet zo smooth als andere B&M's.
    Niet dat ik hem slecht vond verre van zelfs hij is goed maar als je de baan ziet verwacht je een spektakel het is uiteindelijk zoals een vrouw met een super goede push up bra waarvan je veel verwacht terwijl de realiteit toch een pak minder is niet dat het dan slecht is maar het stelt toch teleur.



    Hierna hebben we een pannenkoek gegeten in het Parijse gedeelte en even in de a la carte van parijs gezeten om iets te drinken leuk gethematiseerd restaurantje.
    Dit komt toch vaak terug qua eten is het een fantastisch park meestal kom je in een fast food tent maar hier heb je echt gezellige restaurantjes.

    Dan een van de attracties waar ik het meest zin in had hem te doen Euro-Sat die vrij vreemd random in Parijs staat wat voorderest heel prachtig is staat die bol er toch maar wat vreemd.
    Ik ben een hele grote van dark ride rollercoasters vooral met een ruimte thema dus ik had er veel zin in leuk dat je met een roltrap binnengaat ook wel.

    Eens in het station begon de leeftijd zich te laten zien niet storend maar je merkte het toch. Eens ingestapt zaten de karretjes OKE niet slecht maar ook niet goed en weer zo een vreemd draai liftsysteem dat eeuwen duurt om boven te geraken. En die bij ons nog eens meerdere keren ons stop zette voor een paar seconden voor geen duidelijke reden.
    Om dan eindelijk boven aan te geraken en in een vrij verlichte zaal binnen te rijden en extreem ruwe bochten te nemen de rit was wel zeer goed qua traject maar hij was wel echt ruw tot en met dus ik begrijp compleet dat ze hem willen vernieuwen erg aangenaam was het niet en veel decoratie was er niet behalve het eindgedeelte dan dat zeer leuk is. Overal een oke baan ik kan zien dat doordat hij zo oud is hij een zeer grote waarde bij mensen heeft voor nostalgische redenen maar zo goed was hij nu ook niet eigenlijk, zoals hier vaak vermeld werd.
    Al vond ik de muziek weer zeer catchy zoals bij Euro-Mir !





    Vervolgens gaan we in het spookslot wat verbazend genoeg vanaf de wachtrij tot op het einde van de baan een zeer leuke rit was.
    Ik zou het zelf een verstopt pareltje durven hij is op sommige momenten zelfs nog redelijk 'eng'.

    Dan eten we iets in het Italiaanse restaurant met zeer redelijke prijzen zoals bijna overal in het park ! De pizza was zeer lekker en het was ook nog redelijk gezellig om te zitten.

    Na even te praten over de dag besloten we rap nog eens te kijken of Blue fire open was volgens de app zou hij open moeten geweest zijn.
    Maar voor de 4de keer was hij weer kapot ze zeiden niet waarom hij weer toe was.
    Natuurlijk met mijn geluk zagen we op de app dat hij reed rond 20U15 toen we net buiten waren. Toch wel zeer leuk van hun om dit te doen al mocht het wel wat vroeger

    Maar onderweg naar de uitgang deden we toch nog de pirates of the caribean van Europa Park.
    Deze rit heeft mij sterk verbaasd, met zijn zeer leuke wachtrij en nog heel prachtige rit.
    Een van de mooiere piraten bootritjes dat er zijn.
    Al is het restaurant waar je door vaart toch waarschijnlijk wat afgenomen van Disneyland niet dat ik het erg vind, want ik vind het zelf altijd leuk om er te zitten!
    Maar toch kwam ik zeer verbaasd uit deze attractie want hier heb ik compleet niks over gehoord. Voor zo weinig ervan te weten was hij toch echt nog goed. Vooral door de vele effecten alle animatronics dat werkten en gewoon een leuke sfeer.



    Dan tenslotte besloten we een ritje te nemen in de nieuwste attractie het vliegtheater Voletarium!
    Via de single riders entree weer binnen gegaan die zogezegd 20 min ging duren maar uiteindelijk 60 min duurde. Dit door operators die zeer verward waren met het systeem, je zag ze constant twijfelen en fouten maken maar dat zal in de toekomst wel nog rechtgezet worden. Ik zal het steken op kinderziektes deze zullen wel weggewerkt worden.

    Eens in de rij was ik verbaasd met de hoeveelheid zitjes dat er wel niet waren. Ik heb nog nooit een vliegtheater gedaan dus voor mij was de ervaring zeer speciaal ! Al was het filmpje niet echt zo speciaal was het toch prachtig gefilmd, het was gewoon voor mij iets compleet nieuws dus een zeer leuke ervaring! Compleet gemaakt door vooralde vele verschillende geuren en andere effecten.
    Al vraag ik mij toch af waarom Ijs naar munt ruikt maar daar zal ik mij maar niet al te veel vragen over stellen!



    Tenslotte gingen we het park buiten en toen we begonnen praten vonden we het park op dag 1 zeer geslaagd.
    Het is een zeer net park met hier en daar uitblinkers maar niet echt een attractie waarvan ik denk dat het bij de allerbeste van de wereld zou horen.
    Behalve misschien wodan dan maar volgens mij proberen ze dat hier ook totaal niet.
    Ze proberen je meer een over het algemeen goede ervaring te geven volgens mij.
    Door je een fantastisch gethematiseerd park te geven waar je gewoon al op zich zou willen rondwandelen.
    Dus dag 1 was zeer geslaagd nog 1 dag te gaan om wat andere attracties uit te proberen.
    Hier eindig ik dus mijn allereerste tripreport ,commentaar is altijd welkom!

    Laatst gewijzigd door Fladnag; 08-08-17 om 23:21.

  2. #2

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Een serieus uitgebreid TR, waarvoor dank!

    Een aantal tips voor je volgende TR's zijn alvast:
    1) Gebruik genoeg leestekens.
    2) Schrijf vooral korte zinnen. Dit maakt het aangenamer om te lezen zonder dat je halverwege moet terugzoeken wat het onderwerp net is.
    3) Geef zeker je indrukken en probeer de sfeer die het park jou gaf over te brengen in je TR. Dat is heel tof voor de andere lezers omdat zij zich dan ook kunnen verplaatsen in het park.

  3. #3

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    De hotels in EP zijn inderdaad pareltjes. Al menig toegewijd Disneyfan horen toegeven dat ze daar in Parijs niet aan kunnen tippen, maar laat dat dan ook het enige complimentje zijn dat ze over hun lippen kunnen krijgen over Rust .

    Naar mijn ervaringen staan er anders wel heel erg veel single riders bij Wodan en Blue Fire, opvallend dat het op zo'n drukke dag niet was- maar des te beter.

    Leuk TR, ik zou er enkel op letten dat je je zinnen korter maakt - er zitten soms een paar regels tussen zonder onderbreking en dat leest niet altijd even makkelijk. Ik ben benieuwd naar het volgende deel!

  4. #4

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Een serieus uitgebreid TR, waarvoor dank!

    Een aantal tips voor je volgende TR's zijn alvast:
    1) Gebruik genoeg leestekens.
    2) Schrijf vooral korte zinnen. Dit maakt het aangenamer om te lezen zonder dat je halverwege moet terugzoeken wat het onderwerp net is.
    3) Geef zeker je indrukken en probeer de sfeer die het park jou gaf over te brengen in je TR. Dat is heel tof voor de andere lezers omdat zij zich dan ook kunnen verplaatsen in het park.
    Bedankt voor de tips zal ze zeker onthouden voor mijn volgende tripreport!
    Misschien iets te rap proberen zijn waarschijnlijk haha, zal hier en daar waarschijnlijk nog wat aanpassen!

  5. #5

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    .

    Naar mijn ervaringen staan er anders wel heel erg veel single riders bij Wodan en Blue Fire, opvallend dat het op zo'n drukke dag niet was- maar des te beter.

    Leuk TR, ik zou er enkel op letten dat je je zinnen korter maakt - er zitten soms een paar regels tussen zonder onderbreking en dat leest niet altijd even makkelijk. Ik ben benieuwd naar het volgende deel!
    Op de tweede dag was onze ervaring hiermee inderdaad compleet anders (spoiler alert)
    En ik zal er al een paar aanpassen dat ik nu opmerk!
    Bedankt voor de tips!

  6. #6

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Nog een tip:

    zet een witregel tussen de foto's!

  7. #7

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Nog een tip:

    zet een witregel tussen de foto's!
    Done, bedankt!

  8. #8

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Leuk om zo'n uitgebreid verslag te lezen! Veel foto's, maar ook veel tekst, leuk op die manier een dag/trip mee te beleven, bedankt voor je TR!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #9

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Leuk om zo'n uitgebreid verslag te lezen! Veel foto's, maar ook veel tekst, leuk op die manier een dag/trip mee te beleven, bedankt voor je TR!
    Bedankt, leuk om te lezen dat je er van genoten hebt!

  10. #10

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Jij moet niet naar Europapark gaan als je het beste van het beste wilt. Je moet EP bekijken als totaalpakket (zie topic: Is Europapark het beste park van Europa.

    Thank voor u TR-verslag. Spijtig dat Bleu Fire niet open was. Was het de tweede dag wel open?

  11. #11

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Bedankt voor het verslag. Ik deel je mening: niet de absolute topcoasters, maar wel een aantal verborgen pareltjes en een aangename ervaring.

  12. #12

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Bedankt voor je mooie TR, ik kijk al uit naar dag 2!

    Leuk dat je begonnen bent met Dancing Dingie! Je zegt het zelf heel goed: ze hebben met dit attractietype alles gedaan wat je er mee kunt doen en ze tillen deze attractie toch echt naar een hoger niveau in vergelijking met andere parken.

    Jammer dat Blue Fire zoveel problemen had! Je hebt echt pech gehad denk ik, want in mijn ervaring is dat echt een zeldzaamheid.
    Ook ik vind Wodan beter dan Troy, zeker als totaalplaatje.

    Bij het sprookjesbos vind ik ook dat er toch iets te veel gekeken is naar de Efteling... Vrouw Holle en De Gouden Gans (Zwaan Kleef Aan in de Efteling) zijn echt bijna precies hetzelfde. Die sprookjes zijn natuurlijk ook niet door de Efteling bedacht, maar toch...

    De muntgeur bij Voletarium is inderdaad een beetje gek, maar op een of andere manier werkt het wel, vind ik!

  13. #13

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    Bedankt voor het verslag. Ik deel je mening: niet de absolute topcoasters, maar wel een aantal verborgen pareltjes en een aangename ervaring.
    Perfect samengevat!

  14. #14

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Jij moet niet naar Europapark gaan als je het beste van het beste wilt. Je moet EP bekijken als totaalpakket (zie topic: Is Europapark het beste park van Europa.

    Thank voor u TR-verslag. Spijtig dat Bleu Fire niet open was. Was het de tweede dag wel open?
    Ja maar met de hype er rond verwacht je dat toch enigszins.
    En de tweede dag was hij inderdaad open meer daarover in de volgende Trip Report!

  15. #15

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Bedankt voor je mooie TR, ik kijk al uit naar dag 2!

    Leuk dat je begonnen bent met Dancing Dingie! Je zegt het zelf heel goed: ze hebben met dit attractietype alles gedaan wat je er mee kunt doen en ze tillen deze attractie toch echt naar een hoger niveau in vergelijking met andere parken.

    Jammer dat Blue Fire zoveel problemen had! Je hebt echt pech gehad denk ik, want in mijn ervaring is dat echt een zeldzaamheid.
    Ook ik vind Wodan beter dan Troy, zeker als totaalplaatje.

    Bij het sprookjesbos vind ik ook dat er toch iets te veel gekeken is naar de Efteling... Vrouw Holle en De Gouden Gans (Zwaan Kleef Aan in de Efteling) zijn echt bijna precies hetzelfde. Die sprookjes zijn natuurlijk ook niet door de Efteling bedacht, maar toch...

    De muntgeur bij Voletarium is inderdaad een beetje gek, maar op een of andere manier werkt het wel, vind ik!
    Leuk om te horen dat je er al naar uitkijkt!
    En ja voor zoiets klein er toch er zoveel moeite insteken, zo'n dingen respecteer ik het meest de kleine details.
    Compleet mee eens ik dacht toch ook constant aan kaatsheuvel.
    En eerlijk gezegd weet ik ook niet echt een andere geur dat je kon gebruiken, munt zal wel de beste optie geweest zijn denk ik dan.

  16. #16

    Re: [TR] Europa Park 2-3 Augustus {DAG1}

    Bedankt voor je TR! Voor mij was het vorig jaar ook een aangename kennismaking met een voor mij tot dan toe quasi onbekend park.

    EP straalt heel veel sfeer uit, maar ook de shows zijn van een zeer hoog niveau! Horeca vond ik er top, en heel betaalbaar. Elke keer hebben we er lekker gegeten en nooit fastfood

    Op vlak van attracties zijn er heel wat verborgen pareltjes, waarbij ik de laser maze een leuke verrassing vond. Blue Fire, Wodan en Silver-Star vind ik nochtans wel echte toppers van achtbanen Jammer dat je zoveel problemen had bij BF, want bij mij ging alles zeer vlot. Enige storingen die wij toen hadden waren bij Arthur...

    Ook leuk dat je bepaalde 'verborgen hoekjes en kantjes' van het park toelicht, want die heb ik dus ook niet ontdekt vorig jaar

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •