X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    [GEEN TR] Bagatelle en Aqualud

    Weinig tijd / zin om een massa foto's te uploaden. Verwacht ajb ook geen chronologie en impressies van alle gedane attracties. De zin van dit dubbel-niet-TR: enkele do's & don'ts en een proefondervindelijk aanvalsplan:

    Bagatelle

    - Hier hadden we ons ergste kastje-muur met Hellendoorn abo. Onthaal -> kassa aanschuiven -> bellen & zoeken aan kassa -> versterking van onthaal erbij -> terug naar onthaal (ca. 20 min. op een drukke en zonnige maandag).

    - Pas om 10:30 mag je het park in. Vermijd de attracties nabij de ingang (zwiermolen en kiddiecoaster n°1). Die doe je beter ook niet bij het verlaten van het park maar in de vroege namiddag.

    - Mik ook niet meteen op de attracties meer achteraan in het park (Triops, Famous Jack, kiddiecoater n°2 e.a) want die zones zijn afgesloten tot 11:00.

    - Prima starters zijn daarom de vernieuwde familie-achtbaan Gaz Express (geen gasexplosies gezien die dag -> misschien laten sponsoren door de Russen?) en Silver Wings (foto hieronder).



    - Triops: Sta in geval van drukte onnozel met je vingertje in de lucht te zwaaien achteraan de wachtrij en roep regelmatig "Seul". Wedden dat je de volgende rit al mee kan?



    - Pik indien mogelijk Aqua'Bag (foto hierboven) mee. Deze bumperbootjes met permanente waterstraal zijn zo veel simpeler en amusanter dan om het even welke splash-battle (behalve misschien die van Tripsdrill).

    - Vermijd de 3-D-film. Een simpel paneeltje in de wachtrij gaf aan dat deze maar half werkte, dus 2-D zonder bril. Voeg daar nog de martelbewegeegstoelen aan toe (Race fot Atlantis of het geval in Atracciones Madrid) en nog veel erger: een rotfilm waarin je een vrouw penetreert (voor de perverselingen: intraveneus) en niet-interactief virussen moet uitschakelen, overgoten met een overdosis blahblahblah.

    - Het park was tot 20:00 open, de attracties tot 19:30. Dit kan dagelijks veranderen, afhankelijk van de drukte. Toch liever een drukke, zonnige dag dan een kalme natte. Het park biedt weinig binnendeurs en een aantal attracties is niet operatief bij regen, las ik her en der. Rond 19:00 was Silver Wings instapklaar.

    Aqualud

    - Informeer goed over waar parkeren. Over enkele tientallen meters afstand kan de prijs serieus verschillen. Ga voor een groene 'P' en niet voor een rode.

    - Picnic en eigen drank verboden en strak zwempak verplicht.

    - 'Open om 10:30' betekent deuren open om 10:30. Een onaangename herinnering aan meerdere Franse parken deze zomer ... met dank aan de vakbond, denk ik.

    - Er vormen zich twee rijen: een massa 'ticket nog te kopen' en een kleine 'al ticket in bezit'. GA VOOR DE KORTE RIJ, ook al heb je nog geen ticket. Het betreft hier immers louter een tassencontrole, alle volk komt daarna terug samen.

    - Gratis met BJL-abo (hier geen kastje-muur) of 1 + 1 gratis indien je een voucher van een naburige Burger King hebt.

    - Wapen je met muntstukken: € 3 voor indiv. locker of € 5 voor een grote (voldoende voor drie textiel-zuinige mannen). Dat geld ben je wel kwijt na gebruik, meermaals openen van kastje is mogelijk.

    - Verwacht hier een Aqualibi dat al twee decennia gerund wordt door P.R. Indien dat te vaag klinkt: een kwantitief half Aqualibi met het onderhoud van Hengelhoef.

    - Vaak bereik je meerdere glijbanen via dezelfde trap, alleen is het hier nog krapper dan in het Tikibad en vooral: slechter aangeduid. Grand Canyon meldt > 1,30 m maar van de badmeester onderaan mochten kindertjes vanaf 90 cm erin. Logisch, want het betreft een relatief kalme glijbaan.

    - Positief: op de enige bandenglijbaan binnen, Black Hole zijn uitsluitend 2-pers.-banden toegestaan, maar je mag er wel alleen op. Wij en andere trio's hebben immers ook recht op plezier: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-trio-s.dhtml



    - Positief! met uitroepteken: weer of geen weer: het buitendeel opent des zomers dagelijks kort na de middag.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 08-08-17 om 22:52.

  2. #2

    Re: [GEEN TR] Bagatelle en Aqualud

    Bedankt voor je GEEN-TR ;-)

    Ik bezocht Aqualud ook een aantal jaren geleden. Ondanks dat ik het redelijk prijzig vond, vond ik de glijbanen wel ijzersterk. De bandenglijbaan stroomde goed door, de groene bodyslide is lekker lang en de tolglijbaan geeft je de nodige adrenaline. Over de buitenglijbanen kan ik mij niet uitspreken, het buitenstuk was gesloten in het laagseizoen. Hoe waren deze glijbanen?
    Verder vond ik het bad ook niet erg aangenaam. De aankleding was niet om naar huis te schrijven en in april moesten ze blijkbaar nog de verwarming van het bad nog instellen, het was er ijskoud toen.

    Is die wildwaterbaan nog altijd zo pijnlijk aan de poep? Lees: je valt gewoon op een laagje water op de bodem van het wildwaterbaanbekken.
    En moet je daar nog altijd je schoenen uitdoen voor je de kleedruimtes betreed in een gangetje i.p.v. in de kleedhokjes zelf :-p ?

  3. #3

    Re: [GEEN TR] Bagatelle en Aqualud

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Is die wildwaterbaan nog altijd zo pijnlijk aan de poep? Lees: je valt gewoon op een laagje water op de bodem van het wildwaterbaanbekken.
    En moet je daar nog altijd je schoenen uitdoen voor je de kleedruimtes betreed in een gangetje i.p.v. in de kleedhokjes zelf :-p ?
    Wildwaterbaan = aaneenschakeling van enkele korte, brede glijbanen, met (te) weinig bochtenwerk. Wel straf dat kindjes met zwem-armbandjes hier ook in mochten. Ik vond 'em niet pijlijk.

    Naar analogie met bepaalde gebedshuizen: schoenen uitdoen voor betreden en na verlaten kleedruimte. Hier wordt (zeker bij het verlaten) niet zo streng op toegezien.

    Buitendeel = koud, zowel water als lucht & regen! De glijbaantjes bij het piratenschip waren enkel voor kinderen. Het dobberaartje spelen op individuele banden (type 'Lazy River') gebeurt zonder stroom, dus op eigen spierkracht. De hoge gele glijbaan was me enkel in het begin voldoende steil (hier spreekt een Stukas Boom- en Magasuget-veteraan). Bij de blauwe forceerde ik een versnelde start, en dan worden de bochten wel spannende shit.

  4. #4

    Re: [GEEN TR] Bagatelle en Aqualud

    Crap --'
    Gisteren via Vakantieveilingen tickets gekocht voor Aqualud en ik heb een abonnement voor BBJ.

    Bedankt voor het non-TR en de tips

  5. #5

    Re: [GEEN TR] Bagatelle en Aqualud

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Bagatelle

    - Triops: Sta in geval van drukte onnozel met je vingertje in de lucht te zwaaien achteraan de wachtrij en roep regelmatig "Seul". Wedden dat je de volgende rit al mee kan?

    - Pik indien mogelijk Aqua'Bag (foto hierboven) mee. Deze bumperbootjes met permanente waterstraal zijn zo veel simpeler en amusanter dan om het even welke splash-battle (behalve misschien die van Tripsdrill).

    - Vermijd de 3-D-film. Een simpel paneeltje in de wachtrij gaf aan dat deze maar half werkte, dus 2-D zonder bril. Voeg daar nog de martelbewegeegstoelen aan toe (Race fot Atlantis of het geval in Atracciones Madrid) en nog veel erger: een rotfilm waarin je een vrouw penetreert (voor de perverselingen: intraveneus) en niet-interactief virussen moet uitschakelen, overgoten met een overdosis blahblahblah.
    Goed om te weten voor mijn trip van binnenkort!
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  6. #6

    Re: [GEEN TR] Bagatelle en Aqualud

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Crap --'
    Gisteren via Vakantieveilingen tickets gekocht voor Aqualud en ik heb een abonnement voor BBJ.

    Bedankt voor het non-TR en de tips
    Je hoeft niet te panikeren, il faut pas niquer (of zo iets).
    Als je er voor openingstijd bent, kan je wel je veilingtickets aan de deur verkopen.
    Zwier desnoods eerst de tekst van je online ticket door google translate en beloof de kopers mee te gaan tot aan de scan van het ticket.
    Doe de verkoop wel buiten het zicht van medewerkers van het zwembad, of probeer het al op de parking.

  7. #7

    Re: [GEEN TR] Bagatelle en Aqualud

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Je hoeft niet te panikeren, il faut pas niquer (of zo iets).
    Als je er voor openingstijd bent, kan je wel je veilingtickets aan de deur verkopen.
    Zwier desnoods eerst de tekst van je online ticket door google translate en beloof de kopers mee te gaan tot aan de scan van het ticket.
    Doe de verkoop wel buiten het zicht van medewerkers van het zwembad, of probeer het al op de parking.
    Ik heb ze cadeau gegeven aan een maat van me Onverwachte verjaardag - hij had zijn Facebook verwijderd - en gaat ook graag zwemmen, dus ik heb hem content gemaakt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •