X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1

    [TR] Bal Parc, De grote verrasing van de trip

    Na een bezoekje aan het allergrootste floppark - in onze ogen dan toch - Parc Le Fleury, was het in de namiddag tijd voor een tussenstop in een klein 'kermisparkje'. Zo dachten we op voorhand toch over Bal Parc, bijzonder veel valt er niet op de website te vinden. En ook op het wereldwijdeweb was er weinig info te vinden. Bal Parc is dan ook pas heropend sinds vorig jaar. Leuk extraatje dit jaar was de nieuwe Dragon achtbaan, speciaal op maat van de kleintjes.

    Beginnen doe ik zoals altijd... met de parkvideo ;


    In Bal Parc moest onze dochter van 3 jaar (net zoals ons) 10 EUR neertellen. Dat zorgt ervoor dat we een kleine 5 EUR meer kwijt waren dan in Parc Le Fleury, benieuwd of dit miniparkje dat waard is. Bij het betreden van het park hing er al meteen een leuke sfeer. Zonnetje: check! Gezellig drukte: check! Disneymuziek: Check! Een herkenbaar deuntje doet veel natuurlijk .


    Veel meer dan een park!

    Meteen stappen we naar de kleine Dragon-achtbaan. Onze dochter heeft de smaak intussen wel te pakken en sleurt ons vol enthousiasme mee in dit groene draakje. Veel stelt dit ding natuurlijk niet voor, maar wij zijn dan ook niet de doelgroep . Voor onze dochter zijn dit soort baantjes het ideale vertier. En zo heeft de papa een excuus om deze credit ook gedaan te hebben .



    Bal Parc is echter heel wat meer dan Parc Le Fleury. Hier mocht onze dochter namelijk wel gewoon in iedere attractie, letterlijk. Het park blijkt dan ook helemaal op maat gemaakt te zijn van kinderen tussen 3 en 10 jaar. Wij zijn er slechts enkele uurtjes geweest, maar onze dochter zou het niet erg gevonden hebben om er een hele namiddag te verblijven.


    The Dragon!

    Een schommelbootje voor kinderen... "daar mag mij niet in hé papa". Want dat wist ze natuurlijk nog van in Parc Le Fleury. Natuurlijk wel schat, je mag er zelfs helemaal alleen in . Toch best vreemd hoe zulke regels kunnen verschillen van park tot park.


    Daar zijn die handjes weer.

    Eén attractie hebben we overgeslagen; het parktreintje. Nu kan ik mis zijn, maar ik had het gevoel dat dit ding gewoon rondjes draaide in het park. Daar hadden we nu niet meteen behoefte aan . Anderzijds was er geen plaats om de buggy van de kleinste in te zetten, in tegenstelling tot het treintje in De Valkenier.


    Sjoeke sjoeke sjoeke!


    Een beetje roest is niet lelijk .

    Spannend! Onze dochter mag voor het eerst in gemotoriseerde autootjes. Natuurlijk wisten we op voorhand dat ze het stuur nog niet helemaal machtig is. Maar who cares? Ze mag erin en ze wil erin. Na enkele meters zat ze echter helemaal vast en heeft de vriendelijke operator haar helemaal verder geholpen tot het einde van de rit. Zo moet het!


    Duwen maar!

    Neen, Bal Parc is niet het mooiste park van ze allemaal. Hoewel ik dat wel wil nuanceren. Er is vrijwel geen thematisering aanwezig en zo goed als alle attracties staan neergeplant op het asfalt. Het park is daarentegen wel bijzonder proper, mooi verzorgd en zit middenin het groen. Dat maakt veel goed.


    Oldtimers op een betonplaat, want auto's rijden op de weg .

    Het park heeft ook een groot springkastelenpark. In tegenstelling tot in Parc Le Fleury stond hier wel een opzichter en mocht onze dochter gewoon doen waar ze zin in had. Ja, het was gewoon een asfalt-vlakte met wat luchtkussens op. Maar meer heeft een kind eigenlijk niet nodig.


    Ik breek hem lekker af!

    Vraagje: Je hebt een aangedreven treintje met draaiende karretjes op een spoor met hoogteverschillen, wat is het? Het 'spinning-treintje' van Bal Parc heeft alle eigenschappen van een achtbaan, alleen is het hoogteverschil niet zo hoog. It's a thin line...


    Airtime-hill !


    Maakt niet uit papa, het is gewoon leuk.

    De leukste attractie (voor mij) was het paardentochtje. Kinderen mogen er onder begeleiding van hun ouders een paardentochtje maken in een grote weide. Een parcours is er niet, dus je kan gewoon wat rondstappen zolang je wil. Wij kozen 'Choco' uit en genoten van het tochtje.


    Two kids having fun...

    Doorheen het park waren ook allerhande dierenverblijven te vinden met paarden, geiten, koeien, kippen en nog heel wat andere boerderijdieren. Je kan er niet bij, maar aaien mag je ze allemaal. Ik zie liever dit dan zo'n kinderboerdeij waar je constant moet kijken waar je stapt .


    Howdy!

    En daarmee sluit ik mijn trip report af. Het contrast tussen Parc Le Fleury en Bal Parc zal ons oordeel tussen beide parken vast wel beïnvloed hebben. Maar objectief gezien is Bal Parc gewoon heel wat interessanter voor kleine kinderen. Wanneer de jongste ook 3 jaar is plannen we zeker en vast een nieuw tripje hiernaartoe!

    Het enige wat ik jullie nog te bieden heb zijn de overige foto's: http://parkspot.eu/fotos-bal-parc-2017/

  2. #2

    Re: [TR] Bal Parc, De grote verrasing van de trip

    Bedankt voor de tip!

  3. #3

    Re: [TR] Bal Parc, De grote verrasing van de trip

    Ik heb je TR al een kleine week als ongelezen bericht laten staan omdat ik in warmere oorden vertoefde, en ben nu blij dat ik het gedaan heb . Leuk TR van een parkje waar ik vorig jaar nog voor de poorten stond: toen zijn we niet binnengegaan omdat de (ondertussen vervangen) achtbaan gesloten was. We hadden zo te zien keihard alsnog een credit kunnen scoren, want dat heuveltje is achtbaanwaardig genoeg .

    Klantvriendelijkheid overwint het van veel andere aspecten in een pretpark. Wat was je nu met een park geweest dat wel veel grote en mooi gethematiseerde rides had, als je dochter nergens had opgemogen? In dit parkje lijkt het wel te kunnen, dus ik begrijp heel goed dat het zo goed meegevallen is.

  4. #4

    Re: [TR] Bal Parc, De grote verrasing van de trip

    Mooi tr-verslag van een parkje dat ik niet kende...

  5. #5

    Re: [TR] Bal Parc, De grote verrasing van de trip

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    We hadden zo te zien keihard alsnog een credit kunnen scoren, want dat heuveltje is achtbaanwaardig genoeg
    Haha... Ik mag hopen van niet. Ik heb het treintje niet gedaan .

  6. #6

    Re: [TR] Bal Parc, De grote verrasing van de trip

    Wij hebben het park een tijdje geleden ook bezocht (alhoewel bezocht) We arriveerden voor twee uur, park zou open zijn tot zes. Aan de kassa zat niemand meer, maar de poort was geopend, dus wandelden we maar verder om te ontdekken dat het park verlaten as, sommige attracties braden de lichtjes nog van. Na een twintigtal minuten rondgeslenterd te hebben, kwam iemand ons zeggen dat het park gesloten was vanaf de middag wegens gebrek aan bezoekers. De achtbaan die we wilden scoren was verdwenen, maar zou vervangen worden later op het seizoen.

    Zeer vreemde ervaring gehad dus.

  7. #7

    Re: [TR] Bal Parc, De grote verrasing van de trip

    Tsja. Veel groen doet al enorm veel aan sfeer en muziek natuurlijk ook. Dan maakt het al snel niet uit als de attracties zelf wat kaler zijn. Bedankt voor de TR.

  8. #8

    Re: [TR] Bal Parc, De grote verrasing van de trip

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Wij hebben het park een tijdje geleden ook bezocht (alhoewel bezocht) We arriveerden voor twee uur, park zou open zijn tot zes. Aan de kassa zat niemand meer, maar de poort was geopend, dus wandelden we maar verder om te ontdekken dat het park verlaten as, sommige attracties braden de lichtjes nog van. Na een twintigtal minuten rondgeslenterd te hebben, kwam iemand ons zeggen dat het park gesloten was vanaf de middag wegens gebrek aan bezoekers. De achtbaan die we wilden scoren was verdwenen, maar zou vervangen worden later op het seizoen.

    Zeer vreemde ervaring gehad dus.
    Best wel vreemd ja. Tijdens ons bezoek was er toch aardig wat volk.

  9. #9

    Re: [TR] Bal Parc, De grote verrasing van de trip

    Mocht er interesse zijn. Ik heb alle shots gewoon achter elkaar geplakt voor een 'uncut' parkvideo...

    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •