Ik heb ze alle drie op de teller staan.

En dan heb ik toch voor Looping Star gekozen, ondanks dat dit de enige baan is die je nog kan doen. Looping Star was gewoon een echt goede achtbaan, soepel, intens genoeg en toch ook toegankelijk voor velen omdat er maar 1 inversie in zat. Gewoon een goede achtbaan en ze hoorde echt wel bij de top 3 banen van België. Ik genoot meer van Looping Star dan van die andere historische baan, Tornado.

Vertigo (al vraag ik me echt af waarom hier niet gekozen is voor Tornado) was een unieke ervaring, maar zeker geen topper in België imo. De baan was (voor mij) minder intens dan OkiDoki. Eigenlijk was het vooral echt genieten van een zweefachtig gevoel boven Walibi, met een heel klein beetje airtime op de laatste support (die ze later hebben bijgeplaatst) Intens was de baan dus echt niet, vooral omdat er geen krappe bochten inzaten en de afdalingen ook niet zeer steil waren. Was het een unieke attractie, ja dat zeker, maar het was zeker niet de topper die Walibi nodig had/heeft. Het unieke aan de attractie was de hoge 'chill'-factor vind ik.

Los Piratas was een mooie darkride, maar het was minder dan het origineel, minder dan de vergelijkbare attractie in Efteling, etc. En die zijn allebei nog open en bereikbaar, waardoor het gemis serieus klein is. Wat ik wel spijtig vind, is dat deze attractie wel een soort van gevoel geeft van: ze kunnen het wel, maar ze mogen/willen niet. Vooral op vlak van thematisatie dan, deze attractie was voor mij een van de uitzonderingen van niveau van thematisatie in Bellewaerde, wat toch nog altijd een attractiepark is ipv themapark. Maar dat gaat over iets anders dan...