X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 36

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Ben na het bericht van jefke88 wat verder gaan zoeken, en als ik even wat onrides bekijk, zie ik dat de planken rechts op het einde van het eerste golfslagbad inderdaad recent toegevoegd zijn. Niet deze winter zoals jefke zei, maar ergens in het begin van seizoen 2016. Zie volgende screenshots uit onrides: in mei waren ze er nog niet, eind augustus wel.



    Op een onride uit 2015 is te zien hoe een bootje op die plaats vastzit en pas weggeraakt als het volgende eraankomt, wellicht door de stroming van het volgende bootje. (0:30-0:45).



    De planken waren dus waarschijnlijk een poging om bootjes daar niet langer doelloos te laten ronddobberen, maar hebben dus blijkbaar de vervelende bijwerking dat ze bootjes onder water duwen, omdat er nu geen twee boten meer naast elkaar op die plaats kunnen. Ze hebben er als het ware een gevaarlijke trechter mee gecreëerd. Ik denk wel dat we kunnen stellen dat die toegevoegde planken de boosdoeners zijn.

    Verder kwam ik ook nog dit tegen: een beeld van de attractie in droge toestand (relatief droog dan toch) op die plek.



    Ik zie inderdaad geen kabels of zo voor aandrijving van die tonnen. Ik ben nog altijd niet 100% overtuigd, maar wellicht draaien ze dus inderdaad louter door de stroming. Weer wat bijgeleerd Maar dan moeten het wel zware dingen zijn aangezien ze gewoon blijven doordraaien als je ertegen vaart. Nu, de stroming is anders ook niet te onderschatten in die rivier natuurlijk.

    Voor zover ik zie draaien ze sinds de toevoeging van die balken wel allebei in tegenwijzerzin (zie Nathan G's video rond 0:40), en daarvoor draaide de rechtse in wijzerzin (zie bijvoorbeeld deze video van Tim Heye vanaf 0:30).

    Of er onder water iets aan die balken / buizen veranderd is, weet ik niet, maar het lijkt er dus wel naar dat de stroming op die plaats ook veranderd is sinds die toevoeging.

    Ik zei eerder deze week - ik weet niet of het in dit topic was of in mijn TR - dat mij vorig jaar opviel dat die tonnen niet in de richting draaien die logisch lijkt. Bij deze weet ik dus ook waarom: tot 2015 draaiden ze wél nog in de logische richting. (Achteraf gezien vind ik het wel knap van mezelf dat mij dat opgevallen is, hehe )

    Ik vind het wel interessant om te bekijken allemaal...

    Edit: even gezocht, het was in een reactie onder mijn TR dat ik dat zei. Hier bewijs


    Nog voor de volledigheid even een link, en niet omdat ik reclame wil maken, maar in mijn TR van afgelopen maandag staat ook een stuk discussie over Radja River.
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 30-08-17 om 20:22. Reden: link naar achter-de-schermenvideo

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •