X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 35 van de 35
  1. #21

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Mooie en duidelijke uiteenzetting .

    Wie belt er naar Walibi om te zeggen dat die planken weg moeten ? Dan kan de attractie weer op een deftige capaciteit draaien.

  2. #22

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Interessant om dit helemaal te volgen en te lezen. Bedankt voor de analyse!

    Hopelijk vinden ze daar in Walibi snel een oplossing.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  3. #23

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    De draaitonnen worden niet elektrisch aangedreven he, die worden voortbewogen door de stroming van het water. Na het eerste golfslagbad zullen die tonnen altijd draaien, omdat deze redelijk diep in het water zitten. Die tonnen voor de lifthill draaien niet omdat de beweegbare gedeeltes niet diep genoeg in het water zitten. Wanneer er echter een boot tegen botst, zal je zien dat deze wel beginnen te draaien door de impact.
    Dergelijke tonnen worden wel elektrisch aangedreven, zijn uit te schakelen en van richting te veranderen.
    Alweerrrr een winnaarrrrr

  4. #24

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    1ngeluk echt wel domme schuld van de gasten zelf dat ze in de baan zijn gevallen, moeten maar blijven zitten. Heel de baan hangt vol met zitborden en dan nog steeds rechtstaan. Wie niet horen wil moet voelen zeggen ze bij ons.

    2: Als het de planken zijn dan is het snel op te lossen. Laat ons hopen dat ze weg zijn binnenkort. Ik zelf heb me nooit echt gestoord aan dat doelloos dobberen daar. Hoort erbij. Moet wel zeggen dat het me ook al opgevallen is dat de boten vaker de bodem raken dan vroeger. Wat wss niet goed is voor de slijtage.

    3: Dat de tonnen elektrisch aangedreven zijn is goed zichtbaar aan de tonnen zelf. Om van de stroming af te hangen bewegen ze veel te vloeiend. Zeker die doorheen de baan, die aan het einde van de baan staan dacht ik wel los en heb ik enkel zien bewegen als er een boot tegen botst, maar dat kan van het moment afgehangen hebben.

    4: Ik hoop dat het park echt wel terug de capaciteit gaat opdrijven naar voorheen, eens het probleem (al dan niet de planken) weg is.

  5. #25
    borisvdd
    Guest

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Twee onnozelaars hangen het kalf uit... geraken daardoor in het water en de schuldige is... het park.

    Voortaan zal ik door het rode licht rijden en als ik een ongeval heb, dan is diegene die de verkeersregels maakte de schuldige.

  6. #26

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Inderdaad gewoon hun eigen schuld van die twee ja. Maar ik probeerde een oorzaak te vinden waarom er nu al twee keer (en wellicht wel meer, maar als er niks ernstigs gebeurt komt het niet in de media he) een boot is onder water geduwd op die plaats en dat dit bij een attractie van bijna 30 jaar oud nog bijna nooit eerder is gebeurd, en denk die reden gevonden te hebben. Los van het incident met de twee in het water gevallen bezoekers.

  7. 31-08-17, 15:20


  8. #27

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Net terug van Walibi en die planken, die waren me ook nog niet eerder opgevallen. Verder heb ik van het raken van de bodem ook niet veel gevoeld.
    Die stelling dat ze daar gezet hebben is echt wel lelijk, maar bon, hopelijk verdwijnt die spoedig. Heb het ook nooit begrepen. Vroeger stond er een redder aan het Paleis van de Geest en nu staat er daar plots geen meer. Wat is dan het nut? Dat de bezoeker mag verzuipen op de ene plek, maar niet op de andere plek? Verder staan de geisers nu constant aan en niet meer in "ontplof" modus. daarnaast zijn ze nu ook schuin gericht, waardoor het water steeds in de boot valt. Ook staan enkele sproeiers van het plafond schuin gericht, waardoor water nu vol de boot in komt. Voor de hoeveelheid water hoeft de bezoeker dus niet te vrezen. De Radja River is nog steeds even wild en nat.

    Verder viel me wel op dat ze de boten helemaal vol staken. In de meeste boten bleef er max. 1 zitje open. De wachttijd schommelde heel de dag tussen de 30 en 45 minuten terwijl de wachtrijen van de andere attracties ook tussen de 30 en 60 minuten lag. Blijkbaar hebben ze dus een manier gevonden om toch een behoorlijke capaciteit te behalen. Vandaag stonden er meestal twee boten tegelijkertijd op de draaiende schijf.

  9. #28

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Net terug van Walibi en die planken, die waren me ook nog niet eerder opgevallen. Verder heb ik van het raken van de bodem ook niet veel gevoeld.
    Die stelling dat ze daar gezet hebben is echt wel lelijk, maar bon, hopelijk verdwijnt die spoedig. Heb het ook nooit begrepen. Vroeger stond er een redder aan het Paleis van de Geest en nu staat er daar plots geen meer. Wat is dan het nut? Dat de bezoeker mag verzuipen op de ene plek, maar niet op de andere plek? Verder staan de geisers nu constant aan en niet meer in "ontplof" modus. daarnaast zijn ze nu ook schuin gericht, waardoor het water steeds in de boot valt. Ook staan enkele sproeiers van het plafond schuin gericht, waardoor water nu vol de boot in komt. Voor de hoeveelheid water hoeft de bezoeker dus niet te vrezen. De Radja River is nog steeds even wild en nat.

    Verder viel me wel op dat ze de boten helemaal vol staken. In de meeste boten bleef er max. 1 zitje open. De wachttijd schommelde heel de dag tussen de 30 en 45 minuten terwijl de wachtrijen van de andere attracties ook tussen de 30 en 60 minuten lag. Blijkbaar hebben ze dus een manier gevonden om toch een behoorlijke capaciteit te behalen. Vandaag stonden er meestal twee boten tegelijkertijd op de draaiende schijf.
    2 boten tegelijk op de draaiende schijf?

    Zouden ze de 'oorzaak' van het probleem gevonden en opgelost hebben?

    want naar mijn aanszien waren de trage operations toegeschreven aan het risico van de ongevallen.

  10. #29

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    De spuiters die in de boot spuiten is denk ik geval van onderhoud. Eens terug bijstellen en het probleem is weg. Hetzelfde met die die je van in de wachtrij over de rotsen ziet spuiten.

    De geysers, die hebben dan weer wel onderhoud gehad. Vroeger ontploften die niet maar door de lagere buis in combi met golfslagbad klotste het water de ene moment over de straal en de andere moment trok het water weg wat resulteerde in een spuitende geyser straal. Zelfde effect zie je in bobbejaanland bij die fontein aan die hoge trappersbaan. Tegenwoordig staat daar een nieuwe spuitkop op waardoorde golf er niet meer over geraakt. Wss is de schuine stand of express om een poging te doen terug de ontploffing te krijgen of een gevolg van de klotsende golf.

  11. #30

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Heb het ook nooit begrepen. Vroeger stond er een redder aan het Paleis van de Geest en nu staat er daar plots geen meer. Wat is dan het nut? $
    Bij dat stuk aan het paleis van de geest waar een operator zat, zijn ook heel wat golven: volgens mij zat die operator daar om erop te letten dat niemand ging rechtstaan, want dat gebeurde er wel veel. Nu is dat met de nieuwe bootjes een minder groot issue, waarvoor de nood aan die operator ook minder is geworden denk ik.

  12. #31

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Gisteren hebben wij Radja River direct bij de opening gedaan en toen stond er zo'n 10 min file. Aangezien ik niet zo'n rapid river-fan ben, was ik extreem blij dat ik de enige van de 12 (!) was die redelijk droog uit de attractie kwam. Voor mij is hij iets te nat, de sproeiers maken dat je het water recht in je nek krijgt (om van de rest nog te zwijgen). Bij 30° en een blauwe hemel, kan ik er nog inkomen maar gisteren heb ik toch veel kinderen zien rillen van de kou. Al stond er wel steeds een wachtrij bij de droogautomaten. 2€ per keer, zou dat de reden zijn...

  13. #32

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klepje87 Bekijk Berichten
    Gisteren hebben wij Radja River direct bij de opening gedaan en toen stond er zo'n 10 min file. Aangezien ik niet zo'n rapid river-fan ben, was ik extreem blij dat ik de enige van de 12 (!) was die redelijk droog uit de attractie kwam. Voor mij is hij iets te nat, de sproeiers maken dat je het water recht in je nek krijgt (om van de rest nog te zwijgen). Bij 30° en een blauwe hemel, kan ik er nog inkomen maar gisteren heb ik toch veel kinderen zien rillen van de kou. Al stond er wel steeds een wachtrij bij de droogautomaten. 2€ per keer, zou dat de reden zijn...
    Nja, als het echt snikheet is zoals de dag dat ik er was ben je enorm blij dat die attractie daar is, geloof mij maar ik heb hem inderdaad ook al in minder weer gedaan en dan heb je er echt wel koud van. Eigenlijk zouden ze dat waterplafond op mindere dagen moeten uitzetten, dat kunnen ze toch gewoon, of niet? Op koude dagen is dat toch wel minder aangenaam. Die ene sproeier beter afstellen is natuurlijk ook een optie, maar die vond ik juist leuk in die hitte.

    Dat waterplafond is overigens jaren buiten dienst geweest wegens onophoudelijke klachten van mensen die de attractie té nat vonden, ook omwille van waterkanonnen die na een tijdje te laag of niet krachtig genoeg gaan spuiten en ze regelen die niet zo vaak bij. Ik ben in ieder geval blij dat het terug is, al zouden ze het op koudere dagen mogen uitzetten.

  14. #33

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Dat Radja River nat is, is een understatement. Van bij mijn eerste bezoek in het park is Radja River mijn favoriete attractie binnen het park en dat is hij nog steeds. Vanaf 2008 is het waterplafond inderdaad uitgezet omwille van de natheidsfactor er van. En eerlijk gezegd, ik heb die keuze toen nooit begrepen. Uiteraard is dat klantvriendelijkheid, maar als je Radja River doet zonder watervallen, matige golfslagbaden, geen geisers, geen waterplafond, dan stelt hij buiten die laatste golf écht bijzonder weinig voor en was het zelfs een saaie attractie.

    Het was dan ook geweldig om in 2013 te zien dat Walibi Belgium dit effect terug in ere had hersteld. En tegen de zomer waren plots ook de snorharen van de tijgertunnel weer actief. Al heb ik mij altijd laten vertellen dat dat laatste effect steeds uitstond om twee redenen. Ik heb vaker gehoord dat dit niet mocht omwille van de legionella-bacterie, al twijfel ik daar ook sterk aan. Anderzijds was er ex-directrice Viviane Paturel, die ooit beweerd heeft dat die effecten altijd gewerkt hebben, maar dat operators 'vergaten' om deze aan te zetten.

    Trouwens, die effecten kunnen effectief aan -en uitgezet worden hoor. Al vraag ik mij telkens af of dat wel nodig is. Naar klantvriendelijkheid en comfort uiteraard wel. Anderzijds, het is en blijft een waterattractie waarvan bezoekers weten dat je er nat van kan worden. En dan blijft het op risico van de bezoeker dat hij er in stapt of niet.

    Want dat is zoiets wat ik mij al langer afvraag. Is Radja River eigenlijk té nat of niet? Want ik kan mij momenten herinneren dat ik daar écht overdreven doorweekt ben uitgestapt.

  15. #34

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Mahneen gij die is niet te nat! Zouden gewoon de afstelling van de sproeiers beter moeten onderhouden en misschien af en toe beslissen adhv het weer om bvb. het plafond of de snorharen (want god zeg die zijn ook nat als je die juist in je nek krijgt) af te zetten.

    Wat echt de max zou zijn zou de optie op het plafond zijn om te kunnen kiezen tussen sproeiers of waterval. Maar die toevoeging zal waarschijnlijk te veel centjes kosten Tis maar een idee natuurlijk.

    Natuurlijk een toevoeging van enkele ponchoautomaten zou ook al een stuk kunnen helpen. En het levert centjes op

  16. #35

    Re: Ongeluk Radja River 20-08-2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WinneR Bekijk Berichten
    Dergelijke tonnen worden wel elektrisch aangedreven, zijn uit te schakelen en van richting te veranderen.
    Ik heb er afgelopen weekend in de Intamin Rapid van PortAventura eens op gelet en sommige tonnen zijn dus inderdaad aangedreven, weer iets bijgeleerd . In Walibi wel niet allemaal, maar die na het eerste golfslagbad dus duidelijk wel inderdaad.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •