X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1

    Ongeluk l'Oxygénarium Parc Astérix 21/08

    Gisterennamiddag heeft er zich nog een ongeval met een waterattractie voorgedaan. Dit in een park van dezelfde groep als Walibi Belgium: Parc Astérix. Bij de laatste afdaling van de attractie "l'Oxygénarium" liep het fout.



    Meer duiding in ons nieuwsbericht.

    Ik ga er overmorgen naartoe, dus wellicht zal deze nog niet terug open zijn dan, als ik de schade aan de baan zo zie

  2. #2

    Re: Ongeluk l'Oxygénarium Parc Astérix 21/08

    Hopelijk zijn de slachtoffers er niet te erg aan toe, en ik hoop ook wel dat dit niet het einde betekend van een voor de rest geniale attractie. De schade is wel heel ernstig als je het zo ziet, beangstigend!

  3. #3

    Re: Ongeluk l'Oxygénarium Parc Astérix 21/08

    Jammer, we zullen op zaterdag het park een bezoek brengen. Stiekem vind ik dit een zeer leuke attractie...

  4. #4

    Re: Ongeluk l'Oxygénarium Parc Astérix 21/08

    zo'n polyesterbaan scheurt toch niet van de ene dag op de andere? Zou er nalatigheid in betrokken zijn, alla 'we zien wel in de winter wat we ermee doen"?

  5. #5

    Re: Ongeluk l'Oxygénarium Parc Astérix 21/08

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    zo'n polyesterbaan scheurt toch niet van de ene dag op de andere? Zou er nalatigheid in betrokken zijn, alla 'we zien wel in de winter wat we ermee doen"?
    Het roept inderdaad wel wat vragen met zich mee, in Parc Astérix verwacht ik ook helemaal niet snel nalatig onderhoud. Nu ik er achteraf bij nadenk lijkt me de volgende hypothese aanneembaar: Een bootje is komen vast te zitten op de uitglijstrook om wat voor reden dan ook (te weinig water, teveel gewicht...) waarna andere bootjes zich opstapelden en door dat gewicht is het polyester gescheurd.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  6. #6

    Re: Ongeluk l'Oxygénarium Parc Astérix 21/08

    Het lijkt er op alsof een stuk baan juist omhoog geduwd is. Als je kijkt naar de monding ligt die nog op normale hoogte. Iets verder ervoor zit opeens een bult omhoog. Nog iets verder naar voren de scheur waar de boot op is blijven hangen.

    Je ziet het ook vrij goed als je de rand van de baan volgt. Waar deze naar beneden loopt en in een gelijdelijke ronding horizontaal gaat lopen, is die ronding veel minder (of eigenlijk het verticale stuk is veel minder) op het stuk waar de bult zit.

  7. #7

    Re: Ongeluk l'Oxygénarium Parc Astérix 21/08

    Is het niet gewoon zo'n "schuurmatje" dat in de baan is gekleefd die los is gekomen voor de helft en zo dat bandje tegen heeft gehouden?

  8. #8

    Re: Ongeluk l'Oxygénarium Parc Astérix 21/08

    Gisteren het park bezocht en de baan was alleszins nog gesloten. Op een bepaald moment zagen we wel 2 werkmannen in de baan lopen, dus ze zijn er wel mee bezig, maar hoe lang de baan juist zal dichtblijven, kan ik niet inschatten.

  9. #9

    Re: Ongeluk l'Oxygénarium Parc Astérix 21/08

    Goed nieuws: de attractie is opnieuw open...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •