X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1

    [TR] Incredible Pizza Company's - RFSC 2017

    Na jaren dromen, maanden wachten en uren zweven... tijd om RF's Southern Comfort te beleven! Een drieweekse pretpark-roadtrip door de states georganiseerd door de Rollercoaster Friends. Drie weken fun, friends en coasters - Nu ook in TR-formaat!

    Programma:
    03/06/2017: Six Flags over Georgia
    04/06/2017: Alabama Splash Adventure
    06/06/2017: Blue Bayou & Dixie Landin'
    06/06/2017: Kemah Boardwalk
    07/06/2017: Seaworld San Antonio
    08/06/2017: Six Flags Fiesta Texas
    09/06/2017: ZDT'S Amusement Park
    09/06/2017: Six Flags over Texas
    10/06/2017: Six Flags over Texas

    10/06/2017: Sandy Lake Amusement Park
    11/06/2017: Frontier City
    11/06/2017: Tulsa's Incredible Pizza Company
    12/06/2017: Silver Dollar City
    13/06/2017: Silver Dollar City

    14/06/2017: Six Flags St. Louis
    14/06/2017: St. Louis Incredible Pizza Company
    15/06/2017: Holiday World
    16/06/2017: Kentucky Kingdom
    16/06/2017: Beech Bend
    17/06/2017: Dollywood
    18/06/2017: Dollywood
    19/06/2017: Carowinds
    20/06/2017: Carowinds
    21/06/2017: Six Flags over Georgia

    I came here to eat pizza and ride the credits... and I'm all out of credits!

    Iets waar ik niet veel over schrijf, maar wat wel een groot deel van de trip in beslag neemt: het road-gedeelte van een roadtrip. We rijden in de States duizenden kilometers van pretpark naar pretpark, maar dat zorgt niet voor erg inspirerend leesvoer.
    Op sommige dagen moesten we nog ergens zien te eten omdat we voor het avondmaal uit het park vertrokken - en dan mocht er steeds iemand uit de auto kiezen wat het zou worden. De States kent zoveel wegrestaurantketens dat je door het bos de bomen niet meer ziet, maar na drie weken hebben we toch allemaal wel onze favoriet. Voor sommige is het de Red Lobster, waar we bediend werden door een ober die alles liet vallen. Denny's was ook een aanrader, net als Olive Garden. Maar mijn favoriet - zei het niet zo'n allomtegenwoordige keten - is sinds kort The Incredible Pizza Company.

    Het laatste TR van de Amerikareis bracht je even naar Silver Dollar City. Dit TR is een geval apart: ik ga eventjes terug naar voor de gebeurtenissen in SDC, maar beschreef naderhand een 'parkbezoek' dat na Six Flags sint Louis plaatsvond - een dubbel-TR dat ook nog eens als tijdreismachine dient. Riemen vast, we gaan naar Tulsa's Incredible Pizza Company!



    Een vreemde anekdote: dit was niet de eerste pizzatent van de groep die we vandaag bezochten. Meteen na onze bezoek stonden we ook aan de kassa van een identiek gebouw met een identieke pizzatent, maar toen was het nog ver van etenstijd. Blijkt dat je de achtbaan die in deze pizzatenten niet echt kan doen zonder het buffet erbij te nemen, dus we skippen dit en rijden voor naar de volgende pizzatent. Hier volgde een ludiek momentje toen de ingang van beide pizzatenten haast identiek bleek te zijn. Oordeel zelf met hierboven en hieronder!



    Eenmaal binnen gaan we eerst voor de credit, die we al aan de kassa betaalden. Het systeem is namelijk als volgt: je gaat de tent binnen, naar de kassa en betaald daar entree (waar eten en drinken standaard zit inbegrepen). Wil je attracties doen, dien je een herbruikbaar puntenkaartje te kopen (een kwart dollar als ik me niet vergis), en daarop kan je krediet zetten voor de attracties - in het geval van de achtbaan vier dollar. De operator haalt die er dan weer af. Of zo herinner ik het me toch. Ik weet niet meer honderd procent zeker hoeveel we voor dit geintje kwijt waren in Tulsa, maar ik schat vijftien dollar. Voor eten, drinken én een credit: geen slechte deal!





    De achtbaan kreeg de wel zeer originele naam 'Spinning Coaster' mee. Het was mijn eerste SBF-visa-achtvorm-spinning, en ik vond het wel verassend leuk. Toch zeker een heel pak beter dan kiddiecoasters als een dragon, waar niet veel aan te beleven valt. Buiten deze epische achtbaan stonden er nog enkele kleinere attracties in het park.



    De tweede reden om de IPC te bezoeken: het eten! Het buffet bied eigenlijk best veel aan, er was enorm veel variatie. Zowel in salade, voorgerechten, pizza, desserts en drank. De eetzalen waren onderverdeeld in leuk gethematiseerde ruimtes: echt wel sfeervol. De pizzatent blijkt zelf bij de niet-credithunter in de auto zo goed te bevallen dat we besluiten om er weer binnen te springen als we er nog één tegenkomen!

    ---------------



    Wat enkele dagen later ook effectief gebeurde! Wederom kon je de juiste plek al van ver terugvinden. St. Louis Incredible Pizza Company bleek echter niet helemaal hetzelfde te zijn als zijn 'zusterpark', maar kwam net nog sfeervoller over. Bovendien leek het goedkoper te zijn vandaag, want we betaalden slechts elf dollar voor ons pretpakket. U leest dat goed - buffet met drank inbegrepen, zonder tijdslimiet voor ongeveer zeven dollar. MURICA!!!





    Op het station van de achtbaan (welke driekwart van de volledige coaster in beslag neemt) wacht ons een mysterieuze mededeling, van welke ik de precieze betekenis nog steeds niet heb kunnen ontdekken:





    Attractie of niet, het was exact dezelfde coaster als in het andere pizzapark en beviel weer goed. Met een lege maag kan een mens niet leven, en met een lege coastercounter kan niet veel aangenamer zijn. Driewerf hoera voor Incredible Spin Coaster , al is het maar omdat tenminste de naam niet hetzelfde is.



    Dus, wanneer je op roadtrip bent in de States: negeer de grote gele M's. Negeer Wendy, of die vijf gasten en hun burgers. Ga voor de Incredible Pizza Company. Zelden heeft er zoveel waarheid gezeten in de naam van een fastfoodketen.

    Bedankt voor het lezen!

  2. #2

    Re: [TR] Incredible Pizza Company's - RFSC 2017

    Geweldig toch. Hoe moet ik dit nu zien; een fastfoodrestaurant met attracties, of een pretpark met een restaurant ?
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  3. #3

    Re: [TR] Incredible Pizza Company's - RFSC 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Geweldig toch. Hoe moet ik dit nu zien; een fastfoodrestaurant met attracties, of een pretpark met een restaurant ?
    Beide?

    Zelf die in St. Louis niet gedaan, maar daarvoor in plaats wel die in Austin (al was dat volgens mij weer van een andere keten, maar je hebt genoeg plekken in USA met dit concept). Jammer dat je bij sommigen verplicht bent om het buffet er bij te pakken. Zeker als je niet echt rond etenstijd gaat. Verder natuurlijk wel een leuk concept. Er zitten er bij die genoeg te bieden hebben dat ik mij er wel even zou kunnen vermaken (bijv. Fast Lane Entertainment, daar waren jullie toch ook gestopt?), maar dat is dan meer voor de arcade dan voor de attracties

    Na dit zijn we zelf nog doorgereden naar de "Center of the Universe", ook in Tulsa, een merkwaardig beleving. In het stadsparkje vlakbij was een band aan het spelen. Heel gezellig. Lang zijn we niet gebleven, want we planden nog om Fast Lane Entertainment te doen alvorens door te rijden naar SDC.

  4. #4

    Re: [TR] Incredible Pizza Company's - RFSC 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    (bijv. Fast Lane Entertainment, daar waren jullie toch ook gestopt?), maar dat is dan meer voor de arcade dan voor de attracties
    Fast Lane hebben we niet gedaan, zo freaky zijn we niet ;p! De auto van Sammy en co. is er wel gestopt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Geweldig toch. Hoe moet ik dit nu zien; een fastfoodrestaurant met attracties, of een pretpark met een restaurant ?
    Ik neig toch eerder naar 'een fastfoodrestaurant met attracties', het is maar voor wat je komt. Ik denk dat veel mensen er heel de dag zitten om te spelen en tussendoor iets te eten, die zullen misschien het omgekeerde zeggen.

  5. #5

    Re: [TR] Incredible Pizza Company's - RFSC 2017

    Maakt niet uit hoe je het noemen wil, ik vind het echt een leuke 'attractie' voor gezinnen met kinderen. In de winter ga ik ook graag naar een binnenspeeltuin. De kinderen kunnen zich een hele namiddag amuseren, terwijl ik de krant lees en een biertje drink .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  6. #6

    Re: [TR] Incredible Pizza Company's - RFSC 2017

    De correcte benaming voor dit soort dingen is trouwens Family Entertainment Center (FEC). Al is het bij sommigen in amerika wel uniek dat je het buffet MOET nemen om er binnen te geraken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •