X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 23 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 455

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Bij wijze van het grote investeringstopic eens beginnen uit te splitsen in aparte jaartopics...

    In 2018 zal het achterste gebied van het park (rond de topattractie Challenge of Tutankhamon) volledig vernieuwd worden naar een exotisch Tiki-gebied. Zo zal er onder andere een nieuwe grote family coaster het al rijke aanbod aan achtbanen vervoegen. Afgaande op de concept-arts zal dit een Gerstlauer Bobsled Coaster worden, al is dit nog niet door het park zelf bevestigd. De achtbaan zal vertrekken op de plek van de Cocinelle en zal zich uitstrekken tot aan Gold River Adventure. Voor de komst van de coaster en de heraanleg van deze zone zal La Coccinelle afgebroken en verplaatst worden naar de plek waar het Reuzenrad stond, vlak voor de Weerwolf.



    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Ik ben eigenlijk benieuwd welke attracties nog deel zullen uitmaken van dit gebied. Salsa Y Fiesta lijkt me logisch. Maar wat met de Drakenboten, Octopus en het Theater? Van CoT veronderstel ik dat het bij het gebied van de megacoaster zal horen.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Ik ben eigenlijk benieuwd welke attracties nog deel zullen uitmaken van dit gebied. Salsa Y Fiesta lijkt me logisch. Maar wat met de Drakenboten, Octopus en het Theater? Van CoT veronderstel ik dat het bij het gebied van de megacoaster zal horen.
    Het theater gaat gewoon nog steeds gebruikt worden voor evenementen dacht ik, dus een nieuwe doek tegen die wand in stijl van het tiki-thema en opgelost? De octopus zie ik ook nog wel aansluiten bij het thema. De vikingbootjes daarentegen, die liggen wel héél ver weg van dit gebied he, da's al vlak naast psyké. Pulsar, Flashback en Psyké krijgen trouwens binnen een paar jaar een haventhema, wellicht dat het daar beter in past? Ik zie het ding ook nog verplaatst worden, want het ligt daar maar eenzaam (en in de weg voor nieuwe attracties). Misschien naar het vernieuwde Walibi Playland of toch dichterbij het Tikigebied?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #4

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Ik vind alles daar in de buurt nogal ver uit elkaar liggen. Octopus, Salsa Y Fiesta en de Drakenboten zouden perfect in het thema van de nieuwe achtbaan kunnen passen, maar ik zou ze eigenlijk allemaal korter bij de achtbaan plaatsen . Een themagebied is volgens mij pas gezellig wanneer alles mooi op elkaar aansluit.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  5. #5

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Op de concept kan je toch zien hoe de Octopus paars geschilderd is? De ligging blijft ietwat ongelukkig, maar de attractie lijkt me een deel van de zone te worden in ieder geval.

  6. #6

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Bwa de octopus ligt daar nog zo slecht niet. Er komt nog dat avonturenparcours bij dus als dat tussen octopus en de nieuwe coaster ergens aansluiting vindt ligt hij er mooi bij. Ook de achtbaan haar lift staat op die plaats ongeveer dus met de juiste ingrepen is die er wel nog bij. Salsa Y fiesta vind ik ook nog een ietwat moeilijke. Bij het tikigebied houden of bij de nieuwe afrikawereld. Misschien toch maar beter naar de tikizone en plaatsen op de plaats van het stationsgebouw?
    De drakenboten herthemen naar verschillende zijlschepen binnen enkele jaren en verplaatsen richting flashback lijkt me daar ook het beste.

    Cot Naar Afrika? Dat denk ik niet, daarvoor staat die te ver weg van die zone en te prominent in de Tiki.

  7. #7

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Als je kijkt op de kaart staat CoT in het tiki gebied

  8. #8

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Als je die foto's zo ziet dan zie je toch eigenlijk echt dat GRA een gigantisch potentieel heeft dat echt niet benut wordt? Ze kunnen met die attractie zoveel meer doen, zie naar Jungle Mission.

  9. #9

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Raar, CoT is toch echt wel Egyptisch (= geografisch feitelijk in Afrika) gethematiseerde ride.

  10. #10

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Raar, CoT is toch echt wel Egyptisch (= geografisch feitelijk in Afrika) gethematiseerde ride.
    Misschien daarom dat ze hun megacoaster in 2021 in een Afrikaans jasje willen steken. Dan vormt CoT de perfecte overgang.

    Een andere oplossing is een tiki-herwerking van de attractie. Ik hoop dat ze het niet doen, want 9 kansen van de 10 is het enorm gefaald. Langs de andere kant ben ik wel benieuwd hoe ze dat zouden aanpakken.

  11. #11

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    challenge of tiki tiki met als verhaal ontsnap aan de tiki vloek

  12. #12

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Het ene hoeft misschien niet bij het andere te horen. Ik denk dat CoT de perfecte overgang kan bieden van Tiki Tiki naar het Afrikaanse themagebied. Zo vormt het geheel een soort 'Adventureland' .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  13. #13

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    In de periode dat Six Flags Belgium met de plannen voor CoT op de proppen kwam, werd die vraag ook meer dan eens gesteld. Het themagebied rond Challenge of Tutankhamon stond toen in de persmap als 'Caraïbisch', dus een Egyptische dark-ride op die plek werd ook toen een beetje vreemd gevonden. Begrijpelijk ook.

    In diezelfde periode ging het dan ook vaak de ronde dat die Caraïbische zone omgevormd zou worden naar een Egyptische zone. Het management heeft toen gezegd dat er geen plannen waren in die richting. Zelf noemden ze CoT toen een 'stand-alone-attractie', een attractie die op zichzelf stond, zonder enig verband met het themagebied waar die zich bevond. Ik denk dus dat we deze keer met exact hetzelfde verhaal gaan zitten; een attractie die op zichzelf staat, volledig los van de Tiki zone.

  14. #14

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Weet iemand per wanneer Coccinelle sluit?

  15. #15

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Weet iemand per wanneer Coccinelle sluit?
    Volgens mij al in september. Exact kan ik het echter niet zeggen.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  16. #16

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Weet iemand per wanneer Coccinelle sluit?
    na de zomer werd me verteld.

  17. #17

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Weet iemand per wanneer Coccinelle sluit?
    RCDB zegt 9 oktober. https://rcdb.com/925.htm

  18. #18

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    RCDB zegt 9 oktober. https://rcdb.com/925.htm
    Dat lijkt me wel heel laat eigenlijk?
    Je vois la vie en des biscuits.

  19. #19

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Ik meende ook dat alle werkzaamheden zouden aanvangen na komend weekend (dus vanaf 04/09), zowel voor Aqualibi als voor de uitbreidingen in Walibi.

  20. #20

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Tikizone

    Dat is Amerikaans datumformaat, en dus 10 september volgens RCDB .

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •